Decline bænkpres


Viggo
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg spekulerede på hvilken gavnlig effekt decline bænkpres har?

Feks. ligesom incline bænkpres er god til at øge bundstyrken i normal bænk.

Kan den overhoved betale sig at have med i sit program, hvis målet er styrke(feks istedet for dips, incline bænk osv?)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg spekulerede på hvilken gavnlig effekt decline bænkpres har?

Feks. ligesom incline bænkpres er god til at øge bundstyrken i normal bænk.

Kan den overhoved betale sig at have med i sit program, hvis målet er styrke(feks istedet for dips, incline bænk osv?)

GIver ca samme vinkel som et godt opspænd og man kan normalvis flytte lidt flere kilogram.

Er det en universiel sandhed at Incline øger bundstyrke?

Link to comment
Share on other sites

Feks. ligesom incline bænkpres er god til at øge bundstyrken i normal bænk.

Hvor har du det fra?

Incline kan helt sikkert hjælpe med styrken, men det kan decline ligeså godt. De rammer bare nogle andre muskel fibre end flad og det kan bidrage til en bedre stabilitet i flad og derved gøre det er en anelse nemmere at løfte mere. Men man behøver nødvendigvis ikke være stærk i decline for at være stærk i flad og omvendt.

- Decline er mere skånsom overfor skulderne end alm. flad.

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også læst at incline giver startstyrke, grunden skulle være en øget ROM, og det lyder ok i mine ører. Det forholder sig så, logisk nok måske, omvendt i decline, og det er vel derfor man kan flytte flere kg i den variant. Ræsonnementet må være at decline hermed giver topstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også læst at incline giver startstyrke, grunden skulle være en øget ROM, og det lyder ok i mine ører. Det forholder sig så, logisk nok måske, omvendt i decline, og det er vel derfor man kan flytte flere kg i den variant. Ræsonnementet må være at decline hermed giver topstyrke.

Hmm. Lyder interessant. Men jeg er nu ikke af den opfattelse at decline bidrager til en øget topstyrke, det er jo triceps der tager over i toppen.

Men det med opspændet lyder tilgængeld sandsynligt nok :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Lyder interessant. Men jeg er nu ikke af den opfattelse at decline bidrager til en øget topstyrke, det er jo triceps der tager over i toppen.

Men det med opspændet lyder tilgængeld sandsynligt nok :wink:

Det er netop pga. den korte ROM du hurtigere kommer i en position hvor triceps tager over, og dermed overloader dem i forhold til alm. bænkpres. Samme princip som i boardpress.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share