Tab af muskelmasse?


zonatt
 Share

Recommended Posts

Hey, når man har nået den krop men er tilfreds med kan man så tage op 1 gang om ugen og træne fullbody og så undgå tab af muskelmasse?

Tvivler på 1 gang om ugen vil holde på din masse og din form. Vil mene der skal en 3 gange til....Vigtigt du rammer dit ligevægtsindtag og dermed ikke tager på eller mister noget...Masser protein osv...

Link to comment
Share on other sites

Tvivler på 1 gang om ugen vil holde på din masse og din form. Vil mene der skal en 3 gange til....Vigtigt du rammer dit ligevægtsindtag og dermed ikke tager på eller mister noget...Masser protein osv...

Jeg er langt fra enig. Ved træning 1 gang i ugen kan du sagtens både forøge din styrke og din muskelmasse. Om det er optimalt eller ej, er vel ikke vigtigt i dette tilfælde.

Jeg træner fordi jeg elsker det, og fordi jeg ikke kan lade være, så hele den tankegang, er meget abstrakt for mig. Tilfreds? Bliver man nogensinde det? Og er det er ikke kedeligt endelig, at være tilfreds og sige det var det og ikke ville være endnu bedre. (stærkere, større, lavere fedtprocent, bedre kondition etc. etc.)

Link to comment
Share on other sites

Hey, når man har nået den krop men er tilfreds med kan man så tage op 1 gang om ugen og træne fullbody og så undgå tab af muskelmasse?

Tvivler på 1 gang om ugen vil holde på din masse og din form. Vil mene der skal en 3 gange til....Vigtigt du rammer dit ligevægtsindtag og dermed ikke tager på eller mister noget...Masser protein osv...

Jeg er langt fra enig. Ved træning 1 gang i ugen kan du sagtens både forøge din styrke og din muskelmasse. Om det er optimalt eller ej, er vel ikke vigtigt i dette tilfælde.

Jeg træner fordi jeg elsker det, og fordi jeg ikke kan lade være, så hele den tankegang, er meget abstrakt for mig. Tilfreds? Bliver man nogensinde det? Og er det er ikke kedeligt endelig, at være tilfreds og sige det var det og ikke ville være endnu bedre. (stærkere, større, lavere fedtprocent, bedre kondition etc. etc.)

Tjaeh, - jeg forstår dig sådan set godt. Men hvis pludseligt at man har familie, job, børn etc. så er træning måske ikke længere første prioritet. Og så kan det jo blive nødvendigt at trappe ned.

Alt afh. af styrke, masse, fedtprocent og så naturligvis den altid uretfærdige arv er jeg ikke sikker på at en gang om ugen er nok. Er der ingen der har nogle gode undersøgelser at backe up med?

Men nok enig i at man aldrig bliver helt tilfreds med kroppen. I hvert fald er jeg så langt fra mit mål at jeg ikke helt kan forestille mig at nå det, - kun at nærme mig gevaldigt.

Tak for svarende, regner bare ikke jeg har så meget tid til træning når jeg begyder i gymnasiet

Hvis ikke du har tid når du går på gym, - hvornår så?

Måske får du mere tid på alderdomshjemmet :tongue: men det afhænger også af hvor træt du er blevet. En del sover vidst meget der.

Det gaaz, - men tror nu der er en kerne af sandhed i det. Hvad vil du efter gym? Uni, - det tror jeg roligt du kan regne med tager mere tid, - job, - tjaeh, - måske tager det kortere tid, men så er du nok også flyttet hjemmefra og skal lave mad og vaske tøj m.m. Derudover så tager en familie en del mere tid end en kone som nok tager mere tid end en kæreste som igen tager mere tid end at være alene.

Så alvorligt nyd al den fritid du har.

P.S. Jeg er ikke bitter! Jeg har det godt, - super godt endda. Og lige p.t. har jeg faktisk også rimelig o.k. tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner fordi jeg elsker det, og fordi jeg ikke kan lade være, så hele den tankegang, er meget abstrakt for mig. Tilfreds? Bliver man nogensinde det? Og er det er ikke kedeligt endelig, at være tilfreds og sige det var det og ikke ville være endnu bedre. (stærkere, større, lavere fedtprocent, bedre kondition etc. etc.)
Hvorfor i alverden skulle det være bedre at være utilfreds end tilfreds? :laugh:

Kedeligt behøver det som ikke at være at være tilfreds. Der findes som mange spændende udfordringer og et liv uden for "gymmet". Heldigvis!

**

Men lige for at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål:

Hey, når man har nået den krop men er tilfreds med kan man så tage op 1 gang om ugen og træne fullbody og så undgå tab af muskelmasse?
I princippet burde du skulle træne på samme måde som du gør nu og med samme belastning - det er det som din krop har tilpasset til muskulært. Jo mere du afpiller og forandrer din nuværende træning des mere usikkert bliver det om du taber muskelmasse på sigt.

Den med en gang om ugen - jeg tror ikke på den i længden hvis du bare er nogenlunde veltrænet.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alverden skulle det være bedre at være utilfreds end tilfreds? :laugh:

Kedeligt behøver det som ikke at være at være tilfreds. Der findes som mange spændende udfordringer og et liv uden for "gymmet". Heldigvis!

**

Men lige for at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål: I princippet burde du skulle træne på samme måde som du gør nu og med samme belastning - det er det som din krop har tilpasset til muskulært. Jo mere du afpiller og forandrer din nuværende træning des mere usikkert bliver det om du taber muskelmasse på sigt.

Den med en gang om ugen - jeg tror ikke på den i længden hvis du bare er nogenlunde veltrænet.

Har du prøvet det selv?

Nej?

Men det har jeg, i over et ½ år. (Grunden er lige meget) Både min muskelmasse og min styrke steg - dog langt fra voldsomt. Vi snakker 3-4 kg på kroppen og 5-10 kg i flere basisøvelser. Men ja, det kommer da an på hvor trænet du er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share