Træning uden squat og dødløft?!


brandslukkeren
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er lige flyttet og bor nu et stenkast fra equinox. Så tænkte jeg at det var da en oplagt mulighed for at komme igang med at træne igen.

Men da jeg kommer ned i centeret og kigger, ser jeg at de har ikke noget squatstativ eller mulighed for dødløft. Og det er ikke noget de har i sinde at får fat i...

Det nærmeste de kommer er smith stativet og en hulens masse maskiner der kan en masse fine ting, men dem har jeg aldrig rigtig brugt før i tiden..

Spørgsmålet må jo så lyde, kan jeg træne optimalt på trods af de langt fra optimale træningsredskaber jeg har til rådighed?

På forhånd tak

Mvh brandslukkeren

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set meget imponerende fysikker bygget uden Squat og Dødløft selvom de bliver rost til skyerne herinde. Hvis du ikke har andet i nærheden så kan du da passende bruge benpres (indtil du har nået de latterlige 260 kilo de kun har på dem) og pulldowns.

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er fri bænk - er der også dødløft. Så mangler vi kun squatten.. - måske frivend og andet VL relateret kan fange din interesse, som alternativ til squatten?

- og forresten, velkommen til :devil:

Med mindre man er nogenlunde fortrolig med frivend, er det ikke meget man kan få op på den måde. Det er ikke mange der er så stærke i reverse curl, at de kan bruge vægten i frontsquat. Skift center! :smile: 24 kg håndvægte?? Når jeg kan curle deres tungeste DB er der noget helt galt. :cry:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Frivend kender jeg faktisk intet til, så det er nok ikke noget jeg sådan lige kaster mig ud i..

Når jeg så gerne vil have det til at fungere med dette center er fordi jeg bor så tæt på og der så stort set ikke er spild tid på transport. Derudover kan jeg få det til en fordelagtig pris, så det næstnærmeste center vil koste cirka fire gange så meget for mig..

Men jeg kan jo høre at i ikke er helt enige :D

Jeg lytter lige med på om der skulle komme flere forslag til at det kan lykkes på en eller anden måde :)

Men jeg vil da give dig ret Rommel, det er ikke mange kg de har valgt at lægge i de håndvægte :p

Edited by brandslukkeren
Link to comment
Share on other sites

Hvis dit reelle valg er mellem...:

- at træne med maskiner og en smule frie mickey mouse vægte i Equinox

- at træne med frie vægte under optimale forhold i en kort periode og så ikke komme afsted

...Så træn i Equinox.

Det råd skær i hjertet jo! :tongue: Men Klaus har sku nok ret....

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Evt. begynd at træne pistols. Efter lidt tid kan du begynde at få vægt på, og så kan 2x24 kg presse de fleste i bund. Ellers træn det du kan i centret, og få dig lavet en sandsæk til hjemmebrug. Her kan du lave clean and press. I centret sørger du ellers for at få kørt nogle tunge military press + rows.

Mvh Jacob.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså muligt at sætte en udmærket træningsrutine sammen, uden squat og dødløft....

Hvor tunge håndvægte har de? Frie bænke?

Det er jeg udemærket klar over :smile: men alligevel ville squat og dødløft være klart at fortrække, og den holdning tror jeg de fleste herinde på MOL har, nu gik jeg ud fra at han gerne ville træne squat og dødløft efter som han skrev det ikke var muligt..

Han skriver bl.a.

Det nærmeste de kommer er smith stativet og en hulens masse maskiner der kan en masse fine ting, men dem har jeg aldrig rigtig brugt før i tiden..

Og ud fra dette, ser det da ud som om at han meget gerne vil have squat og dødløft med i sit trænings program og overhovedet ikke har tænkt sig at røre maskinerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor bor du henne. Hvis byen er stor nok til at have en euinox, så har den måske også nogle små hardcore steder, som du ikke har hørt om.

Jeg er enig med Rommel i at frontsquat kombineret med frivend ikke er nogen god ide, fordi teknikken i frivend er ret svær (og ikke noget, som du kan få hjælp til i Euinox) og uden ordentlig teknik bliver frivend bare noget, som ligner biceps curl, som man ikke får mange kilo til skulderen med.

Zerchersquat er vist bare en øvelse for sindsyge mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville lige undersøge sagen nærmere, om ikke der lå et lidt mere hardcore sted i nærheden. Det er ikke det samme at stå og lave dødløft og frivend/zercher squats i et Equinox. Alle andre glor underligt på dig og du ender med at springe øvelserne over. Har selv trænet i FitnessDK og det er noget knald til de "rigtige" øvelser.

Hvis du absolut skal træne der fordi det ligger overfor dig og du ikke kan finde nogen alternativer i nærheden så kan du bruge bænkpres stativet til squat hvor du bare må un-racke den fra bunden.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene..

Jeg er vist nok blevet enig med mig selv om at jeg starter i Equinox snarest muligt.

Det nærmeste altervativ kræver cirka 20 minutter mere hver vej. Og koster en del mere.

Til de interesserede kan jeg sige at jeg bor lige ved det nyopførte Equinox center i Viby, ved Århus.

Men nu skal jeg så ha' lavet mig et program, desværre uden squat og dødløft.

Programmet skal gerne udformes som 3 gange full body.

De øvelser jeg har tænkt mig er: Chin ups, Rows, Dips, Bænkpres, og så er der jo nogle mangler, forslag?

Evt forslag til hele programmer, da jeg er meget i tvivl om det hele uden de 2 kongeøvelser :)

Link to comment
Share on other sites

Der er, så vidt jeg ved, mulighed for at lave benbøjning og dødløft i Fitness.dk, der ligger i den anden ende af Lykkeholmsallé. Jeg ved dog ikke om prisniveauet er det samme ved fitness.dk og equinox.

Pga firmaaftale er det mange gange dyrere for mig at gå i fitness.dk end i equinox, inden jeg fik denne aftale har jeg trænet i fitness.dk der dengang hed fin form. Der er både mulighed for dødløft og squat, udmærket center :)

Edited by brandslukkeren
Link to comment
Share on other sites

Pga firmaaftale er det cirka 4 gange dyrere for mig at gå i fitness.dk end i equinox, inden jeg fik denne aftale har jeg trænet i fitness.dk der dengang hed fin form. Der er både mulighed for dødløft og squat, udmærket center :)

4 gange dyrere??? SÅ må du dæleme da få dit equinox-medlemskab billigt?? :blink: Et alternativ kunne måske være at lægge en "squat/dødløft"-dag i weekenden, hvor du kan tage ind til en "rigtig" løfteklub og så køre resten af dagene i equinox. Okay, det ville måske nok kræve at du skulle betale medlemskab begge steder, men de "tunge" steder plejer at være utrolig billige, plus at du jo i forvejen får dit equinox enormt billgt åbenbart. Så alt i alt bliver det jo nok stadigvæk billigere end et "normalt" equinox medlemsskab - og meget mere effektivt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad nok for den korte afstand. Og det med at være medlem flere steder synes jeg ikke om, jeg er godt tilfreds med den billige mulighed jeg har for træning i equinox, jeg er trods alt en fattig studerende :wink:

Men jeg har besluttet mig for stedet, nu søger jeg programmet..

Edited by brandslukkeren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share