Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Bill Star dag 10. Let dag:

Pullups - 18xmig, 8xmig, 8xmig

Squat - 5sæt x 5reps med 110kg (Stangen højt på nakken og pause i bunden)

Bænkpres - 5sæt x 5reps med 110kg (Pause på brystet. Ekstra lang pause på patten på sidste rep i hvert sæt)

Flat Dumbell Flyers - 3sæt x 15reps med 20kgs håndvægte

Dødløft fra Skiiiiiiiiive - 5sæt x 5reps med 120kg (Overhåndsgreb i vægtløftersko og uden bælte)

Ab Wheel - 4sæt x 6-10reps (2 af sættene lavede jeg Evil Wheel stående på fødderne på den eccentriske del og så på knæene ved den koncentriske)

Dumbell Triceps extension - 3sæt

Udemærket træning efter en lang arbejdsdag. Energien var fornuftig men alligevel rart at det var let dag. Bænk og Squat er begyndt at føles godt. Dødløften mangler stadig rigtigt meget kan jeg mærke. Men jeg SKAL op og være ond i det løft, da det er det suverænt sejeste. Regner med at Sheikoen vil gøre at min ryg får Jouko Aholas ryg til at ligne en 7årig anorektisk piges til sammenligning :devil:

Link to comment
Share on other sites

Bill Star dag 10. Let dag:

Pullups - 18xmig, 8xmig, 8xmig

Squat - 5sæt x 5reps med 110kg (Stangen højt på nakken og pause i bunden)

Bænkpres - 5sæt x 5reps med 110kg (Pause på brystet. Ekstra lang pause på patten på sidste rep i hvert sæt)

Flat Dumbell Flyers - 3sæt x 15reps med 20kgs håndvægte

Dødløft fra Skiiiiiiiiive - 5sæt x 5reps med 120kg (Overhåndsgreb i vægtløftersko og uden bælte)

Ab Wheel - 4sæt x 6-10reps (2 af sættene lavede jeg Evil Wheel stående på fødderne på den eccentriske del og så på knæene ved den koncentriske)

Dumbell Triceps extension - 3sæt

Udemærket træning efter en lang arbejdsdag. Energien var fornuftig men alligevel rart at det var let dag. Bænk og Squat er begyndt at føles godt. Dødløften mangler stadig rigtigt meget kan jeg mærke. Men jeg SKAL op og være ond i det løft, da det er det suverænt sejeste. Regner med at Sheikoen vil gøre at min ryg får Jouko Aholas ryg til at ligne en 7årig anorektisk piges til sammenligning :devil:

Jeg troede vi havde en aftale om at det var bænk der var kongeøvelsen :bigsmile:

Hvordan ser topstyrken ud? synes kun du laver alt muligt pause-på-brystet-bænk-lir.

Edited by Luciferase
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke så meget det er Sheiko der gør dig tough, jeg tror nærmere det er Bayrn München trøjen som du har lånt. :superman:

Det er 100% tysk toughness.

Klart at Bayern trøjen allerede har toughtet mig ret meget op. Kombineret med Sheiko og nogle karry wurst og sauerkraut, tysk øl og russisk vodka vil booste mit styrkeniveau til hidtil usete højder.

Her ses hvor tought din trøje gør mig :bigsmile:

Jeg troede vi havde en aftale om at det var bænk der var kongeøvelsen :bigsmile:

Hvordan ser topstyrken ud? synes kun du laver alt muligt pause-på-brystet-bænk-lir.

Hehe! Nej, Dødløft er og bliver nu engang kongeøvelsen, men bænk er nu også ret fedt. :bigsmile:

Jeg aner ikke hvordan topstyrken er, da jeg stadig er i grundtræningsfasen. Men den er sikkert ikke særlig god da jeg ikke har lavet toptræning længe.

Men det er kun 4 uger siden jeg var marathon pind, så tager det sådan rimeligt stille og roligt.

Synes også det går fino, og min patkas er ved at ligne sig selv igen :bigsmile: Regner med at det bliver ret umuligt at slå dig på Wilks til det stævne, da du pt. vejer mindre og er stærkere i bænken end jeg. Men der skal jo nogle udfordringer til :devil:

post-858-1193087864_thumb.jpg

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Evil nok, især af en kleppert som dig med godt med kød på vikingekroppen :devil:

Kørte squat m. bands idag. Vildt fedt :bigsmile:

Hils Rambo når I skal træne igen...

Tak, man skal jo kunne hive sig selv op ad klippekanten når naturen går amok og man må hænge på klippekanter efter jordskælv :bigsmile:

Yeah, så godt videoen i din log. Det er supersjovt. Starter muligvis også på det imorgen. Synes specielt at det godt når man kører box squat. Man får en Lee' RFD :w00t:

Skal nok hilse krigeren. Han spurgte også om jeg vidste hvad du rendte rundt og lavede af træning for tiden. Kunne vidst bare svare: "Alt" :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning på arbejdet:

Pushdowns - 12sæt x 6-12reps (6 af sættene var med stakken og brændte sgu godt i trisserne)

Rotatorcuff - gange en masse med elastikker

Bill Star dag 11. Medium dag:

Towel Pullups - 12mig, 8xmig (Lidt slap her idag)

Box Squat - 5x100kg, 5x135kg, 5x135kg, 5x105kg, 5x105kg (Ok omgang)

Smal Bænk (Høj board) - 5x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x145kg, 5x120kg (5kgs forbedring siden sidst. Den var dog også tung. Det sidste sæt på 120kg blev lavet på et lavere board)

Dimel Deadlift - 6sæt x 10reps med 60kg (Gad ikke rigtigt frivend, så lavede bare lidt let til bagsiden. Den plejer at kunne mærkes i haserne når man kører den dimel stil selvom vægten ikke er så tung)

Seated Dumbell Press - 4sæt x 12reps med 20kgs håndvægte (sløvt og fesent)

Uncle Titanium Peak Master Biceps curls - 3-4sæt med hver hånd (Dette er min egen patenterede Biceps øvelse der sikre peak og generel vækst i Biceps for den seriøse altlet. Det minder om et dumbell preacher curl blot både med elastik og håndvægt. Lee' :superman: )

En ret sløv dag egentligt, hvor jeg fes den af i et par af øvelserne. Squat, bænk og Peak masteren var dog helt ok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vil da lige notere at jeg stadig får spillet fodbold, bordtennis, badminton o.lign. hver uge. Notere der bare ikke som da jeg trænede til marathon.

Fokus er på at blive lee' og ikke på at få god kondi, men tror det er sundt nok at jeg også laver lidt andet end styrkeløft. Det var supersjovt at spille fodbold idag, og det er som regel ikke så hårdt at jeg tror at det koster på styrkeløften :smile:

Someday it will be me... :devil:

post-858-1193338409_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bill Star dag. 12. Tung dag:

Pullups - 17xmig+10kg(PR :bigsmile: ), 10xmig+10kg, 10xmig

Squat - 5x100kg, 5x130kg, 5x145kg, 5x155kg, 5x120kg (5kg mere end sidst. Det går fremad :smile: Bruge bælte på de tunge sæt idag)

Bænkpres - (5x90kg), 5x100kg, 5x112,5kg, 5x122,5kg, 5x132,5kg, 5x110kg (Også god runde. 2,5kg mere end sidst. Kan også mærke at jeg er ved at få noget fart i mine reps igen :smile: )

Dødløft - 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 5x120kg(Sumo), 5x130kg(Sumo) (De 180kg brænde dælme :crazy: Men det havde jeg nu også forventet. Som sagt er det nok dødløft jeg mangler mest ved endnu, men er nu alligevel meget tilfreds med dagens runde :smile: )

Ab Wheel - 3sæt x 6-10reps (2 først sæt kørte jeg den eccentriske del fra tæerne og den koncentriske fra knæene. Tror ikke at det varer så længe inden jeg kan kører rigtige evil wheel. :smile: )

Tatepresses - 10x15kgs, 8x20kgs, 8x25kgs, 8x30kgs (This excercise is great for powerlifters, because it learns you to rip the bar apart while pressing :devil: )

Super fredagsafbrænding sammen med Martin. Hans squat er ved at komme nogenlunde med men han mangler stadig ret meget i bænkpressen. Men det skal nok bliver godt.

Dette var så 4 uge på Bill Star og synes det er kanon "kom igang igen" træning pga. den naturlige progression og den meget grundtræning og høje frekvens i de 3 store.

Tager nok en ekstra diskotræning imorgen da de andre lokkede. Det bliver bare noget hygge og hypertrofi for svage punkter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdags diskotræning i OSK:

Seated Dumbell Press - 10x22,5kg, 10x27,5kg, 8x32,5kgs, 8x27,5kgs, 10x22,5kgs

Dumbell Laterels - 6sæt x 10reps med 15kgs håndvægte (Kun den pause det tager makkeren at kører sit sæt færdigt)

Dumbell Rear Laterels - 10x6,8kgs, 10x6,8kgs, 10x10kgs, 10x10kgs, 10x6,8kgs

Dumbell Front raises - 8x15kgs, 8x20kgs, 8x25kgs, 8x15kgs

Ez-bar Curls - 10x35kg, 8x45kg, 8x45kg, 8x45kg

Uncle Titanium Peak Master Biceps - 3-4sæt x 8reps

Smal bænk med benene oppe - 3sæt x 10-15reps med 60kg

Bands Pullaparts - 2sæt

Det var vidst sådan nogenlunde det der blev trænet idag. Havde noget DOMS fra igår, samt lidt tømmermænd så var ikke særligt frisk.

Teamede op med Martin, og både Betterøv, Tossen, store Kasper og SlagterMike var i hulen for at brænde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak, man skal jo kunne hive sig selv op ad klippekanten når naturen går amok og man må hænge på klippekanter efter jordskælv :bigsmile:

Yeah, så godt videoen i din log. Det er supersjovt. Starter muligvis også på det imorgen. Synes specielt at det godt når man kører box squat. Man får en Lee' RFD :w00t:

Skal nok hilse krigeren. Han spurgte også om jeg vidste hvad du rendte rundt og lavede af træning for tiden. Kunne vidst bare svare: "Alt" :4thumbup:

Lol, præcis :tongue:

Jeg har ikke prøvet boxsquats endnu, kun box pistols, men det vil jeg også lege med snart :devil:

Cool, hehe.. ja, vi skal jo være klar til sammenbrudet. Nobody knows whats gonna happen :w00t:

Lede pullups (17 x bw + 10 kg). Så er du kun 1 rep fra De russiske specialstyrkers krav :devil:

Du ligger rigtig godt i forhold til tactical strength challenge. Hvis du bare får styr på en kettlebell snatch er du jo ligefrem kandidat til en topplacering :yo:

Link to comment
Share on other sites

Lol, præcis :tongue:

Jeg har ikke prøvet boxsquats endnu, kun box pistols, men det vil jeg også lege med snart :devil:

Cool, hehe.. ja, vi skal jo være klar til sammenbrudet. Nobody knows whats gonna happen :w00t:

Lede pullups (17 x bw + 10 kg). Så er du kun 1 rep fra De russiske specialstyrkers krav :devil:

Du ligger rigtig godt i forhold til tactical strength challenge. Hvis du bare får styr på en kettlebell snatch er du jo ligefrem kandidat til en topplacering :yo:

Yeah, fedt jeg vil sgu gå efter det spetnaz pullups krav der :devil: :4thumbup:

Ja, det er jo lige det med de snatch der. Vi må se om vi ikke kan få et par kettelbells til at ligge nede i styrkeløft klubben så man kan træne lidt med dem. Har nemlig aldrig prøve de jernkugler før :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bill Star dag 13. Let dag:

Pullups - 12xmig, 8xmig+15kg

Squat - (Opvarmning), 5sæt x 5reps med 110kg (Stangen højt på nakken. Ol stil. Følte mig meget tændt på at at squatte idag, men det var jo bare let dag. )

Bænkpres - (10x60kg, 10x60kg), 5sæt x 5reps med 115kg (Pause på patten og sidste rep i hver sæt med start,press og Rack signal :smile: )

Incline Dumbell Flyers - 10x20kgs, 10x25kgs, 10x30kgs, 10x35kgs, 10x15kgs (Sad dælme godt i patkassen. )

Dumbell Pullovers - 3sæt x 10reps med 40kgs håndvægt (Let vægt, men den skal nok give DOMS imorgen alligevel)

Dødløft fra Skiiiiiiive - 10x60kg, 10x100kg, 5x125kg, 1x145kg, 1x165kg, 10x125kg, 10x100kg (Alle på nær 10eren på 125kg med overhåndsgreb. De 165kg var nok max med overhåndsgreb. Er så svag i den diciplin. Men det er god grebstræning. )

Mave - Abwheel, Sly Twist,

Udemærket mandagstræning. Som Poul Anderson bællede jeg en liter sødmælk under træningen. Kunne mærke lige med det samme hvordan mælkefedtet boostede mit testniveau, kalken gik i knoglerne og mælkeproteinen lige direkte i mullerne :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Yeah, fedt jeg vil sgu gå efter det spetnaz pullups krav der :devil: :4thumbup:

Ja, det er jo lige det med de snatch der. Vi må se om vi ikke kan få et par kettelbells til at ligge nede i styrkeløft klubben så man kan træne lidt med dem. Har nemlig aldrig prøve de jernkugler før :smile:

Du kan hurtigt lære dem rent teknisk, but they are tough as a nail :devil:

Nu hvor vi snakker så meget om relativ vs. absolut styrke, hvordan vil du så mene at man differentierer imellem det? hvornår kan man som relativ styrke freak som mig klassificeres som absolut stærk? hvor mange gange BW skal jeg kunne DL, SQ, MP etc., og skal man have en minimum vægt før man kan klassificeres som værende andet end relativt stærk? :bigsmile:

Tager vi dig selv som eksempel, så er der ingen tvivl om at din absolutte styrke er pænt høj, men 17 rep med BW + 10 kg er jo også relativt godt i mine øjne...

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Du kan hurtigt lære dem rent teknisk, but they are tough as a nail :devil:

Nu hvor vi snakker så meget om relativ vs. absolut styrke, hvordan vil du så mene at man differentierer imellem det? hvornår kan man som relativ styrke freak som mig klassificeres som absolut stærk? hvor mange gange BW skal jeg kunne DL, SQ, MP etc., og skal man have en minimum vægt før man kan klassificeres som værende andet end relativt stærk? :bigsmile:

Tager vi dig selv som eksempel, så er der ingen tvivl om at din absolutte styrke er pænt høj, men 17 rep med BW + 10 kg er jo også relativt godt i mine øjne...

Yeah, jeg kan godt forestille mig at de kettelbells virkeligt kan smadre kredsløb, greb, hele bagsiden, delts osv. :devil: Har lidt fået en fornemmelse af det når jeg for sjovt har lavet lidt dumbell snatch eller swings. Synes egentligt swings vel egentligt burde egne sig mere til styrkeløfteren da man kan arbejde med lidt tungere kg, og skulderleddet ikke kommer på samme type arbejde?

Det er jo svært at differentierer imellem dem. Altså absolut styrke er jo bare 1RM styrke i en given øvelse. 150kgs gutten der kan løfte 190kg i bænkpres er jo absolut stærkere end 80kgs gutten der kan løfte 180kg. Relativ er 80kgs gutten jo ret meget foran 150kgs gutten. Men de begreber har du jo styr på i forvejen :bigsmile:

Det er jo svært at sige hvornår man mener nogle er stærke. Altså nu vil jeg mene at du både er er absolut og relativ stærk. :devil: Men kommer jo igen an på hvilke øvelser man måler på. De store vægtklasser i styrkeløft ville jo slet ikke komme op og løfte 4gange kropsvægt i squat som nogle af de små gutter gør. Personligt holder jeg mest af at se bamserne løfte 400kg i squat end 80kgs gutterne løfte 70-100kg mindre. :devil:

De små løftere er mere teknikløftere og er meget afhængig af at ramme den rigtige bane, og at dragten sidder rigtigt osv. Bamserne kan ofte kører den lidt mere hjem på råstyrke.

Og takker for rosen angående pullupsne :bigsmile: Problemet for mig med at opnå høj relativ styrke er jo klart min højde. Derfor ville de også være sværere for mig at løfte 3gange kropsvægt i dødløft end en person der er 15cm lavere.

Tror slet ikke jeg rigtigt svaret på dit spørgsmål. :bigsmile: Men en sjov diskussion

Link to comment
Share on other sites

Yeah, jeg kan godt forestille mig at de kettelbells virkeligt kan smadre kredsløb, greb, hele bagsiden, delts osv. :devil: Har lidt fået en fornemmelse af det når jeg for sjovt har lavet lidt dumbell snatch eller swings. Synes egentligt swings vel egentligt burde egne sig mere til styrkeløfteren da man kan arbejde med lidt tungere kg, og skulderleddet ikke kommer på samme type arbejde?

Det er jo svært at differentierer imellem dem. Altså absolut styrke er jo bare 1RM styrke i en given øvelse. 150kgs gutten der kan løfte 190kg i bænkpres er jo absolut stærkere end 80kgs gutten der kan løfte 180kg. Relativ er 80kgs gutten jo ret meget foran 150kgs gutten. Men de begreber har du jo styr på i forvejen :bigsmile:

Det er jo svært at sige hvornår man mener nogle er stærke. Altså nu vil jeg mene at du både er er absolut og relativ stærk. :devil: Men kommer jo igen an på hvilke øvelser man måler på. De store vægtklasser i styrkeløft ville jo slet ikke komme op og løfte 4gange kropsvægt i squat som nogle af de små gutter gør. Personligt holder jeg mest af at se bamserne løfte 400kg i squat end 80kgs gutterne løfte 70-100kg mindre. :devil:

De små løftere er mere teknikløftere og er meget afhængig af at ramme den rigtige bane, og at dragten sidder rigtigt osv. Bamserne kan ofte kører den lidt mere hjem på råstyrke.

Og takker for rosen angående pullupsne :bigsmile: Problemet for mig med at opnå høj relativ styrke er jo klart min højde. Derfor ville de også være sværere for mig at løfte 3gange kropsvægt i dødløft end en person der er 15cm lavere.

Tror slet ikke jeg rigtigt svaret på dit spørgsmål. :bigsmile: Men en sjov diskussion

hahaha :laugh: , nej ikke helt vildt.

Kettlebells er et super redskab til f.eks. konditionstræning. Grizzlyen fandt ud af at man kan udvikle VO2 vha. kettlebellsnatches lige så godt som på kondicykel såfremt teknikken er god nok. Jeg synes de giver den samme adaptation som romaskinen, vejrtrækningen er den samme, pulsen er den samme, smagen af blod i munden er den samme :wink:

Når det er sagt er det igen et redskab, der alt efter vægt kan give forskellige adaptationer, ligesom en barbell kan bruges til styrkeudholdenhed hvis man har sin 200 RM på i squat og så bare repper løs til dommedag. Snatch med +32 kg, 40 kg, 48 kg river godt i den posteriore kæde m.m. It's all about the load.

Tak for det med styrketamtam :smile:

Jeg gad bare godt at vide om der er et mål for hvornår man er stærk, f.eks. 2 x BW i full squat, 3 x BW i DL etc.? Ligesom der i kettlebells er +200 snatch på 10 min, så er man sej osv. Jeg synes lidt der er en tendens til at mindre mænd bliver klassificeret som relativt stærke, fordi de ofte er det af naturlige årsager, men sjældent som absolut stærke. Ved godt det er næsten umuligt at svare på, hehe..

Nå, giv lyd når du kommer til kbh, så skal du få lov til at snatche lidt heavy kb's :king:

Link to comment
Share on other sites

De små løftere er mere teknikløftere og er meget afhængig af at ramme den rigtige bane, og at dragten sidder rigtigt osv. Bamserne kan ofte kører den lidt mere hjem på råstyrke.

:cool: Dette er ikke korrekt Troels, Alle løftere har en idealbane ,også bamserne.

Og små løftere har også råstyrke, som bamserne. :smile: Og dragt har mindre effekt

jo tungere du er,det vil jeg dog give dig ret i.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, det er jo nærmest umuligt at svare på :bigsmile:

Spørger man en eller anden barsk russer ville han jo synes man var en slapsvans hvis man squattede mindre end 250kg for reps, medmindre man var kvinde og lå i 67,5kgs klassen :laugh:

Men efter hjemlige standarder kan man jo gå ind og kigge lidt på rekorderne på Styrke.dk for at se hvordan niveauet er herhjemme. De bruger jo så udstyr, men så kig på dødløften, da det er meget begrænset hvad de giver i det løft. Dem der sumodødløft kan godt nok hente en del kg i en dragt, men det er mere fordi de har trænet specifikt hen imod det.

Squat og bænkpres er lidt sværere at forholde sig til når man ikke har prøvet udstyr.

Altså herhjemme vil jeg mene at man er en af de seje i styrkeløft hvis man trækker over 300kg i dødløft. Det er en milepæl som ikke særligt mange kan. En del er efterhånden kommet deropad i squatten, hvilket jo tildels skyldes det nye dragter. Men misforstå mig ikke! 300kg er MANGE kg at stå med dragt eller ej, og har stadig dyb respekt for dem der også kan squatte de kg. Det kræver masser af træning i udstyret osv, men er IMHO slet ikke den samme styrkepræstation som at dødløfte de 300kg. :smile:

Bænkpres er også lidt svær at forholde sig til, da det også er en så teknisk diciplin. Et godt eksempel er Jens fra min klub som lige har lavet 215kg i bænkpres ganske let i bænkprestrøje. Han er vores klubs bedste bænkpresser. Alligevel er vi nok 3-5 andre i klubben som løfter mere end ham når det er uden trøje. Hvem er så stærkeste? Ja, det er et godt spørgsmål. Men ihvertfald er den der løfter mest indenfor det givne regelsæt den bedste løfter. Sådan må det være. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share