Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hov, har da helt glemt at sige tillykke med marathon-debuten! :bigsmile:

Hvad bliver næste sindsyge mål? :wink:

Hey Lee'nis

Takker :bigsmile: Nu skal jeg bare være lee' og beskidt. :devil: :4thumbup: Starter nok op på noget Bill Star agtigt noget fra næste uge. Når grundstyrken er blev bedre vil jeg gerne stille op til noget styrkeløft igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Badminton - 3kvarter

Hockey - 3kvarter

Løb - 4km (~omkring 20min)

Let restitutionsløb. Mine ben har det LANGT bedre end eks. i mandags eller tirsdags hvor løb var utænkeligt, men det gik da idag. Kunne bare mærke at der ikke var noget smæk i haserne og læggene hurtigt syrede til, så det gik ikke så hurtigt.

Glæder mig til at starte op med squat og dødløft træningen igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Starter nok op på noget Bill Star agtigt noget fra næste uge. Når grundstyrken er blev bedre vil jeg gerne stille op til noget styrkeløft igen. :smile:

:cool: øh... grundstyrke og Bill Star..... er det ikke fy-ord i din ordbog. :smile:

Ellers en fin kapgang-marathon løb du har gennemført. :1356:

Link to comment
Share on other sites

:cool: øh... grundstyrke og Bill Star..... er det ikke fy-ord i din ordbog. :smile:

Ellers en fin kapgang-marathon løb du har gennemført. :1356:

:blink: Tror da der er noget du har misforstået. Hvis der er nogen der har været foretaler for grundtræning og optræning af grundstyrke med lidt højere reps er det da mig. Ved ikke om du forveksler mig med Jens eller sådan noget :wink:

...Der var nu ikke meget kapgang over det marathon. Det var løb de første ca. 20km. Tilsidst er man bare så smadret at det gør ondt bare at gå :wink:

Hvad faaaen er "Fiskestangen"??? :wacko:

Fiskestangen er lee' :4thumbup: Tror at jeg må få det filmet og smidt på Youtube her idag. You wanna be a TOUGHT armwrestler you gonna do the FISKESTANG :devil:

Kan nu lide din tankegang der... :shades:

Takker. Lysten til vægttæning er stor så håber at jeg snart komme op omkring mit gamle styrkeniveau og så bagefter lidt ekstra :superman:

Nu må det høre op med det løb Trolle....

Næste gang du kommer ud i OSK, så bliver du lænket til platformen,

så du ikke kan lave andet end squat, squat, bænk, dødløft og mere squat,

og så bliver du ikke sluppet fri før SM 08...

Hehe..

Det løb jeg laver er arbejdsrelateret, da jeg løber med en patient. Så det kan jeg ikke lige blive fri for. Men det er begrænset til en enkelt gang om ugen, så tror ikke at det skader det store :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Ol Squat - 4sæt x 10reps med 60kg (Bare stille og rolig igang igen træning.)

Goodmornings - 4sæt x 10reps med 20kg (Og bare helt stille og rolig restitution til haser og baller)

Towel Pullups - 4sæt x 10reps (Faktisk Pr i denne øvelse. Grebet var helt godt idag. Omend lidt billig da den jo minder meget om alm pullups, bare meget hårdere for grebet)

Chinups - 8xmig, 8xmig+5kg, 8xmig+5kg, 8xmig (Faktisk også lidt hårdt for grebet da det blev udført i en stang der ruller)

Bænkpres - 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x115kg, 2x120kg, 2x115kg, 2x110kg (Alle med pause på brystet.)

Ab Roll Outs - 3sæt x 10reps

Tate presses - 3sæt x 10reps med 15kgs håndvægte

Dumbell Hammercurls (FINISH THE RACK :devil: ) - 6x10kgs, 6x12,5kgs, 6x15kgs, 6x17,5kgs, 6x20kgs, 6x22,5kgs, 6x25kgs, 6x27,5kgs, 6x30kgs, 6x32,5kgs, 6x35kgs, 6x37,5kgs, 6x40kgs (Lee' De 3 sidste sæt var med stropper da mine underarme var brændt aw på det tidspunkt. Fed armbrænder. :superman: 13sæt x 6reps og alle håndvægtene var brugt)

Fiskestangen - 4sæt x 10-12reps (Har fået det filmet, så der er nok lee' film senere :laugh: )

Rigtig god solid fredagsafbrænding.

Venter stadig lidt med at smide kg på i squat og dødløft, men det var nu godt at få lavet bevægelsen med nogle lette kg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har nok gået lidt for hårdt i Hammercurls og Fiskestangen igår, for min tommel og pegefinger halv sover lidt hele tiden idag.

Nå, det skal nu nok forsvinde snart. Det er ikke så slemt.

Desværre kan jeg ikke uploade fiskestang introduktionsvideoen da den åbenbart er for stor. Forstå det ikke da jeg jo har set langt længere klip på Youtube (Har det noget med format og kvalitet at gører??). Videoen fylder 121mb.

Iøvrigt har jeg let DOMS i røv efter mit squat med 60kg :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ond omgang disco-curls der! :w00t:

Ang. din video er 121 mb alt for meget. Det er noget med format og kvalitet. Du kan redigere den i fx Windows Movie Maker - nu VIL jeg se fiskestangen! :laugh:

Takker, Mester HAKKET :superman:

Det er fedt at Hammer curle. Udover masse på armene giver det også en fed overførelse til armwrestling :devil:

Har ikke den der movie maker, da min computer og windows version er fra før 2.verdenskrig. Har prøvet at downloade den, men det virkede ikke rigtigt åbenbart. Må få købt mig en ny spand når på et tidspunkt. Den jeg har nu er vidst ved at være udtjent :w00t:

Fiskestangen er egentligt bare en jernstang man holder i den ene hånd og laver så radius fleksion. Minder om at man står og fisker. Deraf navnet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har nok gået lidt for hårdt i Hammercurls og Fiskestangen igår, for min tommel og pegefinger halv sover lidt hele tiden idag.

Nå, det skal nu nok forsvinde snart. Det er ikke så slemt.

Desværre kan jeg ikke uploade fiskestang introduktionsvideoen da den åbenbart er for stor. Forstå det ikke da jeg jo har set langt længere klip på Youtube (Har det noget med format og kvalitet at gører??). Videoen fylder 121mb.

Iøvrigt har jeg let DOMS i røv efter mit squat med 60kg :bigsmile:

:rofl2:

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja så er man dælme dekonditioneret i den øvelse :laugh:

Det var dog piv nemt, og tror såmen sagtens at jeg kan kører reps med det dobbelte men så havde jeg nok for alvor været øm idag, så godt nok at jeg tager det stille og roligt her i starten :bigsmile:

Måske lidt for stille og roligt, jeg hører rygter om at du ikke skal drikke i dag, men at du skal på café og vise din nye Burberry skjorte frem og dine Burberry seler?

Link to comment
Share on other sites

Måske lidt for stille og roligt, jeg hører rygter om at du ikke skal drikke i dag, men at du skal på café og vise din nye Burberry skjorte frem og dine Burberry seler?

Gu' skal jeg da drik :devil: Tror mere at det er dig der gemmer dig i Jylland og ikke rigtig tør at gå hårdt med bajerne. Sidste gang der var mulighed for at gå hårdt med bajerne valgte du istedet at drikke Lemon sodavand :crazy:

Ps. Mine Burberry seler passer ikke til det tøj jeg har på i aften. Har istedet valgt min rød / Hvide ternede skjorte, mit partisaner tørklæde og mine hvide ankelstramme hængerøvsbukser. Har også sat diamantøreringen i, og har bestemt ikke sparet på bruncremen. Synes selv jeg er rimelig hot. Er dog lidt bange for at pigerne synes jeg har for store ben, da jeg vejede over 70kg sidst jeg var på vægten :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Den nye program struktur ser sådan cirkus sådan her ud:

Mandag:

Pullups - 2sæt x max reps +5kg

Squat (Bill Star let dag 5x5)

Bænkpres (Bill Star let dag 5x5)

Dødløft fra Skiiiiiive (5x5 let dag)

+ det løse (Laterels, mave. osv)

Onsdag:

Towel Pullups - 2sæt x max reps

Squat (Box eksplosiv med bands)

Bænkpres - (Boardpress, topstyrketrænig)

Frivend - (5x5)

Håndvægts stem

Fredag:

Pullups - 2sæt x max reps +10kg

Squat (Bill Star Tung dag)

Bænkpres (Bill star tung dag)

Dødløft - Singler - senere i dragt

+ det løse (Laterels, mave osv)

Dette er den nye struktur så der bare er lidt styr på det. Ikke noget vildt. Skal bare i styrkeform igen.

Dagens træning følger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OSK (Bill star, let dag)

Smalle Pullups - 14xmig+5kg, 12xmig+5kg

Squat - 5sæt x 5reps med 100kg

Bænkpres - 5sæt x 5reps med 100kg

Dødløft fra Skiiiiive - 5sæt x 5reps med 100kg

Dumbell laterels - 4sæt x 10reps med 10-15kgs håndvægte

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Dumbell Pullovers - 3sæt x 10reps med 40kgs håndvægt

Fino let træning, men skal nu nok kunne mærke det alligevel da jeg er så dekonditioneret i squat og dødløft. :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OSK (Bill Star dag.2):

Towel Chins - 12xmig, 10xmig (Hård for grebet...)

Box Squat - (5x60kg), 5sæt x 5reps med 105kg (Stadig stangen højt på nakken og uden bælte. Har været øm i glutes efter de 5x5 med 100kg i mandags :bigsmile: )

Close Grip Boardpress (4boards) - 5x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x120kg (Puha, hvor er jeg svag her. Må ligge egoet på hylden og kører den fast hver onsdag, da jeg tror den er god for mig :smile: )

Frivend - 5sæt x 5reps med 60kg (Let, men skal lige igang. Desuden stinker min teknik som altid i denne øvelse)

Seated Dumbell Press - 10x20kgs, 10x25kgs, 10x30kgs, 6x35kgs, 12x20kgs

Dumbell Sidebends - 3sæt x 12reps med 40kgs håndvægt

Dumbell Preacher Curls - 10x12,5kg, 10x15kg, 10x17,5kg, 10x20kg

Havde lidt rigeligt lange pauser imellem sættene, men det var såmen så hygsomt i OSK idag, da jeg for engangs skyld var der en del mennesker.

På fredag er det "tung" dag, så der bliver det lidt sjovere. Dog stadig langt fra max løft eller noget andet dumt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK (Bill Star dag.3. "Tung" dag)

Pullups - 18xmig, 10xmig, 10xmig

Squat - (5x60kg), 5x90kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x110kg (Uden bælte og fint overskud på de 130kg. :smile: )

Bænkpres - (10x60kg), 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x125kg, 5x110kg (Pause på patten og røven i sædet. God fornemmelse i patpressen idag :smile: )

Dødløft - (5x60kg, 5x60kg(Sumo)), 5x100kg, 5x100kg(Sumo), 5x140kg, 5x140kg(Sumo), 5x100kg (Bedre overskud end jeg havde forventet. Bevares det er stadig ærgelige vægte, men havde alligevel ikke forventet så meget overskuu' 2 uger efter marathon. Tror sagtens at jeg kunne trække over 200kg idag :smile: )

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Dumbell Laterels - 10x10kgs, 10x12,5kgs, 10x15kgs, 30x6,8kgs (Jane fonde style. Mine skuldre har været vildt DOMS'et efter skulderpressen i onsdags. )

Stivbenet Dumbell Deadlift - 10x35kgs, 10x40kgs, 10x40kgs (Lidt til haserne)

Coc1 - 12, 6, 6, 6, 6 med hver hånd (Kørt imellem de andre sæt)

Fiskestangen - 3sæt x 10reps (The one and Only FISKESTANG :superman: )

Rigtig habil træning, og kan allerede mærke lidt styrkefremgang. I starten var det Lunau der var det gode selskab og senere var det Casper og Betterøv der gav den gas. Vores unge løfter Casper fik nakket en 3er med 190kg i dødløft uden bælte og en let 3er med 120kg i OL squat. Tilgengæld gik han helt kold i bænken, da Betterøv og jeg lokkede med et dropsæt (Sateneme BB), så han tilsidst failede ved nummer 4 rep kun med stangen, på trods af at han havde lavet 3rep med 90kg inden :laugh:

DET ER SATENEME BB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share