Tendensen på MOL


Bisse123
 Share

Recommended Posts

Hey guys and girls.

Tænkte at jeg lige ville smide min holdning omkring dette forum på mol. :smile: Nu må I ikke tage det ilde op. Er ikke så erfaren på dette forum eller for den sags skyld på andre forums. Dette fordi jeg gang på gang bliver skræmt væk... Nu skal jeg forklare jer hvorfor. Så må I sige om min holdning er helt hen i vejret eller hvad...

Jeg synes at man på MOL's forum er alt for specifik med rådgivning/diskussion om diverse træningsprogrammer, øvelser osv.

Herunder:

1. Jeg mener ikke at man som hverken erfaren bodybuilder eller nybegynder får noget ud af at downloade et excel dokument med et fint træningsprogram som hedder et eller andet smart, hst, hypertrofi, HIT, osv. osv.

2. Eller benytter sig at fancy engelske udtryk for diverse øvelser, Front Plate Raise, Bentover barbell rows osv. osv.

3. "Jeg tager 100 kilo i bænkpres". Er det godt? "Steget 20 kilo i xxx-øvelse" osv, osv. (For meget fokus på antal kg)

4. Generelt specifikke kostplaner og træningsprogrammer beskrevet over en periode, "20-ugers BBprogram med fokus på arme" osv. osv.

Jeg læser din kritik som, at den primært er rettet imod, hvilke problemer der er for en nybegynder (hvordan man så tolker en nybegynder). Men som andre har skrevet, så er MOL ikke en skole eller lignende, det er et diskussionsforum, hvor man kan spørge og få svar. Med med hensyn til dine pointer:

1: En nybegynder vil altid få noget ud af et af de anbefalede programmer (ellers kan han være sikker på at programmet vil blive kraftigt kritiseret), og det vil være bedre end den tilfældige træning, som han selv ville finde på.

2. De fancy navne: Noget skal øvelserne jo hedde, det giver ingen mening at kritisere Front Plate Raise, hvis man ikke har et bedre bud på et navn. Folk er også altid hjælpsomme med at forklare en øvelse, eller at komme med link til en side, hvor øvelsen bliver demostreret.

3. Fokus på antal kilo er jo også relevant nok, når man konkurrerer i styrkeløft eller bare bruger maxløft, som en målestok for sin træning.

Det er måske ikke så relevant for en nybegynder, men vi kan jo ikke bestemme, hvad man spørge om, men kun svare på spørgsmålet. :wink:

4. Igen hvis du har et specifikt spørgsmål, så får du et specifikt svar. Men hvis spørgeren vedlægger bare en smule information, så plejer der at komme relevante spørgsmål.

Så hvis en nybegynder kommer herind, vil han bliver foreslået et program med tunge grundøvelser, noget progression (og hvis han ike vejer meget, vil han blive foreslået at spise noget mere). Så er man godt i gang med noget der virker, så kan detaljerne komme på senere. Men det virker som om, at en person bør vide alt om styrketræning inden han starter. Det kunne være ideelt, men er spild af tid, da man så skulle studere læge inden man løftede noget som helst.

Det er i øvrigt dårlig diskussionsteknik, at syntes at alle indlæg, som er uenige med en er dårlige og kun dem, som er enige er gode (specielt uden argumenter).

Jeg kunne godt tænke mig, at du linkede til eksempler på de 4 problemtyper, som du mener at have fundet, for jeg har svært ved at genkende dem.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg synes MOL gør det godt. Hvis man går ind i detaljer alt for meget, bliver personen bare forvirret. Jeg har set det en del gange da jeg har hjulpet venner etc. Jeg kan sidde og forklare ting i 5 timer til dem, eller jeg kan give et godt program og sige de skal følge den og spise mere end de plejer. Det der virker bedst er den sidste mulighed. Dem jeg forklarer alt til, begynder at snakke om overtræning, manglende proteiner, og kommer med irrelevante spørgsmål som er en halv liter kakaomælk med 1 banan bedre end 1 liter mælk og 5 æbler. Spis god sund mad, det behøver ikke være en videnskab. Det er meget bedre at man bare kommer med et program som virker og får dem til at fløge det og spise godt indtil de er parat til at forstå hvorfor og hvordan man bliver ved med at få resultater.

Link to comment
Share on other sites

Hey guys and girls.

Tænkte at jeg lige ville smide min holdning omkring dette forum på mol. :smile: Nu må I ikke tage det ilde op. Er ikke så erfaren på dette forum eller for den sags skyld på andre forums. Dette fordi jeg gang på gang bliver skræmt væk... Nu skal jeg forklare jer hvorfor. Så må I sige om min holdning er helt hen i vejret eller hvad...

Jeg synes at man på MOL's forum er alt for specifik med rådgivning/diskussion om diverse træningsprogrammer, øvelser osv.

Herunder:

1. Jeg mener ikke at man som hverken erfaren bodybuilder eller nybegynder får noget ud af at downloade et excel dokument med et fint træningsprogram som hedder et eller andet smart, hst, hypertrofi, HIT, osv. osv.

2. Eller benytter sig at fancy engelske udtryk for diverse øvelser, Front Plate Raise, Bentover barbell rows osv. osv.

3. "Jeg tager 100 kilo i bænkpres". Er det godt? "Steget 20 kilo i xxx-øvelse" osv, osv. (For meget fokus på antal kg)

4. Generelt specifikke kostplaner og træningsprogrammer beskrevet over en periode, "20-ugers BBprogram med fokus på arme" osv. osv.

1. Hvorfor er det at du ikke mener det? Der er vel en grund til, at proffesionelle folk, prøver at lave programmer som de enten har haft succes med eller tror folk vil få. Hvis det ikke var fordi jeg havde kigget på MOL. Havde jeg stadig tosset rundt inde i mit motionscenter, mere end jeg gør nu. Jeg har downloadet HST programmet, som ligger herinde på MOL og for mig har det haft en skide god effekt. Som du skriver kan det godt være efarene bodybuildere ikke får noget ud af det? men det forstår jeg ikke, fordi hvorfor skulle de ikke gøre det? Jeg har som nybegynde fået en masse ud af det.. Personligt forstår jeg ikke hvor du vil hen med det. :)

2. Jeg synes det er lækkert at man ved hvad de forskellige øvelser hedder. Det viser da bare man ved lidt om hvad man går og laver. Det kan godt være man kan blive stor og stærk uden at kende navnene på de forskellige øvelser, men hvorfor ikke have styr på det? Hvis man alligevel går meget op i sin træning. Som du selv har skrevet det, er det en livsstil for folk.

3. Forstår ikke helt hvad du mener, men sådan som jeg forstår det, mener du at der er mange der går op i hvor stærke de er? Eller tager jeg fejl. Ved ikke hvor du vil hen på det.

4. Synes ikke der er nogle specifikke kostprogrammer. Du kan jo ikke lave 1 kostprogram der passer til alle... Ved du overhovede hvad du snakker om :tongue: ?

Der findes jo hundredevis af forskellige trænings programmer. Herinde på MOL er der måske 5 som folk har fået rigtigt meget ud af. Det kan være en af grundene til at du ser det meget, MEN hvorfor fanden ikke informere andre folk om de træningsprogrammer, man selv har fået mest ud af?

Det var lige min mening til det du har skrevet. Er ikke selv den klogeste på alle punkter, men prøvede da at være med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share