4-pack


schnipper
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg sidder her og kommer i tanke om at jeg engang har hørt rygter om at den gode Arnold skulle mangle et gen, så han kun havde en "4-pack". Nu ved jeg at dette ikke passer, eftersom at jeg har set billeder af ham med en ganske udemærket 6-pack, men er det noget som i andre har hørt, og er det overhovedet en lille smule sandhed til det her fænomen?? kender i evt. nogle?? billeder??

Hvis man fx. ser på Jay cutler, sidder hans mavemuskler jo meget forskudt, hvilket sikkert har noget emd hans gener at gøre, men tror i at det er her at noget af "myten" bunder??

IronMan7-Jay-Cutler.jpg

I må undskylde hvis det har været oppe og vende før, men jeg har ikke kunnet finde noget om det!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke forestille mig at det skulle være aktuelt at der findes et gen der gør at folk mangler forskellige muskler.

Nej, jeg havde egentlig ogs bare slået det hen, som værende åndssvagt, men så stødte jeg på nogle billeder af Jay, og jeg havde egentlig ikke rigtig tænkt over det før, men når så man ser på hans mave, så kunne der måske godt være lidt sandhed i det!!

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre rigtigt nok.

Først og fremmest: vi taler om een og kun een muskel. Musklen kan "opdeles" ved nogle senestrøg der går på tværs af musklen, heraf opdelingen i "packs".

Ca. 10 pct af befolkningen mangler eet senestrøg på maven, så der kun kan være en 4-pack.

Andre 10 pct har en ekstra senestrøg så de har 8-pack.

Resten har 6-packen.

Vedlagt et gl. billede af undertegnede, hvor du kan se at nogle af os er så uheldige at være belemret med et manglende senestrøg, derfor kan vi fysisk kun have en 4 pack.

post-1882-1146293427_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre rigtigt nok.

Først og fremmest: vi taler om een og kun een muskel. Musklen kan "opdeles" ved nogle senestrøg der går på tværs af musklen, heraf opdelingen i "packs".

Ca. 10 pct af befolkningen mangler eet senestrøg på maven, så der kun kan være en 4-pack.

Andre 10 pct har en ekstra senestrøg så de har 8-pack.

Resten har 6-packen.

Vedlagt et gl. billede af undertegnede, hvor du kan se at nogle af os er så uheldige at være belemret med et manglende senestrøg, derfor kan vi fysisk kun have en 4 pack.

okay, ja, der kan man jo bare se.. man lærer noget nyt hver dag!!

Link to comment
Share on other sites

har du et bevis på det udover det billede(reference) - må i øvrigt rose dig for din fedt%! da den jo gør betingelserne ideele :bigsmile:

når jeg ser på billedet har du en 4-pack, men under de nederste to muskler kan det da godt se ud som om det bliver til en 6-pack

ps. jeg betvivler ike at 10% har en 4-pack og 10% har en 8-pack, men vil bare gerne se referencer for at lærer lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

når jeg ser på billedet har du en 4-pack, men under de nederste to muskler kan det da godt se ud som om det bliver til en 6-pack

Jeg har været en del længere nede i fedt-% og det ændrer desværre ikke meget - det er knoglefremspring der får det til at se ud som om der er en 6pack undervejs :laugh:

Jeg skal lige prøve at finde frem til nogle henvisninger.. (and I still blame my Mom & Dad)

Link to comment
Share on other sites

Finn Boysen Moeller: Bevaegeapparatets anatomi:

" M. rectus abdominis.... blablabla... Musklen har beholdt noget af en segmentaer opbygning, idet den afbrydes ved korte mellemsener, som gaar tvaers gennem muskelsubstansen. Disse intersectiones tendineae findes i et antal af 3-4, som er ret konstante med hensyn til beliggenhed: en ligger saaledes ud for navlen, to ligger ovenover og en nedenunder; sidstnaevnte er dog ofte inkomplet eller manglende."

Hurtigt grebet ned fra hylden, var der lige en simpel beskrivelse af det gode vaskebraet.

Her omtaler Boysen Moeller saa kun 6 og 8 pakken. Jeg har ingen referencer til en 4-pack, men glaeder mig da til at se disse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Finn Boysen Moeller: Bevaegeapparatets anatomi:

"en ligger saaledes ud for navlen, to ligger ovenover og en nedenunder; sidstnaevnte er dog ofte inkomplet eller manglende."

Her omtaler Boysen Moeller saa kun 6 og 8 pakken. Jeg har ingen referencer til en 4-pack

hvis sidstnævnte er manglende er det da en 4-pack. hvis den er inkomplet må det vel være definationen af en 8-pack.(komplet er selvfølgelig 6-pack)

Link to comment
Share on other sites

Finn Boysen Moeller: Bevaegeapparatets anatomi:

" M. rectus abdominis.... blablabla... Musklen har beholdt noget af en segmentaer opbygning, idet den afbrydes ved korte mellemsener, som gaar tvaers gennem muskelsubstansen. Disse intersectiones tendineae findes i et antal af 3-4, som er ret konstante med hensyn til beliggenhed: en ligger saaledes ud for navlen, to ligger ovenover og en nedenunder; sidstnaevnte er dog ofte inkomplet eller manglende."

Hurtigt grebet ned fra hylden, var der lige en simpel beskrivelse af det gode vaskebraet.

Her omtaler Boysen Moeller saa kun 6 og 8 pakken. Jeg har ingen referencer til en 4-pack, men glaeder mig da til at se disse :smile:

Med 3 og 4 sener må det da henholdsvis være en 8-pack og en 10-pack.

Link to comment
Share on other sites

freak!

1.bmp

angående om man har 3 el. 4 sener må det jo være henholdsvis 6 og 8

3 "opdelinger" giver jo 4 "sektioner".

Tag et stykke papir og tegn 3 parallelle vandrette streger - du har nu 4 "packs". Så derfor vil jeg også ligesom Sputnik mene at der må være tale om en 8- eller 10-pack, med de 3-4 senestrøg. Medmindre der selvfølgelig er et eller andet jeg har misforstået.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke andet, kan vi jo hurtigt konkludere, at hvor mange opdelinger der er i packen, er det afgjort af hvor mange senestroeg man har fra sin genetik :smile:

Om det saa er en 4 eller 16 pack.. tja.. det kommer an paa hvor freaked man er :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share