Gamle træningshit


Litopsi
 Share

Recommended Posts

Jeg forsøgte at lave dette indlæg i går, en så gik MOL lige ned (til en forandring hrmf).

Jeg så "goonierne", en glad 80'er-film da den var i tv for et par uger siden og genopdagede derved den dersens tingest bestående af 2 håndtag med et antal spiraler mellem sig. Meningen var jo så at håndtagene skulle hives fra hinanden og derved styrke et eller andet. I 80'erne var der nærest ikke den ungkarlehybel som ikke lå inde med en eller flere af denne slags. Men hvor blev den af? var der bare for mange der fik brysthårene i klemme?

En anden ting var "ab-flex'en" (tror nok den hed sådan) fra 90'erne. En stor grå plastikflyverlignende genstand med et stort rødt "stempel", som skulle placeres på maven og man skulle så trække stemplet ind med armene, hvorved mavemusklerne efter sigende skulle blive styrket?

Find selv på flere og kritiser det hele tilbage på plads på lossepladsen.....

Link to comment
Share on other sites

Åh, disse minder... :lol:

I slutningen af 70'erne, hvor jeg var en stor muskuløs teenager på 184cm og 55kg, anskaffede jeg mig sådan en styrkedims. Det var et metalrør på ca. 70cm og ca. 5cm i diameter og med en fjeder inden i og et håndtag i begge ender. Der gik også to stålsnorer langs med metalstangen.

Man kunne så enten tage fat i en snor på hver side af stangen og trække dem fra hinanden. Det pressede fjederen indeni metalstangen sammen. Eller man kunne tage fat i håndtagene og presse dem sammen.

Man kunne altså lave både pres og træk øvelser. Alle øvelser skulle naturligvis laves til maximum, og holdes i et eller andet antal sekunder. Det kaldes vist nok for isometrisk træning og var populært dengang.

Der fulgte en brochure med som viste øvelserne udført af en meget muskuløs mand. Pudsigt nok blev jeg ikke nævneværdigt større af at bruge den. Måske var det en mandagsmodel jeg havde fået? B)

Link to comment
Share on other sites

Hvad så med et andet af TV-shops vidunder produkter: ABdominizer!!!!!

en blå plastikdims man skulle sidde i, og så gynge frem og tilbage som i en gammel gyngestol :lol:

den kunne anskaffes for KUN...jeg gentager KUN 499...... :jehon:

forresten så jeg den efterfølgende i Bilka til 149 :D

Muhahaha jeg fandt dælme et billede af bæstet:

:retard: :retard: :retard: :retard: :retard:

jeg må åbenbart ikke vise billedet.....men jeg kan da give en henvisning

for kun 6.5 europæiske matador penge kan den blive din :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share