CUTTE


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

hej,

er der nogen der kender nogle gode links til artikler om at cutte ? jeg kunne godt tænke mig at prøve fra August af.

Men det indebærer vist en del føde kontrol samt cardio træning ?

Og gad vide, de folk der er cuttet - er det glade mennesker ? jeg mener, er det ikke umuligt at leve bare lidt sjovt hvis man vil være cuttet ?

går udfra mine weekendsepisoder på diverse cph. værtshuse skal dropes, og pizzaen og søndagen er vel også no-no ?

men hvis i har nogle fede links, ville det var kanon - kunne virkelig godt tænke mig at cutte nu.

Link to comment
Share on other sites

½ - 1 kg om dagen for at bevare muskelmassen.
:dropjaw: Damn! ½-1kg om dagen... :lol: (er der en der er ved at være træt... -_- ) Ej pjat, baardi præsterede faktisk at tabe fedt, samtidigt med at han øgede i flere af sine løft, det må man tage hatten af for...

Du får sgu lige en :banana: for god indsats.....

Link to comment
Share on other sites

Der er jo stor uenighed på MOL om, hvordan man cutter på den bedste måde. Derfor er det meget muligt nogen kommer med andre forslag end mine, men her er de:

- træn som du plejer

- hold vægttabshastigheden på maks 0,5 kg fedtvæv om ugen (dette svare ca. til et energiunderskud på 2.000 kj om dagen)

- energiunderskuddet skal primært komme fra kosten og sekundært gennem ikke for højintensiv cardiotræning.

God cutning :) :)

Link to comment
Share on other sites

Fitt: Ja, som du selv nævner - Fødekontrol og Cardio. Du skal være i et lille kcal underskud. Og så skal du motionere - Det kan være lange gåture eller hvad du nu kan finde på. Men afsæt cirka 1 time pr. cardio-dag.

Om folk der cutter er glade mennesker?!? ( Is this a joke? )

Jeg har det da fint selvom jeg diæt-cutter allerede nu - Men da kan da være at jeg bliver en sur nisse når jeg begynder på cardio. Men ærlig talt - Slik, Cola, Junkfood, pizza m.m. har aldrig sagt mig noget særligt, så det lever jeg skam helt fint uden.

Men at være ripped året rundt kan nok være lidt besværligt. Så derfor er der jo noget der hedder Off-Season for BB'ere.

Hyg dig med din diæt!

PS. DØD over MOL-Bananen! B)

Link to comment
Share on other sites

- træn som du plejer

- hold vægttabshastigheden på maks 0,5 kg fedtvæv om ugen (dette svare ca. til et energiunderskud på 2.000 kj om dagen)

- energiunderskuddet skal primært komme fra kosten og sekundært gennem ikke for højintensiv cardiotræning.

Enig mht træningen.

Også enig i at man ikke bør stræbe efter et tab ret meget større en ½ kilo om ugen...maks 1 kilo, eller vil de gå ud over musklerne.

Tredje punkt.....underskudet skal efter min menig kommer fra 50% mindre energiindtag og 50% øget forbrænding. Hvorfor må man ikke dyrke højintensiv cardiotræning???? Der er ganske vist et "punkt" hvor man forbrænder LIDT mere fedt end ellers, nu og her. Samlet er det langt mere fordelagtigt at lave højintensiv cardiotræning, da det samlet er mere energi krævende. Og det er jo det det hele drejer sig om: det samlede regnskab.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tak for jeres svar.

Læste "Baardi Bilders" logbog, eller begyndte på det - den er sateme lang !!! men ret morsom :)

Men ok, jeg prøver lige at søge igennem her på sitet, men det er mere kosten jeg ikke er helt skarp i, det er jo ærgeligt hvis jeg går igang med at cutte, og jeg så cutter hele min muskelmasse isænk.

Men lad os sige man sørger for at få fyldt sig med primært proteiner, så er det vel umuligt for musklerne at gå til ?

Skal selvfølgelig have lidt kulhydrater til hjernen.

Og hvad siger i til Pasta ? jeg spiser det i stride strømme, men nogle siger at det faktisk ikke er så smart, hvis man altså skal cutte ?

Link to comment
Share on other sites

Pasta i stride strømme er ikke en god idé, hvis du vil cutte. Indtag knap så store mængder kulhydrater som du plejer, og sørg for at dem du indtager er komplexe. Spis samtidigt meget frugt og grønt, da disse giver forholdvist lidt kalorier i forhold til hvormeget de mætter (og så er det jo sundt).

Link to comment
Share on other sites

Og hvad siger i til Pasta ? jeg spiser det i stride strømme, men nogle siger at det faktisk ikke er så smart, hvis man altså skal cutte ?
Det handler stadig om det samlede energi-indtag, når vi snakker vægttab!!! Pasta indeholder pr. 100g ca:

1480KJ/350 kcal.

12g protein

72g kulhydrat

1,5g fedt.

Så jeg vil ikke umiddelbart anbefale dig at svægle i pasta. Men det kan med fordel spises en times tid efter din træning, da det er rigt på kulhydrat, så du kan få fyldt dine brænsstofsdepoter op igen.

Ellers bestræb dig på at indtage en forholdsvis proteinrig kost, da du skal bruge protein til opbygningen af muskelmasse, og så indeholder 1g protein kun 4 kcal... :)

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst lidt rundt omkring om cutning og diæter, fanft jeg frem til følgende fremgangsmåde som jeg selv benyttede mig af:

Den første uge man cutter, smider man cardio ind de dage man ikke vægttræner uden at ændre kosten.

Ugen efter begynder man langsomt at trappe ned for kulhydraterne og fortsætter som ovenstående.

Den 3. uge skærer man igen kulhydrater.

Min kostplan så ud ca. som følgende efter 3 uger:

Morgenmad: Banan + havregryn med med skum. mælk

Mellemmåltid: Halvt sykke rugbrød og en dåse tun

Frokost: kyllinge filet + bagt kartoffel

Post træning: Banan + cacaomælk (proteinpulver endnu bedre, men havde ikke råd)

Mellemmåltid ca. 1 time efter træning: 4 kogte æg (spiste kun den ene blomme)

Aftensmad: Kyllinge filet + salat

Måltid inden sengetid: En eller anden form for kød! Whey protein dur' ikke da de optages for hurtigt.

Læg mærke til at jeg får kulhydrater om formiddagen, og i begrænsede mængder! Det er for at ha' energi til træningen samt kulhydrater efter træning.

Resten af dagen står den på kød + salat.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at man spiser et målid ca. 1 time inden man ligger sig i seng, er grundet de mange timer man sover.

Det er lang tid for kroppen at undvære proteiner og kroppen går i katabolsk tilstand, hvilket vil sige at kroppen i dette tidsrum ikke genbygger nedbrudt muskelvæv!

Derfor spiser man denne natmad, og helst kød som langsomt bliver fordøjet og optaget gennem natten!

Whey pulver dur' ikke da det optages for hurtigt og kroppen går hurtigt i katabolsk tilstand igen.

Håber det belyste dit spørgsmål! :)

Link to comment
Share on other sites

Cacao og mælk kan til nøds også bruges som natmad da proteinet heri er af typen casein som også er relativ langsomt optageligt, hvis man ikke lige har andet!

Dog vil jeg ikke anbefale det under en cutning, da især cacao indeholder mange kulhydrater!

Husk, det er unødvendigt (under diæt) at spise kulhydrater efter et post træningsmåltid med protein + kulhydrater!

Resten af dagens måltider bør bestå af kød og evt. salat!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror grunde til at du bilder dig ind af der er sådan, er fordi at alle de steder man kan læse om motion/ernæring ifmb. Vægttab, siger de kloge hoveder at man ikke skal spise sener end 2 timer før man går i seng, (noget med at insulin niveauet er højre når man sover, og dermed også evnen til at lagere overskydende kalorien som fedt i fedtdepoterne) men som jeg ser det så ville du jo alligevel havde indtaget det måltid tidligere på dagen, og dermed opnået det samme samlede kalorie indtag hen over døgnet. Denne påstand er dog helt og holdent min egen…

Vil man derimod opbygge muskler, så er det vigtigt at kroppen har noget at arbejde med hele tiden, også om natten (man sover jo mellem 6 til 8 timer hvert døgn. specielt protein er vigtigt..

Udover dette så er der selvfølgelig lige det med at man jo hæver sit stofskifter når man indtager føde, og dermed kan kroppen jo ikke få hvile, men hvis man sover 6 til 8 timer, så bør det ikke være noget problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share