Vis os dine kosttilskud


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

well is that so?

der er altså forskel på indsigt og arrogance :nonono::nonono: Det er ærgeligt når du nu ved en del om ernæring at du i denne her tråd optræder temmlig nedladende! Det er der bestemt ingen grund til, når du har så meget andet at byde på...

Sludder og vrølv Blackmoore. Well jeg tog fejl, der er et enkelt udsagn som kan virke provokerende, resten er ikke noget der siges til jsc eller konstateringer. Jeg kan også sagtens tage nogle af de udtalelser der er sagt til mig og give mig til at hyle, for de er så vildt provokerende. Blackmoore sig noget fornuftigt eller lad væreat sige noget. Tag det som en provokation om du vil. Jeg ser det som svar på tiltale. Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det mener du bare ikke seriøst :blink:

... du tror vel ikke på at "fede" BB og SL'er har øget deres fedtdepoter gennem urimmelige mængder proteinpulver :blink:

seriøst....

Helt fagligt skyldes det selvfølgelig at deres energiindtag er større end deres energiforbrug. Så om det skyldes deres indtagelse af kartofler, rugbrød eller proteinpulver er i den forbindelse ligegyldigt. Proteinpulver er dog "tomme" kalorier - ingen næringsstoffer og kun dårligt mættende, hvorfor det selvfølgelig ikke er en særligt fornuftig måde at indtage sine KJ, hvis man har problemer med at ens fedtdepoter øges. Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Jeg er absolut lægmand på dette område, så jeg skal ikke gøre mig klog på hvad det rigtige indtag af forskellige tilskud er (hvis noget overhovedet). Men, jeg synes det er slående så aggresive og skingre forsvarene for diverse kosttilskud er.

Er det slet ikke en tiltrækkende tanke for nogle at man måske kunne opnå samme resultater mens man sparede en masse penge ? Så vidt jeg kan læse bor nogle stadig hjemme, andre er på SU......

Der må da være mindre formuer bundet i de tilskud man kan se på billederne :blink:

Nogen der har overvejet en testperiode uden CLA, HMB, Nitrotech, Whey........ ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er absolut lægmand på dette område, så jeg skal ikke gøre mig klog på hvad det rigtige indtag af forskellige tilskud er (hvis noget overhovedet). Men, jeg synes det er slående så aggresive og skingre forsvarene for diverse kosttilskud er.

Er det slet ikke en tiltrækkende tanke for nogle at man måske kunne opnå samme resultater mens man sparede en masse penge ? Så vidt jeg kan læse bor nogle stadig hjemme, andre er på SU......

Der må da være mindre formuer bundet i de tilskud man kan se på billederne :blink:

Nogen der har overvejet en testperiode uden CLA, HMB, Nitrotech, Whey........ ?

Tænk, jeg synes faktisk opponenterne imod kosttilskud er værre i denne tråd :tongue::laugh:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Jeg er absolut lægmand på dette område, så jeg skal ikke gøre mig klog på hvad det rigtige indtag af forskellige tilskud er (hvis noget overhovedet). Men, jeg synes det er slående så aggresive og skingre forsvarene for diverse kosttilskud er.

Er det slet ikke en tiltrækkende tanke for nogle at man måske kunne opnå samme resultater mens man sparede en masse penge ? Så vidt jeg kan læse bor nogle stadig hjemme, andre er på SU......

Der må da være mindre formuer bundet i de tilskud man kan se på billederne :blink:

Nogen der har overvejet en testperiode uden CLA, HMB, Nitrotech, Whey........ ?

Jeg har da perioder, hvor jeg slet intet tager. De produkter jeg har posted er produkter jeg bruger alt efter hvilken fase jeg befinder mig i i min træning. Hvis jeg ved at jeg ikke kan træne seriøst på et givent tidspunkt indtager jeg mere eller mindre ingen af de produkter jeg har posted. Derudover har jeg fundet mig et par gode produkter, som vitterligt forbedrer min livskvalitet.

Jeg bruger omkring 300 kr. i gennemsnit pr. måned på tilskud. Nogle gange mindre.

@Stubbe: Der er mange måder man kan formulere sine tanker på og jeg syntes i denne tråd at du fremstår ret uheldigt. Jeg har altid haft respekt for dine indlæg(og er delvis enig med dig i denne tråd) da de bærer præg af et højt vidensniveau, men i denne tråd syntes jeg lige som Blackmoore at du fremstår temmelig arrogant. Jeg kender dig ikke privat, men udfra dine tidligere indlæg forestiller jeg mig at det ikke var din intention. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kostforslag.

Jeg har taget udgangspunkt i en person på omkring 80-85kg med et energibehov på ca 13MJ.

Kosten kan tilpasses på en million måder- det er blot for at vise hvor nemt man kan dække sine behov gennem mad.

Protein 182gram

Kulhydrat 400gram

Fibre 53gram

Fedt 83gram

Mættet 16gram

Enkeltumættet 41gram

Flerumættet 15gram

For alle vitaminer og mineraler er indtaget over ADT og for de fleste ligger er indtaget 200-400% af ADT.

Så med en simpel sund kost kan man stort set undvære alle de farvede kosttilskud.

Gode indlæg, Stubbe. Jeg vil da revurdere mit syn på nødvendigheden af proteinpulver for mig. Helt ud ryger det bestemt ikke, men en nedskæring er nok på sin plads.

Men findes der virkelig mennesker med et energibehov på 13MJ, der kun spiser 60g havregryn til morgenen + mælk? Det er da kun lige til en hul tand :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Flot AVG!!!

Når vi nu er ved de små provokerende indlæg, så vil jeg skrive hvad jeg tidligere tænkte, men undlod at skrive, nemlig at: jeg ser en klar tendens til at AS brugere samtidigt har et overforbrug af kosttilskud…

Læser I for meget Flex eller hvad?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Flot AVG!!!

Når vi nu er ved de små provokerende indlæg, så vil jeg skrive hvad jeg tidligere tænkte, men undlod at skrive, nemlig at: jeg ser en klar tendens til at AS brugere samtidigt har et overforbrug af kosttilskud…

Læser I for meget Flex eller hvad?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Hvordan definere du overforbrug?

Jeg ser det ikke som det helt store tab at smide en plovmand efter et eller andet produkt (ikke hvad som helst), som jeg har hørt andre synes er godt.

Link to comment
Share on other sites

Stubbe: Er langt hen ad vejen enig med dig, men har lige et par indskydelser:

1: Mener der er forholdsvis gode argumenter for at indtage en hurtigt optagelig proteinkilde om morgenen og efter/under træning (sammen med hurtigt optagelige kulhydrater). Igen er der selvfølgelig det forbehold at man eller ser ”seriøs” omkring træning og kost.

2: Mener også at der har været en undersøgelse der har påvist et positivt respons på immunforsvaret ved indtage af valleprotein (kan desværre ikke huske mængde eller reference)

3: Der er personer (som undertegnet) der lider af laktoseintolerance og derved ikke har mulighed for i samme grad at supplere med mælkeprodukter. Derfor bliver proteinpulver en nem og billig løsning.

4: Hvilke vigtige nutrienter er det du mener der er i andre mælkeprudukter men ikke i valleprotein?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvordan definere du overforbrug?

Jeg ser det ikke som det helt store tab at smide en plovmand efter et eller andet produkt (ikke hvad som helst), som jeg har hørt andre synes er godt.

Hmm… Overforbrug er måske et dårligt ord, men så et forbrug af op til flere kosttilskud, hvor der er manglende dokumentation for positiv virkning hos mennesker. Af de lovlige produkter er der mig bekendt kun dokumenteret virkning for 2 stoffer, hvoraf kreatin er det ene. I studer finder man omkring 5% forskel mellem folk der supplerer med kreatin og kontrolgruppen. Forstår simpelthen ikke folk på AS gider spilde tid noget der er småtterier i forhold til det de ellers indtager.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hmm… Overforbrug er måske et dårligt ord, men så et forbrug af op til flere kosttilskud, hvor der er manglende dokumentation for positiv virkning hos mennesker. Af de lovlige produkter er der mig bekendt kun dokumenteret virkning for 2 stoffer, hvoraf kreatin er det ene. I studer finder man omkring 5% forskel mellem folk der supplerer med kreatin og kontrolgruppen. Forstår simpelthen ikke folk på AS gider spilde tid noget der er småtterier i forhold til det de ellers indtager.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Det er jeg helt enig i.-. men nu er det jo heller ikke alle kosttilskud som lover store muller :wink: Tænker mere på div. vitamin og mineral tilskud, produkter så som Power Drive (hvad de så end går under), og tilskud mod ømme led. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Flot AVG!!!

Når vi nu er ved de små provokerende indlæg, så vil jeg skrive hvad jeg tidligere tænkte, men undlod at skrive, nemlig at: jeg ser en klar tendens til at AS brugere samtidigt har et overforbrug af kosttilskud…

:laugh: Fald nu ned SP. Det var en joke. Prøv at højre-klikke på billedet og se URL´en. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig i.-. men nu er det jo heller ikke alle kosttilskud som lover store muller :wink: Tænker mere på div. vitamin og mineral tilskud, produkter så som Power Drive (hvad de så end går under), og tilskud mod ømme led. :smile:

Diverse vitamin og mineral tilskud og hvad du ellers nævner, er der vel heller ikke den store evidens for virkningen af ??

SaintPauli, hvis du timer dine måltider med nogenlunde omtanke, så burde der være aminosyrer til stede umiddelbart efter træning, hvorved den evt hurtigere optagelse af Valle, ikke kan tilskrives at give en mærkbar effekt fremfor en lidt mere "langsom" proteinkilde.

Efter min mening er der ALT ALT for stor fokus på at få protein fremfor kulhydrat mhb på at øge sin muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

For at bringe tråden tilbage til sin oprindelse:

Pre workout tilskud:Blev egentlig købt til eksamensbrug, hvor det virkede fortræffeligt, men derefter har jeg brugt det i perioder når jeg har trænet tungt og bulket. Det er DET bedste produkt jeg nogensinde har prøvet af sin slags.

Det er Spike du henviser til her ik? Går udfra du bestilte via t-nation - hvor lang var leveringstiden? Bestilte i påsken og venter stadig(spændt!), på trods af en ubesvaret rykker-mail :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Det er Spike du henviser til her ik? Går udfra du bestilte via t-nation - hvor lang var leveringstiden? Bestilte i påsken og venter stadig(spændt!), på trods af en ubesvaret rykker-mail :crazy:

Jeg købte det på tilbud i England. :smile:

Link to comment
Share on other sites

1: Mener der er forholdsvis gode argumenter for at indtage en hurtigt optagelig proteinkilde om morgenen og efter/under træning (sammen med hurtigt optagelige kulhydrater). Igen er der selvfølgelig det forbehold at man eller ser "seriøs" omkring træning og kost.

jeg vil også menet det er netop de to steder at Proteinpulver er på sin plads. Det er i hvert tilfælde præcis der jeg også tager det.

Link to comment
Share on other sites

Kan på INGEN måde se det fornuftige i at indtage pulver (valle) om morgenen!

Det er fint nok, at man ønsker at smide noget indenbords, eftersom man formentlig er i negativ energi og/eller nitrogenbalance efter en nat uden indtag, men at man absolut SKAL have en valleshake ser jeg som overkill.

pulver efter træning se #145

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig i.-. men nu er det jo heller ikke alle kosttilskud som lover store muller :wink: Tænker mere på div. vitamin og mineral tilskud, produkter så som Power Drive (hvad de så end går under), og tilskud mod ømme led. :smile:

Nu havde jeg jo også tidligere listet vitaminer og tilskud for leddene som "fornuftige" tilskud. Kender ikke powerdrive, men går ud fra at det er et kreatin transportsystem hvilket er "sukkersnask" blandet med kreatin (og andre udokumenterede stoffer) solgt til overpris.

Men ellers glad for, at vi i denne sag er så nogenlunde enig. :smile:

:laugh: Fald nu ned SP. Det var en joke. Prøv at højre-klikke på billedet og se URL´en. :wink:

Ok godtaget, selvom jeg ikke kan se den imiddelbare joke ved URL’en :smile:

http://www.ur.se/ramp/halsapress/6/ramp6dopingampuller.jpg

SaintPauli, hvis du timer dine måltider med nogenlunde omtanke, så burde der være aminosyrer til stede umiddelbart efter træning, hvorved den evt hurtigere optagelse af Valle, ikke kan tilskrives at give en mærkbar effekt fremfor en lidt mere "langsom" proteinkilde.

Efter min mening er der ALT ALT for stor fokus på at få protein fremfor kulhydrat mhb på at øge sin muskelmasse.

Du har da ret i det med timingen, men man bør være påpasselig med for store måltider inden træning.

Vil også give dig ret i, at kulhydraterne er mindst lige så vigtig efter træning, hvis ikke vigtigere. MEN Igen er det en fordel at supplere med hurtigt optageligt protein, da GI/Insulin responset er afhængigt af måltidets sammensætning. :wink:

Kan på INGEN måde se det fornuftige i at indtage pulver (valle) om morgenen!

Det er fint nok, at man ønsker at smide noget indenbords, eftersom man formentlig er i negativ energi og/eller nitrogenbalance efter en nat uden indtag, men at man absolut SKAL have en valleshake ser jeg som overkill.

pulver efter træning se #145

Der er ingen der har sagt at man absolut skal, men for dem der godt kan lide at fluekneppe detaljerne i kostplanen, så er der her endnu en mulighed. :4mewantfood:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share