Vis os dine kosttilskud


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Nu havde jeg jo også tidligere listet vitaminer og tilskud for leddene som "fornuftige" tilskud. Kender ikke powerdrive, men går ud fra at det er et kreatin transportsystem hvilket er "sukkersnask" blandet med kreatin (og andre udokumenterede stoffer) solgt til overpris.

Langt fra. Det er et neurotransmitter produkt, som jeg kun kan anbefale til seriøse atleter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan du så ikke komme med en seriøs gennemgang af de tilsatte ingredienser? Så kan vi tage den derfra...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Du kan læse mere om det på T-Nation hvis du vil. :wink:

Hvis du vil have personlige erfaringer, så kender jeg en del der har rigtig gode erfaringer med det, mig selv inkluderet. :smile:

PS. Hvis mit link til T-Nation ses som reklame så beklager jeg.

Link to comment
Share on other sites

T- Efter et døgn ("friskere øjn") kan jeg stadig ikke se at jeg virker "temmelig arrogant". Jeg synes, at jeg svarer som jeg bliver tiltalt, hverken bedre eller værre. Om det kan syldes du har valgt "den anden side", hvis man ellers kan sige det sådan, kan også være en mulighed. Som flere andre har nævnt har "tilskuds-tilhængerne" virket ret følsomme omkring "vores" undren. Uanset hvad har det ikke været min mening at være arrogant, men når jeg argumenterer imod personer som drager fejlagtige eller ufaglige argumenter ind, kan det godt hænde jeg blir påvirket.

SP-

1: Mener der er forholdsvis gode argumenter for at indtage en hurtigt optagelig proteinkilde om morgenen og efter/under træning (sammen med hurtigt optagelige kulhydrater). Igen er der selvfølgelig det forbehold at man eller ser "seriøs" omkring træning og kost.
Her er jeg vist enig med Elvirus. Der er dårlig argumentation for dette, men kan heller ikke udelukkes at nogle af de personer med 177% styr på deres kost og træning 24/7 kan opnå en lille fordel.

F.eks. Som du selv siger er kulhydrat ligeså vigtigt og dette vil påvirke optagelseshastigheden af proteinerne. Det er også sjovt at de par studier som svagt belyser langsomme vs hurtige proteiner på muskelopbygning, viser en fordel til de langsomme proteiner. At tro det blot drejer sig om at få et par aminosyrer ind i blodbanen hurtigst muligt og så meget som muligt er en ret snæversynet fremgangsmåde. Det er jo netop det man ser på i de fleste af de studier som bruges til at "sælge" proteintilskud

2: Mener også at der har været en undersøgelse der har påvist et positivt respons på immunforsvaret ved indtage af valleprotein (kan desværre ikke huske mængde eller reference)
Der er nogle mælkeproteiner som menes at virke positivt på immunforsvaret (se senere).

3: Der er personer (som undertegnet) der lider af laktoseintolerance og derved ikke har mulighed for i samme grad at supplere med mælkeprodukter. Derfor bliver proteinpulver en nem og billig løsning.
Enig. Man kan også benytte ris- og/eller sojamælk, man skal bare lige vænne sig til smagen.

4: Hvilke vigtige nutrienter er det du mener der er i andre mælkeprudukter men ikke i valleprotein?
Det var hovedsageligt baseret på det naturlige indhold af vitaminer og mineraler. Der er dog også en række peptider samt andre "stoffer" som muligvis virker positivt. Det er dog stadig kun teorier, hvilket er grunden til jeg ikke tog det ind som argumentation. Se her og her.

Det tyder endda på at et stort indtag af flere af mikronæringsstofferne samt manglende kulhydratindtag i forbindelse med træning svækker immunforsvaret. Så højdoser af mikronæringsstoffer eller for stor fokus på protein og deraf manglende fokus på kulhydrat svækker immunforsvaret, så kan man jo ligge i sengen et par dage og tænke over om det var fordi man ikke indtog nok protein man blev syg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du kan læse mere om det på T-Nation hvis du vil. :wink:

Hvis du vil have personlige erfaringer, så kender jeg en del der har rigtig gode erfaringer med det, mig selv inkluderet. :smile:

PS. Hvis mit link til T-Nation ses som reklame så beklager jeg.

PRODUKTET får fra mig og KRAGEN :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

... glemmer aldrig første gang jeg prøvede det :firebounce::w00t::superman:

(men tror også generelt jeg er SUPER meget i underskud!! )

Mener også at ptpoul herinde fra har haft noget erfaring med det??

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i princippet det er fint med alle dem der har en hulens masse teoretisk viden omkring diverse tilskud og almindelig kost.... meeeeen.... alt for ofte oplever man at teori og praksis ofte er to vidt forskellige ting :smile:

Synes også det er ret let at se den forskel det ofte gør for folk at få suppleret deres træning med diverse tilskud... hvor mange af os kender ikke personer i vores center der generelt træner hårdt, spiser fornuftig almindelig mad og ALLIGEVEL har set ud på samme måde de sidste 3-7-10 år???

Jeg kan hurtigt finde mange i vores center .... og så kan man måske snakke no-responders men det ville sgu være underligt hvis anddelen af dem derude var så massiv :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et problem med denne tråd. Problemet er at den udviklede sig til at blive interessant, for ellers kunne jeg bare have slettet den.

Følgende regler gælder stadigvæk:

7. Det er ikke tilladt at reklamere for firmaer eller produkter man selv har økonomisk interesse i.

8. Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn.

I praksis betyder det, at man kan diskutere effekten af de aktive ingredienser i produkt X, men kan ikke skrive: "Vauw - X er bare fedt - jeg kan kun anbefale jer at købe det". At bringe billeder af sine yndlingskosttilskud er i princippet det samme. Ikke at jeg tror, at nogen har gjort det, men man kan med garati få en god rabat hos flere forhandlere, hvis man lover at lave en masse positiv omtale af deres produkter her på MOL.

Erfaringen har vist, at uden disse regler, så bliver foraene sovset til i suspekte indlæg, der kun tjener det formål at promovere et produkt. For et par dage siden var der netop nogle enslydende suspekte indlæg om gluconutrienter og hvor man kunne købe dem. Jeg kontaktede personen bag indlæggene, og han sagde bl.a., at ud fra denne tråd så det da ud til, at man gerne må anbefale produkter!

So there you go ...

Bottom line:

Denne tråd får lov at blive, men ikke flere anbefalinger og billeder af Megaspild og Powerspild og hvad det hedder alt sammen - men derimod gerne diskussioner af om effekten ved at have mange dyre kulørte bøtter i høj grad er placebo-betinget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i princippet det er fint med alle dem der har en hulens masse teoretisk viden omkring diverse tilskud og almindelig kost.... meeeeen.... alt for ofte oplever man at teori og praksis ofte er to vidt forskellige ting :smile:

Synes også det er ret let at se den forskel det ofte gør for folk at få suppleret deres træning med diverse tilskud... hvor mange af os kender ikke personer i vores center der generelt træner hårdt, spiser fornuftig almindelig mad og ALLIGEVEL har set ud på samme måde de sidste 3-7-10 år???

Jeg kan hurtigt finde mange i vores center .... og så kan man måske snakke no-responders men det ville sgu være underligt hvis anddelen af dem derude var så massiv :blink:

Problemet er jo, at det ikke er teori vs praksis. En lang række forskere har jo vitterligt afprøvet teorien i en lang række videnskabelige forsøg, som gang på gang afviser at "skidtet" har nogen effekt. Så det du siger er noget sludder. Det er ikke de enkelte produkter som gør forskellen, men derimod kan det være en række andre faktorer der ændrer sig samtidig, som f.eks at man indtager mere energi eller en placebo-effekt osv..

Hvis blå/gule/lilla bøtter med diverse pulver skaber denne placebo-effekt, er det selvfølgelig op til den enkelte om man vil betale for denne placebo-effekt. At man narres til at tro det er produktet der skaber en reel effekt er svineri.

Link to comment
Share on other sites

Det var hovedsageligt baseret på det naturlige indhold af vitaminer og mineraler. Der er dog også en række peptider samt andre "stoffer" som muligvis virker positivt. Det er dog stadig kun teorier, hvilket er grunden til jeg ikke tog det ind som argumentation. Se her og her.

Det ene link henviser til mælk og valle det andet link fremhæver nogle kvaliteter i valle og andre i mælk. :smile:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Du kan læse mere om det på T-Nation hvis du vil. :wink:

Hvis du vil have personlige erfaringer, så kender jeg en del der har rigtig gode erfaringer med det, mig selv inkluderet. :smile:

Kan ikke bruge personlige erfaringer til noget...

Produktet indholder følgende:

L-Tyrosine

Phosphatidylcholine

DMAE

Ginkgo Biloba

Vitamin B6

Er der nogen der kan hjælpe med nogle relevante Pubmed referencer at de nævnte ingredienser?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Angel

Synes også det er ret let at se den forskel det ofte gør for folk at få suppleret deres træning med diverse tilskud... hvor mange af os kender ikke personer i vores center der generelt træner hårdt, spiser fornuftig almindelig mad og ALLIGEVEL har set ud på samme måde de sidste 3-7-10 år???

Hvor mange tråde findes der ikke omhandlende "Jeg vokser ikke, på trods af jeg lige har købt proteinpulver og kreatin, hvad gør jeg galt ?" "Hvor mange scoops skal jeg indtage pr dag for at blive større" osv osv osv.

Desuden kan jeg ikke nikke genkendende til din erfaring fra centrerne. Jeg synes det er lige omvendt. Folk derude forstår ikke hvorfor der ikke sker noget, på trods af de har købt det der pulver de har hørt er et must for at vokse. I virkeligheden har de ingen ide om ernæring samt træningsplanlægning, hvilket er super ærgeligt. Mekanismerne bag hypertrofi, behøver ikke blive fremstillet som rocket science, men kan forklares simpelt, man gør altså folk en bjørnetjeneste ved blot at forklare dem hvor vigtigt protein(pulver) er når de træner.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo, at det ikke er teori vs praksis. En lang række forskere har jo vitterligt afprøvet teorien i en lang række videnskabelige forsøg, som gang på gang afviser at "skidtet" har nogen effekt. Så det du siger er noget sludder. Det er ikke de enkelte produkter som gør forskellen, men derimod kan det være en række andre faktorer der ændrer sig samtidig, som f.eks at man indtager mere energi eller en placebo-effekt osv..

Hvis blå/gule/lilla bøtter med diverse pulver skaber denne placebo-effekt, er det selvfølgelig op til den enkelte om man vil betale for denne placebo-effekt. At man narres til at tro det er produktet der skaber en reel effekt er svineri.

Vil meget gerne se den forskning der er lavet på de kombinations-produkter der er kommet på hylder her de sidste 1½-2 år eller for den sags skyld forskning lavet på kombination og effekten af brug af diverse produkter hos en veltrænet atlet kontra en periode hos samme person uden disse produkter ... for mig bekendt er det ikke noget jeg er faldet over ...

Her snakker jeg IKKE proteinpulver ej heller enkelt produkt såsom kreatin men netop nogle af disse favrige produkter som vi bruger i kombination såsom såsom eks L-Taurine, Betaine Anhydrous, L-Leucine, Glycocyamine, Guanidinopropionic Acid, Dicreatine-Malate, Monocreatine-Malate, Creatine Anhydrous, Di-L-Arginine-L-Malate, Arginine-AKG, Phytic Acid, L-Citrulline-Malate, L-Norvaline, N-Acetyl-L-Glutamine, Fermented L-Glutamine, Magnesium Orotate, Potassium Orotate, Calcium Phosphate, Sodium Bicarbonate, Sodium Citrate, Choline Bitartrate, Vinca Minor P., Huperzia Serrata P. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Angel

Hvor mange tråde findes der ikke omhandlende "Jeg vokser ikke, på trods af jeg lige har købt proteinpulver og kreatin, hvad gør jeg galt ?" "Hvor mange scoops skal jeg indtage pr dag for at blive større" osv osv osv.

Desuden kan jeg ikke nikke genkendende til din erfaring fra centrerne. Jeg synes det er lige omvendt. Folk derude forstår ikke hvorfor der ikke sker noget, på trods af de har købt det der pulver de har hørt er et must for at vokse. I virkeligheden har de ingen ide om ernæring samt træningsplanlægning, hvilket er super ærgeligt. Mekanismerne bag hypertrofi, behøver ikke blive fremstillet som rocket science, men kan forklares simpelt, man gør altså folk en bjørnetjeneste ved blot at forklare dem hvor vigtigt protein(pulver) er når de træner.

Nu er det ikke så meget produkter som eks. proteinpulver jeg er i over men mere nogle af de "farverige" produkter som jeg selv har mærket på min krop er det som har sat skub i bla. muskeltilvækst eller fedttab for andre produkter!

Nu er jeg helle rikke bekendt med den træning disse personer ligger for dagen... jeg ved blot at i sådan en klub som OBBC findes der utallige eksempler på dem som ikke rykker en tomme :smile:

Jeg mener at have trænet nok år nu til at kunne skelne om min krop reagere eller ej på et givent produkt eller ej og som jeg skrev tidligere så synes jeg specielt her de sidste par år at der er dukket nogle fantastiske produkter op som er i en helt anden liga i forhold til blot simpel kreatin monohydrat :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vil meget gerne se den forskning der er lavet på de kombinations-produkter der er kommet på hylder her de sidste 1½-2 år eller for den sags skyld forskning lavet på kombination og effekten af brug af diverse produkter hos en veltrænet atlet kontra en periode hos samme person uden disse produkter ... for mig bekendt er det ikke noget jeg er faldet over ...

Her snakker jeg IKKE proteinpulver ej heller enkelt produkt såsom kreatin men netop nogle af disse favrige produkter som vi bruger i kombination såsom såsom eks L-Taurine, Betaine Anhydrous, L-Leucine, Glycocyamine, Guanidinopropionic Acid, Dicreatine-Malate, Monocreatine-Malate, Creatine Anhydrous, Di-L-Arginine-L-Malate, Arginine-AKG, Phytic Acid, L-Citrulline-Malate, L-Norvaline, N-Acetyl-L-Glutamine, Fermented L-Glutamine, Magnesium Orotate, Potassium Orotate, Calcium Phosphate, Sodium Bicarbonate, Sodium Citrate, Choline Bitartrate, Vinca Minor P., Huperzia Serrata P. :smile:

Det er klart at der ikke kan være lavet videnskabelige studier af alle de nye produkter der dukker op. Det betyder så tilgengæld også at man ikke ved om de virker og om de er sikre at indtage. At du eller et par andre "kan mærke det duer" kan jeg, ligesom Elvirus lige har sagt, ikke bruge til en dyt. Dette er et videnskabeligt board og der burde defor være en sund skepsis til alle de vidunder-prudukter der dukker frem, for som vi har set gang på gang de sidste mange år, har størstedelen af dem ingen effekt haft. Og dette på trods af at mange har gået og sagt at de har kunnet mærke det dur og lignende. Måske har de kunnet mærke noget, men det er ikke en reel effekt fra tilskuddet.

Om et enkelt, eller et par af disse produkter så reelt virker kan kun tiden vise og hvis man vil være forsøgskanin i den periode, så er det jo fint.

Derudover er der jo stadig en del personer som tror den gul/grønne proteinpulver er meget bedre end den blå/røde og at punkt nr. 1. for at blive stærk er proteinpulver morgen - middag - aften. Det er hovedsageligt dette jeg har kørt min "kritik" på i denne tråd.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Det ene link henviser til mælk og valle det andet link fremhæver nogle kvaliteter i valle og andre i mælk. :smile:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Ja ? Spurgte du ikke om hvilke mulige sundhedseffekter der er ved mælk? Ovenstående link viser at man pt. har fokus på en række stoffer i mælk som muligvis kan have nogle gavnlige effekter.
Link to comment
Share on other sites

Ja ? Spurgte du ikke om hvilke mulige sundhedseffekter der er ved mælk? Ovenstående link viser at man pt. har fokus på en række stoffer i mælk som muligvis kan have nogle gavnlige effekter.

Jeg mente noget man fik gennem mælk, som man ikke fik gennem valle protein.

Begge dine link viser gavnlig effekt af valle og mælk. Det andet link nævner en række ekstra stoffer i mælken som potentielt er sundhedsfremmende, så du har svaret fyldestgørende på spørgsmålet. Min kommentar var bare, at ifølge dine links, så er valle ikke helt skidt. :smile:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente noget man fik gennem mælk, som man ikke fik gennem valle protein.

Begge dine link viser gavnlig effekt af valle og mælk. Det andet link nævner en række ekstra stoffer i mælken som potentielt er sundhedsfremmende, så du har svaret fyldestgørende på spørgsmålet. Min kommentar var bare, at ifølge dine links, så er valle ikke helt skidt. :smile:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Ahh, ok. Ja nogle af disse stoffer er i vallen. Jeg ved ikke om nogle af disse stoffer ødelægges ved fremstilling af vallepulver? Der er dog mange andre stoffer i mælk, hvilke man ikke får gennem vallen. Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Bottom line:

Denne tråd får lov at blive, men ikke flere anbefalinger og billeder af Megaspild og Powerspild og hvad det hedder alt sammen - men derimod gerne diskussioner af om effekten ved at have mange dyre kulørte bøtter i høj grad er placebo-betinget.

Vi er nogen der synes det er en smule (ja kald det bare underligt) at du nedgører disse produkter samtidig med at du har bannerreklamer over hele mol hvor de selvsamme produkter kan købes... det er ikke et angreb selvom du sikkert vil opfatte det som så.... mere en sjov tanke

Skal lige siges at jeg ikke bruger andet end proteinpulver så er ganske neutral i selve diskussionen om ditten og datten

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Vi er nogen der synes det er en smule (ja kald det bare underligt) at du nedgører disse produkter samtidig med at du har bannerreklamer over hele mol hvor de selvsamme produkter kan købes... det er ikke et angreb selvom du sikkert vil opfatte det som så.... mere en sjov tanke

Skal lige siges at jeg ikke bruger andet end proteinpulver så er ganske neutral i selve diskussionen om ditten og datten

Og så er du lige blevet talsmanden :laugh: Som jeg læser det, som var det bare en opfordring til at følge MOl's regler, så rolig nu :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må minde den kære hr. Dansk stål om MZ´s udtalelse i forbindelse med denne tråd

Bottom line:

Denne tråd får lov at blive, men ikke flere anbefalinger og billeder af Megaspild og Powerspild og hvad det hedder alt sammen - men derimod gerne diskussioner af om effekten ved at have mange dyre kulørte bøtter i høj grad er placebo-betinget.

Link to comment
Share on other sites

Og så er du lige blevet talsmanden :laugh: Som jeg læser det, som var det bare en opfordring til at følge MOl's regler, så rolig nu :cool:

Jeg er på ingen måde blevet talsmand for dig Faber det kunne aldrig falde mig ind, af gode grunde... og hvis du nærlæste mit indlæg ville du se at jeg er ganske rolig... jeg undrer mig bare over at Morten har henvisninger (bannerreklamer) til mange forskellige kosttilskud som ifølge ham selv er spild af penge... han behøver selvfølgelig ikke være moralsk i den henseende jeg undrer mig blot... at du læser det skrevne som fanden læser biblen vil jeg ikke tages til indtægt for

Bottom line:

Denne tråd får lov at blive, men ikke flere anbefalinger og billeder af Megaspild og Powerspild og hvad det hedder alt sammen - men derimod gerne diskussioner af om effekten ved at have mange dyre kulørte bøtter i høj grad er placebo-betinget.

Link to comment
Share on other sites

Hos Sublimsport (der er link "banner" til ) kan der eksempelvis købes mange forskellige dyre kulørte bøtter (under special produkter på deres side) som Morten kalder dem... de er ifølge ham spild af penge og effektløse (inddirekte sviner til de brugere herinde der bruger sådanne ting eller vælger at snakke om deres fordele og ulemper) men han linker gerne til dem fra sin hjemmeside... som sagt, jeg undrer mig kun og er helt rolig lille Faber

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Hos Sublimsport (der er link "banner" til ) kan der eksempelvis købes mange forskellige dyre kulørte bøtter (under special produkter på deres side) som Morten kalder dem... de er ifølge ham spild af penge og effektløse (inddirekte sviner til de brugere herinde der bruger sådanne ting eller vælger at snakke om deres fordele og ulemper) men han linker gerne til dem fra sin hjemmeside... som sagt, jeg undrer mig kun og er helt rolig lille Faber

Vil også gerne kommentere denne sag når det nu OGSÅ bliver forbudt at vise billeder.

Lige et lille spg. til Morten Z, som ikke er ment som en provokation:

Må man ikke poste et billede af produkter man har købt på en af siderne der har bannerreklamer på MOL? Hvis man ikke må det tror jeg da gerne disse firmaer ville have det at vide.. for i så fald har de links på en side, som egentlig mener at deres produkter er så effektløse, at det er spild at vise dem i billedform.

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share