Bestemmer man selv musklernes udsende??


Ramius
 Share

Recommended Posts

Når man ser på de store fyre i træningscentret er der nogen der har store muskler, men som ikke er videre markerede eller rippede tror jeg nok det hedder.

Bestemmer man selv via sin måde at træne på om musklerne bliver rippede eller ej eller er det mere et spørgsmål om at træne nok?

Link to comment
Share on other sites

Det du nok har set er BB'er som stadig bulker, men som på et tidspunkt går på diæt og smider de overflødige kg!
Nogen gør, andre bulker hele deres liv... :lol: For at opbygge muskelmasse, skal kroppen være i kalorie-overskud, og i og med at den er det, vil en smule af de ekstra kcal, lagres i fedtdepoterne, hvilket ikke rigtigt kan undgåes hvis du prøver at opbygge en hvis portion masse! ;) Dog skal de ekstra kcal komme fra en sund/fornuftig kost, og ikke 5 ekstra striber remoulade på din spegepølsemad...

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

tja, lidt ret har han jo nok :bblush:

jeg er igang med at få lavet mig en kostplan så jeg få de kalorier + selvfølgelig proteiner som jeg bør få. Prøvede at regne ud hvor mange kalorier jeg skulle have i løbet af en dag, og fandt ud af at jeg nok har haft et gennemsnitligt kalorie indtag der er lige i underkandten det meste af mit liv. Det forklarer jo hvorfor jeg ikke tager på af at spise chokolade, chips o.lign., troede ellers det skyldtes mit stofskifte, men man kan jo tage fejl :)

Mht. at squat så er det en no, no for mig :( , kiropraktor har frarådet mig alle øvelser der presser ryggen sammen, grundet skæv ryg. Så squat og dødløft som der ellers er mange herinde der er glade bør jeg ikke tage

Link to comment
Share on other sites

kiropraktor har frarådet mig alle øvelser der presser ryggen sammen, grundet skæv ryg. Så squat og dødløft som der ellers er mange herinde der er glade bør jeg ikke tage

Nu kan og vil jeg ikke udtale mig om folk´s rygproblemer på internettet, men det passer nu ikke at man ikke kan lave squat og dødløft med scoliose (skæv ryg). Jeg kender til flere elite styrkeløftere som løfter med skæv ryg. Faktisk har en af de bedste styrkeløftere nogensinde (en amerikaner, kan ikke huske hans navn), en meget kraftig scoliose. Umiddelbart virker det for mig smart at få bygget så meget rygstyrke og muskelmasse op omkring ryggen som muligt. Det er klart at man skal være mere påpasselig med squat og dødløft, når man har en ryglidelse (det kan jeg selv snakke med om). Men du skal selvfølgelig lytte til hvad din kiropraktor siger. Jeg ville bare påpege at der er mange som stadigvæk løfter selvom de har en mere eller mindre udtalt scoliose. Det skal selvfølgelig også siges at graden af scoliose af afgørende, og netop derfor kan jeg ikke udtale mig om dit specifikke tilfælde.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeg har det sådan at jeg startede med at træne for at få en stærkere ryg. Det er lykkedes, jeg har kun sjældent direkte smerter i ryggen. Men jeg har det sådan at jeg hellere vil bygge min ryg op på en sikker måde dvs. istedet for squat så bruge nogen row's, pulldown's og twist. Jeg ved godt at de ikke dækker ligeså mange muskel grupper som squat, men jeg undgår problemer med ryggen :banana:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share