Erfaringer med MetalGear


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Nogle som har prøvet disse kontra titans centurion som kan give et godt

overblik over forskellen på hvor mange kg det er muligt at hente og om

sværhedsgraden af udstyret ("brugervenlighed") og stof, inzers squatdragt er "blødt" hvor titans er "hård" (kender ikke stoftyperne, men de er ikke ens!)

Synes generelt jeg har set mange bruge det og ville gerne høre om det var noget at prøve at investere i næste gang! Desuden er str. i Metalgear den samme som i

titans? for skal have fundet en passende størrelse så :smile:

leder specielt efter squatdragt.. der er 2 forskellige til dette formål fra Metal gear, hvilken en af bedst af de 2?

Leder desuden efter en dødløft dragt, ville gerne høre om det er noget der overhovedet er nogen grund til at investere i? for hvis forskellen er meget lille er der vel ingen grund vel..

Sidst men ikke mindst, Metalbencher - erfaring etc der også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Desuden er str. i Metalgear den samme som i

titans? for skal have fundet en passende størrelse så :smile:

Metal har et andet str. system end Titan. Du kan finde en tabel over deres størrelser på deres hjemmeside.

leder specielt efter squatdragt.. der er 2 forskellige til dette formål fra Metal gear, hvilken en af bedst af de 2?
Metal har 4 IPF-godkendte squatdragter. Både det almindlige Metalstof og Vikingstoffet fåes i en regulær og en V-squatter. Hvad der er bedst afhænger af din squatstil.
Leder desuden efter en dødløft dragt, ville gerne høre om det er noget der overhovedet er nogen grund til at investere i? for hvis forskellen er meget lille er der vel ingen grund vel..

Metal har nogle gode dødløftdragter. Igen er det en smagssag om man foretrækker deres almindlige eller vikingmodelen

Sidst men ikke mindst, Metalbencher - erfaring etc der også :smile:
Også her er der flere forskelige modeler. Deres nye Metal IPF Viking X-Type Bencher har fået en del ros på de amerikanske forums.
Og angående dragterne så har Moos ret. Jeg har været glad for at squatte i min Metal squatter men hvis man går efter de maximale antal kg, så hedder det igen Titan.

Det vil jeg mene er en gang nonsens. Jeg tror ikke, at du kan stille det op på den måde, at det ene fabrikat giver flere kilo end det andet. Til EM bemærkede jeg at både Metal, Inzer og Titan var meget brugt i både squat og dødløft. De fleste bænkede dog i Titan. Men der er nu folk i verdenseliten der løfter i alle 3 producenters dragter.

Link to comment
Share on other sites

Og angående dragterne så har Moos ret. Jeg har været glad for at squatte i min Metal squatter men hvis man går efter de maximale antal kg, så hedder det igen Titan.

Hvad er sammenligningsgrundlaget? Mit indtryk af de dragter der er blevet prøvet i klubben er at Metal dragterne som har været anvendt, generelt set har været løsere end de Titan dragter der bruges, så hvis det er udfra disse præmisser så er det jo klart at Titan dragterne giver mere.

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg mene er en gang nonsens. Jeg tror ikke, at du kan stille det op på den måde, at det ene fabrikat giver flere kilo end det andet. Til EM bemærkede jeg at både Metal, Inzer og Titan var meget brugt i både squat og dødløft. De fleste bænkede dog i Titan. Men der er nu folk i verdenseliten der løfter i alle 3 producenters dragter.

Ja, i dødløft tror jeg ikke det betyder så meget hvilken dragt man bruger. Der bruges alle typer. Men i squat og bænkpres vil jeg mene at Titan er bedst.

Men nu skal det også siges at jeg har sat det ret sort / hvidt op, da Mikkel Leicht har det med at dvæle i de samme ting angående udstyr i en uendelighed. Jft. nogle af hans andre tråde startet omkring udstyr.

Meget af grunden til at mange af russerne har løftet i inzer eksempelvis er pga. sponsorer.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er sammenligningsgrundlaget? Mit indtryk af de dragter der er blevet prøvet i klubben er at Metal dragterne som har været anvendt, generelt set har været løsere end de Titan dragter der bruges, så hvis det er udfra disse præmisser så er det jo klart at Titan dragterne giver mere.

Min Titan dragt som jeg ikke kan komme ned til godkendt dybde i, er langt løsere i stropperne end min Metal, som jeg fint kan komme til godkendt dybde i. :smile:

Ved godt at det alt sammen er ret erfaringsbaseret og ikke særlig videnskabelig vurdering. For synes da også Metal dragterne er rigtigt fine. Skulle da nok have valgt at løfte i min, til mit forrige stævne, så jeg kunne havde fået noget godkendt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er sammenligningsgrundlaget? Mit indtryk af de dragter der er blevet prøvet i klubben er at Metal dragterne som har været anvendt, generelt set har været løsere end de Titan dragter der bruges, så hvis det er udfra disse præmisser så er det jo klart at Titan dragterne giver mere.

Ja, min Metal Viking og Jens' inzer har jo siddet VILDT løst :laugh::laugh::laugh:

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er sammenligningsgrundlaget? Mit indtryk af de dragter der er blevet prøvet i klubben er at Metal dragterne som har været anvendt, generelt set har været løsere end de Titan dragter der bruges, så hvis det er udfra disse præmisser så er det jo klart at Titan dragterne giver mere.

mit indtryk er at hvis Metal'en sidder stramt nok, så sparker den altså os pænt fra sig,

så om han vælger det ene eller det andet afhænger vel lidt af hans løftestil.

Link to comment
Share on other sites

mit indtryk er at hvis Metal'en sidder stramt nok, så sparker den altså os pænt fra sig,

så om han vælger det ene eller det andet afhænger vel lidt af hans løftestil.

Men alligevel er vi vel alle ved at konventere til Titan i OBBC...

Kan stadig huske dit og Baardi's ansigter første gang i var i en Titan dragt efter at have brugt Metal længe..."Vægtene flyver jo op" :w00t:

(...Og nej, jeg er ikke sponsoreret af Titan for det her :laugh: )

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Min Titan dragt som jeg ikke kan komme ned til godkendt dybde i, er langt løsere i stropperne end min Metal, som jeg fint kan komme til godkendt dybde i. :smile:

Ved godt at det alt sammen er ret erfaringsbaseret og ikke særlig videnskabelig vurdering. For synes da også Metal dragterne er rigtigt fine. Skulle da nok have valgt at løfte i min, til mit forrige stævne, så jeg kunne havde fået noget godkendt :laugh:

Men hvordan sad den andre steder på kroppen i forhold til Titan?

Ja, min Metal Viking og Jens' inzer har jo siddet VILDT løst :laugh::laugh::laugh:

:wink:

Nu har Jens jo hellere ikke prøvet en Metal som sad tilsvarende stramt som hans Inzer.

Hvordan sad din Titan i forhold til din Metal(alias min badedragt)?

Link to comment
Share on other sites

Men alligevel er vi vel alle ved at konventere til Titan i OBBC...

Kan stadig huske dit og Baardi's ansigter første gang i var i en Titan dragt efter at have brugt Metal længe..."Vægtene flyver jo op" :w00t:

(...Og nej, jeg er ikke sponsoreret af Titan for det her :laugh: )

ja ja indrømmer skam gerne at Titan giver et godt spark,

til gengæld har jeg så erfaret at jeg faktisk hentede en del kg i Metal'en

fordi jeg kunne komme hurtigere ned, hvilket lidt har udlignet forskellen,

så indtil jeg lærer at dykke hurtigere i min Titan, så er der altså ikke

ligefrem en verden til forskel...

Link to comment
Share on other sites

Det her er igen et spørgsmål om man bedst kan lide det ene eller andet.

Man kan ikke sammenligne de tre typer dragter da de overhovedet ikke er syet/konstrueret på samme måde.

De har helt klart forskellige forcer.

Da vi mennesker (og Henning :w00t: ) ikke er helt ens bygget :crazy: så kan det ene jo være godt til en og aldeles uegnet til en anden.

Så Mikkel hold dig til det du har, det er du nok bedst tjent med, dog bør du nok få dig en DL dragt :innocent: (METAL)

Men igen RING

Link to comment
Share on other sites

Det her er igen et spørgsmål om man bedst kan lide det ene eller andet.

Man kan ikke sammenligne de tre typer dragter da de overhovedet ikke er syet/konstrueret på samme måde.

De har helt klart forskellige forcer.

Da vi mennesker (og Henning :w00t: ) ikke er helt ens bygget :crazy: så kan det ene jo være godt til en og aldeles uegnet til en anden.

Så Mikkel hold dig til det du har, det er du nok bedst tjent med, dog bør du nok få dig en DL dragt :innocent: (METAL)

Men igen RING

Jamen er der forskel på stoffet? og hvad er forskellen på metal squatter og viking squattern? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dem der henter rigtig mange kg i deres squatdragt anvender ofte en titan-dragt, men jeg tror bare ikke, at alle kan løfte i en sådan. Jeg har selv haft en titan-dragt, men jeg hentede intet i den. De kloge folk sagde dengang, at det var fordi jeg squattede så langsomt. Jeg har en vane med at gå langsomt ned, holde pause i bunden og så køre langsomt op, hvis man squatter sådan, så er metal-dragten nok den rette dragt :laugh:

Ej det positive ved metaldragten er at du ofte kan tage den på på under 30 sek. Titan-dragter tager ofte lang tid.

Metaldragten er let at løfte i, og man kommer under vandret første gang(hvis man vil). Titandragterne kræver ofte noget mere arbejde.

En metaldragt er det perfekte valg til mig, men der er heldigvis dragter der passer til os alle, men man skal nok prøve sig lidt frem.

Link to comment
Share on other sites

Dem der henter rigtig mange kg i deres squatdragt anvender ofte en titan-dragt, men jeg tror bare ikke, at alle kan løfte i en sådan. Jeg har selv haft en titan-dragt, men jeg hentede intet i den. De kloge folk sagde dengang, at det var fordi jeg squattede så langsomt. Jeg har en vane med at gå langsomt ned, holde pause i bunden og så køre langsomt op, hvis man squatter sådan, så er metal-dragten nok den rette dragt :laugh:

Ej det positive ved metaldragten er at du ofte kan tage den på på under 30 sek. Titan-dragter tager ofte lang tid.

Metaldragten er let at løfte i, og man kommer under vandret første gang(hvis man vil). Titandragterne kræver ofte noget mere arbejde.

En metaldragt er det perfekte valg til mig, men der er heldigvis dragter der passer til os alle, men man skal nok prøve sig lidt frem.

Okay, men når metal nu er så nem er styre, er der så i det hele taget særlig mange kg at hente? især hvis vi sammenligner (så godt som muligt med titan) ...

Hvor meget har du lavet i metal? og var det bare alm metal eller viking

Link to comment
Share on other sites

Okay, men når metal nu er så nem er styre, er der så i det hele taget særlig mange kg at hente? især hvis vi sammenligner (så godt som muligt med titan) ...

Hvor meget har du lavet i metal? og var det bare alm metal eller viking

Man kan nu godt hente mange kg i en metal dragt. Jeg har lavede 260 i en med et par løse 30 sek. knæbind for to :laugh:, hvor mange kg er svært at sige, det er jo forskelligt fra gang til gang.

Jeg har flere forskellige metaldragter, det er forskelligt, hvilke en jeg løfter squat i, jeg synes faktisk, at de er meget ens at løfte i. Jeg tager lige den, der er blevet vasket :tongue:

Men Metal V squatteren er vist fremstillet til folk, der squatter bredt.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share