Erfaringer med MetalGear


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Man kan nu godt hente mange kg i en metal dragt. Jeg har lavede 260 i en med et par løse 30 sek. knæbind for to :laugh:, hvor mange kg er svært at sige, det er jo forskelligt fra gang til gang.

Jeg har flere forskellige metaldragter, det er forskelligt, hvilke en jeg løfter squat i, jeg synes faktisk, at de er meget ens at løfte i. Jeg tager lige den, der er blevet vasket :tongue:

Men Metal V squatteren er vist fremstillet til folk, der squatter bredt.

Okay :4thumbup: herligt information, ved du hvor stor forskel på fodstilling der er på de to VIking og alm? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er mit bud på forskellen, at Metal er "sej" hvor Titan er "hård" løfter selv i en metal og er ganske tilfreds :smile:

Tror ikke det kan siges mere rigtig

Jeg har squattet 300 i både metal og titan, så for mig har der nok ikke været den stor forskeller på det

men nu er det jo heller ikke det jeg har arbejdet mest med.

Men som klaus skriver, så får man nok et hårdere spark i bunden i titan, hvor metal hjælper lidt længere op i gennem løftet

Ang. holdbarheden tror jeg ikke der er den store forskel, begge dragter udvider sig en del.

Men som med trøjerne, er det kun at prøve sig frem

En anden ting kan jo også være prisen, i danmark er der ikke den store forskel i prisen på de 2 dragter

men i udlandet, er metal som regl en del dyre, da den er produceret i europa

Så det kan jo også være en af grundene til der er flest der squatter i titan

Inzer har jo også deres hardcore dragt, det er ved at være en 5-6 år gammel model, men der er flere der er gået tilbage til den

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det kan siges mere rigtig

Jeg har squattet 300 i både metal og titan, så for mig har der nok ikke været den stor forskeller på det

men nu er det jo heller ikke det jeg har arbejdet mest med.

Men som klaus skriver, så får man nok et hårdere spark i bunden i titan, hvor metal hjælper lidt længere op i gennem løftet

Ang. holdbarheden tror jeg ikke der er den store forskel, begge dragter udvider sig en del.

Men som med trøjerne, er det kun at prøve sig frem

En anden ting kan jo også være prisen, i danmark er der ikke den store forskel i prisen på de 2 dragter

men i udlandet, er metal som regl en del dyre, da den er produceret i europa

Så det kan jo også være en af grundene til der er flest der squatter i titan

Inzer har jo også deres hardcore dragt, det er ved at være en 5-6 år gammel model, men der er flere der er gået tilbage til den

okay, tak, men er metal stoffet som titans eller er det mere Hardcore agtig stof - hvis du forstår hvad jeg mener, har prøvet en inzer, og den er blød at have på, hvor titan er tough at have på

Link to comment
Share on other sites

okay, tak, men er metal stoffet som titans eller er det mere Hardcore agtig stof - hvis du forstår hvad jeg mener, har prøvet en inzer, og den er blød at have på, hvor titan er tough at have på

Hvis jeg forstår det korrekt, vil jeg sige at normal Metal minder om hardcore stoffet, hvor Vikingen minder mere om Titans. Hvis altså jeg forstår spørgsmålet rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Dragten afhænger af et par ting, men har du problemer i toppen i dødløft, så vil jeg mene at en inzer dragt er vejen frem. Den er markant lettere at rette sig ud i efter min mening, pga. at stoffet er mere elastisk end metalen.

Har desværre ikke prøvet titan, men efter hvad jeg kan læse her inde, så lyder det ikke til at stoffet er mere elatisk end inzers.

Link to comment
Share on other sites

som sagt tidligere, og som faber er inde på, så afhænger det måske lidt af din løftehastighed

især i squat, det er i hvert fald min erfaring.

hvis du lever højt i squatten på at du dykker meget hurtigt, vil du måske finde at en Titan vil

hæmme dig lidt, hvis ikke du kan lære at få samme fart på nedad,

men altså...det er givetvis ret individuelt.

du blir nok nødt til at prøve dig frem :wink:

Link to comment
Share on other sites

som sagt tidligere, og som faber er inde på, så afhænger det måske lidt af din løftehastighed

især i squat, det er i hvert fald min erfaring.

hvis du lever højt i squatten på at du dykker meget hurtigt, vil du måske finde at en Titan vil

hæmme dig lidt, hvis ikke du kan lære at få samme fart på nedad,

men altså...det er givetvis ret individuelt.

du blir nok nødt til at prøve dig frem :wink:

Nu skal jeg lige være med på hvad det er du siger.. Titan hvis du kan dykke rimelig hurtigt? ellers ikke right? så du mener at normal hastighed nedad er mere til metal udstyr?

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg lige være med på hvad det er du siger.. Titan hvis du kan dykke rimelig hurtigt? ellers ikke right? så du mener at normal hastighed nedad er mere til metal udstyr?

måske var det lidt rodet... hvis du er vant til at dykke hurtigt,

og kan overføre det til Titan'en, så tror jeg at du kan hente en del kg,

men hvis du kommer for langsomt ned, så risikerer du nok at blive straffet

enten ved at få færre kg ud af det, eller ved at misse dybden..

jeg har i hvertfald endnu ikke helt lært at komme ligeså hurtigt ned

i min Titan som i min gamle Metal, men nu har min løftestil

også ændret sig en del qua min rygskade, så det er ikke helt sikkert at

du kan bruge den erfaring til noget...

troels har i hvert fald haft problemer med dybden i sin Titan,

og jeg har da lagt mærke til at han os umiddelbart havde mere fart

på nedad da han brugte Metal...

men altså..prøv dig frem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share