Overspisning


Guest Sportygirl
 Share

Recommended Posts

Tror I det er fordi jeg er presset med skolen og livet?

Ja. Nok mere livet end skolen.

Du har tidligere skrevet at de dyrker 1,5-2 timers motion om dagen, og ifølge stofskifteberegneren har du så et forbrug på 3114kcal, hvis du dyrker den mængde sport og sover 10 timer og sidder ned 12,5 time, og overhovedet ikke går rundt eller anden bevægelse. At dit indtag er på 1000kcal er meget muligt, selvom jeg tror du regner galt eller ikke oplyser det hele, men så burde du have tabt dig mere. Du har spildt dine penge på at gå til diætist hvis du ikke følger dennes råd, og ærlig talt tror jeg du vil få mere ud af at bruge pengene til en psykolog. Det er muligt du kan få adgang til en gennem dit studie. Det projekt du har gang i er i hvertfald noget der kommer til at koste dig langt mere end blot nogle tusinde kroner til en psykolog nu hvis du fortsætter, istedet for at få en fornuftig kost. Derudover får du ikke nok energi til hjernen til at få noget ordentligt ud af al den studeren du laver, og du skal blot lave dobbeltarbejde, hvis du ikke kan huske de ting du læser.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Er enig i hvad Thorhauge og Waits siger....

Du må efterhånden forstå, at det du har gang i langt fra er hensigtsmæssigt for din krop. Det er tydeligt at du allerede nu lider under det du har gang i; men jeg kan garantere dig for at fremtiden ikke ser det mindste lysere ud.

Waits påpeger noget klogt, idet du siger du for tiden er meget fokuseret på eksamen. Som du sikkert ved (men glemmer), spiller kosten ind når snakken går på blodsukkernivau, og dermed koncentrationen. Om du overspiser - hvilket vel næppe er i tun eller kyllingefilet - eller sulter dig selv, sætter du i begge tilfælde det nævnte blodsukkerniveau på en flyvetur, hvilket resulterer i faldende koncentration og lyst til at læse.

Hvis du fokuserer så meget på eksamen, burde du være klogere end som så.

Hvis du er interesseret i et liv uden 3x ugentlige besøg hos en dyr psykolog, kommer du ud af starthullerne og får noget gjort ved det nu, mens det - så nogenlunde - er under kontrol.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hør her..Jeg er IKKE enig med dig..

Læs hvad jeg skriver...Jeg har tabt 7kg på 6mrd..

Og først efter 4mrd startede jeg til diætist inden da dvs. de 4mrd inden spiste jeg bare sundt men anede intet om kcl osv...Men det gør jeg nu. Ok har nu også læst kost og ernæring i godt og vel halvandet år nu, nmen har ikke være så OBS på at tabe mig før nu..

Tror jeg ved mere end dig..Og dette er ikke surt ment..DU kan selv regen ud hvis du ikke tror på mig..HVad fanden skulle man lyve for???

VÅGN OP

Du kan da selv regne ud

Ernærings program 5.7.01

Vælg fødevare og mængde [g ell stk.] Beregnede værdier

Fødevarer Mængde Prot. [g] Kul. [g] Fedt [g] Kcal

ky

Sum for måltid 1 0,0 0,0 0,0 0,0

a-38 200 7,4 9,4 7,0 130,2

fiber 30 4,2 0,8 6,0 73,8

Sum for måltid 2 11,6 10,2 13,0 204,0

hytteost 100 0,1 0,2 7,5 68,7

æble 100 0,3 13,4 0,3 57,5

Sum for måltid 3 0,4 13,6 7,8 126,2

broccoli 200 10,6 12,2 1,2 102,0

tun i vand 60 15,1 0,0 0,6 65,9

blomkål 100 2,4 4,7 0,4 32,0

Sum for måltid 4 28,1 16,9 2,2 199,9

rugbrød, mørkt 45 2,3 18,0 0,5 85,1

kyllingefilet 20 3,8 0,2 0,2 17,8

Sum for måltid 5 6,1 18,2 0,7 102,9

kyllingefilet 125 23,8 1,3 1,3 111,3

hvidkål 50 0,6 3,5 1,1 26,3

gulerod 100 0,7 8,8 0,4 41,6

rugbrød, mørkt 45 2,3 18,0 0,5 85,1

Sum for måltid 6 27,3 31,6 3,2 264,2

Sum for måltid 7 0,0 0,0 0,0 0,0

Daglig total: [g] , [g] , [g] and [Kcal.] 73 90 27 897

Energifordeling [%] 33 40 27 100

= 897 kcl..Dette er på en dag hvor jeg ikke træner (hvis der skulle forekomme sådanne en dag, SJÆLDENT)

Ellers er det 1000kcl MAX 1300kcl alt efter om jeg løber 5 eller 10 km

Link to comment
Share on other sites

Hør her..Jeg er IKKE enig med dig..

Det havde jeg heller ikke regnet med

Læs hvad jeg skriver...Jeg har tabt 7kg på 6mrd..
Jeg laeser hvad du skriver i foerste indlaeg, nemlig
Jeg har været på diæt i 6mrd (diætist, og det har gjort at min livstil er blevet tip top)

smidt 7kg.

derfra gik jeg ud fra at du har vaeret til en diaetist fra starten

Og først efter 4mrd startede jeg til diætist inden da dvs. de 4mrd inden spiste jeg bare sundt men anede intet om kcl osv...Men det gør jeg nu. Ok har nu også læst kost og ernæring i godt og vel halvandet år nu, nmen har ikke være så OBS på at tabe mig før nu..
Tak for uddybbelsen :smile: Det betyder altsaa at du for to maaneder siden gik til en diaetist. For en maaned siden havde du saa aedeflip, jvf. en af dine tidligere traade. dvs. at en maaned efter besoeget hos en diaetist aeder du for vildt igennem og bryder din diaet, som iovrigt ikke stemmer overens med den diaet din diaetist har anbefalet dig. Det virker ikke som om at alting er helt tiptop :smile:
Tror jeg ved mere end dig..Og dette er ikke surt ment..DU kan selv regen ud hvis du ikke tror på mig..HVad fanden skulle man lyve for???

Det goer du uden tvivl. Jeg er sikker paa at du er langt mere inde i kroppen og kost end jeg er. Du har tabt dig 7 kilo paa seks maaneder, med minimum et kcal underskud paa 2000 om dagen, det stemmer i mine oere ikke helt overens. Jeg ved ikke hvorfor man skulle lyve om sit indtag eller motionsmaengde. Det kan vaere andre kan svare paa det

VÅGN OP
Er det retorisk? For jeg tror netop at det er det et par stykker her proever at fortaelle dig.
897 kcl..Dette er på en dag hvor jeg ikke træner (hvis der skulle forekomme sådanne en dag, SJÆLDENT)

Ellers er det 1000kcl MAX 1300kcl alt efter om jeg løber 5 eller 10 km

5 km paa en halvanden time, eller 10km paa 2 timer kan vist ikke betegnes som loeb :smile: men det kan vaere at der er andre dele at dit motionsprogram du har udeladt. Fordi komputeren siger at du indtager 900kcal er det jo ikke ens betydende med at det rent faktisk ogsaa er alt du spiser der er i komputeren.

Men alt dette er irrelevant. Min pointe er at dit kostprogram er hassarderet i forhold til dit oplyste motionsniveau, og du formentlig naeppe faar optimalt ud af dit laeseri, hvis du ikke faar mere energi ind. Mit bud er at dine problemer, som vel og maerke er det du selv har oprettet denne traad om, bunder i nogle personlige ting som raekker langt videre end et vaegtproblem og aedeflipsproblem, og jeg mener du boer soege psykolog snarest, da dette ikke er noget der lige kan klares eller diagnosticeres over internettet (og jeg bestemt ikke er den rette til at goere det). Foerste skridt er at erkende at du har nogle problemer, og paa den ene side goer du dette ved at oprette en traad, og paa den anden side, saa benaegter du svarene.

Jeg tror det er alt hvad jeg har at sige om den sag. Jeg oensker dig alt held og lykke, og husk paa at der er en dag der skal leves efter du har naaet de 60 kilo.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

800 Kcal..det er jo en hæderlig morgenmad :blink::blink:

Waits har en pointe her.. med et aktivitetsniveau som det du angiver bør du ligge betydelige højere i Kcal og stadigt tabe dig sundt og naturligt.

Det du har gang i med at ligge på ca 1000 Kcal, det er altså virkelig ikke smart!!! Især ikke når hjernen skal være skarp, som den jo bør være op imod en eksamen.

Hvis det handler om at få et sundt vægttab og en flottere krop kan du nå det uden at pine dig selv på denne måde.. og det vil i længden være bedre for dig.

jeg syntes også du bør overveje hvorfor du kører denne sultekur og så får ædeflippene. jeg tror du vil få meget nemmere ved at holde styr på vægttab og på humør og ædeflip, hvis du øger kalorieindtaget betydeligt.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

>>Thorhauge: Folk, der forsøger at presse deres budskaber ned over hovedet på andre opnår sjældent andet end at få udløb for deres egne frustrationer. I dette tilfælde det, at du synes der er et problem for sportygirl. Men du rykker hende ikke en milimeter med den tilgang. Det er basal kommunikation.

>>Sportygirl: Kan godt forstå det kan virke overvældende og ret frustrerende med alle de angreb på din tilgang til dit vægttab. Desværre har de ret i, at det ikke er hensigtsmæssigt med en så lavt et kalorieindtag og al den motion. Du må da også være meget sulten med den tilsyneladende store forskel i forbrugt og indtaget energi.

Jeg synes du skulle snakke med din egen læge, for du udviser desværre symptomer på begyndende eller fuldgyldig anoreksi. Det er en alvorlig sygdom, som det ville være meget rart at vide at du ikke har :smile:

Vi er ikke efter dig her på boardet fordi vi synes du er dum pga det du gør, men fordi vi bliver bekymrede pga det du skriver.

Så jeg synes virkelig du skulle prøve at ringe op til din læge og bestille en tid hos ham eller hende :smile:

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Skal ha smidt 7 kg inden 20 juni...

Hvis det er den 20. Juni i år, så er dit mål dybt urealistisk, hvilket er vel også grunden til at du har taget drastiske metoder i brug som kun at indtage 1000 kcal om dagen. Synes du skulle tage tidshorisonten op til genovervejelse og måske sætte den til 3 måneder. Jeg vurdere din nuværende plan urealistisk fordi det vil kræve et underskud på ca. 2000 kcal om dagen. Men vælger du i stedet at taget det stille og rolig over fx 3 måneder så behøver du kun at have et underskud på ca. 550 kcal om dagen. Hvilket jeg selv, og en stor del af molboerne, har god erfaring med.

Så mit råd er at glemme alt om den 20. Juni, selvom det sikkert er din sidste eksamensdag med huen og bagefter på strandferie og er vildt opsat for at vise dig frem i din gallakjole/bikini/nyeste tøjmode osv. Sæt et nyt realistisk og meget sundere mål, som du og din krop hel sikker vil trives meget bedre med på længere sigt.

Ps. Håber ikke du tager tallene som opfordring til at motionere endnu mere eller spise mindre.

Edited by zulore
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det havde jeg heller ikke regnet med

Jeg laeser hvad du skriver i foerste indlaeg, nemlig

derfra gik jeg ud fra at du har vaeret til en diaetist fra starten

Tak for uddybbelsen :smile: Det betyder altsaa at du for to maaneder siden gik til en diaetist. For en maaned siden havde du saa aedeflip, jvf. en af dine tidligere traade. dvs. at en maaned efter besoeget hos en diaetist aeder du for vildt igennem og bryder din diaet, som iovrigt ikke stemmer overens med den diaet din diaetist har anbefalet dig. Det virker ikke som om at alting er helt tiptop :smile:

Det goer du uden tvivl. Jeg er sikker paa at du er langt mere inde i kroppen og kost end jeg er. Du har tabt dig 7 kilo paa seks maaneder, med minimum et kcal underskud paa 2000 om dagen, det stemmer i mine oere ikke helt overens. Jeg ved ikke hvorfor man skulle lyve om sit indtag eller motionsmaengde. Det kan vaere andre kan svare paa det

Er det retorisk? For jeg tror netop at det er det et par stykker her proever at fortaelle dig.

5 km paa en halvanden time, eller 10km paa 2 timer kan vist ikke betegnes som loeb :smile: men det kan vaere at der er andre dele at dit motionsprogram du har udeladt. Fordi komputeren siger at du indtager 900kcal er det jo ikke ens betydende med at det rent faktisk ogsaa er alt du spiser der er i komputeren.

Men alt dette er irrelevant. Min pointe er at dit kostprogram er hassarderet i forhold til dit oplyste motionsniveau, og du formentlig naeppe faar optimalt ud af dit laeseri, hvis du ikke faar mere energi ind. Mit bud er at dine problemer, som vel og maerke er det du selv har oprettet denne traad om, bunder i nogle personlige ting som raekker langt videre end et vaegtproblem og aedeflipsproblem, og jeg mener du boer soege psykolog snarest, da dette ikke er noget der lige kan klares eller diagnosticeres over internettet (og jeg bestemt ikke er den rette til at goere det). Foerste skridt er at erkende at du har nogle problemer, og paa den ene side goer du dette ved at oprette en traad, og paa den anden side, saa benaegter du svarene.

Jeg tror det er alt hvad jeg har at sige om den sag. Jeg oensker dig alt held og lykke, og husk paa at der er en dag der skal leves efter du har naaet de 60 kilo.

HOLDKÆFT DU ER DUM MAND..JEG LØBER 5KM PÅ 27MIN OG 10 KM PÅ 60MIN

HVAD ER DIT PROBLEM...KAN DU IK LÆSE WAITS

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

dEUSDEN HAR JEG LIGE TALT MED EI PSYKOGLOI GRATIS FORDI JEG ER STUDERENDE...

SÅ DET ER JO FEDT..HUN SAGDE AT DET VAR KLART JEG FIK ÆDEPLIF FORDI JEG VAR SÅ STANHAFTIG MED AT SKÆRE NED..

OG DET VIGTGISTE VAR NU AT JEG FØLTE DET DIÆTIST PRORAGM IGEN, MEN UDEN AT TABE MIG..JEG SKULLE HOLDE VÆGTEN NU I EN PERIODE..

OGSÅ DEREFTER KAN MAN ELELRS FALDER MAN IGEN OG IGEN OG IGEN..DERFOR BLIVER FOLK FEDE

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvis det er den 20. Juni i år, så er dit mål dybt urealistisk, hvilket er vel også grunden til at du har taget drastiske metoder i brug som kun at indtage 1000 kcal om dagen. Synes du skulle tage tidshorisonten op til genovervejelse og måske sætte den til 3 måneder. Jeg vurdere din nuværende plan urealistisk fordi det vil kræve et underskud på ca. 2000 kcal om dagen. Men vælger du i stedet at taget det stille og rolig over fx 3 måneder så behøver du kun at have et underskud på ca. 550 kcal om dagen. Hvilket jeg selv, og en stor del af molboerne, har god erfaring med.

Så mit råd er at glemme alt om den 20. Juni, selvom det sikkert er din sidste eksamensdag med huen og bagefter på strandferie og er vildt opsat for at vise dig frem i din gallakjole/bikini/nyeste tøjmode osv. Sæt et nyt realistisk og meget sundere mål, som du og din krop hel sikker vil trives meget bedre med på længere sigt.

Ps. Håber ikke du tager tallene som opfordring til at motionere endnu mere eller spise mindre.

jeps tak for jeres indlæg...Jeg holder min ægt nu inden jeg skærer 500kcl ned igen...Tager det med ro som psykogloen siger..skal holde mit vægt nu og ikke fokusere på det

Link to comment
Share on other sites

dEUSDEN HAR JEG LIGE TALT MED EI PSYKOGLOI GRATIS FORDI JEG ER STUDERENDE...

SÅ DET ER JO FEDT..HUN SAGDE AT DET VAR KLART JEG FIK ÆDEPLIF FORDI JEG VAR SÅ STANHAFTIG MED AT SKÆRE NED..

OG DET VIGTGISTE VAR NU AT JEG FØLTE DET DIÆTIST PRORAGM IGEN, MEN UDEN AT TABE MIG..JEG SKULLE HOLDE VÆGTEN NU I EN PERIODE..

OGSÅ DEREFTER KAN MAN ELELRS FALDER MAN IGEN OG IGEN OG IGEN..DERFOR BLIVER FOLK FEDE

Hvis du ikke vil lytte til folk og mener de er "dumme" tror jeg det er bedre du dropper MOL. Folk har jo netop sagt du sku følge din diatist op til flere gange! Tror endda jeg gjorde det samme dag som du spurgte om råd!

Link to comment
Share on other sites

enig m cj der...og 1000kcal er ikke hensigtsmessig! spis hver 3 time, godt m protein...så er du mæt længer og blodsukkeret er stabilt så du ik så nemt falder i...

Jeg skal tabe en masse og har prøvet sulte kur og ddv og jeg skal gi dig skal jeg...i sidste ende er en livsvarig kostomlægning som du kan leve med det eneste der hjælper! drop sultekúren og lav en livstilsomlægning...det tager længer tid, men du får mere energi, resultatet bliver pænere og vigtigst af alt: Du kan leve med det!! og tager ikke alle kiloene på igen efter kuren og målet er nået...

Edited by Lillen
Link to comment
Share on other sites

HOLDKÆFT DU ER DUM MAND..JEG LØBER 5KM PÅ 27MIN OG 10 KM PÅ 60MIN

HVAD ER DIT PROBLEM...KAN DU IK LÆSE WAITS

:raisebrow:

Jeg er ked af hvis du ikke mener du har kunne bruge mit input til noget. Jeg har forsøgt at fortælle dig at du som studerende muligvis har adgang til en psykolog, som jeg mener du bør konsultere, og at du bør følge din diætist anvisninger da det andet ikke er sundt, ligesom de fleste andre også har sagt lige fra starten. Tilsyneladende totalt ubrugelige råd. :innocent:

Derudover har jeg stillet mig tvivlende overfor dine oplysninger om manglende vægttab, med et kolosalt kcal underskud hver dag igennem 6 måneder. Something is not adding up. Det er der sikkert en god forklaring på, som bare ikke er kommet frem.

Jeg læser fint, så hvis du også selv læser fint vil du opdage at jeg skriver "men det kan vaere at der er andre dele at dit motionsprogram du har udeladt".

Set i det lys tror jeg det er helt fint du får en tid hos psykologen. Det koster ikke noget at tale pænt, selv hvis man ikke er enig. Så undskyld at jeg forsøgte at svare på dit indlæg, det skal ikke gentage sig :bigsmile:

PS: du havde vist glemt at slå capslock fra

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Der findes et rigtigt godt råd her i livet der hedder: "Man skal aldrig spørge om noget man ikke er parat til at høre svaret på."

Hvis du skal holde vægten kræver det også betydelige flere Kcal end det du indtager nu.

Link to comment
Share on other sites

= 897 kcl..Dette er på en dag hvor jeg ikke træner (hvis der skulle forekomme sådanne en dag, SJÆLDENT)

Jeg har spist måltider med dobbelt så mange kcal som du spiser på en hel dag hvor du løber 10km.

Jeg er meget bekymret for dig og din krop.

Løsningen er at du omgående kommer op på..... omkring 2000kcal med det energiforbrug du har igennem den intensive løbetræning. Prøv 2000kcal et par uger og se hvad vægten siger til det, hvis vægten overhovedet reagerer nu hvor kroppen har lukket sig inde i et forsøg på at forsvare de sidste energidepoter der er tilbage.

Ydermere har Angel skrevet et godt indlæg et eller andet sted om hvad der sker med kroppen hvis man spiser for få kcal igennem lang tid. Det er virkelig noget der giver stof til eftertanke.

EDIT: Her og her

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg har spist måltider med dobbelt så mange kcal som du spiser på en hel dag hvor du løber 10km.

Jeg er meget bekymret for dig og din krop.

Løsningen er at du omgående kommer op på..... omkring 2000kcal med det energiforbrug du har igennem den intensive løbetræning. Prøv 2000kcal et par uger og se hvad vægten siger til det, hvis vægten overhovedet reagerer nu hvor kroppen har lukket sig inde i et forsøg på at forsvare de sidste energidepoter der er tilbage.

Ydermere har Angel skrevet et godt indlæg et eller andet sted om hvad der sker med kroppen hvis man spiser for få kcal igennem lang tid. Det er virkelig noget der giver stof til eftertanke.

EDIT: Her og her

Du har ret..TUNSIND TAK FOR DIT SVAR ......Jeg gør det du skriver...For du siger præcis som min diætist og psykolog har sagt

Link to comment
Share on other sites

Stress kan sagtens medføre overspisning, så måske du bare skal lade stå på imens du får overstået din eksamen! Hvis problemer fortsætter efterfølgende, kan du jo søge hjælp til den tid... men alt i alt handler det jo bare om disciplin! - Jeg har selv præcist det samme problem, men tror sgu aldrig jeg kommer over det...

Link to comment
Share on other sites

Stress kan sagtens medføre overspisning, så måske du bare skal lade stå på imens du får overstået din eksamen! Hvis problemer fortsætter efterfølgende, kan du jo søge hjælp til den tid... men alt i alt handler det jo bare om disciplin! - Jeg har selv præcist det samme problem, men tror sgu aldrig jeg kommer over det...

Jeg ved ikke om du har fulgt med i tråden? Overspisning er ingenlunde et problem i denne sag, snarere tværtimod. Hun spiser 1000 kcal dagligt, det er alt for lidt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg ved ikke om du har fulgt med i tråden? Overspisning er ingenlunde et problem i denne sag, snarere tværtimod. Hun spiser 1000 kcal dagligt, det er alt for lidt.

Jeg spiser ikke 1000kcl mere.Har haft overspisnin i godt 1mrd nu..Og tror på jeg bare skal holde vægten nu også vente med de sidste 7kg når eksamen er SLUT samt at min krop er kalr igen

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Sportygirl, må man være så flabet at spørge hvad du har tænkt dig at gøre, når du er "klar" igen?

Så vil jeg køre min kostplan fra min diæstist med 1700kcl

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes du har fået nogle virkelig gode råd af nogle kompetente mennesker og det lyder også til at du har taget det til dig. Jeg syntes du skulle tænke lidt over hvordan du svarer andre mennesker igen, når de bare gerne vil hjælpe dig, MOL er en fed side hvis man har interesse for træning (og en kæmpe hjælp), så hvis du vil ha folk til at acceptere dig skal du også acceptere dem, husk det :wink: så du evt kan få råd igen i fremtiden.

Held og lykke med din træning og eksaminerne!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share