Over eller under?


RaveN
 Share

  

80 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Grunden til jeg har startet den her Poll, er fordi jeg har prøvet alle valgmulighederne :bblush:

Jeg har været overvægtig, lidt overvægtig og nu lidt undervægtig.

Derfor ville jeg gerne høre hvad i andre mener, personligt fortrækker jeg nummer 1 som jeg er nu, fordi jeg kan bedere lide at smække et par kilo på end at skulle cutte et par kilo af.

Sådan set ser der ikke den store tidsmessige forskel på de to ting, hvis man gør det på den anbefalede måde med (-0,5 kg fjet/ugen) eller + >0,5kg muskler alt efter hvad man nu kan opnå med sin træning.

Link to comment
Share on other sites

hessellund -> hvis du vil sammenholde det med BMI så tror jeg mange af dem herinde kommet til at ligge i 3. katagori. Bare man har en smule muskler havner man meget hurtigt i den store ende af BMI skalaen. Jeg har selv en BMI på lidt over 32 og burde iflg. nogle af de kommentar der tilknyttes tallende omgående opsøge en diatist eller læge.... <_<

bevares jeg går da rundt med et par kilo for meget (hvilket ikke genere mig synderligt), men ikke noget sygeligt :rolleyes:

forresten så hoppede jeg på 3. mulighed, da jeg vist vejer lidt mere end 2 kilo "for meget" :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

hessellund -> over -og undervægtig er nok et dårligt ord at bruge. mennesket har vel en "ideal" fedtprocent. Og det er nok nærmere den og så ens udseende man bør måle efter.

forresten, undervægtig er i min verden et negativt ladet ord. og er vel en beskrivelse af en, måske næsten, sygelig tilstand. rippet/cutted/skåret/hakket er derimod et positivt ladet ord. og er vel et mere korrekt ord at bruge i denne sammenhæng (jeg går ikke ud fra at vi bliver spurgt om vi foretrækker at rende rundt og ligne nogle KZ fanger)

Link to comment
Share on other sites

Jast ->

og er vel et mere korrekt ord at bruge i denne sammenhæng (jeg går ikke ud fra at vi bliver spurgt om vi foretrækker at rende rundt og ligne nogle KZ fanger)

Ja, det kan jeg kun give dig ret i! :lol:

Men alt i alt, så er der lidt forvirring med henhold til definering af spørgsmålet. Men ok, jeg kan godt se at det med vægt er lidt triggy! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ideen var ikke at man skulle bruge Bmi eller noget, bare ens egen bedømmelse af om der sider lidt for meget på siderne eller for lidt "hvis man kan ha det" jeg kan nemt se om der er 2-3 kg for meget på kroppen, det går jeg ud fra andre også er i stand til at se i spejlet :)

Jeg vil kalde mig selv undervægtig med en vægt på 62-63 kg 184 høj og snart 18 år, men jeg har heller ikke meget fjet på kroppen, så enlig er det ikke noget der går mig vildt meget på.

Jeg har et godt eksembel på at man godt kan ha for mange muskler, en af mine venner har den STØRSTE RØV som en flodhest, han er ikke fed, det er sq muskler fordi han bruger sine ben så meget, men i hans tilfælde ville jeg nødig være :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvet begge yderpunkter, og for mig er der slet ingen tvivl om, at jeg hellere vil have et par kilo for meget end et par kilo for lidt. Og man kan faktisk bære ganske mange ekstra kilo i forhold til diverse gennemsnitsindeks, uden at det kommer til at virke problematisk.

De indeks er vist lavet af de samme gennemsnitsmennesker, som har lavet stole til langtursbusser (nakkestøtten placeret omtrent mellem skulderbladene) og bestemt højden på skolebordene i Folkeskolen (på niveau med en almindelig fodskammel) B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt lidt undervægtig. Selv om fyre tit siger at en kvinde skal have lidt sul på kroppen er det ikke et mål jeg stræber efter :unsure:

Jeg vil gerne have min frdt% ned på 16-18 stykker. Lige i underkanten af det anbefalede. Grunden er at det fedt jeg har sidder omkring balder/hofter/lår og ikke som hos en del andre piger jeg kender på barmen (jeg ka knapt fylde en a-skål). Derfor vil jeg hellere bruge kræfter på at træne fedtet på rø... væk og få en lille fast bagdel som mange fyre jo også sætter pris på :bblush: Men egentlig handler det ikke så meget om hva fyre eller andre i det hele taget tænker, men bare om at det er noget jeg selv ønsker og vil være glad for hvis jeg kan nå det mål på ca 16%. Jeg har nemlig den filosofi at hvis man ikke er tilfreds med sig selv og sætter pris på sin krop vil andre også have sværere ved det da det ofte vil kunne mærkes på ens personlighed, selvværd og sociale adfærd :)

Link to comment
Share on other sites

Vil helst ligge i den lave ende, altså hellere lidt for lidt ,end lidt for meget. Min fedt% er på 33, og BMI på 22,8. Er 180 cm og vejer 74 kg, har en

E-skål, hvilket bestemt ikke altid er en fordel, især ikke når man løber, osv.

Er begyndt at lægge min kost om og smider forhåbentlig snart 3-4 kg. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg orker ikke at tænke så meget over mit kcal indtag, så jeg har stemt et par kg over. Syntes man så at skidesækken rager for langt ud over buksekanten, er det jo op til en selv, at få gjort noget ved sagen.... ;)

Link to comment
Share on other sites

hellere et par kg for meget - kom så powersvin  

Jeg opfatter mig selv som en powergris, særlig i kraft af at jeg er ved at tabe mig til en vægtklasse som ligger under mit normale, eftersom at jeg går efter at udvikle mest styrke på færest kg. Det er min opfattelse af power; Relativ styrke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også været hele banen rundt! Fed, tyyynd, tyk (ik helt fed), tyyynd… Etc.

:ugone2far:

Jeg har haft det bedste med mig selv i de perioder jeg var tyyynd! Al det kewle tøj passer, selv den mindte smulle muskleudvikling er tydelig. Så jeg har stemt "undervægtig".

Meeen man skal ikke fornægte glæden i at BULKE som en syg og gaine en masse af både det ene og det andet til stor frygt for ens omgivelser!!! MUHAAUHAUAHUHA! :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror godt jeg kan kalde mig selv for anyone2 :D ihvertfald er min livs historie med hensyn til kropsbygning og vægt været stort set den samme tyk - normal - maga tynd - tynd Osv.... :blink:

But i belive im on the right track now :cheeburga: men alt med måde!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share