VM tråden


humseper
 Share

Hvem vinder VM?  

138 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror ikke at Brasilien kan slås. Hvis træneren for spillerene til at spille sammen har de verdens bedste hold. Eneste problem kan evt. være at alle spillerne er profiler. De vil allesammen selv. Men den sidste kamp vandt de jo trods alt 8 - 0.

Juniho, Ronaldinho, Robinho, Ronaldo, Adrianp, Kaka osv. Stjerne allesammen. Som outsidere er England, Agentina og sverige (man må jo heppe på scandinavian når DK ikke kan komme med.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke at Brasilien kan slås. Hvis træneren for spillerene til at spille sammen har de verdens bedste hold. Eneste problem kan evt. være at alle spillerne er profiler. De vil allesammen selv. Men den sidste kamp vandt de jo trods alt 8 - 0.

Juniho, Ronaldinho, Robinho, Ronaldo, Adrianp, Kaka osv. Stjerne allesammen. Som outsidere er England, Agentina og sverige (man må jo heppe på scandinavian når DK ikke kan komme med.

Selvfølgelig kan Brasilien slås, de skal bare have en dårlig kamp også er de ude. Hvilket man kunne se ske for en del af favoritterne fra de Europæiske lande sidste gang, hvor Italien og Spanien dummede sig mod Sydkorea (med lidt hjælp fra dommeren) og Frankrig var det hold der skabte flest chancer i gruppespillet, men gik ikke videre. Så meget kan ske til en VM-slutrunde. Brasilien har jo det også traditionelt svært på det Europæiske kontinent også er deres to stjerner Ronaldo og Ariano ikke i form.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan Brasilien slås, de skal bare have en dårlig kamp også er de ude. Hvilket man kunne se ske for en del af favoritterne fra de Europæiske lande sidste gang, hvor Italien og Spanien dummede sig mod Sydkorea (med lidt hjælp fra dommeren) og Frankrig var det hold der skabte flest chancer i gruppespillet, men gik ikke videre. Så meget kan ske til en VM-slutrunde. Brasilien har jo det også traditionelt svært på det Europæiske kontinent også er deres to stjerner Ronaldo og Adriano ikke i form.

http://www.dr.dk/Sporten/VM+2006/2006/05/30/225729.htm

Jeg ved godt at Schwiez er langt fra et god hold, men alligevel fik både Ronaldo og Adriano scoret.

De ved hvr målet står, de skal bare spilles i fødderne inde i boksen...

Link to comment
Share on other sites

http://www.dr.dk/Sporten/VM+2006/2006/05/30/225729.htm

Jeg ved godt at Schwiez er langt fra et god hold, men alligevel fik både Ronaldo og Adriano scoret.

De ved hvr målet står, de skal bare spilles i fødderne inde i boksen...

Det var ikke Svejts de slog, men FC Luzern. Frankrig var jo også kæmpe favorit sidste år, men kom ikke videre fra gruppespillet. Så resultatet er langfra givet på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Football is coming home. England tager trofæet med hjem til spillets fødested. :superman:

Det har jeg så proklameret til hver eneste slutrunde siden Mexiko 86. :laugh: Men denne gang tror jeg bestemt ikke, at englænderne er uden chance. Desuden vil jeg også heppe på Sverige og Argentina. Det tror jeg så også blive de eneste hold jeg vil følge i de indledende kampe. Ser jeg alt for mange puljekampe i starten af slutrunden bliver jeg fodboldmæt inden de når til semifinalerne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte Sverige. Henke bliver topscorer og jeg vinder kassen. Ellers har jeg svært ved at se hvem der skal kunne slå Brasillien. Målmandsposten har været en svaghed hos dem, men det har de fået styr på med Dida, der er førstevalg i Milan.

Link to comment
Share on other sites

Football is coming home. England tager trofæet med hjem til spillets fødested. :superman:

Det har jeg så proklameret til hver eneste slutrunde siden Mexiko 86. :laugh: Men denne gang tror jeg bestemt ikke, at englænderne er uden chance. Desuden vil jeg også heppe på Sverige og Argentina. Det tror jeg så også blive de eneste hold jeg vil følge i de indledende kampe. Ser jeg alt for mange puljekampe i starten af slutrunden bliver jeg fodboldmæt inden de når til semifinalerne. :smile:

Jeg håber så inderligt, at du har ret, men jeg må indrømme, at jeg ikke har meget tiltro til holdet, hvis ikke et par af de vigtige spillere med især Rooney bliver fit for fight.

Link to comment
Share on other sites

Ser vi på spillermaterialet, har der nok ALDRIG været så stor klasseforskel som ved netop dette VM.

Brasilien har klart det bedste hold i år. Hvis man skulle stille et verdenshold, ville der nok indgå en 6-7 brasilianere. Dermed ikke sagt at de 100 % sikkert vinder VM. Som der tidligere er nævnt, kan en dårlig kamp, betyde elimination!

Brasilien har formået at spille godt sammen som et hold, hvilket tit er en sjældenhed for hold med mange stjerner. Real Madrid er et godt eksempel herpå.

Som outsider ville jeg for nogle måneder siden have nævnt England. Deres midtbane med Gerrard og Lampard på de to centrale pladser, er i ypperste verdensklasse. Dog har skaderne på deres to angrebsstjerner, Owen og Rooney, nok formindsket deres chance betydeligt.

Også selvom de ville nå at blive klar i løbet af slutrunden, er det nok yderst tvivlsom at de kommer i topform.

Italien har traditionen tro et utrolig stærkt forsvar med Cannavaro og Nesta på de centrale pladser. Dog mener jeg deres midbane er mangelfuldt. Ser man på deres trup, har de ikke de store stjerner på midtbanen (betragter Totti som angriber). Desuden er både Del Piero og Gilardino ikke i form. Gilardino har været bænkevarmer det meste af sæsonen, mens Del Pieros bedste dage nok er ovre.

Så mon ikk det bliver Seria A topscoreren Luca Toni og Totti som danner angrebspar.

Pga deres "svage" midtbane ser jeg ikke Italien komme længere en kvartfinalen.

Frankrig er nok det hold som har den bedste trup efter Brasilien. Alligevel har Frankrig de sidste par år, virkelig haft svært ved at få spillet til at flyde. Dette kan muligvis skyldes, at de efterhånden har brug for et generationsskifte. Spillere som Zidane, Thuram, Barthez, Viera og Makalele har næsten spillet for holdet et helt årti. De har vundet både VM og EM, så de har nok brug for mere "sultne" spillere.

Dog er Thierry Henry i superform, hvilket altid vil være en stor trussel for deres modstandere.

Alligevel tror jeg ikke på Frankrig som vindere.

Men husk at lægge mærke til deres nye stjernefrø Franck Ribery fra Marseille.Hvis han ellers får spilletid, er jeg ret sikker på han vil gøre det rigtig godt.

Holland med Van Basten i spidsen, har gennemgået et generationsskifte. Holdet har mange unge talenter, ingen tvivl om det.

I de kommende år vil dette nok også bære frugt.

Men ved dette VM, er det alt for tidligt at forvente noget stort fra dem.

Argentina er et godt bud på en outsider. Hvis Riquelme, Crespo og Saviola kan få tingene til at flyde, vil Argentina være et meget farligt hold.

Spanien plejer ALTID at skuffe til slutrunder. Deres spillermateriale er uden tvivl godt, men ikke godt nok til at vinde VM.

Tyskland skal man aldrig undervudere. Specielt ikke på hjemmebane. Men i år har de simplethen ikke spillerne til at nå til tops. Holdets spil er nærmest kun afhængig af Ballack, og endvidere har de meget få strenge at spille på. Tyskland er dog havnet i den nemmeste pulje, så mon ikke de går videre derfra.

Men længere end max. kvartfinalen når de ikke.

Sverige vinder ikke VM. No Chance..

Så jeg ser Brasilien som store favoritter.

Som outsidere: Argentina og England (til trods for deres skadesproblemer).

Edited by hotgym
Link to comment
Share on other sites

Ser vi på spillermaterialet, har der nok ALDRIG været så stor klasseforskel som ved netop dette VM.

Brasilien har klart det bedste hold i år. Hvis man skulle stille et verdenshold, ville der nok indgå en 6-7 brasilianere. Dermed ikke sagt at de 100 % sikkert vinder VM. Som der tidligere er nævnt, kan en dårlig kamp, betyde elimination!

Brasilien har formået at spille godt sammen som et hold, hvilket tit er en sjældenhed for hold med mange stjerner. Real Madrid er et godt eksempel herpå.

Som outsider ville jeg for nogle måneder siden have nævnt England. Deres midtbane med Gerrard og Lampard på de to centrale pladser, er i ypperste verdensklasse. Dog har skaderne på deres to angrebsstjerner, Owen og Rooney, nok formindsket deres chance betydeligt.

Også selvom de ville nå at blive klar i løbet af slutrunden, er det nok yderst tvivlsom at de kommer i topform.

Italien har traditionen tro et utrolig stærkt forsvar med Cannavaro og Nesta på de centrale pladser. Dog mener jeg deres midbane er mangelfuldt. Ser man på deres trup, har de ikke de store stjerner på midtbanen (betragter Totti som angriber). Desuden er både Del Piero og Gilardino ikke i form. Gilardino har været bænkevarmer det meste af sæsonen, mens Del Pieros bedste dage nok er ovre.

Så mon ikk det bliver Seria A topscoreren Luca Toni og Totti som danner angrebspar.

Pga deres "svage" midtbane ser jeg ikke Italien komme længere en kvartfinalen.

Frankrig er nok det hold som har den bedste trup efter Brasilien. Alligevel har Frankrig de sidste par år, virkelig haft svært ved at få spillet til at flyde. Dette kan muligvis skyldes, at de efterhånden har brug for et generationsskifte. Spillere som Zidane, Thuram, Barthez, Viera og Makalele har næsten spillet for holdet et helt årti. De har vundet både VM og EM, så de har nok brug for mere "sultne" spillere.

Dog er Thierry Henry i superform, hvilket altid vil være en stor trussel for deres modstandere.

Alligevel tror jeg ikke på Frankrig som vindere.

Men husk at lægge mærke til deres nye stjernefrø Franck Ribery fra Marseille.Hvis han ellers får spilletid, er jeg ret sikker på han vil gøre det rigtig godt.

Holland med Van Basten i spidsen, har gennemgået et generationsskifte. Holdet har mange unge talenter, ingen tvivl om det.

I de kommende år vil dette nok også bære frugt.

Men ved dette VM, er det alt for tidligt at forvente noget stort fra dem.

Argentina er et godt bud på en outsider. Hvis Riquelme, Crespo og Saviola kan få tingene til at flyde, vil Argentina være et meget farligt hold.

Spanien plejer ALTID at skuffe til slutrunder. Deres spillermateriale er uden tvivl godt, men ikke godt nok til at vinde VM.

Tyskland skal man aldrig undervudere. Specielt ikke på hjemmebane. Men i år har de simplethen ikke spillerne til at nå til tops. Holdets spil er nærmest kun afhængig af Ballack, og endvidere har de meget få strenge at spille på. Tyskland er dog havnet i den nemmeste pulje, så mon ikke de går videre derfra.

Men længere end max. kvartfinalen når de ikke.

Sverige vinder ikke VM. No Chance..

Så jeg ser Brasilien som store favoritter.

Som outsidere: Argentina og England (til trods for deres skadesproblemer).

Miroslav Klose!!

Tyskland har altså et rimlig godt hold. Og hvis Klose spiller som han plejer score han næsten i hver kamp. Jens Lehmann i mål har heller ikke gjort det helt dårligt. Det var bare foreste og bagereste skanse... Men du ved det nok godt selv :)

Men gir dig ret, Brasilien er som FCK fuldstændig fantastiske... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Esse> Godt nok er Miroslav Klose blevet topscorer i Bundesligaen i indeværende sæson, men det fratager ikke Ballacks rolle på holdet. Du må heller ikke forglemme, at han spiller for Werder Bremen hvis spillestil netop er offensiv fodbold. Med alt respekt for klose, havde enhver angriber med fast spilletid for Werder i hvertfald scoret minimum 15 kasser på en sæson.

Jeg giver dig ret i, at Klose er en god spiller, men heller ikke mere.

Han er langt fra på niveau med den abolutte top! Her tænker jeg på angribere som Shevchenko, Eto`o, Henry, Adriano osv..

Med hensyn til Lehman, så har han haft en fornuftig sæson hos Arsenal. Så på det punkt er de godt besat.

Men hvad hjælper det, når man ikke har holdet til at kunne vinde kampene?

Det kræver nok lidt mere end en god målmand, Ballack og en okay angriber at vinde VM :wink:

Tyskerne har disciplin. Det er deres spinkle mulighed..

Link to comment
Share on other sites

Mexico er dark horse. De vinder ikke, men jeg tror godt at de kan skabe nogle gode resultater. :wink:

Serbien & Montenegro kan også godt fyre den af med en god gang defensiv bold. Det er jo umuligt at score mod dem.... :devil:

Det er mine bud på "overraskelser"... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Mexico er dark horse. De vinder ikke, men jeg tror godt at de kan skabe nogle gode resultater. :wink:

Serbien & Montenegro kan også godt fyre den af med en god gang defensiv bold. Det er jo umuligt at score mod dem.... :devil:

Det er mine bud på "overraskelser"... :innocent:

Mexico bliver helt sikkert et godt og stabilt hold gennem slutrunden.

De beviste allerede sidste år i Confederations Cup, at de er i stand til at spille en fornuftig omgang bold!

Serbien og Montenegro tror jeg ikke på går videre fra gruppespillet.

De er havnet i den sværeste gruppe med: Argentina, Holland og Elfenbenskysten.

Link to comment
Share on other sites

Favoritten

Der er ingen tvivl om at Brasilien er favoritter til at vinde det hele i år. Dog virker holdet ikke helt så stærkt, som ved sidste VM. Adriano og Ronaldo er langtfra i god form og Cafu og Carlos er ikke på det samme niveau, som de har været. Holdet er alligevel meget stærkt med en offensive spillere som Kaka, Ronaldinho og Robinho. Det kan være at netop Robinho for et godt VM, hvis de Ronaldo og Adriano ikke slår til.

Outsiderne

Frankrig. Jeg har en fidus til frankrig i år. Holdet har på papiret det næstbedste hold og det er mange af de gamle stjerners sidste slutrunde. Derfor tror jeg at holdet har den sult, som de har manglet de sidste slutrunder. Holdet er stærkt besat i alle kæder og en defensiv midtbane med Veira og Makelele er fuckin tough.

Italien Har lig tidligere år et rigtigt godt hold, hvor forsvaret og angrebet virker meget stærkt. Derimod kunne midtbanen ikke helt på niveau. Italien bliver et svært hold og slå, så med det fornødne held kan de går hele vejen. Meget afhænger af om de finder en angrebskonstallation, der fungerer.

England Tror ikke rigtigt på dem, kan ikke rigtig se at dette hold er bedre end tidligere år. Har altid godt kunne lide den engelske spillestil, men efter Eriksson er blevet træner, er de røvssyge at glo på.

Argentina. Har et meget talentfuldt hold med folk som Aimar, Tevez, Messi og Saviola. Argentina er i en virkelig svær pulje og slutrunden kan måske allerede være slut der. Hvis holdet får den medvind de skal have, så ved man aldrig.

Spanien. No chance en hell. Det spanske landshold bliver dårligere og dårligere og topmålet er nået med dette hold. Igen måtte Spanien igennem playoff for at kvalificere sig. Holdet har en dårlig træner, som er vant til at styre bund og mellemhold i La Primera, hvilket blev bevist ved EM. Herudover vælger holdet at spille med Raul hver gang, som vel ikke har spillet en god kamp i en 3 års tid.

Tyskland. Har bare ikke kvalitet nok på holdet til at vinde. Det sagde jeg også sidste slutrunde :smile:

Alt i alt består mit favorit felt af 3 hold:

Brasilien

Frankrig

Italien

Outsider

Argentina

Herudover vil der altid være et hold eller 2 der vil overraske. Det kan være Serbien, Ukraine eller Elfenbenskysten.

Link to comment
Share on other sites

donprehn> Jeg er helt uenig i dine argumentationer om Frankrig :tongue:

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, mener jeg også Frankrig har den næstbedste trup ved dette VM.

Men Viera og Makalele er i modsætning til hvad du skriver langtfra i topform. Makalele`s bedste dage er talte, mens Viera ikke helt har været på sammen niveau som tidligere efter skiftet til Juventus.

Jeg har faktisk større fidus til deres nye stjernefrø, Diarra, fremfor Makalele på deres centrale midbaneplads.

Derudover har du vel set både deres VM-kval kampe samt deres seneste træningskampe.

I begge tilfælde har holdet mildest talt været alt andet end imponerende!

Jeg tror de kan skabe gode resultater. Men Frankrig som VM-vindere> No way..

Edited by hotgym
Link to comment
Share on other sites

@hotgym

Jeg er enig med dig i, at Frankrig ikke har spillet prangende op til vm. Hverken i kvalifikation eller venskabskampe. Dog mener jeg at både Makelele og Veira har gjort det ok for deres klubhold. Makelele var også god IMO mod DK, så han skal nok få et fint VM. Jeg er mere bekymret for Zidane, han virker gammel og træt.

Men lad os se hvordan det går, et revanche opgør mod Brasilien i en af playoff kampene ville være stort.

Link to comment
Share on other sites

Brasilien ser faktisk skrøbelige ud i år. Som donprehn er inde på, er Cafu og Carlos ikke på samme niveau som tidligere og Ronaldo og Adriano er ikke i ordentlig form.

Ronaldinho har ikke været skarp de sidste 4-5 måneder (selvom han stadig bliver skamrost af pressen).

De forreste 4 arbejder ikke hårdt nok defensivt, så når de kommer til at møde et stærkt hold bliver det problematisk.

Endelig er den centrale midtbane bare ikke god nok.

Spanien og Argentina er mine favoritter til at tage titlen, da de har mere komplette og ikke mindst sultne hold. Jeg ville dog meget gerne se hvad der kunne ske, hvis Del Bosque blev sendt med et spansk "andethold" til VM, da jeg var temmelig uenig i udtagelsen af det spanske hold...

Edited by tp
Link to comment
Share on other sites

Brasilien ser faktisk skrøbelige ud i år. Som donprehn er inde på, er Cafu og Carlos ikke på samme niveau som tidligere og Ronaldo og Adriano er ikke i ordentlig form.

Ronaldinho har ikke været skarp de sidste 4-5 måneder (selvom han stadig bliver skamrost af pressen).

De forreste 4 arbejder ikke hårdt nok defensivt, så når de kommer til at møde et stærkt hold bliver det problematisk.

Endelig er den centrale midtbane bare ikke god nok.

Jeg er uenig. Jeg synes at Brasserne er stærkere end de har været i lang tid :wink:

Den centrale midtbane er ikke stærk nok? De har offensive centrale midtbanespillere i bl.a. Kaká og Juninho. De defensive centrale midtbaner består af Gilberto Silva og Emerson. I mine øjne udgår Emerson en fremragende defensiv midtbane, som kan give plads til de offensive spillere....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig. Jeg synes at Brasserne er stærkere end de har været i lang tid :wink:

Den centrale midtbane er ikke stærk nok? De har offensive centrale midtbanespillere i bl.a. Kaká og Juninho. De defensive centrale midtbaner består af Gilberto Silva og Emerson. I mine øjne udgår Emerson en fremragende defensiv midtbane, som kan give plads til de offensive spillere....

100 % enig. Emerson er nok pt. en af verdens bedste defensive midtbanespiller. Endvidere har Brasilien så mange muligheder og alternativer på netop midtbanen, at de kan spille den form får fodbold de har brug for!

Jeg ser klart dette brasilianske hold, som det bedste i lang tid. De har stjerner på samlebånd.

Deres eneste svaghed er som det bliver nævnt nok Cafu og Roberto Carlos, som er ved at være halv gamle. Til gengæld har de et super midterforsvar bestående af Lucio og Cris..

Link to comment
Share on other sites

Midtbanespillerne er gode for sig selv (dog har de pt. ingen verdensklassesspillere på den centrale defensive midtbane), men med den startopstilling de har planer om, vil midtbanen højst sandsynligt ikke være massiv nok til at modstå et pres fra en stærk modstander. Det kommer vi dog nok først til at se efter de indledende puljer, og det kan være at der er foretaget justeringer inden...

Brasiliens midterforsvar er eneste del af holdet som ikke er overvurderet. Lucio er den mest komplette midterforsvarer siden Hierro i midt/slut 90erne, og så er han samtidig hurtig (Hierros eneste svaghed).

Link to comment
Share on other sites

Midtbanespillerne er gode for sig selv (dog har de pt. ingen verdensklassesspillere på den centrale defensive midtbane), men med den startopstilling de har planer om, vil midtbanen højst sandsynligt ikke være massiv nok til at modstå et pres fra en stærk modstander. Det kommer vi dog nok først til at se efter de indledende puljer, og det kan være at der er foretaget justeringer inden...

Brasiliens midterforsvar er eneste del af holdet som ikke er overvurderet. Lucio er den mest komplette midterforsvarer siden Hierro i midt/slut 90erne, og så er han samtidig hurtig (Hierros eneste svaghed).

Jeg kan ikke helt følge dig.

Mener du ikke Emerson er en verdensklassespiller? Han er så komplet som en defensiv midtbanespiller burde være. Udover hans glimrende defensive kvaliteter, har han ligeledes en god teknik. Således mestrer han også spillets mere tekniske facetter! Bla. er han en god spilfordeler.

Med hensyn til at midtbanen er for offensiv, har du fuldstændig ret. Men mon ikke Perreira, foretager fornuftige valg på det punkt, når de svære knock-out kampe indledes!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share