VM tråden


humseper
 Share

Hvem vinder VM?  

138 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke helt forstår der er så mange der har fidus til Tyskland.

I aftenens kamp blev deres kæmpe defensive mangler virkelig udstillet, mod et af de svageste hold i turneringen. Angrebsmæssigt fik de scoret nogle flotte kasser, ingen tvivl, men der var godt nok også mange mangler.

De havde meget få vellykkede kombinationer og spillet som sådan var meget middelmådigt.

Personligt overraskede det dog mig overhovedet ikke. Tyskland har simpelthen ikke spillermaterialet til at spille flot fodbold!

Til deres held er de dog havnet i en utrolig nem pulje! De når max. kvartfinalen!

I øvrigt er det noget overraskende blevet Govou som har erstattet Cisse i den franske trup. Havde hellere set Anelka.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser helt klart Frankrig som outsider nummer 1 lige i hælene på Brasserne.

På trods af, at Cissé er ude med åbent benbrud kan Guily eller Anelka indkaldes som erstatning :crazy: Franskmændene har også klassespillere over hele linjen og jeg ser dem stærkere teknisk end Italien og fysisk stærkere end Holland.

Ghana er også undervurderet og de kan spille fantastisk formentlig bedre end Senegal i 2002.

Argentina tror jeg ikke på. Messi for ung og Riquelme for svingende seævom der også er andre spillere.

England ryger forhåbentlig ud hurtigt :4thumbup:

Jeg anser England som de største bejlere til trofæet næst efter Brasilien! Eneste spørgsmålstegn er dog om Owen og Rooney er i form efter deres lange skadespauser.

Defensivt er England i ypperste verdensklasse. På de centrale pladser i forsvaret har de spillere som Campbell, Ferdinand og ikke mindst Terry!

Deres centrale midtbane er nok pt. verdens bedste i form af Gerrard og Lampard. Mens de har Beckham og Cole til at slå de farlige indlæg fra kanterne. Super midtbane..

Så hvis Rooney og Owen som i øvrigt er to klassespillere har genvundet formen, ser England virkelig skræmmende ud i år.

Link to comment
Share on other sites

Tyskland har simpelthen ikke spillermaterialet til at spille flot fodbold!

Nu er det jo heldigvis sådan, at en fodboldkamp bliver afgjordt på resultatet efter 90 minuter og ikke udfra en stilmæssig bedømmelse. Det er jo ikke altid det hold der spiller flottest der har løftet pokalen til sidst ved VM. I så fald kunne vi jo lige så godt give pokalen til Brasillien på forhånd.

Iøvrigt forstår jeg ikke at folk har så stor tiltro til Brasserne som verdensmestre. De klarer sig traditionelt bedst, når der ikke spilles i europa. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke rigtigt italienerne fik gang i deres angreb for alvor. De havde rigtig mange chancer der skulle være banket ind. Desuden mener jeg Ghana blev snydt for straffe. Der skulle nok også være blevet givet nogle flere gulekort, og et enkelt rødt til den ghanesiske forsvarsspiller. Dårlig indsats af dommeren.

Jeg fik desværre ikke set Australiens mål, men det var en rigtig god første halvleg. Masser af fart over feltet fra begge hold. :smile: Og Vidukas evne til at afslutte på enhver given chance!

Link to comment
Share on other sites

Dårlig indsats af dommeren

Det syndes jeg absolut ikke... italienerne er mester i skuespil og det havde dommeren gennemskuet, syndes faktisk det er trættende med kommentatorens evige brokken over dommerne, det er den samme plade der køre igen og igen.

Dommerne har gjort et rigtigt flot indsats her til VM

Link to comment
Share on other sites

Det syndes jeg absolut ikke... italienerne er mester i skuespil og det havde dommeren gennemskuet, syndes faktisk det er trættende med kommentatorens evige brokken over dommerne, det er den samme plade der køre igen og igen.

Dommerne har gjort et rigtigt flot indsats her til VM

Måske, men ikke lige i Italien - Ghana kampen. Ghana kunne jo tackle med knopper forrest i hovedhøjde hvis de ville, dommeren så ingenting... og så blev de selv snydt for straffe.

Link to comment
Share on other sites

Ghaneseren gjorde selv udslaget. Hvis han var forsat og faldet "normalt" så ville der havde været straffe. Men han vælger at lade sig fælde førend han rent faktisk er ramt rigtigt og derudover overdrive faldet. Herved bliver det faktisk til flim.......det selvom hvis han var forsat gennembrudet på reel vis så ville han være blevet fældet reelt og dermed straffe.

Der var ikke straffe.......men 0,1 sek senere ville der havde været staffe, hvis han ikke havde filmet. Sådan er verden så dejlig ironisk.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu der skulle være dømt straffe. Men synes helt klart også Ghana skulle have fået smidt forsvarsspilleren ud som formår at slagte Iaquinta, efter der er fløjtet for offside.

Desuden er der også en episode hvor De Rossi skubber/hiver Essien ned i feltet, der skulle efter min mening også være dømt straffe.

Edited by Munden
Link to comment
Share on other sites

er der nogen der ved om Spanien - Ukraine bliver broadcastet via nettet?? - vil temmelig gerne se den, men sidder på arbejde.

Aner jeg ikke og sikkert også lidt ligemeget nu :)

Men Spanien ser jo ud til at være en kandidat i år hvis de kan ryste forbandelsen af sig

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Jeg nævnte det også her i tråden inden Vm gik igang. Frankrigs hold har brug for et generationsskifte.

De har mange unge talenter, så det er bare med at komme igang.

Er det ikke også derfor at de franske fans er så utilfredse? fordi der allerede var kommet et generationsskifte men så meldte de gamle deres tilbagekomst? eller er jeg helt gal på den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Denne tråd må ikke dø allerede.

Hvordan ser I på dagens kampe?

Selv tror jeg på en Schweisisk sejr over et ødelagt Togo mandskab, som ellers ydede en ganske hæderlig indsats mod Sydkoreanerne.

Udover det, tror jeg også på at vi får at se et målfarligt Spansk mandskab sparke nogle kasser ind, mod i mine øjne et chanceløst Tunesisk hold.

Saudi Arabien så jeg ikke spille da de spillede uafgjort mod Tunesien, men det bliver spændende at se om Ukraine kan komme ovenpå 0-4 nederlaget mod Spanien. :smile:

Selv har jeg spillet Schweisisk sejr, samt over 2.5 mål i både kampen mellem Tunesien og Spanien, og Saudi Arabien og Ukraine.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share