VM tråden


humseper
 Share

Hvem vinder VM?  

138 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

sådan som jeg ser det vinder brasillien hvis de bar spiller nogenlunde op til deres evner.. prøv bar at tjekke deres bænk..wow fred som var topscorer i lyon... verdens bedste frisparks skytte juhinho også lyon.robinho et af det støreste angrebstalent i verden samt cicinho også fra real madrid.. gilberto silva som er fast mand i arsenal.. med den bredde vinder de også... eneste trusler er argentina og england

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror ikke at Brasilien kan slås. Hvis træneren for spillerene til at spille sammen har de verdens bedste hold. Eneste problem kan evt. være at alle spillerne er profiler. De vil allesammen selv. Men den sidste kamp vandt de jo trods alt 8 - 0.

Juniho, Ronaldinho, Robinho, Ronaldo, Adrianp, Kaka osv. Stjerne allesammen. Som outsidere er England, Agentina og sverige (man må jo heppe på scandinavian når DK ikke kan komme med.

Brasilien har traditionelt et godt angreb og midtbane, mens det ofte halter i det definsive og målmandspillet. Dette ses også på deres statistik, der viser at de scorer rigtig mange mål, men at der også går mange ind mod dem. Møder de holdene som har jern-forsvar og som kommer foran så kan de få det svært.

Jeg tror Tyskland vinder - de har et godt hold med hjemmebanefordelen.

Link to comment
Share on other sites

Brasilien har traditionelt et godt angreb og midtbane, mens det ofte halter i det definsive og målmandspillet. Dette ses også på deres statistik, der viser at de scorer rigtig mange mål, men at der også går mange ind mod dem. Møder de holdene som har jern-forsvar og som kommer foran så kan de få det svært.

Jeg tror Tyskland vinder - de har et godt hold med hjemmebanefordelen.

Nu ved jeg ikke hvor meget du følger med i fodbold, men netop Brasilien har nok et af verdens bedste midterforsvar for tiden. Lucio og Cris er klassespillere. Endvidere tilhører deres målmand Dida ligeledes den absolutte top.

Derimod har Tyskland så godt som INGEN profiler. De har Ballack. Klose betragter jeg absolut ikke som en topspiller.

Deres venskabskampe har ikke imponeret, deres trup er smal, deres spil fungerer ikke. Der er så meget der taler imod tyskerne ved dette VM. Tror de bliver en stor skuffelse.

Men som jeg skrev i et af mine tidligere indlæg, er de havnet i den klart nemmeste pulje ved dette VM. Så derfra skal de nok gå videre. Meget længere når de nok ikke.

Med mindre de ligesom ved VM 2002 får utrolig heldige modstandere i knockout fasen!

Klart at hjemmebanen er en fordel, men det er trods alt spillerne som skal levere varen i sidste ende. Tyskland vinder ikke dette VM. Det er næsten 100% sikkert..

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk utroligt at Dida skulle gå hen og blive god især når man tænker tilbage på hans første sæsoner i Milan. Men det har åbenbart betalt sig for Milan at give manden chancen.

Lige PT syntes jeg ikke der er nogen hold som kan røre brasserne og de levere også ganske underholdende fodbold så lad os håbe de når langt.

Ellers er Argentina jo altid en farlig outsider, eller også så skal det gå hen og være Tyskerne som viser tysk effektivitet.

Link to comment
Share on other sites

Hotgym

Man kan godt vinde en stor turnering med et godt hold uden profiler, Danmark i 92, og Grækenland i o4, er fine eksempler på det

Brasilien har et super hold og burde gå hele vejen, men man har utallige gange set favoritterne floppe ved store turneringer som VM og EM

Tyskerne ender nok i finale som de plejer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor meget du følger med i fodbold, men netop Brasilien har nok et af verdens bedste midterforsvar for tiden. Lucio og Cris er klassespillere. Endvidere tilhører deres målmand Dida ligeledes den absolutte top.

Derimod har Tyskland så godt som INGEN profiler. De har Ballack. Klose betragter jeg absolut ikke som en topspiller.

Deres venskabskampe har ikke imponeret, deres trup er smal, deres spil fungerer ikke. Der er så meget der taler imod tyskerne ved dette VM. Tror de bliver en stor skuffelse.

Men som jeg skrev i et af mine tidligere indlæg, er de havnet i den klart nemmeste pulje ved dette VM. Så derfra skal de nok gå videre. Meget længere når de nok ikke.

Med mindre de ligesom ved VM 2002 får utrolig heldige modstandere i knockout fasen!

Klart at hjemmebanen er en fordel, men det er trods alt spillerne som skal levere varen i sidste ende. Tyskland vinder ikke dette VM. Det er næsten 100% sikkert..

Det er kun meget begrænset hvad jeg følger med i dagligdagsfodbold - det er simpelt hen for kedeligt. Til gengæld følger jeg næsten altid med i VM og EM, som jeg finder underholdende fordi det er en kort begrænset periode. Jeg kan min historie.

Man kan i øvrigt sagtens vinde med kun få profiler bare holdet fungerer. Ballack er klart en profil og det mener jeg også at Klose er. Tyskernes pulje er ikke den nemmeste - det er Portugals.

Det er muligt at Brasilien har forbedret sig, men fakta er stadig at der er røget 17 mål ind i 18 kampe. Mange europæiske hold har meget bedre statistik.

I hjertet synes man selvfølgelig godt om Brasilien - jeg holder dog ikke med dem da jeg hellere vil se vores brødre fra Sverige eller et europæisk hold vinde - hvis man kun skal se fodboldmæssigt så er det dog Brasilien da de spiller seervenligt fodbold.

Jeg tror dog stadig Tyskland når rigtig langt.

Link to comment
Share on other sites

Hotgym

Man kan godt vinde en stor turnering med et godt hold uden profiler, Danmark i 92, og Grækenland i o4, er fine eksempler på det

Brasilien har et super hold og burde gå hele vejen, men man har utallige gange set favoritterne floppe ved store turneringer som VM og EM

Tyskerne ender nok i finale som de plejer :laugh:

I 1982 havde Brasilien også et superhold - formentlig et af historiens bedste hold, der var fyldt med profiler - alligevel tabte de i kvartfinalen til Italien - især på dårligt forsvarsspil og målmandsspil.

Men det skal da blive interessant at følge Brasilien - det er det i øvrigt altid.

Link to comment
Share on other sites

Hotgym

Man kan godt vinde en stor turnering med et godt hold uden profiler, Danmark i 92, og Grækenland i o4, er fine eksempler på det

Brasilien har et super hold og burde gå hele vejen, men man har utallige gange set favoritterne floppe ved store turneringer som VM og EM

Tyskerne ender nok i finale som de plejer :laugh:

Selvfølgelig kan man det.

Netop derfor jeg fremhævede tyskernes dårlige spil og deres middelmådige form i deres seneste landskampe!

Link to comment
Share on other sites

Antaeus> Portugals gruppe er da klart sværere end Tysklands. Mexico er en af outsiderne i årets turnering. Mens Tysklands på papirets sværeste modstander er Polen.

Jeg burde vel ikke argumentere for, at Mexico er et meget bedre hold end Polen. Det er rimelig indlysende!

De to resterende hold i hver pulje er meget jævnbyrdige..

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan man det.

Netop derfor jeg fremhævede tyskernes dårlige spil og deres middelmådige form i deres seneste landskampe!

Jeg syndes man har set Tyskerne før spille dårligt op til et VM, og så blive bedre kamp for kamp og så til sidst ende i finalen, :blush: men helt sikkert det svageste tyske hold til en VM slutrunde.

I 1982 havde Brasilien også et superhold - formentlig et af historiens bedste hold, der var fyldt med profiler - alligevel tabte de i kvartfinalen til Italien - især på dårligt forsvarsspil og målmandsspil
Jeg tror brasserne lærte meget af det nederlag i 82” forsvaret er i dag blevet meget bedre og målmand pladsen ser også stærk ud
Link to comment
Share on other sites

I 1982 havde Brasilien også et superhold - formentlig et af historiens bedste hold, der var fyldt med profiler - alligevel tabte de i kvartfinalen til Italien - især på dårligt forsvarsspil og målmandsspil.

Brasilien i 82 var klassemandskabet! Eder, Sokrates, Falcao og Zico. Det var sgu tider. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så Tysklands sidste kamp inden VM mod Columbia, og her synes jeg de spillede rigtig godt. Specielt Schweinsteiger, Podolski og Ballack var gode. Førstnævntes dødboldsindlæg og Kloses hovedspil bliver svært at dæmme op for. Et stærkt kollektiv uden så mange primadonnaer samt hjemmebanefordel gør at Tyskland kommer meget langt.

Jeg synes ikke der er nogen der har nævnt Tjekkiet som outsider, de var da klart blandt de bedst spillende til EM. Har dog ikke fulgt med i deres kvalifikation, så jeg ved ikke om de har spillet skidt der?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke der er nogen der har nævnt Tjekkiet som outsider, de var da klart blandt de bedst spillende til EM. Har dog ikke fulgt med i deres kvalifikation, så jeg ved ikke om de har spillet skidt der?

Er det ikke fordi de fleste af deres spillere efterhånden er ved at være modne til old boys. Syntes de havde lidt om dem i tv den anden dag og her var det de samme spillere som også var med for 8-10 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Antaeus> Portugals gruppe er da klart sværere end Tysklands. Mexico er en af outsiderne i årets turnering. Mens Tysklands på papirets sværeste modstander er Polen.

Jeg burde vel ikke argumentere for, at Mexico er et meget bedre hold end Polen. Det er rimelig indlysende!

De to resterende hold i hver pulje er meget jævnbyrdige..

Der er et rigtig godt hold i Tysklands pulje og to rimelige hold (Polen, Ecuador) samt et svagt hold (Costa Rica).

I Portugals pulje er Mexico også ret gode, mens der er to svage hold (Iran og Angola).

Man kan diskutere hvilken af de to som er svagest. Sidstnævnte pulje beskrives som den hvor alt er afgjort og førstnævnte som den hvor Tyskland med sikkerhed er videre.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Der er et rigtig godt hold i Tysklands pulje og to rimelige hold (Polen, Ecuador) samt et svagt hold (Costa Rica).

I Portugals pulje er Mexico også ret gode, mens der er to svage hold (Iran og Angola).

Man kan diskutere hvilken af de to som er svagest. Sidstnævnte pulje beskrives som den hvor alt er afgjort og førstnævnte som den hvor Tyskland med sikkerhed er videre.

Jeg betragter ikke Ecuador eller for den sags skyld Polen som bedre end Iran.

Det Iranske landshold er virkelig i fremgang. De har blandt andet profiler i den tyske Bundesliga i Karimi og Mahdavikia. De har vist stærk spil op til VM og jeg tror faktisk de bliver spændende at følge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg betragter ikke Ecuador eller for den sags skyld Polen som bedre end Iran.

Det Iranske landshold er virkelig i fremgang. De har blandt andet profiler i den tyske Bundesliga i Karimi og Mahdavikia. De har vist stærk spil op til VM og jeg tror faktisk de bliver spændende at følge.

Det gør jeg - og ja, det bliver spændende at følge hele VM.

Men altid godt med lidt uenighed så vi kan få en debat..... :cool:

Link to comment
Share on other sites

hmmm.... jeg syntes ikke, vi har set meget til de 100 defensive midtbanespillere, der er bedre end Emerson...???

Der er meget få lande med til VM, der har en, der er bedre end Emerson....!!, men jeg glæder mig til at se listen...!

Sjovt nok ser man ofte landene som spanien og italien floppe.... hva kunne det være.. lav arbejdsmoral, for fokuseret på individuelle præstationer og deres egen stjerne status, fokuseret på hvordan håret sidder...

mens lande som ikke har samme potentiale... tjekkiet, mexico, danmark, sverige forholdsvist klarer sig bedre..!!

Edited by Jac
Link to comment
Share on other sites

hmmm.... jeg syntes ikke, vi har set meget til de 100 defensive midtbanespillere, der er bedre end Emerson...???

Der er meget få lande med til VM, der har en, der er bedre end Emerson....!!, men jeg glæder mig til at se listen...!

Sjovt nok ser man ofte landene som spanien og italien floppe.... hva kunne det være.. lav arbejdsmoral, for fokuseret på individuelle præstationer og deres egen stjerne status, fokuseret på hvordan håret sidder...

mens lande som ikke har samme potentiale... tjekkiet, mexico, danmark, sverige forholdsvist klarer sig bedre..!!

Ja, Spanien flopper typisk - underligt for de har da ellers nogle gode spillere, mens Italien har det med at spille middelmådigt i starten - men kommer de videre opper de sig typisk og bliver bedre og bedre og kan gå hele vejen - vi så det bl.a. i 1982.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser helt klart Frankrig som outsider nummer 1 lige i hælene på Brasserne.

På trods af, at Cissé er ude med åbent benbrud kan Guily eller Anelka indkaldes som erstatning :crazy: Franskmændene har også klassespillere over hele linjen og jeg ser dem stærkere teknisk end Italien og fysisk stærkere end Holland.

Ghana er også undervurderet og de kan spille fantastisk formentlig bedre end Senegal i 2002.

Argentina tror jeg ikke på. Messi for ung og Riquelme for svingende seævom der også er andre spillere.

England ryger forhåbentlig ud hurtigt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser helt klart Frankrig som outsider nummer 1 lige i hælene på Brasserne.

På trods af, at Cissé er ude med åbent benbrud kan Guily eller Anelka indkaldes som erstatning :crazy: Franskmændene har også klassespillere over hele linjen og jeg ser dem stærkere teknisk end Italien og fysisk stærkere end Holland.

Ghana er også undervurderet og de kan spille fantastisk formentlig bedre end Senegal i 2002.

Argentina tror jeg ikke på. Messi for ung og Riquelme for svingende seævom der også er andre spillere.

England ryger forhåbentlig ud hurtigt :4thumbup:

Jeg anser Frankrig som nr. 3, efter 1) Brasilien og 2) Tyskland - Frankrig har nok et bedre hold end Tyskland, men hjemmebanefordelen giver det ekstra, der skal til. Tyskland er gode på hjemmebane.

Ghana har en usædvanlig svær pulje - den slipper de ikke igennem (USA, Tjekkiet, Italien).

Link to comment
Share on other sites

Jeg anser Frankrig som nr. 3, efter 1) Brasilien og 2) Tyskland - Frankrig har nok et bedre hold end Tyskland, men hjemmebanefordelen giver det ekstra, der skal til. Tyskland er gode på hjemmebane.

Ghana har en usædvanlig svær pulje - den slipper de ikke igennem (USA, Tjekkiet, Italien).

Tror faktisk på Ghana og Tjekkiet går videre, men det er dagsformen. Italien flopper ligesom ved EM - forhåbentlig. Det er bare så defensivt, at det er ynkeligt.

Link to comment
Share on other sites

Sverige vinder VM! der kan næppe herske nogen tvivl her om...!

Henke, Zlatan og Ljungberg.. De kommer til at trække guldet til sverige!!

Hørt! Og med Mackan som supersub og Linderoth på den deffensive midt skal der meget til at slå dem.

Heja Sverige!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share