Hvad mener du om Beckhams Drømmehold?


Antaeus
 Share

Beckhams Drømmehold  

58 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Beckhams hold er helt i hampen, her er det sande hold!

Peter Schmeichel

Torben Piechnik - Lars Olsen - Kent Nielsen - John Sivebæk -

Kim Vilfort - John Jensen - Henrik Larsen - Kim Christofte

Flemming Povlsen - Brian Laudrup

LOL. :4thumbup: Overvejede faktisk også at skrive EM 92 holdet. Det var ihvertfald et hold med tyk streg under HOLD. :devil:

Kun Schmeichel og Laudrup blev senere stjerner, men hele holdet udfyldte jo hver sine roller på det gode gamle EM hold :smile:

Elkjær ville være lige i overkanten. Han var uberegnelig og kunne være fantastisk, men andre gange ikke meget værd. Der var dog nogle år hvor han var ret god - dog ikke god nok til et all time hold.

Hehe! Du har ret. Det var også sagt lidt med et glimt i øjet, da hans bundniveau ikke var højt nok til at gøre ham til en spiller på et verdenshold. Han havde dog sine øjeblikket og kampe hvor han absolut var i verdensklasse :superman:

Link to comment
Share on other sites

LOL. :4thumbup: Overvejede faktisk også at skrive EM 92 holdet. Det var ihvertfald et hold med tyk streg under HOLD. :devil:

Kun Schmeichel og Laudrup blev senere stjerner, men hele holdet udfyldte jo hver sine roller på det gode gamle EM hold :smile:

Hehe! Du har ret. Det var også sagt lidt med et glimt i øjet, da hans bundniveau ikke var højt nok til at gøre ham til en spiller på et verdenshold. Han havde dog sine øjeblikket og kampe hvor han absolut var i verdensklasse :superman:

Flemming Poulsen blev nu også en stor stjerne især i hans tid i Dortmund :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Tjaa, tjooo. Herhjemme var han da stor og måske også i den tyske bundesliga. Men slet ikke verdenshold aktuel som jeg synes de 2 andre kandidater er. :smile:

Han blev jo desværre fodboldinvalid, men i mine øjne en større spiller end B. Laudrup. Sivebæk spillede desuden kampe for Man. U. (en række andre kendte klubber) og endnu vildere... for AGF :tongue:

Hvis vi taler danske spillere, bør Allan Simonsen vel også nævnes? Han blev vist kåret til bedste spiller i Europa et år, og var i manges øjne reelt verdens bedste, hvis jeg husker rigtigt.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Han blev jo desværre fodboldinvalid, men i mine øjne en større spiller end B. Laudrup. Sivebæk spillede desuden kampe for Man. U. (en række andre kendte klubber) og endnu vildere... for AGF :tongue:

Hvis vi taler danske spillere, bør Allan Simonsen vel også nævnes? Han blev vist kåret til bedste spiller i Europa et år, og var i manges øjne reelt verdens bedste, hvis jeg husker rigtigt.

Ahh, Povlsen var da god endda rigtig godt hvis vi blot snakker Danske spillere, men han var altså stadig mindst en klasse under B.Laudrup. B.Laudrup var unik, mens Povlsen "bare" var en god arbejdssom angrebspiller der vel ligger på niveau med spillere som Grønkjær, Jørgensen, Graversen.

Har iøvrigt Povlsens autograf herhjemme, så det var da ikke fordi jeg ikke synes han var en "sej" spiller da jeg var knægt :4thumbup:

Allan Simonsen er også en af vores stoltheder og så var han dælme bette, hehe! Tror sgu han vil blive tromlet godt og grundigt i moderne fodbold. Men på den anden side, så findes der jo også små spillere der gør det godt idag.

Husker stadig Thomas Hässler fra Tyskland eller Heinze fra Danmark :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den er svær - mange spillere er i mine øjne berettiget til en plads på holdet, både aktuelle og gamle. Som der er nævnt havde de jo hver især deres storhedstid og betydning for fodbold i deres tid, samt det at fodbold nu til dags er helt anderledes end i de gode gamle dage.

Men skulle jeg alligvel lægge hovedet på blokken kom mit hold til at se således ud:

Dasajev

Maldini - Puyol - R. Koeman - Baresi

Zidane - Platini - Ronaldinho - Matthâus

Maradona - Pele

Nævner dog lige et par stykker, som var med i mine overvejelser:

Chilavert(målmand, som også kunne score mål), Peter Shilton, Henry, Ronaldo, Hierro, Cantona, M. Laudrup, Sokrates, Zico, Rossi, etc..

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en svær en!! Lad os få indført kloning af mennesker - ihvertfald til dette formål - så vi kan få afgjort hvem der skal med engang for alle... :bigsmile:

Schmeichel

Baresi - Beckenbauer - Nesta - Maldini

Platini - Cruyff - Matthäus - Zidane

van Basten - Maradona

Mon ikke man også kunne lave en rimelig slagkraftig bænk :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hvad synes du om Beckhams Drømmehold gennem tiderne?

Beckhams drømmehold:

Peter Schmeichel, Danmark.

Gary Neville, England, Bobby Moore, England, Franz Beckenbauer, Tyskland, Roberto Carlos, Brasilien.

David Beckham, England, George Best, Nordirland, Lothar Matthäus, Zinedine Zidane, Frankrig.

Ronaldo, Brasilien, Maradona, Argentina.

Beckhams drømmehold bærer godt nok meget præg af spillere som han selv har spillet på hold med. Personligt har jeg meget svært ved at se, hvordan Beckham og Neville skulle gører sig kvalificeret til et drømmehold. :smile:

Meget spændende liste. Intressant at der er blevet plads til Michelle Akers og Mia Hamm. :smile:

Her følger så mit eget hold. Jeg har valgt udelukkende at sammensætte det af spillere som jeg selv har set spille en del kampe, og har derfor ikke medtaget old-school spillere som man udelukkende kender af omtale, samt fra korte TV-klip. :smile:

Målmand: Rinat Dassaev (RUS)

Forsvar: Daniel Passarella (ARG) , Franco Baresi (ITA), Paolo Maldini (ITA)

Midtbane: Michel Platini (FRA), Falcao (BRA) , Sócrates (BRA), Pavel Nedved (CZR), Gheorghe Hagi (RUM)

Angreb: Diego Maradona (ARG), Mario Kempes (ARG)

Link to comment
Share on other sites

B. Laudrup spillede klart i en liga, som var lå noget under hans formåen. Havde han spillet i en større klub/liga, kunne han måske have udviklet sig mere som spiller :smile: Synes umiddelbart at M. Laudrup/Schmeichel er de eneste, som kunne være på tale til et drømmehold.

Link to comment
Share on other sites

B. Laudrup spillede klart i en liga, som var lå noget under hans formåen. Havde han spillet i en større klub/liga, kunne han måske have udviklet sig mere som spiller :smile: Synes umiddelbart at M. Laudrup/Schmeichel er de eneste, som kunne være på tale til et drømmehold.

Ellers spillede Brian Laudrup netop i en liga der passede til hans formåen, da han var i Skotland. Det var jo ikke ligefrem fordi han havde den store succes i Bayern Munchen, Fiorentina og Milan.

Link to comment
Share on other sites

Som flere er inde på har Beckham og Neville absolut intet at gøre på alletiders drømmehold :laugh:

Her er mit drømmehold sat ud fra; de år jeg har fulgt med i sporten, spillere jeg helst vil se og med en sådan balance at det ville kunne gøre sig defensivt såvel som offensivt:innocent:

Schmeichel (1992)

Salgado (2002), Lucio (2002), Hierro (1998), Carlos (2000)

Mendieta (2001), Maakalele (2002), Louis Enrique (1999) David Ginola (1995 el. 1999)

Shevchenko (1999 el. 2005) Maradona (1986-1989)

Bænk: Cafu (2002), Nesta (1999), Guti (2003), Laudrup (1992-1994)Zamorano (1995) og Careca (1986-1989)

Link to comment
Share on other sites

Uha, den er svær.

Antagelsen må selvfølgelig være, at spillerne vurderes ud fra den tid de spillede i. Hvis standarden var det stærkeste dreamteam man kunne stille (og fik gamle spillere i en tidsmaskine), så ville holdet stort set kune bestå af spillere fra de sidste 20 år, idet tempo, taktik, fysik osv ville være så meget højere her end f.eks. da Pele tryllede max med bolden. Så antagelsen må være at hvis man var afsindig god i f.eks. 1956 så kan man komme på dreamteam selvom denne person rent faktisk kunne udskiftes med en mere "kedelig" spiller fra nyere tid, der dog taktisk, fysisk, tempomæssigt ville være en stærkere person på holdet.

Så løber vi ind i næste problem. "Teoretisk" skal holdet jo kunne spille ordentlig fodbold. Så det nytte ikke at sætte et hold med 1 målmand og 10 forwards. Vi må stille et realistisk hold. Men hvilken startopstilling? De fleste hold i dag sværger til 4-4-2/4-5-1/5-4-1.....og selvom det har været en blandt flere standardopstillinger gennem tiderne, så er det først de sidste 15 år, den har været så enerådende. F.eks. yndede mange hold i 50'erne og 60'erne at stille op i 4-2-4 eller 4-3-3, mens firserne så mange stærke hold stille op i 3-5-2.

Datidens hold havde en ret "tynd" central midtbane. En kamps centrale omdrejningspunkt var ikke slaget om midtbanen, hvor arbejdsheste tæskede rundt og vandt nærkampe her. Den centrale midtbanes betydning blev først så småt indført med Hollands "total fodbold" fra 1974. Inden da kunne en libero eller en offensiv midtbane genral roligt spasere frem med bolden rimeligt (relativt set, for selvfølge blev han da forsøgt tacklet mm) ugeneret. Herfra kunne den så strøs rundt til 4-5 mand der nærmest var sammenflydende offensive midtbanespillere/angribere.

Sådan hænger verden bare ikke sammen i dag. Så disse "monster angrebs" formationer som det udødelige 1958-62 brasilianske drømmehold eller det ungarske op til 1956 (det ungarske hold 1952-56 er formetlig det vildste landshold ever og selv det brasilianske 1958-62 drømmehold med Pele, Garrincha, Vava og Didi ville sikkert havde fået klø af det ungarske hold, hvis ikke Sovjet havde invarderet Ungarn i 1957, hvorefter alle landsholdets stjerner (der spillede i udlandet) flygtede og dette VILDE landshold blev opløst), de ville ikke kunne lade sig gøre i dag. At have 4-5 mand der nærmest alle var angribere og stillede sig op og ventede på, at en midtbanegenral eller en libero havde ført bolden op og nu lagde bolden ugeneret i fødderne på dem, det er helt umuligt.

Min lidt usikre startformation bliver derfor 3-4-3. Meget offensiv, men dog med tilkende givelse af, at der er et forsvar og en deffensiv midtbane.

Målmand:

1. Lev Yashin

Forsvar (jeg spiller uden backs så de tre centrale forsvarsspillere får en del arbejde med at bevæge sig rundt, LOL)

2. Alessandro Nesta

3. Paolo Malidini

4. Franz Beckenbaur

Deffensiv midtbane (kun én spiller, LOL, men mit hold er så meget i angreb, at Lothar kan klare det)

5. Lothar Matheus

Offensiv midtbane (Uha, den er vild, den gør livet til et helvede for et forsvar....afsindigt gennembrudsstærkt solo, kan dible, kan skyde, lægge dynamit til vores tre angribere)

6. Johan Cruyff

7. Freerenc Puskas

8. Diego Maradona

Angreb (Jeg har ingen bomber på holdet, den ægte forward....mit angreb er et "delikat" angreb der ikke bare behøver at stå det rigtige sted altid, men selv ud af ingenting kan skabe chancen til sig selv eller afdrible hele forsvaret og derefter lægge den blanks foran mål til en medspiller)

9. George Best

10. Pele

11. Garrincha

Man kan spørge om Garrincha måske skulle udskiftes med en mere direkte angriber. Men jeg vælger ham for den fascinerendes fodbold skyld. Garrincha (den lille fugl) er historiens bedste dribler. Okay, tempoet var lavere og markeringerne langt løsere. Men prøv at finde nogen klip, hvor han udfolder sig og man vil se en dribler som verden aldrig siden har set.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Her en af mine all time farvoritter (selvfølgelig)

Zico. Kun lige skubbet ud af mit dream team af Maradona. Kunne alt. Skyde sindsyge langskud, skyde afsindige frispark, aflevere milimeter præcist over en halv banelængde, drible i verdenklasse, scorer på alle mulige og umulige måder. Lige god som gennembrudsfarlig midtbane general som angriber.

Her hygger Zico sig med et par lækre kasser.

Link to comment
Share on other sites

Nogen der så VM 1982?

Brasilien spillede så vildt der.

Jeg har mens-det-skete aldrig set så god bold.

Det mærkelige var, at holdet havde den vildeste midtbane og resten næsten var crap.

OK, det havde en fremragende angriber....Serginho. Men under VM var en kæmpe skuffelse. Den anden angriber var håbløs. Målmanden var katastrofal. Og alle i forsvaret - på nær Junior - var mediumvare.

Men holdt havde følgende spillere på midtbanen/hængende angribere

- Zico

- Eder

- Sokrates

- Falcao

- og så altså den hyber farlige back Junior

Disse fem spillere var så vilde. Driblede, skød, afleverede i det uendelige og var helt, helt umulige at stoppe. Havde Serginho været på toppen eller de havde haft en Romario eller Ronaldo i topform, en ok målmand og et stærkere forsvar (dette forsvar var elendigt, vi behøver bare et ok forvar), så ville Brasilien havde lammetævet alt og alle til dette VM. Nu laver forsvaret tre !!! forsvarskoks mod Italien i mellemrunden og taber 3-2 og er ude.

Men for helvede jeg har aldrig set så god blod, som når Zico-Eder-Falcao-Sokrates-Junior fik bolden i fødderne og kørte den rundt mellem sig så alle blev rundtosset for så til sidst en af de fire første hakker til bolden godt ude for feltet og pisker den op i hjørnet.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Nogen der så VM 1982?

Brasilien spillede så vildt der.

Jeg har mens-det-skete aldrig set så god bold.

Det mærkelige var, at holdet havde den vildeste midtbane og resten næsten var crap.

OK, det havde en fremragende angriber....Serginho. Men under VM var en kæmpe skuffelse. Den anden angriber var håbløs. Målmanden var katastrofal. Og alle i forsvaret - på nær Junior - var mediumvare.

Men holdt havde følgende spillere på midtbanen/hængende angribere

- Zico

- Eder

- Sokrates

- Falcao

- og så altså den hyber farlige back Junior

Disse fem spillere var så vilde. Driblede, skød, afleverede i det uendelige og var helt, helt umulige at stoppe. Havde Serginho været på toppen eller de havde haft en Romario eller Ronaldo i topform, en ok målmand og et stærkere forsvar (dette forsvar var elendigt, vi behøver bare et ok forvar), så ville Brasilien havde lammetævet alt og alle til dette VM. Nu laver forsvaret tre !!! forsvarskoks mod Italien i mellemrunden og taber 3-2 og er ude.

Men for helvede jeg har aldrig set så god blod, som når Zico-Eder-Falcao-Sokrates-Junior fik bolden i fødderne og kørte den rundt mellem sig så alle blev rundtosset for så til sidst en af de fire første hakker til bolden godt ude for feltet og pisker den op i hjørnet.

Jep, jeg husker også 1982 og især kampen Brasilien mod Italien som noget af det bedste fodbold VM-mæssigt.

Jeg kunne især godt li' Eder og Zico da de lavede mål rigtig langt ude fra - har altid bedst syntes om langskudsmålene. Eder med det kendetegnede banan-spark, mens Zico havde et mere velplaceret spark.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Ja, Ungarn har måske har haft det "vildeste" landshold ever - men de vandt aldrig VM. De besejrede Vesttyskland stort i indledende, men tabte til dem i finalen.

Hvilket er den mest overrakende vinder (Tyskland) og mest overraskende taber (Ungarn) nogensinde......men flere længder. Tyskerne kaldte det selv "Miraklet i Bern". Ungarn havde lammetævet dem 8-3 i inledende runde......og det var endog heldigt sluppet for Tyskland. Meget mystisk finale. Ungarn var foran 2-0 efter 10 min alt gik planmæssigt (= Tyskland ville blive jævnet med jorden) og så lige pludselig har Tyskland udlignet og Ungarn kan bare ikke score på deres chancer. Så scorer Tyskland kort før tid og den største sentation i en finale er en realitet.

Link to comment
Share on other sites

plejede du ikke også at tale godt om:

Alfredo di Stefano, Argentina

Eusibio, Portugal

To spillere jeg heller aldrig har set i aktion.

Og så overrasker det mig en smule at du vælger George Best - i øvrigt en spiller jeg heller ikke har set i aktion. Men mit indtryk er at der er et par andre angribere som overgår ham - Personligt havde jeg Pelé og Gerd Müller og Maradonna som en offensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share