Optimere sin træning ved at træne 2 gange om dagen?


delicious
 Share

Recommended Posts

Yes, nu har jeg endelig fået sommerferie og har dekonditioneret i 10 dage på lørdag. Vil herefter påbegynde et nyt program med en HST lignende cyklus. Har før kørt 2-split og det synes jeg godt om. Dog har jeg rigtigt meget tid til overs og har tænkt mig at optimere min træninig så meget som muligt. Har tænkt mig at være i kalorieoverskud og ville derfor hører om jeg vil kunne restituere mig fra det her ? :

Aften

Bænkpres

Incline dumbell presses

Lateral Raises

Millitary Presses

Shoulder presses

Closegrip Bænkpres

Fransk pres

Squat

Evt. Leg curls

Morgen

Dødløft

Bent Over Barbell Rows

Front Pulldowns / Chins

Barbell Curls

Hammer Curls

Rear Lateral Raises

Weighted Crunches

Mave maskine

*Dødløft + Bænkpres om morgenen

*Squat om aftenen

Progression:

Uge 1+2 : 3x15 reps

Uge 3+4 : 4x10 reps

Uge 5+6 : 4x8 reps

Uge 7+8 : 5x5 reps

OBS : Kun 2 sæt millitary / 2 sæt skulder pres (Min skulder halter lidt efter)

Hvad synes i om idéen ? Tror i at det er optimalt ?

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig korrekt, men det hjælper vel på det ? :)

Men det jeg mest søger svar på er om, at det er optimalt at lave et 2-split på denne måde hver dag ? Eller om der er for meget volume / intensitet med alle de sæts ?

Altså du vil stadig holde en dag fri mellem træningsdagene? Har ikke noget til at bakke mig op men umiddelbart vil jeg sige at det er alt for meget. Hvis det var mig som skulle træne 2 gange om dagen ville jeg hellere køre et fullbody-program og så dele det op i morgen og aften således jeg har mere overskud og energi til alle sæt.

Hvis din plan var at træne hver dag tror jeg ikke på du kan restituere dig fra det.

Link to comment
Share on other sites

Altså du vil stadig holde en dag fri mellem træningsdagene? Har ikke noget til at bakke mig op men umiddelbart vil jeg sige at det er alt for meget. Hvis det var mig som skulle træne 2 gange om dagen ville jeg hellere køre et fullbody-program og så dele det op i morgen og aften således jeg har mere overskud og energi til alle sæt.

Hvis din plan var at træne hver dag tror jeg ikke på du kan restituere dig fra det.

Nej self ikke hver dag, kun hver anden som normalt fullbody :)

Hvad siger i andre til det ? Starter imorgen kl. 8.00 og så sre vi hvordan det går ;D

Har kommet til at dekonditionere i 13 dage ;d

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share