Kampsport i Aalborg


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Nu flytter jeg snart til en lille by mellem Dronninglund og Hjallerup. Det tager præcis 14 minutter at køre derfra til tunnelen i Aalborg, så jeg er også begyndt at kigge på steder man kan forene kampsport med styrketræning i 9000. :bigsmile:

Måske man skulle troppe op i Brydeklubben Thor, og se hvad der sker med de forskellige hold, og se hvor det er Differ, BadAssJones etc. træner. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mkay... Vidste ikke det med Pauli..

Der er et godt træningsrum, der bliver virkeligt trænet tungt ind imellem derinde. Men det er jo ikke Fitnessdk!

Det ligger i samme bygning som bryderummet, men man skal betale de to seperat.

Yeah, Pauli fik tilbudt et job i Göteborg, og så tog han dæleme til arnestedet for svensk dødsmetal!! :devil:

Ang. træning og brydning - hvor meget koster de to ting separat? Er der rabat hvis man tilmelder sig begge ting?

Link to comment
Share on other sites

Nu flytter jeg snart til en lille by mellem Dronninglund og Hjallerup. Det tager præcis 14 minutter at køre derfra til tunnelen i Aalborg, så jeg er også begyndt at kigge på steder man kan forene kampsport med styrketræning i 9000. :bigsmile:

Måske man skulle troppe op i Brydeklubben Thor, og se hvad der sker med de forskellige hold, og se hvor det er Differ, BadAssJones etc. træner. :devil:

Hey KK.

Jeg træner ikke i Thor, men er altid klar på en fællestræning :devil:

Link to comment
Share on other sites

(taget fra Vale Tudo-linket)

Det ses også, når man kigger på nogle af de store historiske navne indenfor MMA/vale tudo: Koma, Gracie, Maeda, Kimura, Ed "Strangler" Lewis, Ad Santel, Karl Gotch og Inoki, blandt andre.

Man kan vist ikke kalde Kimura for en MMA'er. da han udelukkende var judo-kæmper. Så er alle folk jo lige pludselig MMA'er.. :bigsmile:

Men bortset fra det, synes jeg faktisk at det Vale Tudo lyder enormt spændende.. trist at man ikke bor tættere på det...

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke kun Svendsen som kæmper for X-gym?

Det som det kommer ned til, er nok om man kan lide/klare træningen, og de personer som træner der..

Sub træningen i SFA koster 200,- pr måned - styrketræningen ved jeg ikke med..

Lokalerne ligger i Vejgaard:

Brydeklubben:

http://www.thorvejgaard.dk/

Subtrænerens hjemmeside:

http://www.fightback.dk/

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i tvivl om at der er markante forskelle mellem de to klubber, og de vil sikkert blive større med tiden. Jeg tror ikke vi har flere aktive kæmpere end SFA. Det hænger sammen med at vi er en relativ ny klub(oprindeligt var vi flere der var en del af SFA), som vist godt kan gå under betegnelse 'i opbygningsfase'. Også helt konkret, hvor vi er ved at lægge sidste hånd på vores nye, dejlige lokaler.

Du er vel tjent med at tage til prøvetræning begge steder, det er gratis. Du kan sende pm til mig med evt. konkrete spørgsmål vedrørende X-gym :wink:

Edit: du kan tjekke den her X-gym teaser ud.

Og her er jeg :tongue: i et HL fra et grappling stævne i KBH.

Det første link viser det vi primært gør os i, vale tudo/MMA.

Det andet er fra en konkurrence hvor der nogle af de elementer vi træner på, bruges. Det er det Jørgen nævner som Submissionwrestling.

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Jeg flytter til Aalborg en gang næste år, og jeg er begyndt at kigge lidt efter kampsportklubber i området. Jeg har tidligere trænet aikido og judo.

Jeg har fundet denne liste ove klubber, men der er mange stilarter jeg intet kender til.

Jeg leder efter selvforsvar-ligende stilarter dvs. noget med mere eller mindre realistisk kamptræning.

Måske kender I noget til de listede stilarter?

Hilsen

Hr. K

Hejsa,

Jeg har trænet bujinkan, tror du vil kunne genkende en del fra judo og aikido i denne kampsport. det er både kast, rul, ramme nervepunkter, slag, spark, låse, våben. Det kunne være jeg skulle starte igen :) tiden er bare så knap.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i tvivl om at der er markante forskelle mellem de to klubber, og de vil sikkert blive større med tiden. Jeg tror ikke vi har flere aktive kæmpere end SFA. Det hænger sammen med at vi er en relativ ny klub(oprindeligt var vi flere der var en del af SFA), som vist godt kan gå under betegnelse 'i opbygningsfase'. Også helt konkret, hvor vi er ved at lægge sidste hånd på vores nye, dejlige lokaler.

Du er vel tjent med at tage til prøvetræning begge steder, det er gratis. Du kan sende pm til mig med evt. konkrete spørgsmål vedrørende X-gym :wink:

Edit: du kan tjekke den her X-gym teaser ud.

Og her er jeg :tongue: i et HL fra et grappling stævne i KBH.

Det første link viser det vi primært gør os i, vale tudo/MMA.

Det andet er fra en konkurrence hvor der nogle af de elementer vi træner på, bruges. Det er det Jørgen nævner som Submissionwrestling.

Det ser fandme fedt ud!! Helt trist at man ikke bor i Ålborg-området.. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share