Le Mans 2006


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Han ligger nr 15 det kan sgu ikke lade sig gøre nu

Altså, det kræver at

1. Audi 8 skal have et større problem

2. Pescarolo skal få de "normale" problemer som vi alle regner med

3. Ikke flere alvorlige problemer for Audi 7

Men det kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Alt kan lade sig gøre i Le Mans der er over 21 timer tilbage, men det ser da skidt ud.

Præcis. LeMans er end ikke 25% gammelt. Der er laaaang vej igen. De hurtige Pescarolo biler skal nok få nogle problemer som aftenen og natten skrider frem, og jeg er også bange for, at der bliver smidt lidt malurt i bægeret for Audis 8'er. Så TomK har masser af tid foran sig til at genetablere sig i toppen af løbet.

No worries. :blush:

Men fuck - det er da syyyygt at sidde og se ens helt sidde magtesløs i garagen. :cry:

Omvendt, er TV2 og TV2 Zulus dækning af LeMans endnu engang intet mindre end sublim. :bowdown:

Elsker ganske simpelt de kanaler, for de ta'r motorsport SERIØST! :wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Tom kører på første rigtige omgang rigtig hurtigt......5 sek hurtiger end Audi 8.

Nemlig ja! TomK er en SATAN når det gælder at køre stærkt. FREMAD! :superman::devil:

Bevares, oddsene er imod den bankuddannede nordjyde, men jeg er ret sikker på, at han kvæler oppositionen stille og roligt som det skrider frem. Enhver LM-seer ved jo, at det først er i nat, når kulfiberbremseskiverne gløder rødt igennem alu-fælgene, at der for alvor bliver skilt får fra bukkene! :4flex:

Så lad os håbe, at TomK igen viser sig fra den onde side - og gør det grimme ved konkurrenterne. For 8. gang i karrieren. :worship::worship:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Nemlig ja! TomK er en SATAN når det gælder at køre stærkt. FREMAD! :superman::devil:

Bevares, oddsene er imod den bankuddannede nordjyde, men jeg er ret sikker på, at han kvæler oppositionen stille og roligt som det skrider frem. Enhver LM-seer ved jo, at det først er i nat, når kulfiberbremseskiverne gløder rødt igennem alu-fælgene, at der for alvor bliver skilt får fra bukkene! :4flex:

Så lad os håbe, at TomK igen viser sig fra den onde side - og gør det grimme ved konkurrenterne. For 8. gang i karrieren. :worship::worship:

OK, antages det at Toms vogn nu ikke oplever flere problemer, så skal Audi 8 bare have et lidt alvorligt problem, og så nakker Tom Pescaroloerne.

Denne omgang 6 sek hentet på Pierro. :smile:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

OK, antages det at Toms vogn nu ikke oplever flere problemer, så skal Audi 8 bare have et lidt alvorligt problem, og så nakker Tom Pescaroloerne.

Denne omgang 6 sek hentet på Pierro. :smile:

Netop. Men jeg er altså stadig bange for, at den diesel-torque skaber problemer på lang sigt.

Omvendt - så stormer TomK jo frem lige p.t. Det går dæleme stærkt når først dansken slår røven i sædet. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Off-topic :blush:

Skulle on-track action pludselig dale, og løbet indlede en statisk fase, vil jeg da lige her gøre lidt reklame for et web-site jeg har været med til at starte op i 2002. Det hedder F1Journal, og der er lige lanceret et nyt "nummer". Det kan ses hér!, og jeg har været forfatter til hovedhistorien, da vi fejrer McLaren Racings 40 års jubilæum i Formel 1.

Derfor, hvis der kommer en sen nattetime hvor man ikke rigtig har noget at tage sig til, men gerne vil have LeMans kørende i baggrunden, kan man da lige bruge et par minutter på at læse min "McLaren Racing fylder 40" artikel . :cool:

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom live timing'en igang igen efter 45 min.

Toms huritgste tid var sygelige 3.31.211. :blink: Fuck det er hurtigt. Da Tom kom ud var de 7 omgange efter. Nu er de "kun" 6 efter. Ser godt ud. Vi skal bare have en afkørsel af Biela med smadret næse og så vinder Tom. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Go' historie, huz! :4thumbup: :4thumbup: :cool:

Audis problemer skulle således være ordnet, og kom fra gearkassens differentiale:

Sakset fra Autosport.com :smile:

Gearkassen og differentialet har ikke noget med hinanden at gøre. Problemet var at få kræfter tranmiteret igennem diffen. Som ligger efter gearkassen..

Link to comment
Share on other sites

Zytek kører fint igen

Jan fører sin klasse GT1

Lars Erik Nielsen fører sin klasse GT2

Med Tom som sygeligt jagtende og med både McNish og Capello som noget hurtigere kørere end Biela, Werner og Pierro, så bliver det en forrygende nat.....hvis bare 7'erne holder.

Tom har konstant været 3-4 sek hurtiger end 8'eren og 6-12 sek hurtigere end Pescaroloerne........fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Toms huritgste tid var sygelige 3.31.211. :blink: Fuck det er hurtigt.

Det er altså vildt hurtigt.

Stik Tom vognen omkring kl. 5 i morgen tidlig, hvor luften er kold (= mere ilt pr luftindtag), hvor bilerne har lagt rigtigt meget gummi asfalten og hvor der er en fri omgang.......og så tør jeg slet ikke gætte på tiden. :blink:

Ville ikke undrer mig om McNish de næste time sætter en endnu hurtigere tid. :wink:

Link to comment
Share on other sites

På papiret ser det lidt ringe ud af McNish. Han er kun 1-2 sek hurtigere end Biela.

Men tallene lyver. De kører på stort set samme mængde diesel i vognene. Men mens Biela er på første stint og dermed helt nye dæk, så er McNish på andet stint og dermed slidte dæk. Som jeg har forklaret tidligere, så "smadrer" Audiernes enorme drejningsmoment dækkene meget hurtigt, hvorfor andet stint er noget langsommere end første. Derfor meget flot at McNish stadig hiver tid ud af Biela. :smile:

Link to comment
Share on other sites

6 omgange lyder af lidt meget - der skal da uheld til at hente det eller.....

Ingen bil har vundet Le Mans uden at have været ude for uheld. Spørgsmålet er ikke om man kommer ud for uheld, men hvor alvorligt det er.

Audi 8 skal nok få problemer (med 99 % sandsynlighed). Men det interessante spørgsmål er hvor alvorligt det bliver. "Almindelige" uheld ala punkteringer og lidt body work vil næppe være nok. Men en afkørsel og lidt trykket næse er bestemt rigeligt til at man på ingen tid taber 3-6 omgange.

Som sagt. Men mindre Audi 7 får alvorlige problemer igen, så skal de nok nakke Pescarolo 17 (på andenpladsen). Men Audi 7 skal have et lidt alvorligt uheld (eller en stribe af punkteringer) for at Tom kan indhente dem.

Men INTET er afgjort endnu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share