Målet


MadsK
 Share

Recommended Posts

har du forresten overvejet at tage SG-skolen først? Det kommer man alligevel ikke udenom.

Hvis man kommer igennem aspiranten/elevskolen sender de én på SG-skole. Det er åbenbart et must. Desværre :dry:

Jeg går lidt og overvejer hvad jeg skal gøre. Jeg er også kommet i tvivl om jeg i virkeligheden hellere vil være jæger istedet for frømand.

Jeg var til et rigtig godt foredrag på høvelte kaserne for er par uger siden. Den jæger, der holdte foredraget var bare alt det jeg ønskede. Den måde han snakkede om korpset, deres holdninger osv. det er bare det jeg søger!

Jeg har også snakket med chefen for elevskolen i kongsøre. Synes ikke han 'solgte' frømandskorpset så godt. Han var en stor skallet bøf og virkede egentlig lidt halvsløv i hovedet. (Til hans forsvar havde han også stået på en messe i to dage i træk og taget imod åndssvage spørgsmål)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens træning :bigsmile:

Styrketræning:

5*10 pullups/chinups/rearpullups med kropsvægt

4*12 Lat pulldowns til bryst med 65kg

4*12 Bent over rows med 40kg

4*12 one arm rows med 20kg

4*12 bicebs curls med stang af 25kg

Udover dette lavede jeg nogle statiske grebsøvelser da jeg mangler grebsstyrke. Lod være med at køre dødløft i dag da jeg gemmer det til min tunge dag i over morgen. Vil prøve at bygge lidt mere på mine kropshævninger næste gang da jeg ingen problemer har med de 5*10. Efter et par timers pause lavede jeg noget cirkeltræning. Ikke helt den samme som jæger/frømandskorpset bruger, men noget tæt der minder om i intensitet.

13km gang i løbesko og uden oppakning på tiden en time og 42min. Og herefter 10km jogging. Skal til idrætseksamen i morgen hvor jeg højst sandsynligt skal løbe en cooper så derfor valgte jeg at tage en joggetur istedet for den planlagte udholdenhedstræning på 13km i dag.

Jeg løber 4 gange om ugen og har en rute på 4.3km en på 10km og en på 13km. Nogle gange løber jeg også bare en tur ud i terrænet og laver lidt fartleg i bakkerne :smile: Har førhen også løbet lidt i svendborgs O-løb klub men tiden har ikke rigtig været til det de sidste 3måneder. Men det må der laves om på!

789: Tak for rådet, ellers havde jeg helt sikkert ødelagt fødderne ret hurtigt! Det vil spare mig for noget bitter erfaring :4thumbup:

Augustinus: Pigen var rigtig sød... lige indtil hun gik i seng med en anden :mad::devil::mad::devil::mad::devil: Så derfor har jeg kun bibeholdt kontakten til svigerfaren :wink:

Jamen har vel løbetrænet stille og roligt i et års tid. har altid løbet men har holdt det nogenlunde ved lige i et år. Og har så intensiveret det gennem de sidste to måneder. Jep, trestjernet CMAS er det eneste der holder :cool: PADI er for gamle damer og amerikanere... :tongue: Har overvejet at tage SG skole først, men da det er jæger jeg vil være er det det jeg prøver først. Og hvis min ansøgning så bliver afvist eller jeg afgår på PTRKUR så tager jeg sergenten og vender derefter stærkt tilbage!! Har ikke tænkt mig at lade mig gå ned med nakken bare fordi det måske ikke lykkes første gang for mig. Hmm... mht det med at vælge om man vil søge frø eller jæger.... Har egentlig altid helst ville være frømand da jeg finder vand utroligt facinerende! Og efter at have læst "frømandskorpset" af Sjak Svendstorp vidste jeg at det måtte jeg bare være! Syntes simpelthen at det må være det vildeste at være en del af... Der findes ikke noget federe end fysiske og psykiske udfordringer. Og det er jo ens arbejdsområde i frømandskorpset såvel som jægerkorpset. Grunden til at jeg så alligevel har valgt at søge ind til Jægerne i stedet for, er at så kan jeg eliminere en af de ting man skal træne til. Nemlig UV træning. Jeg er godt nok meget fortrolig med vand under såvel som over, men det er bare en vurderingssag jeg har gjort mig. Har både snakket Med TOT som du kalder ham den skaldet bøf fra frøerne af, og så hans modstykke hos jægerne. Syntes de klarede salgstalen fint begge to :smile: . Dybest set er det hip som hap for mig om jeg en dag bliver det ene eller andet da det er mænd af den samme slags støbning de to korps skal bruge og de tilbyder vel også den samme slags arbejdsglæde :cool:

Fik desværre ikke snakket med FVR i dag da jeg fik brugt hele dagen på noget forberedelse til idrætseksamen.

Link to comment
Share on other sites

Vi hjælper hinanden her på MOl så hvis du engang skulle ligge inde med noget godt så må du lige huske at dele også :wink:

Det er vel talt det der Mads. Jeg har det på præcis samme måde med korpsne og SG-skole!

Alligevel vil jeg synes, at det var at ''springe over hvor gærdet er lavest'', hvis jeg tog jægerne.

Meget af vanddelen bliver skåret fra og der ligger alligevel mange grænser og overskridelser der og lurer på mig.

Jeg har været dykker i mange år og underviser også dykkere. Men jeg har stadig meget stor respekt for vandet, fordi det bliver lige pludselig meget farligt at dykke, man leger lidt på kanten.

På den anden side river den udvidede faldskærmsuddannelse meget i mig. Og det nordjyske tiltaler mig meget. Jeg har også lidt en forkærlighed for jyder, synes tit at de er meget flinkere og roligere end fx Københavnere.

Link to comment
Share on other sites

Dagens pump. Var til idræts eksamen i dag. Lavede en gang moderat opvarmning efterfulgt af længdespring i Atletik hvor jeg derefter løb en coopertest. fik løbet 3080meter hvilket jeg syntes er fint taget i betragtning af det forudgående. Bagefter spillede jeg badminton (det var ikke her jeg trak karakteren opad!) Og sluttede af med at vise noget cirkeltræning. Ellers har jeg bare liiget på den lade side i dag da jeg har haft lidt ømhed i mine ankler.

Helt enig peter, der ligger nolge udfordringer under havets overflade! Mht. geografien så vil jeg også hellere bosætte mig i jylland, som du siger er folk lidt mere nede på jorden. Det er rigtig interessant at springe i faldskærm, men tror dog at jeg ville finde dykningen mere spændene(Nok også mere fysisk/psykisk krævende). Det der med at dukke op fra havets overflade i bælgragende mørke og lave infil fra vandsiden.... :cool: Dog skal det siges at det skulle være en enestående oplevelse at lave natspring. Har desværre ikke selv gjort det, da det kræver at man har et C-certifikat(40 spring) :sneaky2: . Det er da rimelig imponerende at du i den alder er CMAS instruktør. Hvad har du af erfaring? Har selv et OWD fra PADI der er konverteret over til en CMAS** scuba i min CMAS klub. Men slet ikke noget der rækker til instruktør neveau.

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Tja jeg underviser heller ikke i teori for apparat-dykkerne. Jeg underviser i fri og snorkeldykning og desuden uv-rugby. Det hænder også at jeg hjælper med undervisningen af de nye flaskedykkere, men i år er flaskeholdet meget lille.

Jeg har som dig selv CMAS*** fridykker og CMAS** Flaske og så bare en masse erfaring og fornuft så klubben syntes, at det var en god ide at have mig til at undervise de nye. :smile:

Næste år tror jeg desværre at vi må droppe vores fridykkerhold, da både min makker og jeg hellere vil træne end at stå og undervise i teori. Så det bliver nok kun uv-rugby næsten år, der kan du forresten også være med når du kommer til Slagelse. Det starter først i september.

Link to comment
Share on other sites

Tja jeg underviser heller ikke i teori for apparat-dykkerne. Jeg underviser i fri og snorkeldykning og desuden uv-rugby. Det hænder også at jeg hjælper med undervisningen af de nye flaskedykkere, men i år er flaskeholdet meget lille.

Jeg har som dig selv CMAS*** fridykker og CMAS** Flaske og så bare en masse erfaring og fornuft så klubben syntes, at det var en god ide at have mig til at undervise de nye. :smile:

Næste år tror jeg desværre at vi må droppe vores fridykkerhold, da både min makker og jeg hellere vil træne end at stå og undervise i teori. Så det bliver nok kun uv-rugby næsten år, der kan du forresten også være med når du kommer til Slagelse. Det starter først i september.

Sådan skal det være.

Ikke så meget snak.

Hellere benhård træning. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uha... HADER UV-rugby! De hvalrosser der spiller i min klub vejer 100kg+ og så kan de holde vejret i 5minutter alle sammen.

Det ender altid med jeg skal brække mig pga de 3liter klorvand jeg når at få indenbors :crazy:

Var der nogen der sagde tøsedreng? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uha... HADER UV-rugby! De hvalrosser der spiller i min klub vejer 100kg+ og så kan de holde vejret i 5minutter alle sammen.

Det ender altid med jeg skal brække mig pga de 3liter klorvand jeg når at få indenbors :crazy:

Var der nogen der sagde tøsedreng? :tongue:

Var det første gang du var til det? Men jeg kan sagtens sætte mig ind i at du hader det! :laugh:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

haha :laugh: :4thumbup: Sådan nogle er der også et par stykker af på u-21 landsholdet. Store fede karle der ikke er til at flytte og så er de i kanon ringe form alle sammen, men kan alligevel smadre dig til pindebrande i et dybt bassin. :laugh:

I Slagelse er vi ikke så slemme. Vi er alle løbere fra løbeklubben og nogle tynde siv, som højst er nede et minut ad gangen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Rommel: Nej det var både fjerde femte sjette gang etc. :crazy: Men der stoppede legen altså også :laugh:

Der var faktisk en der druknede i vores klub for et års tid siden til UV-rugby, men vi fik dog liv i ham igen. Og han mødte op træningen efter :cool:

Augustinus: YIR! Så er jeg sku klar! Problemet i min klub er at der er lidt for meget klubhygge med dertilhørende ølhygge der resulterer i nogle tunge drenge! (påtrods af deres alkohol indtag kan de godt nok give den gaz under vand!) Men de er omkring 30-35 år de fleste af dem. I min klub er ungdommen desværre ikke så stærkt representeret.

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt. For droppede nemlig lidt både Scuba, Snorkel og UV-rugby da der ikke var så meget seriøsitet i klubben de sidste par år. Dog er Scuba delen kommet stærkt tilbage hvilket er super godt. Men træner faktisk bare for mig selv i svømmehallen for tiden. Ringede lige til FVR. Desværre var ham jeg skulle snakke med lige gået hjem. Øv øv.

Fik mig et 10tal i dag i idræt. Det var sku på tide med noget tocifret :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

nej kunne desværre ikke vælge det på A-neveau, så det var kun B. Ganske interessant og brugbart fag! Men har kun fået noge ud af det rent teoretisk... vi spiller altid fodbold eller et eller andet lamt boldspil som jeg aldrig har magtet eller nogen sinde kommer til! Men teorien er super god at have. Det er ret interessant at vide hvad der rent faktisk sker inden i kroppen når man træner (Eller mangel på samme)

Jep, vil gerne have det afklaret LIGE NU!!!!!! :smile:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Blev egentlig kun til en gang tung styrketræning:

Bænkpres 5*3 77,5kg

Squat 5*3 80kg

Pullups 5*3 med 15kg ekstra vægt

dødløft 10*1 med 100kg

Udover dette nogle armstrækkere og one leg sqaut gennem dagen når jeg lige følte for det.

I dag var det en time i svømmehallen... Useriøs weekend!

Link to comment
Share on other sites

:4whip:

Forresten har jeg fået meget ud af at være medlem af en løbeklub og en svømmeklub og være på et hold, der ligger på et lidt højere niveau end mig selv. Så jeg hver eneste gang jeg træner bliver presset.

Når man er alene i svømmehallen/skoven er det sq ikke altid man får presset sig selv til det ubehagelige, især ikke hvis man har en dårlig dag.

Klubber/Hold/træningspartnere til at holde en i ørerne er mere end guld værd.

Link to comment
Share on other sites

Træning d19/6

Sytrketræning, let dag med ryg, bicebs og ben. Alt blev kørt 4*12 undtagen pullups/chinsups som var 12*6. Hver øvelse holder jeg et minut pause mellem gentagelserne, altså 12gentagelser et minuts pause 12 gentagelser etc. Syntes det giver rigtig godt med henblik på udholdenhedsstyrketræning. Hvad holder i af pauser? Og mellem hver øvelse holder jeg ca 1-2 min pause.

Dvs. Front squat, pullups/chinups, bent over rows, one arm bent over rows, lat pulldown og til sidst lidt discopump med curl stang til mine små bicebs :4thumbup:

Træning i dag:

Let styrketræning, bryst/tricebs. Alt køres 4*12

Incline bænk med håndvægte, dips, håndvægte på gym bold(balance) og lidt forskelligt tricebs træning med meget let belastning da jeg har en skade i albuen :devil: Men det skut heller så vigtigt, bare jeg kan tage mine armbøjninger og køre noget bænk. Det er jo ikke BB det her :smile:

løbetur på 4,3 km. Nøøøøøøøøøj det var varmt! tiden lød 19.46. tog det i et nogenlunde fornuftigt tempo. Har lidt med min ene vrist så der skal lige passes lidt på.

Og nu vil jeg tage i Svømmehallen! Og give den lidt gaz. Nok bare en times svømning.

Augustinus: Det er desværre ikke ligefrem fordi der står træingspartnere i kø her i svendborg. Det eneste mine venner gider er BB og det kan de ikke engang nosse sig sammen til! Men så må man bare ud i nogle foreninger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Blev egentlig kun til en gang tung styrketræning:

Bænkpres 5*3 77,5kg

Squat 5*3 80kg

Pullups 5*3 med 15kg ekstra vægt

dødløft 10*1 med 100kg

Udover dette nogle armstrækkere og one leg sqaut gennem dagen når jeg lige følte for det.

I dag var det en time i svømmehallen... Useriøs weekend!

Er det pistols du laver?

Link to comment
Share on other sites

789: både og. Laver dem man skal i broncecirklen hvor man kun laver en halv squat, men laver også pistols hvor man kommer helt ned i kælderen.

Augustinus: Jep, bliver fedt med en buddy der træner i samme retning som en selv. Jeg har først stiftet bekendtskab med adventure race inden for det sidste års tid. Har aldrig været med til et. Men ja, det er jo nemlig lige præcis de samme forhold som aspiranten... Har meldt mig til evolution race, men det er dog kun et løb der varer max halvanden time. Er der nogle AR her i DK der er værd at prøve?

"Jeg var meget slem til da jeg var mindre at sige; av,av,av,av for satan hvor gør det ondt, jeg bliver aldrig frø."

haha... den kender jeg godt. Kan også huske da jeg var mindre når jeg lavede UV træning, når jeg så havde svømmet et godt stykke og man var ved at blive gasblå i hovedet så tænkte man i de baner. Men ved lidt mental træning kan man vende det til ens egen fordel som du er inde på. Når jeg eksempelvis er presset under en løbetur og mest af alt har lyst til at stoppe op, plejer jeg at lade som om at jeg er på aspiranten. Så bliver man motiveret til at fortsætte. Men det er noget jeg skal arbejde lidt mere med, altså at tænke positivt lige meget hvad. Og så skal jeg ud hvor man er presset i længere perioder, AR eller noget andet. Jeg fungerer ret godt under pres, men har ikke pprøvet at være under vedvarende pres i længere tid så der er lige noget der der skal arbejdes i.

I dag blev jeg student, så der er ikke så meget tid til træningen. Håber jeg kan nå at få fyret et par kilometer af i løbeskoene inden jeg skal til den obligatoriske gym fest.

Link to comment
Share on other sites

789: både og. Laver dem man skal i broncecirklen hvor man kun laver en halv squat, men laver også pistols hvor man kommer helt ned i kælderen.

I dag blev jeg student, så der er ikke så meget tid til træningen. Håber jeg kan nå at få fyret et par kilometer af i løbeskoene inden jeg skal til den obligatoriske gym fest.

Pistols er et-ben's squats uden "hjælp"!

Den man laver i bronze cirklen kan slet ikke sammenlignes med rigtige pistols.

Personligt er det ikke lykkedes mig at lave korekte pistols endnu.

Men jeg øver mig nu heller ikke særligt seriøst.

Stort tillykke med huen.

Og som Augustinus skrev, aå giv en den skalde til festerne.

Det er nok den fedeste tid ever!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share