Målet


MadsK
 Share

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var ikke lige det jeg mente. Der er også en tredje eskadron for KSE derover. Man bliver så overført til 1. eller 2. når man er færdiguddannet.

Der er den eskadron der skal afsted til februar, det er et HRU hold. Og så er der mit HRU hold som lige er startet plus KSE Novemberholdet. Alle er under uddannelse. så er der jo alle mek-inf, mot-inf osv af de stående.... hvilket han nok er i.

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har været til det sidste FORKUR i sidste weekend. Det var interessant og hårdt som altid :smile:

Dagens træning:

Svømning, 1000 meter på 22:49 (Brystsvømning)

Broncecirkel

5,9km orienteringsløb med sværhedsgraden "svær"

Orienteringen gik meget fornuftigt, men blev desværre sendt så sent afsted på ruten så de nåede at samle nogle af posterne ind imens jeg var igang med ruten.

Jeg er sluppet af med mit løberknæ LANGT om længe. Har fået akupunktur to gange, og derefter er alle smerter forsvundet :4thumbup:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Har været til det sidste FORKUR i sidste weekend. Det var interessant og hårdt som altid :smile:

Dagens træning:

Svømning, 1000 meter på 22:49 (Brystsvømning)

Broncecirkel

5,9km orienteringsløb med sværhedsgraden "svær"

Orienteringen gik meget fornuftigt, men blev desværre sendt så sent afsted på ruten så de nåede at samle nogle af posterne ind imens jeg var igang med ruten.

Jeg er sluppet af med mit løberknæ LANGT om længe. Har fået akupunktur to gange, og derefter er alle smerter forsvundet :4thumbup:

Lyder spændende, så er det patruljekursus næste gang :smile:

Hvor var du til O-løb?

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig, men starter KSE holder i slagelse ikke i Maj? Har jeg læst på www.konstabelelev.dk . Hvis det er i November og der er plads er jeg en glad mand. :bigsmile:

Der startede et i November måned 2006. Og der vil starte et igen i maj måned her i 07. Jeg tror at det vil komme til at køre sådan fremover at der starter et hold i maj og et i November. Så bare rolig, du skal nok blive KSE til November :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende, så er det patruljekursus næste gang :smile:

Hvor var du til O-løb?

Ja, jeg får svar på om jeg har "kvalificeret" mig til PTRKUR enten i morgen eller i overmorgen.

Havde faktisk selv overvejet at vente til næste år, da jeg slet ikke har nok kilometer i benene pga. min skade, men har besluttet mig for at kaste mig ud i det og se hvordan det går.

Jeg var til o-løb i Vornæs på Tåsinge. Det var stjerneløb.

Link to comment
Share on other sites

Der startede et i November måned 2006. Og der vil starte et igen i maj måned her i 07. Jeg tror at det vil komme til at køre sådan fremover at der starter et hold i maj og et i November. Så bare rolig, du skal nok blive KSE til November :smile:

Fantastisk.. Jeg var ude i noget lívgarden med vagttjeneste, for derefter at starte på et KSE hold... Fordi jeg bliver færdig til August.. Så det er bare perfekt! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ok hvordan er reglerne hvis du fejler patrulje eller asp-kur? Kan du da frit søge igen eller hvordan er de nuværende regler?

Hvem arrangerede O-løb? GHR?

Det kommer an på hvilket grundlag man ryger ud på. Det er faktisk bare instruktørerne der vurderer om de gider at se på en igen eller ej. Såre simpelt :smile:

O-løbet var herhjemme i svendborg med Svendborgs o-løbsklub

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk.. Jeg var ude i noget lívgarden med vagttjeneste, for derefter at starte på et KSE hold... Fordi jeg bliver færdig til August.. Så det er bare perfekt! :smile:

ja så havde du ihvertfald lært at pudse dine støvler korrekt hos garderne.... :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

de sidste to uges træning:

Sidste uge løb jeg intervalløb mandag. 5* 800meter med to min pause imellem de 800meter.

Svømmehallen: 1500meters brystsvømning.

Broncecirkel på 8min med pinlig korrekt udførsel. :smile:

I midten af ugen smuttede jeg på øvelse i oksbøl og fik derfor ikke trænet i 6 dage.

Styrketræning tirsdag d. 23.

Frontsquat 3*10 40kg

Chinups 5*5

bent over rows 4*10 60kg

Bænkpres 3*10 med 70kg (min kropsvægt)

Dips 3*12

Intervalløb samme dag:

5*1000meter med 2 min pause imellem. Det var sindsyg go træning. var godt løbende, så kunne give den rigelig gaz :superman:

Styrketræning torsdag d. 25

Ryg/ben

Chinups 6*6

One arm bent over rows 3*10 25kg

en eller anden rygmaskine 4*10

Squat 3*10 80kg

Og kørte lidt mave til sidst.

Styrketræning lørdag d.27

Bryst

Bænkpres 3*10 70kg

skrå bænkpres med håndvægte 3*10 25kg

dips 3*10 med 10 ekstra kg

Lavede lidt tricebs træning til sidst.

Den har stået mest på styrketræning her de sidste par dage pga en slem forkølelse der gør at jeg holder mig fra svømning, og min vejrtrækning er en smule besværet så løb er heller ikke så godt.

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Det er sq kvalitetstræning du får fyret af der.

1000 m. intervallerne er virkelig nogle kondi-boosters!

God styrke også!

Takker! Kan godt mærke at jeg har trænet røven ud af bukserne de sidste 5uger :4thumbup: Humøret er helt i top, og er generelt tiilfreds med mine forbedringer. Har dog fået lidt ondt i knæet igen. Ret skidt tidspunkt :dry:

HAr fået trænet rigtig godt i denne uge på trods af en meget presset arbejdsuge der har startet hver morgen kl. 5.30 og sluttet kl 18.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Held og lykke! Lidt råd fra Poul Dahl

Gode råd til dem der vil (fra' Jægersoldat i en terrortid' af Poul Dahl)

Kend betingelserne: Sæt dig ind i de konkrete betingelser og krav for at deltage. Det er også vigtigt, at du forstår, hvad der ligger til grund for de betingelser, som måske umiddelbart synes ligegyldige.

Vær altid dig selv: Det er vigtigt at du kender dig selv, og at du er helt ærlig over for dig selv og dine omgivelser. Hvis du spiller en anden end den, du i virkeligheden er, så har du allerede tabt på forhånd.

Vær målbevidst: Du skal koncentrere din indsats på det daglige, aktuelle opgaver, men du skal også være bevidst om, at målet er at blive jægersoldat, og at det er derfor at du gør tingene som du gør.

Du skal ikke tro du skal vide: Hvis du er i tvivl så spørg. Spørg også, selv om du tror, at alle forventer at du kender svaret. Sørg for ikke at komme i situationer, hvor du mangler informationer, du kunne have indhentet tidligere.

Lyt til din krop: Selv noget der ligner små problemer, som en udskyldig vabel eller et lille sår, kan udvikle sig til alvorlige skader, hvis det ikke behandles i tide. Lyt til alle de signaler, kroppen giver dig.

Du er aldrig alene: Selvom du først og fremmest er ansvarlig overfor dig selv, så glem aldrig dit bagland, din familie dine venner og dine kolleger. Du har brug for dem, og de har brug for dig.

Bevar altid optimismen og realismen: I dine bestræbelser på at nå målet, skal du være både optimistisk og realistisk. Du skal også være dristig, men aldrig dumdristig. Det er netop det, der skaber den nødvendige selvtillid og tillid.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Gang i loggen igen...

Træning:

Bænkpres 4 x 8 70kg

Decline bænk med håndvægte 3 x 10 27,5kg

Incline -//-

pec dec 3 x 10 40kg

Military press 3x 10 30kg

Lateral raises

og et par andre skulderøvelser....

Nu skal jeg ud at løbe :-)

En dag uden træning, er en dag uden mening.

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De sidste tre uger har jeg kun styrketrænet. Jeg har ændret min fremgangsmåde til den. Jeg kører tre split program.

Dag 1: Ryg og nakke.

Dag 2: Bryst, skulder og ben.

Dag 3: Tricebs, bicebs og mave.

Dag 4: hviledag fra styrketræning.

Dag 5 starter jeg forfra....

Jeg har haft rigtig gode resultater styrkemæssigt. Var kørt lidt fast og havde svært ved at finde motivationen da jeg ikke kunne se fremgang. Forandring fryder :-)

Jeg skal løbe o-løb i weekenden for første gang i 6 måneder. Jeg nåede at blive ret god sidst jeg vedligeholdt det, men min svaghed er min korttidshukommelse. Har problemer med "huskeløb". Så det er noget der skal trænes rigtig meget i!

Link to comment
Share on other sites

Ryg/nakke:

5x8 chinups

Closegrip lat pulldown: 10x 62,5kg, 10x 10x67,5kg og 10x75kg

One arm rows: 10x 30kg, 10x 32,5kg, 10x 35kg.

Seated pulley rows: Ved ikke helt hvad vægten er, men sæt/rep er 3x8

Upright rowing: (smalt greb) 10x 35kg, 10x 40kg, 10x 42,5kg

Dumbbell shrugs: 10x 30kg, 10x 32,5kg 10x 32,5kg.

Dette er sådan en typisk ryg/nakke dag ser ud. Øvelserne varierer lidt. Når mit knæ er helt iorden igen, skal jeg selvfølgelig have dødløft med!!!

Bryst/Skulder:

Bænk: 8x 67,5kg 8x 70kg 8x 72,5kg 8x 75kg

Incline dumbbell press: 10x 25kg 10x 27,5kg 10x 30kg

Decline dumbbell press: 10x 27,5kg 10x 30kg 10x 32,5kg

Pec dec: 10x 35kg 10x 40kg 10x 45kg

Military press: 3x8 (kan ikke huske den præcise vægt, men er ikke så stærk i øvelsen)

Lateral raises: 10x 8kg 10x 9kg 10x 10kg

Front raises: ca samme rep/sæt/vægt som Lateral raises.

Jeg bruger mest pec dec øvelsen til udspænding af brystkassen. Nogle af jer der har gode erfaringer med flyers med håndvægte? Ved der er mange der kører den, men har læst en del kritik af den bla her på MOL.

Bicebs/tricebs:

Bar dips: 10x kropsvægt (opvarmning) 10x 25kg 10x 27,5kg 10x30kg

Bænkpres smalt greb: 10x 42,5kg 10x 47,5kg 10x 52,5kg

Pushdowns: 10x 25kg 10x 30kg 10x 35kg

Tricebs kickbacks: 10x 8kg 10x 9kg 10x 10kg

Barbell curls: 10x 35kg 10x 37,5kg 10x 40kg

Dumbbell curls: 8x 12,5kg 8x 15kg 8x 17,5kg

High cable curls: Sæt/rep er 3x 10 (kender ikke vægten)

Jeg har planer om at smide pullups med til bicebs træningen :4mewantfood: Mine dips går rigtig rigtig godt. Er yders tilfreds med de 30kg udover min kropsvægt. Og det går kun fremad! Er jo en lille gut på 178cm og 71kg :superman:

Jg ville elske lidt feedback på det ovenstående! Jeg ved selv at jeg træner korrekt i forhold til mit mål, men inputs og kritik er altid velkommen! Så kom med det waits :wink:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

hej mads

Det ser jo meget fornuftigt ud. Ikke så mange fingre at sætte på det, andet end der måske er ret meget bryst træning i forhold til benene, men knæene skal jo kunne følge med.

En anden mulighed er at variere lidt mere med nogle tunge løft også, altså 3-5 reps i flerledsøvelser. Eller måske noget unilateralt, således at du f.eks. løfter med en arm af gangen, for at vænne kroppen til det at børe ting skævt. Nu siger jeg ikke at du skal træne kettlebell, men se på nogle af øvelserne så som snatch eller swing og se hvordan man trækker med en side af gangen. Det kan være du kan bruge det. måske ikke. Stærk ryg og ben gør en god soldat, og hvis du er vant til at løfte med to hænder kan det måske være en fordel at en gang i mellem at løfte kun med en side (men altså naturligvis træne den anden side ligeså meget)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share