Målet


MadsK
 Share

Recommended Posts

Waits:

Tak for input, er helt enig med dig. Den eneste grund til benene ikke bliver trænet, er at jeg først skal have styrket senerne i mit højre knæ. Jeg har gerne ville starte på Kettlebell træning i lang tid, med inspiration fra dig og Augustinus, men har ikke fået taget hul på det. Hvor køber man dem iøvrigt henne? Skal man bestille dem fra dragondoor?

Er SÅ træt af ikke at kunne køre squat og dødløft. Som du er inde på skal jeg have nogle lave reps med, overvejer måske helt at gå ned i singles i dødløft. Men ja, dødløft, bænk og squat skal jeg have varieret lidt med mere fokus på ren styrke.

Vil tage i centeret nu og prøve benene lidt af :unhappy:

Ps. hvad har du af kettlebell's og hvor meget fylder det derhjemme?!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har en del forskellige, men min kone træner også. De fylder intet, og du har nok ikke brug for mere end en 24 + måske 16 til at starte med. Kettlebells.dk har, eller hør om michael hebnes har flere. Men det er sådan set ikke for at sige at du bør træne med KB, du kan i mine øjne også anvende tung sandsække træning, som der er mange links til her på siden også, og de er billigere. lidt sandsæk fra gulv op til den ene skulder, (simulering af at slæbe mand) eller farmerwalk, eller clean 'n' press med en +40kilo sandsæk, skal nok få dig i god stærk form. Eller du kan tage udgangspunkt i den type øvelser der ofte anvendes f.eks. de mange flerledsøvelser, og lave dem med håndvægte. Men pas nu på dine ben og tag det stille og roligt i opbygningsfasen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, tak for de gode kettlebells råd :smile: Den med sandsækken er også fremragende.

Styrketræning i dag:

8 min. opvarmning

Dips: 3x 10 25kg

Bænk med smalt greb: 3x 10 55kg

Pushdowns: 3x 10 30kg

barbell Curls: 3x 10 40kg

Pullups 4x 9 kropsvægt only

Dumbbell curls: 3x 10 12,5 kg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

10min løb i det flotte vejr.

styrketræning lørdag og søndag. Prøvede at se hvad mit max er i bænk. Var overrasket over de 95kg jeg nåede op på.

Ydermere er jeg gået i gang med at træne one arm pullups :superman:

Så målet inde for en overskuelig fremtid er 100kg i bænkpres og at jeg snart kan lave en clean one arm pullup.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Styrke træning.

Tricebs/bicebs.

Pullups 4x10..... 10x K-vægt plus 5kg. 10x k-vægt plus 7,5kg. 10x k-vægt plus 10kg.

Dips 4x10.... 10x k-vægt. 10x k-vægt plus 20kg. 10x k-vægt plus 22,5kg- 10x k-vægt plus 25kg.

Bænkpres smalt greb 3x10.... 10x 45kg. 10x 50kg. 10x 55kg

Barbell curls 3x10... 10x 35kg. 10x 40kg. 10x 45kg.

Pushdowns 3x10... 10x 25kg. 10x 30kg. 10x 35kg.

concentratet curls 3x10... 10x 6kg. 10x 7kg. 10x 8kg.

Hammercurls 3x10.... 10x 10kg. 10x 12,5kg. 10x 12,5kg

God træning i dag, kom i helt godt humør af det :-)

Link to comment
Share on other sites

1000 meter crawl i svømmeren. Ren teknik. Har lidt problemer med at få et ordentlig flow i det. Irriterer mig grænseløst. Jeg bruger alt for mange kræfter på det. Overvejer at få fat i en personlig svømmetræner der kan tæske noget fornuft i mig gennem hardcore træning og kyndig vejledning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et aftenarbejde for tiden. så al holdtræning er udelukket. Skal heldigvis snakke med min udstikker i morgen mhp at komme tilbage til forsvaret. Så når jeg kommer tilbage og får en nogenlunde normal arbejdsrytme, har jeg tænkt mig at starte på et passende svømmehold. Update på min tilbagevenden til det pragtfulde danske forsvar følger :4thumbup:

Jeg er begyndt at gå ekstremt meget op i min kost, da jeg har problemer med at tage på pga højt stofskifte og stor fysisk aktivitet. Jeg spiser ca 5 gange om dagen og indtager en del på de måltider, plus jeg går og fylder mig med små snacks imellem såsom nødder, muslibarer osv. Princippet er at jeg spiser sundt og varieret, og indtager så meget som overhovedet muligt hver gang. Det har hjulpet en del og giver mig en fordel i min styrketræning i forhold til før. Pt. vejer jeg 71kg og skulle meget gerne op på 75kg. Jeg er begyndt at kunne træne mine ben så småt hvilket også hjælper lidt.

Link to comment
Share on other sites

Brystræning/bicebs i forgårs:

Bænk 4x10.... 65kg-70kg-75kg-80kg

dumbbell press 4x10... 25kg-25kg-27,5kg-30kg

Flyers 4x10..... 12,5kg i alle sæt

Dumbbell curls 4x10... 35kg-35kg-40kg-40kg

Hammer curls 4x10...

preacher curls 4x10

Rygtræning/tricebs i går (Var småsyg, så styrken haltede lidt efter) :

Chinups 4x8 med kropsvægt

Lateral pulldowns (smalt greb træk til bryst) 4x10... 60kg-65kg-70kg-72,5kg

Lateral pulldowns (bredt greb træk til nakke) samme sæt/rep og kg som ovenstående

french press

cable pushdowns

reverse grib cable pushdowns

Situps til sidst

Skuldertræning i dag:

Military press 4x10... 30kg-35kg-40kg-45kg

Lateral raises 4x10

Bent over lateral raises

Military press i en maskine

Jeg er begyndt at træne sammen med en proffessionel bokser. Kan godt mærke det giver en del ekstra at træne med en der kan give lidt modspil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den sidste uge har jeg virkelig fået trænet igennem. 4x styrketræning, 2 gange løb og i svømmehallen 4 gange. Har taget et svømmeprogram fra nettet, da min egen fantasi var ved at rinde ud. Det ser således ud:

Opvarmning:

200m fri

Teknink:

4 x 25 m skift

mellem crawl-

og brystben

med plade.

2 x 50 m bryst

med få armtag

pr. bane.

100 m skift

mellem bryst

og crawl.

2 x 50 m bryst,

hvor du svømmer

hurtigt ud til

midten og roligt

ind til kanten.

4 x 25 m skift

mellem crawl og

brystben med plade.

Interval:

kort:

10x50 m crawl

Pust ud:

100 m bryst.

Sjov:

10x25 m crawl

og rygcrawl

med svømmefødder.

Svøm i højt tempo.

Afslut:

150m fri

Ialt 1700 Meter.

Min svømmeform er bedre end dette, men det er et 3 ugers program som jeg har tænkt mig at følge fra start til slut og derefter bygge på det selv. I 3 uge kommer man op på ca 2500m pr træningspas. Og derefter kan man jo selv justere det til ens behov.

Link to comment
Share on other sites

..... forresten er jeg blevet opereret i knæet d. 17 december. Min fulde skadesdiagnose, som er overbelastningsskader, i højre knæ var følgende: Springerknæ, løberknæ, uregelmæssig brusk i knæskallen og så havde jeg også pådraget mig en springerhofte :blink:

Mit springerknæ er blevet behandlet med binyrebarkhormon. Løberknæet og springerhoften er blevet kureret ved at skære et stykke af den sene der hæfter på hoften og på siden af knæet.

Jeg er helt symptomfri nu, den eneste irritation jeg har nu, er pga operationen. Men Jeg løber, hopper og danser som aldrig før :4thumbup:

Den uregelmæssige brusk under knæskallen er gået i sig selv pga min svømmetræning. Så alt ser lyst ud nu. var også på tide efter et skadesforløb på 11 måneder. Det værste ved det hele er, at hvis skaderne var blevet opdaget med det samme, havde jeg kunne komme i gang langt hurtigere!

Anyways.... Nu er jeg klar til at give træningen 110 procent

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i dag: Tricebs/Bicebs af ca 1time og 20min varighed.

HAr været ude at løbe i morges inden arbejde. Kan ikke huske hvornår jeg sidste har været så mentalt ovenpå. Løb 7km helt uden problemer med knæet og i et relativt godt tempo. selvtilliden er ved at komme tilbage. Er utroligt hvor meget en skade kan påvirke en.

Tager i svømmehallen om lidt. Skal i gang med uge 2 i mit program hvilket jeg glæder mig til :4mewantfood:

Ser således ud:

Uge 2

Opvarmning; 250m frit

Teknik:

50 m crawlben

+ 50 m crawlarme

+ 50 m crawl.

50 m rygcrawlben

+ 50 m rygcrawlarme

+ 50 m rygcrawl.

50 m brystarme +

50 m bryst.

150 m frit valg,

hvor du på skift

svømmer 25 m i

hurtigt tempo

og så 25 m i

langsomt tempo.

Interval

Kort:

8 x 75 m crawl.

8 x 25 m crawl.

Pust ud

2 x 50 m

frit valg.

Sjov

8 x 25 m crawl

med så få armtag

pr. bane som

muligt

Afslut

150 m frit valg

Ialt 2050Meter

Its not how fast you swim, its not how long you swim. Its how long you swim fast!

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning Ryg:

chinups

Lateral pulldowns close grip

T-bar rows

One arm rows

Har lige købt et polar pulsur. Er model RS800. Skal ud og benytte det i aften. Er rart med distance og hastighedmåler så man ikke er bundet til at løbe fastlagte ruter. Har valgt at købe en model med accelerationsmåler i stedet for GPS, da jeg ikke har de bedste erfaringer med nøjagtigheden af tidligere modeller som anvender GPS.

Håber accelerationsmåleren fungerer optimalt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har haft for travlt med Arbejde og træning de sidste to uger til også at skrive herinde.

Er oppe på et gennemsnit af 2 timers træning om dagen. Svømning er 2500 meter pr. træningspas hvor jeg skifter mellem teknik, interval, distance og undervandssvømning.

Løbetræningen kører ud over alle forventninger. Er allerede "nede" på 25Min og 30sek på 6 kilometer. Hvilket dog kan forbedres, men et godt udgangspunkt. Mit nye løbeur giver en hel ny dimension til forståelsen af ens præstationer.

Forige weekend var jeg til o-løb for første gang i et års tid. Var med Svendborgs O-løbsklub som blev afviklet i skæbæk. Løb en mellemsvær rute for genopfriskningens skyld. bagefter skyggede jeg en anden løber på en let rute.

Og skal ud og løbe denne weekend igen ved Haarby.

Har været i centeret og styrketræne i dag. Er ved at få noget mere styrke både i ryggen og brystkassen. vil skyde på mit max i bænk ligger på den rigtige side af 100kg. Fik taget 4x 8 i dumbbell incline press. Startede på 25kg og sluttede på 35kg. Det er første gang jeg kører med 35kg håndvægte i denne øvelse.

Der kommer et review af Uret senere.

Go Weekend

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share