Et par spørgsmål


plindboe
 Share

Recommended Posts

Shrugs,

begyndte på denne øvelse i dag, ganske underholdende, selvom man ligner en klovn. Mit spørgsmål går på om der er nogen idé i mix-greb. Eller skal man i gang med at strappe så snart vægten bliver for høj ved normalt greb?

One-handed negative pulldowns

Yep, opfandt en øvelse i dag, med en bizar titel må jeg indrømme. En grund til denne øvelse er at jeg gerne vil arbejde mig frem til at en dag kunne udføre one-handed chins, selvom jeg i skrivende stund er meget langt fra dette mål, men det mere realistiske mål lige nu og her er også at øge min almindelige chins, samt forbedre min grebstyrke. Øvelsen foregår som man næsten man gætte på navnet ved en kabel-pulldown station, jeg sætter et trekantet håndtag på, og stiller vægten på 60 kg. Jeg trækker så ned med begge hænder, og i bund slipper jeg med den ene hånd, og så holder jeg igen indtil min arm er trukket helt op. Efter nogle reps skiftes der naturligvis derefter til den anden arm. Det svarer så cirka til at jeg lavede almindelige negative chins med 120 kg.

Er jeg en spasser, eller kan folk godt se meningen med denne øvelse? For dem der kan, ville nogle forslag til en god kombination af sæt og reps for denne øvelse også være meget velkomne.

Kickbacks,

ja spasser er jeg vidst. Jeg prøvede "kickbacks" i går. Der var bare et problem. Da jeg var kommet hjem kom jeg i tanke om at jeg havde udført øvelsen med strakte arme! Hvad fanden mon jeg har tænkt på? Jeg kan godt forstå at folk undrende kiggede min vej. Andre her der er kommet til at glemme deres hjerne derhjemme når de har taget til træning?

Peter :superman:

Link to comment
Share on other sites

One-handed negative pulldowns

Yep, opfandt en øvelse i dag, med en bizar titel må jeg indrømme.

Lyder som en udemærket ide (jf. blandt andet den nyeste artikel her på MOL)....., men jeg ville nu overveje at køre dem som negative chins, hvis det er en mulighed, da arbejdsmønstret formentligt varierer en del (ellers det gør det i min fantasi anyway), hvis det er en mulighed....!

Men det lyder som et spændende projekt, du har gang i.... og hold os endelig underrette

hygge, jac

Link to comment
Share on other sites

Jac, tak for det gode svar. Jeg kunne nok lave "rigtige" negative chins på en ribbe i centret, dog mener jeg at det vil være en del mere besværligt for mig, at traske rundt med al den vægt spændt på. Men det er selvfølgeligt en mulighed jeg vil tage til efterretning.

Thorhauge, ville ønske jeg havde et svar jeg kunne ytre med stolthed, men jeg laver for tiden kun 4 hele chins med mine 92 kg. Jeg kunne nok lave en enkelt rep med dit forslag som det står til nu, men især grebstyrken svigter hurtigt, når jeg holder hele kropsvægten i en hånd.

Peter :cool:

Link to comment
Share on other sites

Shrugs,

begyndte på denne øvelse i dag, ganske underholdende, selvom man ligner en klovn. Mit spørgsmål går på om der er nogen idé i mix-greb. Eller skal man i gang med at strappe så snart vægten bliver for høj ved normalt greb?

Shrugs er grimasse-øvelse nummer 1, og hvis ikke man ligner en idiot med ticks i hovedet når man shrugger, så er der for lidt vægt på. :laugh:

Mix-greb skal du ikke bruge, det giver ikke det samme træk i begge sider når hænderne vender forskelligt. Så frem med strapsene!

Link to comment
Share on other sites

Thorhauge, ville ønske jeg havde et svar jeg kunne ytre med stolthed, men jeg laver for tiden kun 4 hele chins med mine 92 kg. Jeg kunne nok lave en enkelt rep med dit forslag som det står til nu, men især grebstyrken svigter hurtigt, når jeg holder hele kropsvægten i en hånd.

Oki, så er din øvelse nok vejen frem. (Og nu føler jeg mig stærk når jeg kan lave 10+ med min kropsvægt på 100kg+ :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Thorhauge, ville ønske jeg havde et svar jeg kunne ytre med stolthed, men jeg laver for tiden kun 4 hele chins med mine 92 kg. Jeg kunne nok lave en enkelt rep med dit forslag som det står til nu, men især grebstyrken svigter hurtigt, når jeg holder hele kropsvægten i en hånd.

Peter :cool:

hvorfor begynde på at prøve på en arms når du ikk kan lave flere med begge hænder???

Link to comment
Share on other sites

J-S-O, tak for linket! :4thumbup:

teddy, øvelsen jeg laver er primært for at øge min styrke til de almindelige chins. Jeg nævner en-arms chins da det er en drøm jeg har om en fjern fremtid, jeg er skam udemærket klar over hvor langt jeg er fra at kunne lave dem rigtigt. Disse negative pulldowns jeg laver med en arm, mener jeg er simplere at have med at gøre end at spænde vægt på og kravle op i en rippe. Det er stort set samme bevægelse jeg laver, selvom der er en lidt skævere vinkel ved disse pulldowns.

Peter :smile:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share