Jan Ullrich suspenderet


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Jeg er målløs.. Det er så omfattende at jeg har svært ved at forholde mig til det.. Indser det vel først imorgen når starten går uden Ulle, Basso og de andre..

Men det er det eneste rigtige at gøre hvis der er konkrete beviser. Så er glansen pillet af dem. Et eller andet sted går man rundt og ved det et eller andet sted, men det kommer alligevel bag på en når beviserne bliver forelagt.

Den liste beviser vel strengt taget ikke noget...Det synes jeg sådan set er et problem. Og hvis der var konkrete beviser, hvor var de så henne bare for en uge eller to siden? - jeg synes sagen stinker mere og mere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror der er en pæn chance for at de fleste er skyldige ......

Meeeeeeen i et retssamfund er man da uskyldig til et modsatte er bevist!? Jeg mener at det er et KÆMPE problem at de bliver udelukket uden en domstols afgørelse - eller decideret taget i action, som andre sportsgrene gør.

Når det viser sig at de er skyldige har jeg kun en kommentar .... NAR RØVE, tumper :-) De tænker slet ikke på konsekvenserne, nu skal jeg fjerne Basso fra mit spinner event til Post Danmark Rundt :w00t:

Har de måske tænkt på det!? - egoister :laugh::laugh::laugh::laugh:

Måske vil CSC sponserere med EKSTRA vitamin krudt?

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Turen ødelagt? Ah, strammer I den nu ikke lidt? :wink:

Personligt synes jeg det er hamrende ærgerligt, men på den anden side åbner det jo også op for et utroligt spændende ræs. Nu er der ikke blot to favoriter, men velsagtens en flok på 5-10 ryttere som har en ærlig chance for at blande sig i toppen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke sådan at bloddoping ikke kan spores? I så fald er det jo svært at skaffe beviser der kan dømme dem, medmindre man tager dem med nålen i armene.

Jeg kan forestille mig at beviserne er hæftige, fotos video osv. men enig retsag burde komme først :-)

Så vidt jeg ved er bloddoping årsagen til at man har opfundet hemotogrit værdien (med mulige stavefejl) der er simpelthen en maksimal værdi lige omkring 50 procent .. 53!? den værdi er simpelthen antallet af røde blodlegmer (eller var det de hvide? - Dem der transporterer ilt rundt )der må være tilstede i blodet.

Æhhh ret mig lige hvis jeg tager fejl :blink:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forestille mig at beviserne er hæftige, fotos video osv. men enig retsag burde komme først :-)

Så vidt jeg ved er bloddoping årsagen til at man har opfundet hemotogrit værdien (med mulige stavefejl) der er simpelthen en maksimal værdi lige omkring 50 procent .. 53!? den værdi er simpelthen antallet af røde blodlegmer (eller var det de hvide? - Dem der transporterer ilt rundt )der må være tilstede i blodet.

Æhhh ret mig lige hvis jeg tager fejl :blink:

Problemet med hæmatokritværdien er at det ikke er et decideret bevis på dopingmisbrug, med kun en indiaktion. Udopede personer kan også have en værdi over 50.

Tror i egentlig at Bjarne Riis har været indblandet i Basso's misbrug. Jeg har svært ved at forestille mig at han ikke har.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Problemet med hæmatokitværdien er at det ikke er et decideret bevis på dopingmisbrug, med kun en indiaktion. Udopede personer kan også have en værdi over 50.

Tror i egentlig at Bjarne Riis har været indblandet i Basso's misbrug. Jeg har svært ved at forestille mig at han ikke har.

Jeg tror at de har sat en fornuftig grænse, så vidt vides er det kun enkelte mennesker der bor rigtig højt oppe i bjergene der har højere værdier end de grænser ... mon ikke man ville ha' brokket sig meget mere, hvis det var en urimelig grænse?

Well jeg ved egentlig ikke særlig meget, men det er sjovt at gætte :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tror i egentlig at Bjarne Riis har været indblandet i Basso's misbrug. Jeg har svært ved at forestille mig at han ikke har.

Som de også siger i pressen, så BURDE han vide til det HVIS basso er skyldig, eftersom han er så tæt på rytterne, og især Basso, som han påstår han er!!

Link to comment
Share on other sites

Problemet med hæmatokritværdien er at det ikke er et decideret bevis på dopingmisbrug, med kun en indiaktion. Udopede personer kan også have en værdi over 50.

Tror i egentlig at Bjarne Riis har været indblandet i Basso's misbrug. Jeg har svært ved at forestille mig at han ikke har.

Udopede personer har meget meget og jeg udtrykker meget svært ved at have en hæmatokritværdi over 50... når ens samlede blodvolumen stiger som eksempelvis under ekstremsport som cykling på det plan de dyrker vil hæmatokrit-værdien falde da plasma-delen i langt de fleste tilfælde vil stige mere end antallet af de røde blodlegemer... så jo har man en hæmatokrit-værdi over 50 så har man med største sandsynlighed haft fingrene i kagedåsen

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Endelig skete det!!! En kæmpe cadot til T-mobile der ofrer en potentiel vinder til fordel for det gode renome - og så tvinger de samtidig Bjarne Riss til at trække hans lille "wonder-boy" - som nok mere end nogen anden har haft fingrene i noget ulovligt (klide; Simoni) :w00t::bigsmile: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den liste beviser vel strengt taget ikke noget...Det synes jeg sådan set er et problem. Og hvis der var konkrete beviser, hvor var de så henne bare for en uge eller to siden? - jeg synes sagen stinker mere og mere.

Men hvis spansk politi har overvåget lægen i et år og har flere navne på ryttere der har konsulteret ham virker det som om de har beviser. Derudover må der være en grund til at holdene, og ikke Tour ledelsen, har suspenderet dem efter der er forelagt beviser. Men jo, vi er enige, man er uskyldig til det modsatte er bevist. Det virker bare til at politiet har beviser der ikke er offentliggjort endnu

Link to comment
Share on other sites

Men hvis spansk politi har overvåget lægen i et år og har flere navne på ryttere der har konsulteret ham virker det som om de har beviser. Derudover må der være en grund til at holdene, og ikke Tour ledelsen, har suspenderet dem efter der er forelagt beviser. Men jo, vi er enige, man er uskyldig til det modsatte er bevist. Det virker bare til at politiet har beviser der ikke er offentliggjort endnu

Det ville bare gøre det så meget bedre, hvis offentligheden kunne få svar. Udefra set virker det som om, at der er et eller andet suspekt igang. Det eneste vi har hørt, er jo at der er en liste og disse der er på listen er dopet.. Ja wauu, jamen så skal de da ud af løbet..

Det står jo der på det papir, der er blevet faxet rundt... og når ja, der er også nogle dæknanve som den spanske avis mener passer til den og den rytter....

Ja solide beviser, det er der ingen tvivl om... :crazy::crazy::cry::cry::cry:

(ARHHHHHHHHHH)

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Jeg hæfter mig ved Bjarne Riis' reaktion. Hvis sagen havde været meget tynd, mon så ikke han havde været mere offensiv og talt om "grundløse beskylninger" og "udokumenterede påstande"?

Jeg ville gerne vide, hvad det er for beviser der foreligger. Men det får vi forhåbentlig mere viden om inden ret længe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hæfter mig ved Bjarne Riis' reaktion. Hvis sagen havde været meget tynd, mon så ikke han havde været mere offensiv og talt om "grundløse beskylninger" og "udokumenterede påstande"?

Jeg ville gerne vide, hvad det er for beviser der foreligger. Men det får vi forhåbentlig mere viden om inden ret længe.

Gør det samme. Bjarne og T-mobil-ledelsen har jo nok deres grunde. Men det piner bare een, at sidde og se på fra bænken af uden at kunne forstå deres reaktioner?

Link to comment
Share on other sites

Omvendt skriver BT:

- Nu er det op til Ivan sammen med sin advokat at bevise sin uskyld. Men jeg tror på ham, indtil andet er bevist, sagde Team CSC's chef på et kaotisk pressemøde fredag eftermiddag.

- Nu skal Ivan have noget tid til at finde ud af sin situation. Han er ikke fyret for holdet nu, han er suspenderet.

- Vi er nødt til at leve op til vores ansvar. Vi har set en liste, hvor Ivan Basso står på, så han er altså under mistanke.

- Vi har nogle etiske regler, vi skal leve op til, og derfor har vi valgt, at han ikke stiller til start i Tour de France, sagde Bjarne Riis efter mødet.

http://www.bt.dk/sport/cykling/artikel:aid...:fid=100300434/

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Hvis beviserne er store nok til at de ikke kan være med, må de jo altså være rimelig store brølere..

Synes ikke touren er ødelagt, snarere tværtimod, nu for vi chancen for at se folk, "rene" folk køre touren, vi for chancen for at se hvad et menneske uden hjælp fra medicin kan præstere reelt! tror jeg for første gang kommer til at se hele touren færdig i år!

Godt at de kan få stoppet de steoridebrugere... Det bedste for cykelsporten længe!

Link to comment
Share on other sites

Indtil vi (offientligheden) bliver gjort bekendt med sagens omfang samt fakta, syntes jeg det er lige lovligt stupidt at spekulere om hvad der muligvis er sket / ikke sket. Personligt kan jeg godt forstå de (holdene) suspenderer de ryttere som er nævnt, da der jo som ofte er mange penge samt renome og deslige på spil.

Dog skal det siges at de i nyhederne har sagt at siden maj hvor sagen først blev kendt har ulle fået taget omkring 14 doping tests, formoder det næsten er det samme antal med basso, og alle har været negative. Så selvom spekulationerne om hvorvidt rytterne har haft kontakt til denne læge ja så er det jo ikke ensbetydende med det er i negativt forstand, men som sagt så skal der lidt flere beviser frem før den endelige konklusion kan drages.

At dømme ud fra Riis's og andres reaktioner mener de åbenbart der er hold i rygterne. Måske de, holdejerne, blot er blevet presset af diverse højtstående instanser så de undgår festina lignende situationer midt under touren.

Ved sq ikke helt sidder tilbage med en følelse af ja jeg ved sq ikke hvad, havde glædet mig sindsygt meget til at se touren iår, ligesom alle andre år naturligvis, og skal da nok osse se hvad det ender med ulle og basso er naturligvis ikke de eneste ryttere som har haft en chance for at vinde men nu er der lige ikke nogen som springer i øjenene som absolut favorit og det i sig selv kan vel være en god ting set ud fra underholdnings værdien.

Link to comment
Share on other sites

Hvis beviserne er store nok til at de ikke kan være med, må de jo altså være rimelig store brølere..

Synes ikke touren er ødelagt, snarere tværtimod, nu for vi chancen for at se folk, "rene" folk køre touren, vi for chancen for at se hvad et menneske uden hjælp fra medicin kan præstere reelt ! tror jeg for første gang kommer til at se hele touren færdig i år!

Godt at de kan få stoppet de steoridebrugere... Det bedste for cykelsporten længe!

Er du ikke en anelse naiv. De nævnte personer er jo aldrig blevet fanget i nogen dopingtest, så hvis de har kunnet være dopet uden, at det kunne spores, hvorfor skulle resten så ikke kunne. De kan jo bare have haft en anden læge.

Men det virker stadig suspekt, at det offentliggøres dagen før touren, specielt hvis de har undersøgt i et år.

Jeg ved ikke om jeg gider følge med i touren nu, for jeg holdt med Ullrich og arbejder i øvrigt i CSC, så der er ikke engang nogen tilbage at holde med.

Link to comment
Share on other sites

Er du ikke en anelse naiv. De nævnte personer er jo aldrig blevet fanget i nogen dopingtest, så hvis de har kunnet være dopet uden, at det kunne spores, hvorfor skulle resten så ikke kunne. De kan jo bare have haft en anden læge.

Men det virker stadig suspekt, at det offentliggøres dagen før touren, specielt hvis de har undersøgt i et år.

Jeg ved ikke om jeg gider følge med i touren nu, for jeg holdt med Ullrich og arbejder i øvrigt i CSC, så der er ikke engang nogen tilbage at holde med.

Jo jeg er en anelse "naiv".. Tror de fleste i Touren doper sig, de er bare en skridt foran de tests som laves, de kender tidspunkter for indtag og hvornår det er sikkert og ikke sikkert at foretage disse ting etc etc. Ved at få skubbet de folk ude som man mener bruger ulovlige midler, men simpelthen ikke kan spores endnu, kan så diskuteres for en person skal vel ikke dømmes for brug uden at det kan bevises, mener de så at disse beviser der er at finde nu er store nok, ja så er det jo op til arrangører, sportschefer og andet...

Igen synes jeg det er at "støtte" doping ved ikke at gide se touren når man finder farvoritterne som dopede, ergo mister Touren "værdi" og dem som bekæmper doping vil slække på indsatsen fordi det ikke kan betale sig... hvis du forstår hvad jeg mener... Forstår da godt skuffelsen, men alligevel..

Link to comment
Share on other sites

Igen synes jeg det er at "støtte" doping ved ikke at gide se touren når man finder farvoritterne som dopede, ergo mister Touren "værdi" og dem som bekæmper doping vil slække på indsatsen fordi det ikke kan betale sig... hvis du forstår hvad jeg mener... Forstår da godt skuffelsen, men alligevel..

Tour De France er det eneste cykelløb, som jeg følger med i, derfor kender jeg knapt så mangecykelryttere. Når de få jeg kender, så er smidt ud inden løbet starter, skal jeg bruge 4 uger på at se nogle ukendte personer cykle, det er egentligt ikke særlig interessant.

Link to comment
Share on other sites

Tour De France er det eneste cykelløb, som jeg følger med i, derfor kender jeg knapt så mangecykelryttere. Når de få jeg kender, så er smidt ud inden løbet starter, skal jeg bruge 4 uger på at se nogle ukendte personer cykle, det er egentligt ikke særlig interessant.

Forstår jeg også godt, men det bare en tendens som modarbejder doping fri sport... Det er simpelthen uinterresant at se "almindelige" folk yde, når nogle kan yde meget mere med visse "kosttilskud"..

Det er det samme i BB, cykling, stærkmand, powerlifting etc etc. (måske ikke i lige så stor udbredt grad i alle sportsgrenene, men tror i forstå pointen)

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg er en anelse "naiv".. Tror de fleste i Touren doper sig, de er bare en skridt foran de tests som laves, de kender tidspunkter for indtag og hvornår det er sikkert og ikke sikkert at foretage disse ting etc etc. Ved at få skubbet de folk ude som man mener bruger ulovlige midler, men simpelthen ikke kan spores endnu, kan så diskuteres for en person skal vel ikke dømmes for brug uden at det kan bevises, mener de så at disse beviser der er at finde nu er store nok, ja så er det jo op til arrangører, sportschefer og andet...

Igen synes jeg det er at "støtte" doping ved ikke at gide se touren når man finder farvoritterne som dopede, ergo mister Touren "værdi" og dem som bekæmper doping vil slække på indsatsen fordi det ikke kan betale sig... hvis du forstår hvad jeg mener... Forstår da godt skuffelsen, men alligevel..

du kunne jo overveje hvordan du ville have det hvis du tropper op til DM-A næste år,

og så bliver bedt om at gå igen fordi Helge måske har hørt fra en eller anden at dit navn

står på en liste, som ikke lige er tilgængelig...

hva faen... jeg kan sgu os hurtigt lave en liste med de navne på folk der pt kan slå

mig i 100kg klassen og sætte den i omløb og så vupti får vi sgu lige dem smidt ud af DM

og så er vejen banet...

at smide så mange ryttere ud på den måde der er sket i dag, er da ødelæggende for Touren..

Link to comment
Share on other sites

du kunne jo overveje hvordan du ville have det hvis du tropper op til DM-A næste år,

og så bliver bedt om at gå igen fordi Helge måske har hørt fra en eller anden at dit navn

står på en liste, som ikke lige er tilgængelig...

hva faen... jeg kan sgu os hurtigt lave en liste med de navne på folk der pt kan slå

mig i 100kg klassen og sætte den i omløb og så vupti får vi sgu lige dem smidt ud af DM

og så er vejen banet...

at smide så mange ryttere ud på den måde der er sket i dag, er da ødelæggende for Touren..

Jo, nu tænkte jeg også generelt... Mener også at have pointeret et sted i de to tour tråde at der skal reele beviser på bordet før man kan kalde nogen dopingsyndere... Nu ved vi ikke hvilke beviser de ligger inde med endnu, men forstår dig udemærket... Jeg svarede nu mere tilbage på det med at man ikke gider se Touren hvis nogen er taget for doping udgår, uanset om det er favoritter eller ej...

Link to comment
Share on other sites

Bloddoping kan godt spores.

Selvfølgelig bliver touren langt mindre seværdig nu. Ingen tvivl om det. Det er stenet at se nogle ryttere kæmpe, nogle blive hyldet - og så samtidig vide, at der er flere ryttere, som sandsynligvis kunne have smadret dem, men er udelukket pga. mistanke.

Mikkel Leicht:

Godt at de kan få stoppet de steoridebrugere... Det bedste for cykelsporten længe!

Hvem er det, der er steroidebrugere?

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Det ville bare gøre det så meget bedre, hvis offentligheden kunne få svar. Udefra set virker det som om, at der er et eller andet suspekt igang. Det eneste vi har hørt, er jo at der er en liste og disse der er på listen er dopet.. Ja wauu, jamen så skal de da ud af løbet..

Det står jo der på det papir, der er blevet faxet rundt... og når ja, der er også nogle dæknanve som den spanske avis mener passer til den og den rytter....

Ja solide beviser, det er der ingen tvivl om... :crazy::crazy::cry::cry::cry:

(ARHHHHHHHHHH)

Vend den om... Tror du at det forholder sig sådan at de forskellige teams har "hørt" at der er en liste og så de tænker "Uuuuuh, vi må hellere suspendere vores ryttere der er på den liste"? Jeg tror, at det forholder sig sådan at der er oplysninger det offentlige ikke har fået. At der ved de møder de har afholdt blandt de forskellige holdejere, er blevet forelelagt alle team direktører, eller næsten, de beviser der er. Og eventuelt fået at vide at det er meget alvorligt og det er bedst at samarbejde. Hvis ikke dette er tilfældet så må der rejses nogle spørgsmål:

Hvorfor tager holdene det så alvorligt hvis der kun er tale om løse rygter?

Hvorfor er der ingen af de implicerede ryttere der råber op? Som Vino gjorde det. For mig virker det som om at Basso, Ullrich, Mancebo, alle de ryttere udmærket godt ved at løbet er kørt. Hvis jeg planlagt hele min sæson og uretmæssigt blev suspenderet ville jeg gå amok.

Selvom jeg gerne vil tro det så forholder det sig næppe sådan at det eneste spansk politi har fået ud af måske 1 års overvågning er en liste med dæknavne på ryttere. Er der ikke fundet poser med blod osv.. For mig at se virker det mere og mere som om at dette er en ny festina sag og at de involverede ryttere et eller andet sted ved at det er bedst at lukke munden og se hvad der sker.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share