Semifinale: Tyskland - Italien


EverLast
 Share

Hvem vinder  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

bla bla Italien spillede en flot kamp og var fortjent :4thumbup:

er der vist delte meninger om :wink: så godt nok kun sidste halvdel af 2. halvleg og overtiden, men syntes ikke at italien fortjente at vinde ud fra det... Men nogle flotte mål der blev lavet, især det første, det skal primadonnaerne da have :tongue:

Link to comment
Share on other sites

er der vist delte meninger om :wink: så godt nok kun sidste halvdel af 2. halvleg og overtiden, men syntes ikke at italien fortjente at vinde ud fra det... Men nogle flotte mål der blev lavet, især det første, det skal primadonnaerne da have :tongue:

Italien spillede bedst i første halvleg, men i anden halvleg var det tydeligt, at begge hold var trætte.

Link to comment
Share on other sites

er der vist delte meninger om :wink: så godt nok kun sidste halvdel af 2. halvleg og overtiden, men syntes ikke at italien fortjente at vinde ud fra det... Men nogle flotte mål der blev lavet, især det første, det skal primadonnaerne da have :tongue:

Ja det er tydeligt du ikke så 1. halvdel der var Italien jo Tyskland overlegen. Synes dog hele kampen bar præg af utrolig dårlige afslutninger.

Link to comment
Share on other sites

er der vist delte meninger om :wink: så godt nok kun sidste halvdel af 2. halvleg og overtiden, men syntes ikke at italien fortjente at vinde ud fra det... Men nogle flotte mål der blev lavet, især det første, det skal primadonnaerne da have :tongue:

Italien spillede da helt klart bedst i den kamp - om det var fair de vandt 2-0 er så en anden sag, men en sejr - helt sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er tydeligt du ikke så 1. halvdel der var Italien jo Tyskland overlegen. Synes dog hele kampen bar præg af utrolig dårlige afslutninger.

skriver jo os kun ud fra det jeg så af kampen :wink:

Faber

ja helt sikkert, kunne tydeligt ses at begge hold var trætte, hvilket nok også har medført en del dårlige afslutninger fra begge hold...

Link to comment
Share on other sites

Fesent.. nu må man så håbe, at Frankrig smadrer begge hold skuespillere.

Er dog desværre nødt til at medgive, at Italien spillede bedst i dag, og var væsentligt mere seværdige end normalt.

har i øvrigt ikke stemt i pollen, da jeg først lige er kommet hjem

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Endnu et hold af skuerspillere videre.

skulle de møde portugal i finalen vil tudeprinser med pomenadehår hele tiden, fra begge hold, ligge og tude på græsset mens de prøver at filme sig til kort til modstanderen...

hvordan kunne dommeren tildele tyskerne et frispark uden for feltet for en nærkamp der skete i feltet???

Link to comment
Share on other sites

Endnu et hold af skuerspillere videre.

skulle de møde portugal i finalen vil tudeprinser med pomenadehår hele tiden, fra begge hold, ligge og tude på græsset mens de prøver at filme sig til kort til modstanderen...

hvordan kunne dommeren tildele tyskerne et frispark uden for feltet for en nærkamp der skete i feltet???

Pomadehår eller ej, så kan de spille fodbold :smile:

Og selvom tyskerne er hard core nok, så havde de altså svært ved at komme igennem det italienske forsvar. Cannavaro er sgu guld værd!

Og ja, både italienerne og potugiserne er gode til at filme - men der gør stort set alle hold da i en vis udstrækning. Og dommeren HAR jo trods alt mulighed for at give advarsel til spilleren, hvis der filmes unødvendigt meget. Så så længe de slipper afsted med det, kan jeg ikke se det store problem. Så burde man i stedet kritisere dommeren.

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Og ja, både italienerne og potugiserne er gode til at filme - men der gør stort set alle hold da i en vis udstrækning. Og dommeren HAR jo trods alt mulighed for at give advarsel til spilleren, hvis der filmes unødvendigt meget. Så så længe de slipper afsted med det, kan jeg ikke se det store problem. Så burde man i stedet kritisere dommeren.

jeg synes nu sagtens man kan kritisere dem der filmer for at være usportslige. Det kan jo sidestilles med at være god til at pande folk ned uden dommeren ser det, eller dope sig og ikke blive taget i krontrollen. Alt sammen er snyd og usportsligt.

når det er sagt synes jeg IGEN folk hyler lidt rigeligt. Ja, der blev filmet et par enkelte gange, men jeg synes da i den grad folk overdriver både Portugals og Italiens skuespiller præstationer. Det bedste hold gik videre igår, og det var vel retfærdigt nok

Link to comment
Share on other sites

Det er da mentaliteten hos skuespillerne - øhhh spillerne den er gal med. Tyskerne, englænderne og så mange andre hold har slet ikke samme mentalitet, selv om ingen kan sige sig fri for at lave lidt skuespil engang imellem - hos Italien er de bare så gennemsyrede af den mentalitet og har været det alle dage jeg kan huske tilbage. Der er ingen som kan se så uskyldig ud som en italiener efter han lige har lavet "et rødt kort".

Italien mod Portugal kunne blive et skrækscenarie, men hvis de gider spille kan det også blive en god kamp - jeg tror dog på at Frankrig nakker Portugal.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

det at se Totti kaste sig klynkende hver gang han får en finger på skulderen tager simpelthen enormt meget glæde ud af en fodboldkamp. At han så sparker rigtigt gode afleveringer opvejer altså ikke den gang konstante tudefjæs.

Link to comment
Share on other sites

det at se Totti kaste sig klynkende hver gang han får en finger på skulderen tager simpelthen enormt meget glæde ud af en fodboldkamp. At han så sparker rigtigt gode afleveringer opvejer altså ikke den gang konstante tudefjæs.

Jeg kan skam sagtens se det selv :smile:

Tror bare at når man selv er fan af Italien, så griner man bare af det, hver gang Totti laver drama :laugh:

Men set lidt objektivt irriterer den følsomhed der er i fodbold mig. Det er ikke kun i landskampe man ser den slags, men også ved Champions League og hvad har vi.. og det er noget piveri, som jeg egentlig ikke rigtig kender til fra andre sportgrene. Jeg tror endda curlingspillere er mere hårdhudet end fodboldspillere :wink:

Nå, men det er en del af sporten, og den del tager jeg gerne med. Synes stadig det er underholdende at se på, og synes ikke at filme sig til et frispark, er værre end at snyde sig til et indkast, som egentlig ikke er holdets (og det ses konstant).

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Helt i orden at Italien vandt - de spillede baåde teknisk og taktisk godt. Hader dog også når spillerne filmer og kaster sig rundt som var de blevet ramt af en økse i nakken. Desværre synes jeg endda skuespilleriet også har bredt sig lidt til de nordlige breddegradder - der er også eksempler blandt tyskerne - fx Podolski. Man skal nok snart helt til Skotland før Hoolywood tendenserne holder op.

Link to comment
Share on other sites

Det er da mentaliteten hos skuespillerne - øhhh spillerne den er gal med. Tyskerne, englænderne og så mange andre hold har slet ikke samme mentalitet, selv om ingen kan sige sig fri for at lave lidt skuespil engang imellem - hos Italien er de bare så gennemsyrede af den mentalitet og har været det alle dage jeg kan huske tilbage. Der er ingen som kan se så uskyldig ud som en italiener efter han lige har lavet "et rødt kort".

Italien mod Portugal kunne blive et skrækscenarie, men hvis de gider spille kan det også blive en god kamp - jeg tror dog på at Frankrig nakker Portugal.

100% enig i det hele. Du beskriver præcis de grunde til, at jeg under en kamp som i går, virkelig holdt med tyskerne, selvom det ellers heller ikke er et hold, jeg er vild med normalerweise.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at det er let at sidde og sige, at italienerne filmer mere end de andre hold, men jeg tror nu ikke, at det er tilfældet. Totti er måske ikke verdens mest fair spillende spiller, men det kan man jo heller ikke beskylde Beckham eller Ballack for at være. Langt de fleste frispark mod italienerne har været gode nok, at nogle af spillerne, så får det til at se mere dramatisk ud er en del af spillet og noget som alle hold benytter sig af. Jeg synes også, at man skal passe på med at generalisere.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at det er let at sidde og sige, at italienerne filmer mere end de andre hold, men jeg tror nu ikke, at det er tilfældet. Totti er måske ikke verdens mest fair spillende spiller, men det kan man jo heller ikke beskylde Beckham eller Ballack for at være. Langt de fleste frispark mod italienerne har været gode nok, at nogle af spillerne, så får det til at se mere dramatisk ud er en del af spillet og noget som alle hold benytter sig af. Jeg synes også, at man skal passe på med at generalisere.

Selvom jeg holdte med italienerne igår, så var der da vist ingen tvivl om hvilke af de to hold der brugte mest tid på at tøre tårer i græsset i går :wink:

Men så længe vi kan blive enige om det, så har du da helt ret i at man kan mene hvad man vil om dette.

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg holdte med italienerne igår, så var der da vist ingen tvivl om hvilke af de to hold der brugte mest tid på at tøre tårer i græsset i går :wink:

Men så længe vi kan blive enige om det, så har du da helt ret i at man kan mene hvad man vil om dette.

Nu spillede Tyskland også som en flok vrede gnuer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændigt latterligt at pomaderne gik videre. :crazy:

Jeg troede aldrig jeg skulle komme til at sige det men jeg holder simpelthen med Frankrig selvom det er et hold jeg hader ud over alle grænser, men de er dog blevet slået af hollywood plus hollywood lærlingene. Et skræk scenerie må være Italien Portugal. Hvis det sker så bliver finalen simpelthen boykottet herfra. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share