Rolf som TDF kommentator


pugilist
 Share

Recommended Posts

"..Hvis jeg var en spåkone, ville jeg tage min spåkugle, male den gul, skrive Bjarne Riis på den, og trille den ind af Champs Elysses.."

"..denne etape er fyldt med oplysninger, fyldt med sandheder.."

"Kraftværket fra Rostock, en stor bastant trampende tysker, en torpedo, der skydes gennem luftrummet, en bombe af kraft, pløjer nærmest asfalten op, benene går som store stempler på den tyske maskine, en rullende bismarcksklump (om Ullrich på enkeltstarten 18. juli)"

Det er sgu poisi!

Er det ikke dig der er dansklærer? Underligt at du er så nem at imponere så... Hvis en fagmand siger det er poesi, så okay, men det er eddermame plat!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

(Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!)

Men det du bare glemmer er: hvem det er, vi sammenligner med:

Thomas Kristensen

Rolf Sørensen

Leif Mortensen

Henrik Juhl

Henrik Liniger

Jens Veggerby

Thomas Bay

Brian Holm

og gisp! Claus Borre :crazy:

Men jeg tilkendegiver også, at jeg godt kan forstå at diehard cykelfans som bl.a. Squatfather måske foretrækker de mere elitære Leif Mortensen og Rolf Sørensen.

Link to comment
Share on other sites

Verdensklasse når "Rolfen" tuder live på tv, det er fanmende en mand af format der tør lukke op for tårekanalerne når Kyllingen flyver over stregen på kongeetapen :4thumbup:

Det er helt befriende at vi har fået Rolfen, der er sgu ikke så meget snik snak der. Han levere nogle gode facts, og det er rart at høre hans kommentare og viden omkring det løb han selv har deltaget i så mange gange. Husk nu det handler om cykelløb, ikke om franske vinslotte og gammel ost.

Enig, Mader & Leth var et makkerpar der næppe vil blive overgået, men jeg synes helt sikkert at Sørensen & Kristensen gør det mere end fremragende :smile:

Link to comment
Share on other sites

(Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!)

Men det du bare glemmer er: hvem det er, vi sammenligner med:

Thomas Kristensen

Rolf Sørensen

Leif Mortensen

Henrik Juhl

Henrik Liniger

Jens Veggerby

Thomas Bay

Brian Holm

og gisp! Claus Borre :crazy:

Men jeg tilkendegiver også, at jeg godt kan forstå at diehard cykelfans som bl.a. Squatfather måske foretrækker de mere elitære Leif Mortensen og Rolf Sørensen.

For det første: Du sætter altså Maders ordkvabbabelse i klasse med J. P. Jacobsen og Johannes V. Jensen? :blink: Jamen om ikke andet er din undervisning da sikkert underholdende så. :laugh:

For det andet: Sammenligner du dem med dem på din liste, når du kalder det poesi? Nej, så sammenligner du dem jo netop med poeter! Det er dét jeg er forundret over.

Skal man sammenligne dem med sportskommentatorer er det måske godt nok "innovativt" at ævle om vin og ost, og bruge klich... ahem... metaforer som Maders, men det er jo ikke lige dét sportsudsendelser handler om, så de andre opfylder jo bare jobbeskrivelsen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

og så lige et sidste bøvs til "det sproglige innovative" Leth er lyriker og lever som sådan af at bruge og udvikle sproget i alle sine nuancer. Mader lærte det også hen ad vejen (måske pga af de mange timer med Leth) og forstår man ikke, hvad det vil sige at være sproglig innovativ så klap dog i det mindste i i stedet for at gylpe efterladenskaber op

makker!!! læs dog hvad jeg skriver! jeg skrev at jeg var uenig i, at de er sprogligt innovative! ved sgu godt hva det betyder - ellers ville jeg jo ikke kunne kommentere det

ps. jeg klapper aldrig i

Link to comment
Share on other sites

For det første: Du sætter altså Maders ordkvabbabelse i klasse med J. P. Jacobsen og Johannes V. Jensen?

Bwa ha ha bwa ha :laugh: hvor i alverden har du dog læst det henne? :w00t: Du må meget gerne quote! At tænke sig en sammenligning er da fuldstændig galimatias, pugilist :blink:

:blink: Jamen om ikke andet er din undervisning da sikkert underholdende så. :laugh:
Hvad i alverden har det her med min undervisning at gøre :blink: Hold dig dog til sagen.
For det andet: Sammenligner du dem med dem på din liste, når du kalder det poesi? Nej, så sammenligner du dem jo netop med poeter!

Det skal du da ikke bestemme. Jeg sammenligner Mader og Leth med lige præcis, dem jeg vil. Og nu går tråden jo på Rolf Sørensens evner som TDF-kommentator, så hvordan du kan synes, det er ulogisk, må ligge hen i det uvisse...

Skal man sammenligne dem med sportskommentatorer er det måske godt nok "innovativt" at ævle om vin og ost, og bruge klich... ahem... metaforer som Maders, men det er jo ikke lige dét sportsudsendelser handler om, så de andre opfylder jo bare jobbeskrivelsen. :smile:

Da Mader og Leth var bedst brugte de netop ikke klicheer, men var sprogligt innovative. Og vi snakker naturligvis ikke om at udfylde en jobbeskrivelse, vi snakker om, hvem der er bedst til jobbet og hvorfor. Du roder dig gang på gang væk fra emnet.

Link to comment
Share on other sites

makker!!! læs dog hvad jeg skriver! jeg skrev at jeg var uenig i, at de er sprogligt innovative! ved sgu godt hva det betyder - ellers ville jeg jo ikke kunne kommentere det

ps. jeg klapper aldrig i

For det første er jeg ikke din "makker!!!" og for det andet så har jeg rent faktisk læst, hvad du har skrevet. Men tror desværre ikke, at du har forstået begrebet: "sproglig innovativ" hvilket altså dækker over i en eller anden grad at forny sproget. Vis mig bare én anden cykelkommentator, der på lignende måde har været sproglig nyskabende, ført denne genre videre og tråd skridt som ingen tidligere har gået? Ergo sprogligt innovativt. Beskrivelsen bliver ganske banal, når den på denne måde tvinges ud den mest udbenede forklaring, men dér ligger skylden ikke hos mig.

De to eneste andre sportskommentatorere, der, efter hvad jeg lige kan huske, har gjort det samme, er Gunnar Hansen og Kurt Thyboe (uanset om man brød sig om dem eller ej, men det er selvfølgelig heller ikke, hvad vi diskuterer)

Link to comment
Share on other sites

For det første er jeg ikke din "makker!!!" og for det andet så har jeg rent faktisk læst, hvad du har skrevet. Men tror desværre ikke, at du har forstået begrebet: "sproglig innovativ" hvilket altså dækker over i en eller anden grad at forny sproget

respektér dog, at ikke alle har samme mening som dig. jeg kommenterede blot at jeg ikk var enig i at de er sprogligt innovative, hvilket jeg godt ved hvad betyder. at du nævner det igen, er næsten at tale ned til mig. lad dog være med det.

der er ingen grund til at blive pigesur over, at folk er uenige med dig

og nej, vi er ikke "makkere" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det har du naturligvis ret i, men vi må forholde os til det hold, de stiller op med her til TDF. Og et hold bliver altså ikke defineret via en sportsdirektør, sponsorere eller "licensland" - på samme måde som Kipketer heller ikke er dansk (ud over dansk statsborgerskab osv) eller når! FCK på et tidspunkt udelukkende kommer til at bestå af udenlandske spillere.

Jeg har meget svært ved at forholde mig til, at holdet i så fald skulle skifte nationalitet efter hvem der bliver udtaget til de enkelte løb. At CSC i år ikke har nogen danskere med på holdet skyldes mere indivudel løbsplanlægning, sygdom og skader end at de ikke har danskere med format til Tourholdet. Blaudzun og Sørensen har i år været med til at kører Basso til sejr i Giroen. Sørensen er også udset til at skulle støtte Sastre i Vueltaen. Blaudzun kører kun en GT årligt, da erfaringen viser at han ikke kan holde til to. Piil er ude pga dårlig for som primært skyldes skader.

Men i kulissen har holdet unge folk som Lars Bak, Brian Vandborg, Martin Pedersen og specielt Matti Brechel som om et par år vil være klar til Tourtruppen. :smile:

Men tilbage til emnet. Kommentatorerne. Jeg mener, at Kristensen skal skydes efter dagens etape. Han lukkede jo omtrent lige så meget mundlort ud på dagens etape som Mader i en megabrandert. Den mand bør snarest muligt sendes tilbage til den håndboldhal i vestjylland, hvor han hører til. I dag lød han jo som en kloning af en Jørn Mader på finsprit og Flemming Toft på amfetamin. Mage til klaphat skal man da lede længe efter. Ser godt nok frem til, at det igen bliver Juul Hansen eller Ritter der skal kommenterer med Rolf i efterårets løb.

Jeg har udemærket forståelse for at folk savner Leth. Han er en fantastisk fortæller. Jeg er selv en stor fan af manden og er begejstret for både hans film og bøger. Men som kommentator er han gået i stå. Han følger ikke sporten på samme måde som tidligere. Mon ikke det er den store viden han tidligere fik om sporten fra hans nu afdøde ven Ebbe Traberg der rev tæppet væk under hans videns opdatering?

Men med hensyn til Mader, så begriber jeg ikke hvordan folk kan savne ham. Manden har absolut intet begreb om cykelsport og har aldrig haft det. Han har i en årrække siddet og leflet for Leth og forsøgt at leve op til Leths ofte poetiske sprog. Dette forsøg mislykkedes som bekendt noget så grueligt gang på gang.

Næh, hvis bare dansk TV kunne holde sig til de duoer som fungerer så fint sammen. :smile:

TV2:

Sørensen/Ritter

Sørensen/Juul Hansen

Juul Hansen/Ritter

Eurosport:

Bay/Mortensen

Viasat:

Peter Piil/Worre

Peter Piil/Holm

Faktum er at de eneste journalister på dansk TV der har den fornødne viden om sporten er Peter Piil, Henrik Juul Hansen og Dennis Ritter. Men de har til gengæld alle en både bred, historisk og opdateret viden om cykelsporten. :smile:

Iøvrigt sjovt du nævner Claus Borre. Jeg kan absolut ikke holde den mand ud. Men det eneste sport jeg erindrer ham som en god kommentator på er Tour de France tilbage i 80ernes monopoltid. Dengang var der på DR højdepunkter hver aften. Og en sjælden gang imellem viste de den sidste times tid af en af de store bjergetaper. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har meget svært ved at forholde mig til, at holdet i så fald skulle skifte nationalitet efter hvem der bliver udtaget til de enkelte løb. At CSC i år ikke har nogen danskere med på holdet skyldes mere indivudel løbsplanlægning, sygdom og skader end at de ikke har danskere med format til Tourholdet. Blaudzun og Sørensen har i år været med til at kører Basso til sejr i Giroen. Sørensen er også udset til at skulle støtte Sastre i Vueltaen. Blaudzun kører kun en GT årligt, da erfaringen viser at han ikke kan holde til to. Piil er ude pga dårlig for som primært skyldes skader.

Men i kulissen har holdet unge folk som Lars Bak, Brian Vandborg, Martin Pedersen og specielt Matti Brechel som om et par år vil være klar til Tourtruppen. :smile:

Men tilbage til emnet. Kommentatorerne. Jeg mener, at Kristensen skal skydes efter dagens etape. Han lukkede jo omtrent lige så meget mundlort ud på dagens etape som Mader i en megabrandert. Den mand bør snarest muligt sendes tilbage til den håndboldhal i vestjylland, hvor han hører til. I dag lød han jo som en kloning af en Jørn Mader på finsprit og Flemming Toft på amfetamin. Mage til klaphat skal man da lede længe efter. Ser godt nok frem til, at det igen bliver Juul Hansen eller Ritter der skal kommenterer med Rolf i efterårets løb.

Jeg har udemærket forståelse for at folk savner Leth. Han er en fantastisk fortæller. Jeg er selv en stor fan af manden og er begejstret for både hans film og bøger. Men som kommentator er han gået i stå. Han følger ikke sporten på samme måde som tidligere. Mon ikke det er den store viden han tidligere fik om sporten fra hans nu afdøde ven Ebbe Traberg der rev tæppet væk under hans videns opdatering?

Men med hensyn til Mader, så begriber jeg ikke hvordan folk kan savne ham. Manden har absolut intet begreb om cykelsport og har aldrig haft det. Han har i en årrække siddet og leflet for Leth og forsøgt at leve op til Leths ofte poetiske sprog. Dette forsøg mislykkedes som bekendt noget så grueligt gang på gang.

Næh, hvis bare dansk TV kunne holde sig til de duoer som fungerer så fint sammen. :smile:

TV2:

Sørensen/Ritter

Sørensen/Juul Hansen

Juul Hansen/Ritter

Eurosport:

Bay/Mortensen

Viasat:

Peter Piil/Worre

Peter Piil/Holm

Faktum er at de eneste journalister på dansk TV der har den fornødne viden om sporten er Peter Piil, Henrik Juul Hansen og Dennis Ritter. Men de har til gengæld alle en både bred, historisk og opdateret viden om cykelsporten. :smile:

Iøvrigt sjovt du nævner Claus Borre. Jeg kan absolut ikke holde den mand ud. Men det eneste sport jeg erindrer ham som en god kommentator på er Tour de France tilbage i 80ernes monopoltid. Dengang var der på DR højdepunkter hver aften. Og en sjælden gang imellem viste de den sidste times tid af en af de store bjergetaper. :w00t:

Jeg har den største respekt for den store indsigt du gang på gang udviser omkring cykelsport, men du har altså en udelt elitær anskuelsesposition på TV-transmisionerne, hvilket ikke lader sig så nemt skjule.

Men når det nu ikke kan blive Mader/Leth som i de gode gamle dage, så vil jeg klart mene, at Peter Piil og Brian Holm er et rigtig godt bud!

Link to comment
Share on other sites

JesperT: lad os stoppe diskussionen her. vi er uenige. det der er helt åbenlyst for dig, er helt hen i vejret for mig. så er den vel ikke længere

Fint nok med mig :smile: Jeg har fremført mine argumenter, og hvis du ikke har nogen, så er det selvfølgelig ok...

Link to comment
Share on other sites

Da Mader og Leth var bedst brugte de netop ikke klicheer, men var sprogligt innovative. Og vi snakker naturligvis ikke om at udfylde en jobbeskrivelse, vi snakker om, hvem der er bedst til jobbet og hvorfor. Du roder dig gang på gang væk fra emnet.

At Leth har været "sprogligt innovativ" som du så fint kalder det er der ingen tvivl om. Jeg vil enda gå så langt, at påstå at Leth aldrig er slået over i klicherne. Dog vil jeg mene, at hans skrevne sprog langt overgår hans talte. Specielt hans bøger om cykling, hvor han beskriver helt små momenter ned i den mindste detalje er fantastiske.

Mader forsøgte at kommentere nøgternt de første par år TV2 sendte TdF. Men allerede i 93 eller 94 mistede manden fuldstændigt jordforbindelsen. Der knækkede filmen og Mader forstod ikke længere rollefordelingen imellem ham som kommentator og Leth som eksperten med den historiske viden der skulle komme med små input.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fremført mine argumenter, og hvis du ikke har nogen, så er det selvfølgelig ok

tja, jeg skrev at jeg synes at nogle af de ting de sagde var platte. og at jeg i det hele taget ikk synes at de er sprogligt innovative. det synes jeg er argument nok. det er jeg egentlig også ligeglad med. jeg har skrevet hvad jeg mente, hvilket du også har.

Link to comment
Share on other sites

Bwa ha ha bwa ha :laugh: hvor i alverden har du dog læst det henne? :w00t: Du må meget gerne quote! At tænke sig en sammenligning er da fuldstændig galimatias, pugilist :blink:

Du kaldte Maders kommentarer poesi. Jeg sagde det var plat. Så sagde du, at det havde man også sagt om J. P. Jacobsen og Johannes V. Jensen. Hvis dén kommentar skal have den mindste relevans, må det jo være fordi du mener Mader på en eller anden måde er en misforstået kunstner, som de to herrer.

Hvis ikke det er tilfældet, hvad bragte du dem så op for?

Hvad i alverden har det her med min undervisning at gøre :blink: Hold dig dog til sagen.
Det var en joke (derfor :laugh: ), med henvisning til din omtale af Mader som poet. Da du så bragte JP og JV ind, forestillede jeg mig i et øjebliks kådhed Tour de France etaper brugt som pensum. Hvis det hidser dig op, så må meget du undskylde.
Det skal du da ikke bestemme. Jeg sammenligner Mader og Leth med lige præcis, dem jeg vil. Og nu går tråden jo på Rolf Sørensens evner som TDF-kommentator, så hvordan du kan synes, det er ulogisk, må ligge hen i det uvisse...

Nu var det jo DIG der kaldte Mader poet. Det var desuden DIG der bragte JP og JV på bane. Hvilken relevans de havde som argument, hvis ikke det var for at vise at Mader var poet... må ligge hen i det uvisse.

Det er som om du har glemt, at vores diskussion startede med at jeg satte spørgsmålstegn ved hvorvidt Maders kommentarer er poesi. I dén forbindelse nytter det da intet, at sammenligne med Rolf og Thomas Kristensen. Man er vel ikke automatisk innovativ og poetisk fordi man formulerer sig mere flyvsk end Rolf Sørensen som cykelkommentator? :blink:

Da Mader og Leth var bedst brugte de netop ikke klicheer, men var sprogligt innovative. Og vi snakker naturligvis ikke om at udfylde en jobbeskrivelse, vi snakker om, hvem der er bedst til jobbet og hvorfor. Du roder dig gang på gang væk fra emnet.

Du kalder det sprogligt innovativt, jeg kalder det plat og kliché. Mere kan der nok ikke siges om det.

Hvordan roder jeg mig væk fra emnet? Det er dig der taler om poesi og Johannes V. Jensen, og det er jeg jo så nødt til at forholde mig til.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst denne tråd lagde jeg mere mærke til, hvad Thomas Kristensen sagde i dag.

Og der kommer godt nok mange kiksede morsomheder ud af munden på ham. Rolf tog sig vist også til hovedet en gang i mellem, når han hørte dem.

Jeg føler ellers heller ikke, at CSC er særligt danske, de har ingen danske ryttere med i det vigtigste cykelløb og har i øvrigt en amerikansk hovedsponsor.

Link to comment
Share on other sites

P> altså du har en forunderlig (mol-) evne til konsekvent ikke at:

1) læse, hvad jeg skriver

2) forstå, hvad jeg skriver

Du skriver så meget sludder, at det stort set er umuligt at gå i gang med, da fundamentet er pilråddent.

Én gang til for Prins Knud: Tag nu og citér mig i stedet. Som det er nu, så kommer du fejlagtige udlægninger af, hvad jeg har skrevet.

Du kalder det sprogligt innovativt, jeg kalder det plat og kliché. Mere kan der nok ikke siges om det.

Det kan der nu nok.

Plat = uhøfligt ell. vulgært

Kliché = forslidt udtryksmåde

Dvs du mener altså, at Mader og Leth var uhøflige, vulgære og brugte gamle slidte udtryksmåder :blink: ok, vi er meget uenige :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst denne tråd lagde jeg mere mærke til, hvad Thomas Kristensen sagde i dag.

Og der kommer godt nok mange kiksede morsomheder ud af munden på ham. Rolf tog sig vist også til hovedet en gang i mellem, når han hørte dem.

Ja, man kan direkte hører når Rolf er rystet over hans platte udbrud.

Jeg føler ellers heller ikke, at CSC er særligt danske, de har ingen danske ryttere med i det vigtigste cykelløb og har i øvrigt en amerikansk hovedsponsor.

Ja, i dag er det den hele CSC-kopncernen der sponsorere Riis Cycling. Men det startede faktisk som et sponsorat der udelukkende kom fra den danske afdeling af CSC. I takt med at holdet voksede og succesen blev større blev sponsoratet senere udvidet til først at omfatte hele den europæiske division af firmat og siden hele koncernen. :smile:

Men du vil måske heller ikke mene, at Team Discovery Channel er amerikansk? De stiller i år med kun en enkelt amerikansk rytter i Hincapie, 1 tjekke, 1 russer, 1 ukrainer, 1 italiener, 1 portugiser og 3 spaniere? Iøvrigt er stort set hele holdets ledelse belgisk.

At CSC ikke har danskere med i årets Tour bygger på de ting jeg tidligere har beskrevet, samt at der har været en generationskløft i dansk cykling uden de helt store talenter. Men den tendens ser heldigvis ud til at være vendt. Iøvrigt er en stor del af CSC´s grundstamme til en række af de store forårsløb bygget op omkring danskerne Michaelsen, Johansen, Brechel, samt svenskeren Marcus Ljungqvist. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dét er til gengæld så langt ude formuleret, at det er til at græde over :nonono::crazy:

Den sætning er jo som taget ud af drukkenbolten Maders mund. Følgende Mader citater er mindst lige så tåbelige:

"Og netop dette faktum at Jean-Marie Leblanc kan rumme alt den mad, han jo er forpligtet til at indtage som vært for et sådan løb, vidner jo om, hvor stor en personlighed, han i virkeligheden er."

"Kraftværket fra Rostock, en stor bastant trampende tysker, en torpedo, der skydes gennem luftrummet, en bombe af kraft, pløjer nærmest asfalten op, benene går som store stempler på den tyske maskine, en rullende bismarcksklump"

"Leth: ..der sidder han, Alex Zülle, med skjorten åben, nøjagtig som Richard Virenque. Mader: ..ja, og Peter Belli."

"Mader om Jesper Skibby: »...Han hedder ikke Dan, han hedder Jesper!« - en fortørnet Mader opdager ikke (modsat stort set alle andre) at fransk TV præsenterer rytterne med et flag efterfulgt af landets tre første bogstaver.«"

Og så har jeg bevist ikke trukket nogle af de eksempler frem, hvor Mader er direkte nedladende over for ryttere som Garcia Acosta, Pantani og Escartin. :blink:

Link to comment
Share on other sites

P> altså du har en forunderlig (mol-) evne til konsekvent ikke at:

1) læse, hvad jeg skriver

2) forstå, hvad jeg skriver

Du skriver så meget sludder, at det stort set er umuligt at gå i gang med, da fundamentet er pilråddent.

Én gang til for Prins Knud: Tag nu og citér mig i stedet. Som det er nu, så kommer du fejlagtige udlægninger af, hvad jeg har skrevet.

Det kan der nu nok.

Plat = uhøfligt ell. vulgært

Kliché = forslidt udtryksmåde

Dvs du mener altså, at Mader og Leth var uhøflige, vulgære og brugte gamle slidte udtryksmåder :blink: ok, vi er meget uenige :smile:

For det første synes jeg det er dig, der konsekvent misforstår hvad jeg skriver.

For det andet er det lidt svært at modargumentere dig, når du ikke vil fortælle mig hvad det er jeg misforstår.

For det tredje så begår du jo nøjagtig den fejl du anklager mig for, ved at beskylde mig for noget, uden at citere eller forklare.

JesperT:

"..Hvis jeg var en spåkone, ville jeg tage min spåkugle, male den gul, skrive Bjarne Riis på den, og trille den ind af Champs Elysses.."

"..denne etape er fyldt med oplysninger, fyldt med sandheder.."

"Kraftværket fra Rostock, en stor bastant trampende tysker, en torpedo, der skydes gennem luftrummet, en bombe af kraft, pløjer nærmest asfalten op, benene går som store stempler på den tyske maskine, en rullende bismarcksklump (om Ullrich på enkeltstarten 18. juli)"

Det er sgu poisi!

Her kalder du, hvis ikke jeg tager helt fejl (?), Maders kommentarer poesi

pugilist:

Er det ikke dig der er dansklærer? Underligt at du er så nem at imponere så... Hvis en fagmand siger det er poesi, så okay, men det er eddermame plat!

Her siger jeg så, at jeg ikke opfatter det som poesi. Hvis du siger det er, så er det måske, men jeg synes stadig det er plat.

JesperT:

(Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!)

Men det du bare glemmer er: hvem det er, vi sammenligner med:

Thomas Kristensen

Rolf Sørensen

Leif Mortensen

Henrik Juhl

Henrik Liniger

Jens Veggerby

Thomas Bay

Brian Holm

og gisp! Claus Borre

Her kommer din sammenligning med JP og JV så. Hvis det IKKE er en sammenligning, så må du meget gerne forklare hvad det er!

pugilist:

For det første: Du sætter altså Maders ordkvabbabelse i klasse med J. P. Jacobsen og Johannes V. Jensen? Jamen om ikke andet er din undervisning da sikkert underholdende så.

For det andet: Sammenligner du dem med dem på din liste, når du kalder det poesi? Nej, så sammenligner du dem jo netop med poeter! Det er dét jeg er forundret over.

Skal man sammenligne dem med sportskommentatorer er det måske godt nok "innovativt" at ævle om vin og ost, og bruge klich... ahem... metaforer som Maders, men det er jo ikke lige dét sportsudsendelser handler om, så de andre opfylder jo bare jobbeskrivelsen.

Her sætter jeg så spørgsmålstegn ved din sammenligning mellem Mader og JP/JV.

JesperT:

Bwa ha ha bwa ha hvor i alverden har du dog læst det henne? Du må meget gerne quote! At tænke sig en sammenligning er da fuldstændig galimatias, pugilist
Her er det så kæden hopper af for dig, da
Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!
jo klart er en sammenligning af en eller anden art.

JesperT:

Det skal du da ikke bestemme. Jeg sammenligner Mader og Leth med lige præcis, dem jeg vil. Og nu går tråden jo på Rolf Sørensens evner som TDF-kommentator, så hvordan du kan synes, det er ulogisk, må ligge hen i det uvisse...
Her er kæden så stadig ikke kommet på, da det vi diskuterer er, om Maders udgydelser er poesi jvf.
Det er sgu poisi!
Derfor er det jo relativt ligegyldigt hvad tråden oprindeligt går på, og Rolf Sørensens evner som kommentator kan da aldrig være en afgørende faktor for dét spørgsmål. Du har simpelthen glemt hvad vi snakkede om!

Ja, så er der en del ting jeg ikke orker at citere, da det på denne måde bliver meget uoverskueligt at svare på et indlæg. Men det er åbenbart nødvendigt, når man diskuterer med en der har hukommelse som en guldfisk! :dry:

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

p> Det er simplethen så langt ude. Og det er kun fordi, jeg har sommerferie og intet bedre har at foretage mig, at jeg overhovedet gider... :cool:

Du skriver:

Er det ikke dig der er dansklærer? Underligt at du er så nem at imponere så... Hvis en fagmand siger det er poesi, så okay, men det er eddermame plat!
Jeg skriver:
"(Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!)"

... hvilket naturligvis skal forståes på den måde, at der også findes "almindelige" mennesker, der har den ejendommelige holdning, at JVJ og JP er "platte" og er dårlige lyrikere på samme måde, som der også findes mennesker, der mener at Leth og Mader er dårlige sprogbrugere. Sammenligningen går naturligvis ikke på de fire herres evne og talent indefor sprogbrug, som du af en eller anden årsag, har forvirret dig selv til at tro. Sammenligningen går alene på:

"(Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!)" [at de ikke kan skrive og er blevet misforstået af enkelte personer uden det dog har ændret deres kvaliteter hos dem med forstand - dvs litteraterne og de professionelle sprogbrugere]

Fatter ikke det er til at misforstå. Må konkludere, at du simpelthen ikke har læst hvad jeg skrev. Men kan selvfølgelig godt se, at hvis du ikke har læst citatet:

"Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!)

så er der jo ingenting, der giver mening for dig.

Ved simpelthen ikke, hvordan jeg yderligere skal skære det ud i pap?! Måske: Bjarne og Bent er lige høje. Punktum. Derved har vi ikke sagt noget om deres vægt eller hårfarve. Sammenligningen gik alene på deres højde.

Edited by JesperT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share