Rolf som TDF kommentator


pugilist
 Share

Recommended Posts

Du påstår altså at du bragte JVJ/JP på banen med det rene formål at oplyse mig om, at lige netop de to også havde været udsat for kritik, og at der INGEN sammenligning var ud over det? Normalt bringer man jo kun den slags eksempler ind for at illustrere en pointe.

Det samme er også blevet sagt mange gange om J.P Jacobsen og Johannes V. Jensen - dog ikke af litterater!!
Prøv lige at kigge på den sætning én gang til og fortæl mig der ikke er et underliggende præmis. Hvis ikke den sætning skal underminere min udtalelse om, at Mader er plat, og styrke din udtalelse om, at Mader er poet, så giver det jo INGEN mening at sige det der! Uden det underliggende præmis er udtalelsen jo fuldstændig tom. Den må du længere ned i klasserne med!

I øvrigt lidt sjovt, at du har travlt med hvor meget andre kommer væk fra emnet osv., når du selv pludselig har fået travlt med at påstå, at du lige har skrevet noget fuldstændigt intetsigende og uvedkommende. :wink:

Edit: Må hellere lige huske citatet, da du sikkert har glemt det for længst:

Du roder dig gang på gang væk fra emnet
Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg skal da ikke fornægte underholdningsværdien i dine hidtidige pludrerier, men de begynder ærlig talt at blive lidt ensformige. Havde du været én af mine elever, så havde havde jeg for længst smidt dig udenfor døren og opsøgt din gamle lærer med det formål at losse ham i røven for ikke at have lært dig at læse. Nu har jeg som bekendt sommerferie, så jeg har ingen videre intentioner om at føre Nietzsches ord om at ..."man skal have kaos i sig for at føde en dansende stjerne" ... ud i livet på dine vegne.

Men pøj pøj med det :cool::smile:

Link to comment
Share on other sites

Gider ikke læse hele tråden, da den virker lidt indspist på det sidste. Så bær over med mig, hvis min holdning til Rolf som kommentator allerede ER skrevet. :blush:

Jeg har siddet og nydt de seneste dages bjergetaper i skyggen når solen har været for hård, og jeg synes det er herligt med én der har prøvet det på egen krop. Om han er pro-CSC eller ej synes jeg ikke skinner igennem. Faktisk er det mere hans modstykke (Michael? Martin? Ka' ik' huske navnet, men han er nu også god nok) der kommer med alle rygterne, og Rolf synes jeg altid holder sig forbløffende tavs når den anden lirer lidt fra den sirlige presses rygter ud til seerne. Han virker meget professionel i mine øjne - og så er det altså rart, at han kan liste de guldkorn ud af ærmet i ny og næ som kun dem der selv har prøvet det kan.

Alex Petersen i studiet på DR1 og P3 er også herlig. Skærer helt igennem og siger sin egen mening, og igen én der selv har siddet på cyklen og trådt igennem. Det giver lige lidt mere kredibilitet når man ved gutten udtaler sig om noget han ved noget om.

Link to comment
Share on other sites

Du har på intet tidspunkt bevæget dig op på argumentationsniveau, men konstant bevæget dig på forståelses- og påstandsniveau.

Du bliver fx konstant ved med at påstå, at Mader og Leth var uhøflige, vulgære og brugte gamle slidte udtryksmåder. Det er da også en fin påstand, men det er bare hamrende svært at komme videre. Hvad skal man sige til lille Ida, når hun påstår, at jorden er flad... for det synes hun altså bare?!

Link to comment
Share on other sites

"Kraftværket fra Rostock, en stor bastant trampende tysker, en torpedo, der skydes gennem luftrummet, en bombe af kraft, pløjer nærmest asfalten op, benene går som store stempler på den tyske maskine, en rullende bismarcksklump"

Det er da det bedste citat nogensinde af en dansk cykelkommentator, mere præcist kan man da ikke beskrive Jan Ullrich :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du har på intet tidspunkt bevæget dig op på argumentationsniveau, men konstant bevæget dig på forståelses- og påstandsniveau.

Du bliver fx konstant ved med at påstå, at Mader og Leth var uhøflige, vulgære og brugte gamle slidte udtryksmåder. Det er da også en fin påstand, men det er bare hamrende svært at komme videre. Hvad skal man sige til lille Ida, når hun påstår, at jorden er flad... for det synes hun altså bare?!

Ja, det er svært at komme videre, for det ér jo altså en smagssag om Maders kommentarer er poesi eller plat. Eller mener du at kunne BEVISE det er poesi?

At kalde Indurain "den store brune muskel" kan da klart opfattes som vulgært. I mine øjne er ordet plat knap så skarpt som ordet vulgært, og derfor brugte jeg det ord.

At sammenligne Pantani med E.T. mener jeg klart var uhøfligt. Ville du gerne have at vide du ligner E. T. ?

Nu har jeg ikke lige Maders samlede kommentarer, men klichéer var der da masser af. "Den tyske maskine" er da lidt en kliché, for nu at nævne noget fra de citater du brugte.

"..manden de kaldte hest ... i dag var han bedst.."

- Garcia Acosta minder, ifølge Mader, meget om en hest

Ovenstående, sakset fra Jarvig, er også uhøflig.

Som sagt, ikke noget bevis, men et par eksempler på hvad min mening bygger på. Sad Mader stadig og ævlede på TV, kunne jeg sikkert huske nogen flere.

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig været særligt vild med Rolf Sørensen, men jeg synes han har gjort det kanongodt ved mikrofonen. Skarpe analyser, enorm viden og indsigt (herunder om ruten), køligt overblik og fornemmelsen for rytternes styrker og svagheder på et helt nyt niveau i dansk TDF-sammenhæng.

Jeg vil også 100 gange høre anekdoter om, hvordan en rytter med dårlig mave overraskende vandt et par kasser dyr champagne som sidste mand over et stort bjerg, end om gammel ruin, landsbytosser eller småpædofile poeter.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share