Rolf som TDF kommentator


pugilist
 Share

Recommended Posts

Ja, som emnet siger, hvad synes i om Rolf Sørensen som kommentator på Tour'en i år?

Hvordan er ham og Thomas Kristensen i sammenligning med Mader/Leth?

Personligt synes jeg det er rigtig fedt med en mand der selv har kørt løbet. Han har derfor et andet indblik i det, og hans begejstring en anden (de andre elskede det også, men på en anden måde).

Hans anekdoter om sig selv kan opfattes som selvglade, hvilket de måske også er, men jeg synes bare det gør det endnu mere underholdende. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, som emnet siger, hvad synes i om Rolf Sørensen som kommentator på Tour'en i år?

Hvordan er ham og Thomas Kristensen i sammenligning med Mader/Leth?

Personligt synes jeg det er rigtig fedt med en mand der selv har kørt løbet. Han har derfor et andet indblik i det, og hans begejstring en anden (de andre elskede det også, men på en anden måde).

Hans anekdoter om sig selv kan opfattes som selvglade, hvilket de måske også er, men jeg synes bare det gør det endnu mere underholdende. :smile:

synes rolf er lidt tør, men han gør det helt fint.. thomas K har bare det en kommentator skal have, jeg synes slet ikke man tænker over kommentatoren når thomas K snakker, hans stemme er født til det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at Rolf gør det rigtig godt. Han er tilpas meget talende og taler ikke kun på opfordring fra Thomas K. Hans analyser er skarpe, og han er utrolig god til at se, hvornår et udbrud er realistisk eller lignende.

Thomas Kristensen til gengæld :crazy: Jeg er enig i at han stemme er god, men så stopper festen også. Han har kommer ofte med total platte "hø hø" kommentarer og er total urealistisk dag efter dag i sine forventninger til Mikael Rasmussen, som tydeligvis er den stærksesre rytter i feltet efter hans mening.

Tror at Rolf of Leth ville udgøre det perfekte makkerpar. Jeg savner virkelig nogle af de kulturelle indslag som Leth stod for. Hver gang vi ser et slot bliver der stille når Thomas K er bag mikrofonen. Leth var altid god for en historisk anekdote både med hensyn til kulisserne og selve løbet.

Med andre ord. Ud med Thomas K ind med Leth.

Rolf og Leth is the new black

Link to comment
Share on other sites

Hans anekdoter om sig selv kan opfattes som selvglade, hvilket de måske også er, men jeg synes bare det gør det endnu mere underholdende

synes ikk de virker selvglade - tværtimod er det totalt cool at han kommer med alle de personlige erfaringer.

og jeg synes helt klart at både Kristensen og Sørensen slår Mader og Leth. det har næsten været en uskreven regel at man da selvfølgelig synes at de er de bedste, og der var næsten "landesorg" da deres æra var forbi. jeg synes nu at Morten Stig's beslutning om at fjerne Mader var cool. der skal ske noget nyt en gang i mellem.

Link to comment
Share on other sites

En umulig sammenligning. :smile:

Synes faktisk at Rolf er blevet en ret god kommentator, specielt efter at hans kommentare det seneste år er gået mere fra "og så sad jeg der, og så kørte jeg på det helt rigtige tidspunkt og så vandt jeg" til at disse erfaringer bliver fremlagt langt mere brugbart for den aktuelle rute/aktuelle ryttrere/aktuelle sted på ruten. Før lød det som om, at han hele tiden skulle "blære" sig med sine gamle bedrifter. Nu lyder det langt mere som nøgtern ekspertkommentare....og godt for det.

Men sammenligningen med Mader/Leth er jo håbløs. De to andre var fuldkommen anderledes mennesker, og insisterede på at fremlægge touren på deres måde. Dvs. ikke altid videre ekspertorienteret angående den aktuelle cykelvirkelighed, men med tonsvis af anekdoter, historisk viden, almen kulturel indlevelse og fortælling, en glædende passion for sporten og generelt udsyn på virkeligheden.

Sådan en stil er så speciel at den slet ikke virker generelt. Kun hvis lige DE HELT RIGTIGE personer lige er der, så kan sådan stil lade sig gøre. Det lykkedes med Mader/Leth.

Sørensen/Kristensen kører en langt mere "normal" stil. Mere glat, korrekt og ekspertorienteret og med fokus på at kommentere "korrekt". Men også mindre charmerende og mindre personligt......og lidt mere "kedeligt" og forudsigligeligt.

Optimalt ville en kombination være af det bedste fra Mader/Leth og det bedste fra Sørensen/Kristensen. Men generelt synes jeg nu begge kommentatorteams er helt fine. Men altså på hver deres måde.

Det er jo meget simpelt. Hvornår hører man Kristensen/Sørensen komme med kommentare ala

"..Christophe Moreau ... det ser tungt ud, men det går altid hurtigere end man tror med ham ... en slags stor hurtig langsomhed.."

- fra Moreaus prolog i 2002

"Leth: ..byen er berømt for sin produktion af hårnåle. Mader svarer: ..dér må jeg hen!"

"..Han behandler cyklen som en gammel led kælling der har fortjent det.."

- Maders reaktion, da Johnny Weltz smider cyklen op på en forbikørende

ladvogn i '94 ved Nice

"..Se hvor rolig han sidder i sadlen, selv når han står op.."

- om Armstrong

"..den store, brune muskel, smaskende i sin tidsspisning.."

- om Indurain

"..Det kunne være smukt, hvis de holder hjem ... men det er nok mere tanke i fiktionens verden ... end i realitetens.."

- Mader drømmer om at Jalabert-gruppen kan holde hjem med 14 minutter til feltet og 65 km igen

"Leth: ..der sidder han, Alex Zülle, med skjorten åben, nøjagtig som

Richard Virenque. Mader: ..ja, og Peter Belli."

"..Brochard stikker, nej, det er Moreau ... Dufeaux ... DUFEAUX er gået.."

"Mader: ..ja, på godt dansk ville man sige, at han er en flot fyr. Leth: ...ja!"

"..og der sidder solkongen omgivet af sit blå hof ... ja han ligner en emmenthaler i en blå castello sandwich.."

- Indurain og hans Banesto-hold

"..og så rejser Rominger sig med sit fjederlette tråd.."

"..Som en bøffel mod et vandhul styrer den gule muskel mod toppen af bjerget.."

- om Indurain

"Mader: ..her er Rolf! Han har sat sig forrest i grupettoen og styrer den nu sikkert op over bjerget. Rolf har altid et godt overblik i de situationer, der opstår i løbet. Leth: ..ja, Rolf nyder stor respekt i feltet.."

- Mader og Leth kammer endnu engang over i skamrosningen af Rolf Sørensen, som altid dansede blandt de sidste på bjergetaperne

"..Ja, de har halet ind på udbryderne ... men disse kører naturligvis også op ad bakke lige nu.."

"..Riis er den store klinges ædle betvinger.."

- under en bjergetape i '96

"Leth: ..igen disse frygtelige paverer. Mader: ..ja, de ligger nærmest anarkistisk som kastet ned fra himmelen i et frådende raseri.."

- fra Paris-Roubaix med de karakteristiske brostensstrækninger

"..Han hedder ikke Dan, han hedder Jesper!" - en fortørnet Mader opdager ikke (modsat stort set alle andre) at fransk TV præsenterer rytterne med et flag efterfulgt af landets tre første bogstaver.

"..næsten symbolik i helikopteren ... som Jalabert flyvende ned ad bjerget.."

- om Laurent Jalabert under Touren 2001

"..han mangler bare madkurven, så ligner han en, der skal på skovtur.."

- Alex Zülle på startrampen inden enkeltstarten under Touren 1995

"..Riis hænger .... Riis i vanskeligheder ... Riis er sat ... LAAAANG pause ... eller er han kørt ... ja, Riis er kørt ... Riis er kørt fra gruppen med Indurain .... Riis i udbrud.."

- da Bjarne Riis stikker fra Indurain og Zülle under Touren 1995

"..det er jo en ren Pentagon, der her. Der sidder jo en masse topguns der ... med Botero, den spanske forbindelse.."

- US Postal, ONCE og Kelmes Botero fører an i jagten på Jalabert

"Mader: ..han er sat, Extebaria er sat. Leth: ..ja han er plantet midt på stigningen. Mader: ..det er en planteskole, vi kikker på."

"..Intet er sandsynligt.."

- et umotiveret udbrud fra Mader

"..disse klodsede hjelme der gør rytterne grimme og ukendelige.."

- Leth i frustration over at rytterne nu er begyndt at bruge de nymodens hjelme

"..manden de kaldte hest ... i dag var han bedst.."

- Garcia Acosta minder, ifølge Mader, meget om en hest

"Leth: ..der er forøvrigt en anekdote om stedet her. Der kom en nøgen kvinde ned fra bjergene ... de kaldte hende tossen fra Pyrenæerne ... det eneste hun sagde var: 'Ulvene ... Bjørnene er mine venner'. Så smed de hende i fængsel, hvor hun døde. Mader: ..ja, en barsk historie.."

- Leths udbrud, lige efter han har underholdt med oplysningen om, hvor Pyrenæernes sidste højovn var i funktion

"..Sastre er mindre formuleret end Moreau.."

- i en forklaring om slagsmålet mellem Moreau og Sastre

"..Riis' blotte tilstedeværelse på touren giver løbet et skær af autencitet.."

"..Zabel som i øvrigt har en blondine som kone.."

- Maders umotiverede kommentar, da man ser Zabel i gult i starten af Touren 2002

"..Se Armstrong uden hænder på cyklen, som de store drenge på gaden.."

"..der er øget til feltet ... som trækker ind på gruppen ... nu står de stille.."

- lad mig lige forstå det rigtigt: først øges der til feltet, som ikke giver sig og indenfor samme sekund haler ind igen, hvorefter de tilsyneladende resignerer - alt sammen indenfor få sekunder af den Maderske tid

"..og så nyt angreb, Stuart O'Grady ... overraskende ... PAUSE ... for at køre spurten.."

- da O'Grady meget overraskende smutter fra feltet på en bjergetape. Mader prøvet at retfærdiggøre O'Gradys angreb med at han vil sikre sig point i den indlagte spurt, som er 30 km. væk!!

"..Han sidder, som i en børnestol der er alt for lille til ham.."

- om Dierckxsens, da han begynder at koge på vej op ad La Plagne

"De falder som fluer i et køleskab"

"Garcia Acosta med det store, hesteagtige hoved.."

- Maders uforbeholdne mening om Acosta

"Uindtagelig ... indtil den altså blev ... indtaget.."

- Leth fabulerer over en lettere utilgængelig fæstning på ruten

"..og Michael Douglas trækker feltet.."

- da Mader opdager, at feltet ikke trækkes af den 50+ -årige amerikanske skuespiller, forsvares kommentaren med at der jo er så mange amerikanske skuespillere dernede i forbindelse med Touren

"..det er næsten Pyramidalsk ... husene er placeret næsten som en cirkel.."

- Leth opfinder her et fuldstændigt nyt ord over temaet de cirkulære pyramider

"Armstrong kan nærmest bombardere asfalten med sin krop uden at tage skade.."

- under den sidste enkeltstart snakkes der om, at Hamilton let kommer til skade ved styrt

"..et kørende harmonika-pissoir.."

- da Armstrong træder af på naturens vegne i fart

"..og netop dette faktum at Jean-Marie Leblanc kan rumme alt den mad han jo er forpligtet til at indtage, som vært for et sådan løb, vidner jo om hvor stor en personlighed han i virkeligheden er.."

- Mader (uden tvivl med et stjålent blik på sin egen tiltagende kuffert) væver flot en forbindelse mellem mængden af mad en person kan indtage og vedkommendes karakteregenskaber

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Haha, det er bare klasse kommentarer og jeg kan virkelig savne dem nogengange. Specielt Leth. Hans poetiske måde at tale på kan jeg godt lide at høre. Og så syntes jeg at det var spændende at han fyldte tomrummene ud med at fortælle om de egne rytterne kørte igennem og slotte, byer osv.

Synes også Rolf gør det godt, men jeg kan bare ikke lide Thomas Kristensen, men ser det dog på tv2 så det er ikke så slemt. Synes bare hans måde at tale på og hans stemme kan gå mig på.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrøme jeg er ved at blive glad for Rolf..hans blik for løbet er temmelig godt, og man kan mærke at han ved hvad det er der sker derude..Han kan læse ruten og rytterne temelig skarpt!

Derimod...Thomas Kristensen er da den største klaphat!

Link to comment
Share on other sites

Jwg må tilmelde mig gruppen af Rolf tilhængere.. jeg syntes at han er blevet rigtig god her under touren.. jeg kan huske jeg hørte ham i et par af forårsklassikerne (tror jeg nok det var), og der var hans kommentator erfarin lidt mangelfuld, men jeg syntes han har løftet touren!! Det er meget interresant at høre hans vurderinger af etapen, både fordi at han jo har kørt mange af dem selv, og så har han jo også stor forståelse for løbet, og kan fortælle om ting man self. kun kan vide hvis man har prøvet selv... fx. på 14. etape hvor han præcist ku fastslå hvornår fedrigo og comesso ku holde hjem !!

Thomas K: Ham er der ik meget godt at sige om.. det mest irriterende ved ham er at han ofte afbryder Rolf, når han er igang med at fortælle noget informativt, med en fuldstændig ligegyldig kommentar, om at en af "favoritterne" er trukket ind til siden på naturens vejne, eller lignende!!

Noget helt 3. er tv2 ledelsens forkærlighed for CSC.. jeg syntes at det er fuldstændigt sindssygt at de skal interwieve samtlige csc ryttere efter hver enkelt etape, istedet for at få fat på folk som har noget at sku ha sagt i klassementet eller med en af trøjerne...

Jeg kan self. godt se ideen i at det er et dansk hold, osv., men når der nu ikke engang er en dansk rytter med på holdet, syntes jeg sgu at det er lidt for meget!!

Link to comment
Share on other sites

Rolf Sørensen har overrasket mig positivt i den forstand, at han har mere humor og selvironi end jeg havde forventet.

Desuden er det rart, at han rent faktisk kan genkende rytterne (selvom han sidder ved en 14"-skærm) modsat specielt Mader og Leth. Det var da til at blive idiot af, at de nærmest konsekvent sagde de forkerte navne på ryttere, der angreb. :crazy:

Thomas Sørensen gør det helt okay, synes jeg.

Anekdoter om slotte og produktion af brie savner jeg slet ikke. Leth er, imho, ekstremt opreklameret som ord-kunstner.

Link to comment
Share on other sites

Duoen Thomas K og Rolf er klasser over Mader og Leth. Leth ved meget om cykling. Frem til 1980. Da ham og Mader var ved roret i de sidste år kendte de jo nærmest kun navnene på Armstrong, Ullrich og CSC-rytterne. Ingen af dem har formået at holde deres viden om cykelsporten bare en smule up-to date. I Leth´s verden har det ofte virket som om, at cykelsport udelukkende var Paris-Roubaix og Tour de France. Ofte har hverken ham eller Mader vidst det mindste om en rytter som pludsligt viste flot kørsel i Touren. Folk er blevet udråbt som store overraskelser selv om de har vist høj klasse i andre etapeløb op til TdF.

Nu sidder der da i det mindste en mand i kommentatorboksen som har forstand på cykelsport. Nemlig Rolf Sørensen. For første gang i flere år har jeg stort set kun set Tour på TV2, istedet for primært at følge Thomas Bay og Leif Mortensens dækning på Eurosport.

Thomas Kristensen er med tiden blevet bedre. Men hans viden om sporten er absolut ikke på det niveau som man burde kunne forlange af en kommentator. Specielt ikke når TV2 i Dennis Ritter og Henrik Juul Hansen har væsenligt mere kompetente alternativer. Som tilmed begge har vist, at de fungerer fremragende både enkeltvis sammen med Rolf eller som en duo for sig på Zulu´s dækninger af løb som Dauphine Libere, Paris-Nice, Criterium International og Vuelta. Thomas K. kommer bare ikke i nærheden af Ritter eller Juul Hansen, når det kommer til kendskab til hold, ryttere, taktik og lignende.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo an på, hvad man vil have. Rolf Sørensen er en selvforherligende, konstant klappen-sig-selv-på-ryggen ulidelig blærerøv, der trods alt ved mere om touren end nogen af de andre kommentatorere. Thomas Kristensen forsøger virkeligt, men man bliver ikke en god kommentator ved blot konstant at kommentere på CSC (der er lige så danske som Kim Larsen er amerikaner) og så råbe og skrige i mikrofonen som en tåbelig nordmand.

Leth og Mader havde bestemt deres (faktuelle) fejl, men de var noget så sjældent som sprogligt innovative, hvilket gjorde TDF til mere end blot et cykelløb. Touren blev til en sproglig, kulturel og sportslig oplevelse, der løftede løbet langt over en flok dopingtaberes forsøg på at komme først til Paris. For de hardcore cykelfanatikere har Rolf Sørensen nok været en tiltrængt forandring, men Mader og Leth var noget helt specielle - og først og fremmest det største tab for sporten siden Laurent Fignon satte cyklen for sidste gang :wink:

Link to comment
Share on other sites

Leth og Mader havde bestemt deres (faktuelle) fejl, men de var noget så sjældent som sprogligt innovative

det er da ikke sprogligt innovativt at opfinde egne ord?! eks. "pyramidalsk"

det er jo bare dumt

men okay, det var måske en af de utallige faktuelle fejl :smile:

Link to comment
Share on other sites

Duoen Thomas K og Rolf er klasser over Mader og Leth. Leth ved meget om cykling. Frem til 1980. Da ham og Mader var ved roret i de sidste år kendte de jo nærmest kun navnene på Armstrong, Ullrich og CSC-rytterne. Ingen af dem har formået at holde deres viden om cykelsporten bare en smule up-to date. I Leth´s verden har det ofte virket som om, at cykelsport udelukkende var Paris-Roubaix og Tour de France. Ofte har hverken ham eller Mader vidst det mindste om en rytter som pludsligt viste flot kørsel i Touren. Folk er blevet udråbt som store overraskelser selv om de har vist høj klasse i andre etapeløb op til TdF.

Nu sidder der da i det mindste en mand i kommentatorboksen som har forstand på cykelsport. Nemlig Rolf Sørensen. For første gang i flere år har jeg stort set kun set Tour på TV2, istedet for primært at følge Thomas Bay og Leif Mortensens dækning på Eurosport.

Thomas Kristensen er med tiden blevet bedre. Men hans viden om sporten er absolut ikke på det niveau som man burde kunne forlange af en kommentator. Specielt ikke når TV2 i Dennis Ritter og Henrik Juul Hansen har væsenligt mere kompetente alternativer. Som tilmed begge har vist, at de fungerer fremragende både enkeltvis sammen med Rolf eller som en duo for sig på Zulu´s dækninger af løb som Dauphine Libere, Paris-Nice, Criterium International og Vuelta. Thomas K. kommer bare ikke i nærheden af Ritter eller Juul Hansen, når det kommer til kendskab til hold, ryttere, taktik og lignende.

Yes. Lige præcist.

Men omvendt så man trods alt give Mader/Leth (som jeg eeeeelskede :bigsmile: ) at det var noget unikt og specielt de leverede. Ikke up to date eller særligt korrekt cykelkommenterering, men derimod en cykelkommenterering med stor charme og passion.

Måske også fordi deres temperemant passer mit. Kan huske at jeg allerede tilbage i slutningen af 90érne var 100 % overbevist om, at de begge drak intenst under etaperne. Der var ingen mirakelspådom over det. Den lå lige til højrefoden. Leth er jo levemand, og jeg kan (kunne) på ingen jordisk måde foretsille mig, at han ikke var sindsygt glad for rødvin og drak det i store mængder hver dag. Og Mader var jo til at lokke. Og med alt det syge nonsens :laugh: han kunne finde på at sige på en etape da måtte der være en seriøs promille med i spillet. Ganske rigtigt så viste det sig, at de begge var plørefulde under etaperne.....Leth kunne bære det, Mader begyndte at tale decideret sort. :laugh:

Men det var nu sjovt.....og charmerende.

Jeg husker tydeligt fra en af de første tours de viste med mange etaper.....tror det var i 1993. Romminger er udgået af løbet i den første uge mens det er fladt....kan dog ikke huske om det var sygdom eller en skade. Men det var naturligvis en kæmpe skuffelse for alle, idet det allerede der var den kendte duel mellem Indurain og Romminger alle så frem til. Så sådan cirka ALLE der interesserer sig det mindste for cykelsport vidste at Romminger er udgået. Så er der bjergetape og vejret er dårligt.....det regner og det er tåget. Der er ingen billeder fra motorcyklerne og kun en helikopter som cirkler pænt højt over det hele kommer der billeder fra. Så angriber en rytter i hvidt og køre væk fra feltet. Det er umuligt for samtlige mennesker på kloden præcist at bestemme hvem det er. Rommingers hold er hvidt, så det er nok en af han tilbageværende hjælperyttere der angriber. Men det forhindre ikke Mader i estatisk og vildt at skrige "Romminger angiber, Romminger angriber Indurain, Romminger kører væk!". Der bliver stilhed i 20 sekunder. Så siger Leth "Det er nok ikke Romminger, han udgik jo for et par dage siden". :laugh: :4thumbup: :laugh: Det er så meget klasse af Mader at skrige noget så sygt ud i æteren.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Thomas Kristensen forsøger virkeligt, men man bliver ikke en god kommentator ved blot konstant at kommentere på CSC (der er lige så danske som Kim Larsen er amerikaner) og så råbe og skrige i mikrofonen som en tåbelig nordmand.

Er helt enig i at Thomas Kristensen og TV2 generelt ofte er lidt for CSC-orienterede. Men samtidig bør man jo også være opmærksomme på, at en stor del af seerne ser Touren netop for at følge Michael Rasmussen og CSC.

Men at påstå, at CSC ikke er et dansk hold er helt ude i hampen. Du mener måske heller ikke, at Arsenal er en engelsk fodboldklub? Eller at Real Madrid er fra Spanien? :blink:

Her er nogle grunde til, at holdet med rette kan kaldes dansk:

1) Holdet er hos UCI registreret med en dansk licens.

2) Selskabet bag holdet er 100% dansk ejet.

3) Holdets hovedkvarter ligger i Lyngby.

4) Halvdelen af holdets 6 sportsdirektørere er danske.

5) Holdets 30 ryttere i 2006 består af 10 danskere, 1 svensker, 1 østriger, 1 ukrainer, 1 nordmand, 1 schweizer, 1 hollænder, 2 spaniere, 2 tyskere, 2 australiere, 3 amerikanere, 3 italienere, samt 2 fra Luxemborg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig i at Thomas Kristensen og TV2 generelt ofte er lidt for CSC-orienterede. Men samtidig bør man jo også være opmærksomme på, at en stor del af seerne ser Touren netop for at følge Michael Rasmussen og CSC.

Men at påstå, at CSC ikke er et dansk hold er helt ude i hampen. Du mener måske heller ikke, at Arsenal er en engelsk fodboldklub? Eller at Real Madrid er fra Spanien? :blink:

Her er nogle grunde til, at holdet med rette kan kaldes dansk:

1) Holdet er hos UCI registreret med en dansk licens.

2) Selskabet bag holdet er 100% dansk ejet.

3) Holdets hovedkvarter ligger i Lyngby.

4) Halvdelen af holdets 6 sportsdirektørere er danske.

5) Holdets 30 ryttere i 2006 består af 10 danskere, 1 svensker, 1 østriger, 1 ukrainer, 1 nordmand, 1 schweizer, 1 hollænder, 2 spaniere, 2 tyskere, 2 australiere, 3 amerikanere, 3 italienere, samt 2 fra Luxemborg. :smile:

Det har du naturligvis ret i, men vi må forholde os til det hold, de stiller op med her til TDF. Og et hold bliver altså ikke defineret via en sportsdirektør, sponsorere eller "licensland" - på samme måde som Kipketer heller ikke er dansk (ud over dansk statsborgerskab osv) eller når! FCK på et tidspunkt udelukkende kommer til at bestå af udenlandske spillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da også at Mader og Leth havde en eller anden form for charme. Men det er altså forfejlet at påstå Mader var innovativ eller kunstnerisk i sit sprog. Reelt var det jo klicheer og platheder han kom med, udover de konsekvente fejlmeldinger når det kom til det rent sportslige. Det havde altså meget lidt med poesi at gøre.

At Leth fortalte om dette og hint i de egne løbet gik igennem vidner jo ikke nødvendigvis om nogen speciel indsigt fra hans side, da journalisterne hver dag får udleveret en masse materiale med netop den slags oplysninger. Med andre ord, er forskellen på ham og så de andre kommentatorer, at han valgte og sidde og læse lortet op hver dag. Det passede vel til hans image som verdensmand og kunstner... og så dækkede det måske over manglende indsigt i løbet? :wink:

At synes, som Jarvig tilsyneladende gør, at de var underholdende på den der "vi griner af jer, ikke med jer" måde synes jeg er fair nok. Men at tage dem seriøst, som om det var en slags kunst de bedrev synes jeg er at overvurdere dem helt vildt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad fabler du om??

JesperT: jeg fabler ikke

jeg kommenterede bare det du skrev og er uenig

efter min mening er det forkert at sige at de var sprogligt innovative - til tider var det jo bare platte kommentarer - men okay, mange af dem var da også sjove, og man blev underholdt - men at kalde dem sprogligt innovative, vil jeg sige er stærkt overdrevet :smile:

Link to comment
Share on other sites

At synes, som Jarvig tilsyneladende gør, at de var underholdende på den der "vi griner af jer, ikke med jer" måde synes jeg er fair nok.

Sjovt nok, så syntes jeg ligepræcist ikke at jeg som sådan grinede AF dem, men derimod MED dem.

Det er en smagssag. Men jeg kunne lide sludderet, anekdoterne, det sorte snak, de umotiverede vanvidsudbrud, de mystiske analyser. Måske fordi jeg altid holder mig opdateret til touren og følger med på diverse sider live osv. så er jeg ikke en typisk dansk tour-seer og behøver derfor ikke så mange analyser og fakta som den typiske danske tour-seer. Derfor kunne jeg i stedet nyde Maders/Leths passion for løbet (og livet i almindelighed) og så blot more mig lidt over alt det sludder de sagde mellem alle de - trods alt mange - spændende og faktuelle ting de korrekt fortalte om.

Det er og bliver en smagssag. Sørensen/Kristensen er mere ekspertorienteret, mens Mader/Leth er en livsanskuelse og levestil.

Jeg kan sådan skematisk stille det således op (efter en 13-skala):

Sørensen/Kristensen

Indsigtsfuld, up to date, faktuelt korrekt, spændende analyser kommentering: 10 (specielt Sørensen trækker op)

Charme, unikt, passionen for løbe, en livsanskuelset: 7 (for ordinært og lidt overraskende, spontant.....en standardvare på kommentatormarkedet)

Mader/Leth

Indsigtsfuld, up to date, faktuelt korrekt, spændende analyser kommentering: 7 - 03 (7 når det gik godt og 03 når de kogte over :laugh: )

Charme, unikt, passionen for løbet, en livsanskuelse: 11

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Det er og bliver en smagssag. Sørensen/Kristensen er mere ekspertorienteret, mens Mader/Leth er en livsanskuelse og levestil.

Egentlig ret enig, men synes man kunne snarere skulle karakterisere Mader/Leth som "poetisk/romantisk orienterede" i stedet.

og så lige et sidste bøvs til "det sproglige innovative" Leth er lyriker og lever som sådan af at bruge og udvikle sproget i alle sine nuancer. Mader lærte det også hen ad vejen (måske pga af de mange timer med Leth) og forstår man ikke, hvad det vil sige at være sproglig innovativ så klap dog i det mindste i i stedet for at gylpe efterladenskaber op.

Link to comment
Share on other sites

"..Hvis jeg var en spåkone, ville jeg tage min spåkugle, male den gul, skrive Bjarne Riis på den, og trille den ind af Champs Elysses.."

"..denne etape er fyldt med oplysninger, fyldt med sandheder.."

"Kraftværket fra Rostock, en stor bastant trampende tysker, en torpedo, der skydes gennem luftrummet, en bombe af kraft, pløjer nærmest asfalten op, benene går som store stempler på den tyske maskine, en rullende bismarcksklump (om Ullrich på enkeltstarten 18. juli)"

Det er sgu poisi!

Link to comment
Share on other sites

"..Hvis jeg var en spåkone, ville jeg tage min spåkugle, male den gul, skrive Bjarne Riis på den, og trille den ind af Champs Elysses.."

"..denne etape er fyldt med oplysninger, fyldt med sandheder.."

"Kraftværket fra Rostock, en stor bastant trampende tysker, en torpedo, der skydes gennem luftrummet, en bombe af kraft, pløjer nærmest asfalten op, benene går som store stempler på den tyske maskine, en rullende bismarcksklump (om Ullrich på enkeltstarten 18. juli)"

Det er sgu poisi!

Enig. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt nok, så syntes jeg ligepræcist ikke at jeg som sådan grinede AF dem, men derimod MED dem.

Det er en smagssag. Men jeg kunne lide sludderet, anekdoterne, det sorte snak, de umotiverede vanvidsudbrud, de mystiske analyser. Måske fordi jeg altid holder mig opdateret til touren og følger med på diverse sider live osv. så er jeg ikke en typisk dansk tour-seer og behøver derfor ikke så mange analyser og fakta som den typiske danske tour-seer. Derfor kunne jeg i stedet nyde Maders/Leths passion for løbet (og livet i almindelighed) og så blot more mig lidt over alt det sludder de sagde mellem alle de - trods alt mange - spændende og faktuelle ting de korrekt fortalte om.

Det er og bliver en smagssag. Sørensen/Kristensen er mere ekspertorienteret, mens Mader/Leth er en livsanskuelse og levestil.

Jeg kan sådan skematisk stille det således op (efter en 13-skala):

Sørensen/Kristensen

Indsigtsfuld, up to date, faktuelt korrekt, spændende analyser kommentering: 10 (specielt Sørensen trækker op)

Charme, unikt, passionen for løbe, en livsanskuelset: 7 (for ordinært og lidt overraskende, spontant.....en standardvare på kommentatormarkedet)

Mader/Leth

Indsigtsfuld, up to date, faktuelt korrekt, spændende analyser kommentering: 7 - 03 (7 når det gik godt og 03 når de kogte over :laugh: )

Charme, unikt, passionen for løbet, en livsanskuelse: 11

Giver du Rolf MINDRE i passionen for løbet, end Mader/Leth??? :blink:

Hørte du ham råbe "SÅDAN MICHAEL!!" ud af kommentatorboksen, da Rasmussen kom i mål på dagens etape? Så du ham knibe tårer væk, over Rasmussens sejr? Det er netop dét der gennemsyrer Rolfs arbejde IMO. Passion.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share