Nordisk Mesterskab i Styrkeløft


Tina Østergaard
 Share

Recommended Posts

Igen i år afholder Aalborg Styrkeløfter klub Nordisk Mesterskab i styrkeløft. Også denne gang i Aalborg Stadionhal. KOM OG HEP PÅ LØFTERNE.

I 2004 var der mange tilskuere og vi håber på lige så mange igen i år!!!!

Danmark har udtaget sit hold og stiller med vores bedste løftere bla. Morten Sørig, Tonni Jensen, Stephan Vorup og Michael Jensen. Men også Sverige har udtaget holdet og Sverige kommer med et meget stærkt hold. Oplev bla Anna Olsen, verdensmester i bænkpres, den karismatiske Johnny Wahlqvist, Patrik Turesson og Amit Selberg, de to sidstnævnte var undervisere på forårets seminar, så dem som var med på seminaret har muligheden gense dem, denne gang er det så Patrik og Amits tur til og slide med vægtene :laugh:

Vi håber at se jer i Aalborg den 9 september til styrkeløft i TOPKLASSE!!!! :4thumbup: :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvor har du licens David O?

Edit: Eller ville du 'deltage' som tilskuer?

JA, det var nu, som tilskuer jeg mente.

Meeen, jeg har nu i et stykke tid stærkt overvejet at få licens. Det er noget der virkelig trækker i mig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

NM i Aalborg i 2004 var det første stævne jeg var med til som tilskuer.

Det var en STOR oplevelse. Jeg anbefaler alle at tage turen og opleve styrkeløft af højeste klasse.

Stemningen var god sidst.

Tag med og løft stemningen endnu højere denne gang badger.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Der er stævne start kl. 10.00 vi ved ikke helt endnu hvem og hvordan grupperne bliver delt op.......

Mere info følger snart....

Planen er nu på plads (der kan dog komme få ændringer efter teknisk møde fredag aften) Vi har stævnestart kl. 10.00, hvor alle damerne løfter (i to grupper) Kl. 14.00 starter herrerne (også opdelt i 2 grupper)

Deltagerlisten kan findes på NPF´s hjemmeside, men der er desværre lidt problemer med den så har kommer den ;)

Damer:

48 kg

Carola Lindström/82, SWE 332,5

52,0 kg

Sussi Jensby, DEN

56 kg

Anna Olsson/74, SWE 465

Marie Eriksson/78, SWE 390

Anett Langva/79, NOR 342,5

60,0 kg

Riita Liimatainen/63, SWE 470

Linda Høiland/79, NOR 422,5

Eva Buxbom, DEN

Mona Al-Haj, DEN

67,5 kg

Elisabeth Wahlander/60, SWE 437,5

Lise Ejlertsen, DEN

Carina Persson/67, SWE 435

Helene Johage/67, SWE 435

Grete Nessø/69, NOR 392,5

Hilde O. Haavik/74, NOR 367,5

Kathrine Bak, DEN

75,0 kg

Heidi Hille Arnesen/70, NOR 530

Leena Takamaa/73, SWE 442,5

Linda Samuelsson/77, SWE 425

Katrine Hofmann, DEN

+75 kg

Malin Eriksson/80, SWE 520

Herrer:

56 kg

Roy Brandtzæg/71, NOR 545

60 kg

Thomas Wulffeld/69, SWE 545

67,5 kg

Amit Selberg/76, SWE 715

75,0 kg

Per Berglund/67, SWE 730

Erik Rasmussen, DEN

82,5 kg

Lars Berglund/70, SWE 762,5

Stian Botnen/80, NOR 730

Petri Räisänen/77, SWE 720

Louis Pretoun, DEN

90,0 kg

Patrik Turesson/74, SWE 850

Michael Jensen, DEN

100 kg

Jan Roger Johansen/67, NOR 802,5

Kjeld B. Ingerslev, DEN

Marc Larsson, DEN

110 kg

Kristoffer Willebrant/75, SWE 830

Tonni Jensen, DEN

Kasper T. Nielsen, DEN

125 kg

Asbjørn Randen/73, NOR 980

Stefan Huldén/60, SWE 902,5

Ryan Søndergaard, DEN

+125 kg

Johnny Wahlqvist/73, SWE 970

Niels Stærkjær, DEN

Morten Sørige, DEN

Reserver:

100 kg

Kim D. Hansen, DEN

KIG FORBI, der er gratis entre og det er ikke tit man kan se nogle af VERDENS bedste styrkeløftere konkurrere på dansk jod. Flere af deltagerne er på forhånd farvoritter til at blive verdensmestre senere på året.

Vi glæder os til og se jer, så vi kan få en rigtig god stemning i hallen.

Link to comment
Share on other sites

Er der planer om, at Finland skal med igen? Det kunne efter min mening være federe, hvis Finland og Island også var med.

Det har du ret i, men Finland har valgt ikke og deltage ved Nordiske Mesterskaber, meget tyder dog på at de fra næste år igen ønsker at deltage. Dette bliver afklaret på kongressen fredag aften.

Mht til Island så er deres struktur meget anderledes end den vi kender fra Norge, Sverige, Finland og DK. Dette betyder bla at løfterne selv skal betale de udgifter der er forbundet med at deltage ved NM, derfor er det sjældent man ser løftere fra Island ved NM.

Link to comment
Share on other sites

Det har du ret i, men Finland har valgt ikke og deltage ved Nordiske Mesterskaber, meget tyder dog på at de fra næste år igen ønsker at deltage. Dette bliver afklaret på kongressen fredag aften.

Mht til Island så er deres struktur meget anderledes end den vi kender fra Norge, Sverige, Finland og DK. Dette betyder bla at løfterne selv skal betale de udgifter der er forbundet med at deltage ved NM, derfor er det sjældent man ser løftere fra Island ved NM.

Okey, det lyder godt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den 9 september er på LØRDAG, stævne start er (som før nævnt) alle damer kl. 10.00 og alle herrer kl. 12.00

se vi i Aalborg, man kan jo altid gå til fodbold bagefter :bigsmile:

Præcis min plan... kommer forbi og hepper.. Mest på mine gutter fra HSK (Tonni og Morten).. :wink:

Derefter er der bold hvor BIF ska ha smæk!

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser på de danske rekorder i 60 kg klassen, ligger de på hhv. 197,5 kg i squat, 140 kg i bænk og 215 kg i dødløft.

Hvis det er de danske rekorder. Hvorstor er så sandsynligheden for at Danmark kommer til at vinde nogle medaljer, og helt nogle af guld?

Og skal man betale entre for at overvære stævnet?

Link to comment
Share on other sites

Beklager meget, indvejningen starter kl. 12.00, men der er stævnestart kl. 14.00. (MEN dette kan ændre sig ved teknisk møde fredag aften.) Så tiderne er kun vejledende

Arrrgh, du må endelig poste det, hvis tiderne ændrer sig. For vi er et par stykker fra Hvidovre der tager turen til Aalborg og det ville være lidt (meget) surt og komme for sent.

Link to comment
Share on other sites

Arrrgh, du må endelig poste det, hvis tiderne ændrer sig. For vi er et par stykker fra Hvidovre der tager turen til Aalborg og det ville være lidt (meget) surt og komme for sent.

Hej Prehn.

Jeg tror ikke det ændrer sig, men der kan jo feks være så mange afbud at man bliver nød til og ændre planen for at få tingene til og hænge sammen.

Jeg kommer ikke til en pc før vi er færdige med opsætningen i hallen og det kan godt blive sent, har en af jer ikke et mobil nr du kan sende mig (inden kl.12.00, det er nemlig sidste chance jeg har for at komme til en pc inden vi starter opsætningen) så kan jeg sende dig en sms når teknisk møde er færdigt??

Mvh

Tina

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share