Endnu en skræk historie


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja det er rigtig rigtig billigt. Det er også derfor jeg blev så iriteret over at jeg ikke kunne komme ind. Men måske er der plads her til dec.

Gode store lokaler. Massere af bænke. massere af skiver. Rigtig godt nyt chins stativ. Dip stativ. Mulighed for at stå ved et spejl. Nogle få maskiner til dem som lyster det.

Musik og mulighed for instruktør, og fedt procent måling engang i mellem.

Det er kommunalt støttet. Jeg håber bare at jeg kan undgå at komme der mens de har hold. For jeg har ikke interesse i at deltage i deres hold.

Link to comment
Share on other sites

Atomnissen:    Det er da fedt at det kan lade sig gøre i "dit" center. Men her i Randers har vi en del problemer med bander. Uheldigvis er det et status-symbol at havde store arme hos denne type som har en IQ der er i "minus". Jeg ved at det også er et problem i visse andre byer.

Jeg gad godt se den instruktør som tør gå hen til et af disse bandemedlemmer vi har her i byen, og bede ham forlade centeret fordi de er til ulempe for de øvrige medlemmer. Men hvis man fjerner de tunge frie vægte, så melder de sig ikke ind, og selve centerets målgruppe behøver ikke disse tunge frie vægte.

Noget helt andet er, at jeg i øvrigt er stærk modstander at kommunal støtte til centrene, da det er konkurrence forvridende. Men det er nok ikke en holdning der har den store tilslutning her i dette forum :-)    Men med lav pris, kan man jo altid få folk til at leve med dårlige elimenter blandt medlemmerne. Det er noget helt andet hvis man skal forlange over 300kr om måneden, fordi skatteyderne ikke bidrager til vores interesse,- altså medlemmerne betaler selv for det "produkt" de får.

Link to comment
Share on other sites

Hmm spændende. Det virker bare stadig ikke som den rigtige løsning.Men ok det kan da godt være at det er den eneste udvej.

ja jeg synes jo det er fint med Kommunal støtte, men det er selvfølgelig fordi jeg skal kan drage nytte af det. Jeg kan ikke se at det er et større problem end alt det andet som bliver søttet. Jeg kan heller ikke helt se hvad problemet er. For i ønsker jo alligevel ikke at have frie vægte i jeres centre fordi de tiltrække uheldige elementer. Og dem er det MASSERE af i det kommunalt søtttede centre. Så det må jo være fint for jer.

De uheldige elementer vil sikkert også meget helre betale 600 eller 1000kr for et år end at betale 350 for at se på nogle mennsker vrikke på en Powergym plus 3000 XP PRO.

Link to comment
Share on other sites

jeg kender en del af de "uheldige elementer" du snakker om lykke. Eller rettere, de samme typer, for dem jeg kender er fra valby og kbh. Og jeg kan kun sige, at kommunal støtte måske enda kan holde dem væk! Dem jeg kender har ikke noget problem med fx at betale 500kr om måneden, for så ikke at blive forstyrret og kigget på, af alle "almindelige" mennesker.  Men jeg er selvfølgelig også godt tilfreds med at skulle betale så lidt i kontigent, men det at prisen er lav, betyder jo også at der er alle typer. Lige fra fjedertypen der tror han er smart, pensionister og dem der træner seriøst. Og det er måske meget sundt, at der ikke kun er en type folk i et center, for så er der ingen der føler et præs til at tage fx. test, for at "kunne følge med de andre"...........

 Det skal dog også siges at vi har en doping kontrol i "mit" center, og der er faktisk lige blevet smidt en ud, pga doping.............

Link to comment
Share on other sites

BLACKICE:  De uheldige elementer vil sikkert også meget helre betale 600 eller 1000kr for et år end at betale 350 for at se på nogle mennsker vrikke på en Powergym plus 3000 XP PRO.

Hmmmm, måske har du ret BLACKICE, men jeg har nu opdaget at de fleste fyre syntes meget godt om at se en stram dame-røv vrikke på en Powergym plus 3000 XP PRO. Der hvor jeg træner er der næsten altid en "god udsigt". Og kvinderne klæder sig selvfølgelig "IKKE" i extremt stramtsiddende tights med g-streng nedenunder, for de er selvfølgelig overhovedet ikke selv klar over, at den kan ses meget tydelig gennemt de velsiddende tights.

Personligt kigger jeg ikke selv efter denne slags :-)

Link to comment
Share on other sites

Mums......*tænker på de mange dejlige numser der findes rundt omkring i landet......* :wave:

  Det er sku det eneste dårlige ved at træne på det tidspunkt jeg træner (om formiddagen), der er sku næsten kun pensionister......men så er det jo også nemmere at koncentrere sig om træningen...... :cool3:

Link to comment
Share on other sites

hmm....for ikke at i skal tro det værste om mig, må jeg vel hellere sige, at jeg faktisk hellerik bruger tid på at se på damer, imens jeg træner. Jeg gider næsten hellerik snakke, jeg har det bedst med bare at tøffe rundt for migselv, og koncentrere mig om min træning. Jeg gider ikke at bruge flere timer dernede hver gang, og hvis man både skulle træne, kigge på damer, og snakke med dem allesammen, ville man jo ikke have tid til at være andre steder end i centeret!!  Når jeg træner, så træner jeg!  Men dermed ikke sagt at jeg ikke kigger hvis en sød pige går forbi, men jeg står ikke og savler........hvis man træner seriøst, bliver man aligevel så sjov at kigge på (rød i hovedt, kraftig stønnen ect.) at det nok ikke lige er "score tidspunktet"....... :)

Link to comment
Share on other sites

her er nogen af de "typer" de tog pis på, på det nu desværre ret døde Ironmag.com..

Mon ikke vi kan finde lidt af os selv i nogen af disse "glatnakker":)

Beach Boys

You know who they are! The guys who comes to the gym sporadically and build their routines around their arms and pecs. Benching and curling, benching and curling. No lower body, no back, and no brain. They usually stroll around in the gym wearing baggy pants and a tank top, showing off whatever development they have achieved in the front of their upper bodies. Ha ha, do they look stupid or what?

Behind the Neck Club

In this category, I guess most people don't know jack about their shoulder joints or maybe some just don't care. If they see someone who's bigger doing something, no matter how stupid, they want to emulate. They think they found a secret. Well, I'm sorry. Pulling down the handle behind your neck in lat pulldowns or bringing the bar down behind the neck in overhead presses is dangerous and stupid! It's not a natural movement, it stresses the ligaments to the maximum, and that's not a position where I would like to handle heavy weights.

The Shrug Circle

The shrug is a really good trapezius builder. You just take a bar or dumbbell and keep your arm straight, then you pull up and down with your trapezius by raising and lowering your shoulders. It's so simple, yet I see people rotating their shoulders in a circular movement while doing shrugs. What the heck for? That's not more effective, on the contrary in fact! The only thing you might accomplish is a busted neck.

Weightlifting Belt Guys

These are usually skinny pencilnecks or confused beginners who think they become hardcore weightlifters when they strap a belt around their waist. It's perfectly all right to use the belt in the heaviest sets of squats and deadlifts.

But wearing it throughout the whole workout? When you do dumbbell curls, flyes, leg extensions, seated calf raises, or crunches?! Come on! They usually wear gloves and wrist straps too...

The Squirrels

So, what the heck do I mean with that line? Well, squirrels collects stuff and hide it all the time. To often I see squirrels in the gym. They run away with dumbbells and plates and never return them to the stack! This really pisses me off! Hunting down equipment in the gym will make you lose valuable time!

Stupid Spotters

A spotter's only function is to help out on maximum lifts in the last couple of reps. They are there to help you out if you get stuck under the weight. However, sometimes you see spotters who is spotting on the first rep of a set! Or even spotting on the eccentric portion of the lift! Come on! Who is doing the workout? The subject holding the weights or the spotter?

The Bench Press Bouncing Race

These are the guys who load the bar with weights which is far above their squatting weights, if they would do squats, that is. Anyway, they are doing the eccentric portion of the bench press in less than a few nanoseconds and then they use the recoil bouncing effect, which contribute to about 90% of the concentric force, to "press" the bar up to the starting position.

The Million Set Morons, by Brandon

These are usually skinny guys that think that if they do more sets that they will get big. Their workouts consist of ten sets of every exercise you can think of and can usually be found at the gym everyday.

The Throwers, Jerkers, and Kickers, by Brandon

Throwers throw up weight that is too heavy for them, thinking that if they lift heavy weights people will compliment them on how strong they are. Mostly seen trying to throw up weight doing bicep curls or any type of raises for the shoulders. Jerkers can be identified by training their legs or back and jerking the weight up on leg extensions or leg curls, and jerking weight trying to do back exercises. Kickers try to gain momentum on exercises like chin-ups, pull-ups, or dips by kicking their feet to propel themselves upward. Throwers, jerkers, and kickers always try to get extra reps by using poor form.

Personal Overtrainers, by Brandon

The personal trainers that your gym usually provides, that personally train you to overtrain. These guys or gals prey on beginners and turn them into million set morons.

The Grunters, by Thorax

These are the people who grunt and scream for each and every rep they perform, no matter what exercise or what weight they use. They just have to grunt! It all that counts. If you grunt you'll grow!

Well, it's ok if you make some noise on your big three. It's even perfectly all right to scream out on your last rep in a heavy squat. But it's not sane to grunt and scream while doing dumbbell curls, or in sets above 8 reps. Common, go to the zoo, will ya! And grab some bananas on the way out.

The REP till you RIP guys, by Thorax

Have you ever noticed these little pencil necks that occupies the pull/cable machines and rep on forever with virtually no weight? When you ask them why, they reply with something about really exhausting the muscle. "Sure", you say with a smile, and assume that this is their last "pumping set" for that muscle group. But when you are ready to step in and use the machine, you find out that the little fragger has at least 5 more sets to do!

"Just a Warning"

I hate going to the gym and seeing these so called "TRAINERS" who weigh about 102 Lbs., wear gold chains, reek of cologne and run around trying to give all the women "spots". If I ever go to the gym and see some "TRAINER" trying to "spot" my girl I will personally smack a 45-pound plate against his head!

"The Librarian"

We have all seen this guy! He walks into the gym with the latest copy of "Bodybuilding for Librarians". He goes over to the bench, does one set, and then sits up, picks up the mag from the floor, and proceeds to read the longest story in it!!! I know they're out there because, I always get stuck behind this guy...

"Mr. Stretch", by Larry Twohig

Stretch - the fella who seems to spend more time stretching and doing calisthenics than actually lifting... Although some light stretching before and after shouldn't be frowned upon, if you're going to devote most of your gym time doing so, do us a favour, and stick to the aerobics area.

Dr. Squat", by Larry Twohig

(Sorry to infringe on the copyright Fred!) - but the wanna be Dr. Squats are out there... They insist on loading the bar up with twice the amount of plates they can handle, and then proceed to perform 1/8 the range of motion, screaming as the wrench it up three or four times... Then after they rack purposefully loud, they look around, as if to collect respectful glances... What a joke! Go deep or don't go at all.

......

og vi kunne blive ved :)

Undskyld for den lange post... det morer mig bare hvor ens "fjolserne" er over hele verden..og at der nok er lidt "fjols" i os alle sammen :)

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

For at fortsætte beskrivelsen af "typer", så er følgende måske interessant:

Den svenske psykolog, Stig Helling, interviewede i 1993 25 mænd, som alle havde anvendt anabole steroider. Mændene var i alderen 16-40 år, og socialt og psykologisk set kom interviewpersonerne fra forholdsvist problemfrie miljøer. Alle på nær én havde været eller var "kropsbyggere". De havde dyrket eller dyrkede bodybuilding, og flertallet havde tidligere været idrætsaktive. Grunden til, at de 25 interviewpersoner er fortsat med bodybuilding, forklarer de især med, at træningscentret (gymmet') får en ret central plads i deres liv. Centret bliver et "helligt" sted, hvor basale tryghedsbehov tilfredsstilles, og hvor de som medlemmer får eller skaber en identitetsfølelse. De måder interviewpersonerne forholder sig til bodybuildingen på, rubricerer Helling i tre kategorier:

- den "konsekvente" bodybuilder:

satser 100% på sin aktivitet, og det centrale i livet er at spise, træne og sove efter et nøje udtænkt program. Den konsekvente bodybuilder ryger ikke og drikker ikke alkohol og lever et meget regelmæssigt liv, som er tilpasset træningen. En bodybuilder kan udmærket tilhøre denne kategori i en periode og i andre perioder nærmere kategoriseres i de følgende typer.

- den "ekstreme" bodybuilder:

går et skridt videre end den "konsekvente" og har en nærmest destruktiv livsførsel. Den "ekstreme" satser på træningen med alle midler, ligegyldigt hvilke medicinske og sociale følger livsførselen kan bringe med sig. Anabole steroider og andre midler indtages uden velovervejede grænser, og isolationen fra den øvrige verden forstærkes.

- motionisten:

den "vaklende" bodybuilder: vil gerne nå nogle bestemte mål, men er ikke klar eller i stand til at leve op til en konsekvent træningsstil. Kostplanen overholdes ikke, og alkohol, tobak og lignende er svært at afholde sig fra.

Med henblik på at udlede nogle såkaldte subkulturelle træk blandt brugere af motions- og fitnesscentre ('gymkultur' som subkultur) har to svenske sociologer, Thomas Johansson og Fredrik Miegel, i midten af 1990'erne interviewet 15 mænd og kvinder. Herudfra har de foretaget en tentativ opdeling af bodybuilderne:

- ideologerne:

ser træningen som vejen til et godt helbred og velbefindende

- de stereotype bodybuildere:

kroppen er det vigtigste, og målet er at blive så stor som mulig

- almindelige brugere:

vigtigst er de kosmetiske motiver for en regelmæssig

 træning.

I følge Johansson og Miegel er risikoen for anvendelse af anabole steroider størst i gruppen af "stereotype bodybuildere", hvor "ideologerne" tager kraftigt afstand fra anvendelsen af dopingmidler. Johansson og Miegel anfører lighedstræk mellem den mandlige bodybuilderkultur og andre typer af ungdoms- og subkulturer. Inkarnerede bodybuildere kendetegner de ved en bestemt livsstil og fremtoning. Livsstilen er karakteriseret ved disciplin, hård træning og kostplanlægning. Den kan være helsebringende, på den anden side kan den medføre social isolation. Tegnet på "medlemskab" af denne kultur er kropsstørrelse og -form.

Identiteten og selvfølelsen synes afhængig af muskeludviklingen, og Johansson og Miegel anfører lighedstræk mellem ekstreme bodybuilderes kropsattitude og anorektikeres. Lighedstræk mellem anorektiske træk og mandlige bodybuilderes kropsopfattelse anføres ligeledes i en amerikansk undersøgelse fra 1993. Ved et interview af 108 bodybuildere, hvoraf 55 anvendte anabole steroider, viste at 9 af de interviewede, som anvendte anabole steroider, det vil sige 16,3% af misbrugerne, led af såkaldt "omvendt anoreksi": En urealistisk opfattelse af at se for lille eller for svag ud. En opfattelse, som havde afgørende indflydelse på den generelle, daglige praksis. I 1992 gennemførtes en større interviewundersøgelse i Canada på initiativ af Canadian Centre For Drug-Free Sport. 62 interviewpersoner, som trænede mini-mum fire gange om ugen, indgik i undersøgelsen (The Body Image Study, 1992). De var i alderen 14 til 35 år, og 22 af interviewpersonerne anvendte eller havde anvendt anabole steroider og andre dopingmidler. Tre nøglemotiver for anvendelse af dopingmidler blev udledt i undersøgelsen: opnå andres respekt fysisk attraktivitet øget selvfølelse og selvtillid. Af undersøgelsen fremgik det, at nogle af dopingbrugerne endog var tiltrukket af faren og det forbudte i at anvende anabole steroider. Mange af interviewpersonerne med dopingerfaringer ville i starten egentlig bare tage en enkelt "kur". De fortsatte imidlertid for at øge muskelstørrelsen, stimuleret af omverdenens voksende opmærksomhed, samtidig med at de i starten ikke registrerede bi-virkninger. Senere bivirkninger bagatelliserede de med forvisning om, at der nok fandtes en mere sikker kur, eller at så meget andet også var sundhedsfarligt. For mere erfarne bodybuildere accepteredes bivirkninger som noget, man måtte tage med for at nå sit mål. Deltagerobservation i kombination med spørgeskema- og interviewundersøgelser er foretaget i et dansk og et norsk styrketræningsmiljø af respektivt Sørensen 1998 og Barland 1997. Begge undersøgelser giver et indlevende indblik i, hvorledes de lidt upræcise startmotiver for nybegyndere i styrketræningsmiljøer: "at have lyst til at træne" og "at komme i lidt bedre form" for nogle efterhånden kan udvikle sig til en form for besættelse: en livsstil omkring det projekt, det er at "bygge" en bestemt kropsform og -størrelse. Den britiske sociolog Anthony Giddens definerer "livsstil" ved rutiniseret praksis. Livsstilen manifesterer sig i tøj- og spisevaner samt bevægelses- og handlemønstre, som ikke kun er et udtryk for, hvem man kan være, og hvad man kan blive, men også for hvem man gerne vil være. Og for de bodybuildere, Helling betegner som de "konsekvente", og Johansson og Miegel som de "stereotype", er gennemgående rutiniserede handlinger centreret omkring træning, kost og hvile og for nogle af dem også omkring doping med henblik på at forme kroppen på en bestemt måde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg så noget i dag, jeg liige må kommentere..

en gut, der kørte tunge cablecurls. han svajede så meget i ryggen for at "få den op" han næsten gik i bro..jeg overdriver ikke meget. Hans ryg bevægede sig nok 30-40 grader fra øvelsen gentagelsen startede til den sluttede..

og så påstår de at dødløft og bent rows er farlige.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share