VL sko


Bellini
 Share

Recommended Posts

Har slidt bredbåndet tyndt nu (kan I mærke det går langsommere :cool:) i jagten på en IRL forretning der sælger VL sko - det kunne fx være Adidas Ironwork eller Equipment. Forretningen skal helst ligger i HT-området.

Kom glad! :bigsmile:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Har slidt bredbåndet tyndt nu (kan I mærke det går langsommere :cool:) i jagten på en IRL forretning der sælger VL sko - det kunne fx være Adidas Ironwork eller Equipment. Forretningen skal helst ligger i HT-området.

Kom glad! :bigsmile:

/Bellini

Nu kender jeg desværre ingen irl forretninger der ligger inde med VL-sko men tag da en snak med Hr. Inzer her på boardet... han sælger dem og hvis det er fordi du ikke er sikker på hvilken størrelse du skal have er det vel ikke værre end at du kan sende dem tilbage og få nogen andre hvis de ikke passer i første omgang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg desværre ingen irl forretninger der ligger inde med VL-sko men tag da en snak med Hr. Inzer her på boardet... han sælger dem og hvis det er fordi du ikke er sikker på hvilken størrelse du skal have er det vel ikke værre end at du kan sende dem tilbage og få nogen andre hvis de ikke passer i første omgang :smile:

Jooo...det er en mulighed. Det er blot det, at med min erfaring for at købe sko, så skal vi sende dem frem og tilbage 7 gange, førend jeg rammer størrelsen (der er STOR forskel på størrelserne).

Men - hvis ikke jeg kan finde en forretning, så må det være sådan. :smile:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Jooo...det er en mulighed. Det er blot det, at med min erfaring for at købe sko, så skal vi sende dem frem og tilbage 7 gange, førend jeg rammer størrelsen (der er STOR forskel på størrelserne).

Men - hvis ikke jeg kan finde en forretning, så må det være sådan. :smile:

/Bellini

nu solgte jeg de sko inden inzer fik dem

hvis du prøver et par adidas løbe sko eller en anden model, så har du størrelse

jeg har solgt over 100 par, og har kun byttet et par

(mest fordi klaphatten ikke havde råd, men sagde de ikke passede)

Så bestil du bare et par ved inzer

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke så skrap til tysk, så er der ikke en venlig sjæl, der kan fortælle mig hvad forskellen er på Ironworks og denne sko: http://www.nerlinger.com/dpshop/shop.cgi?s...ng=d&katseite=0

Skulle nemlig selv til at bestille et par Ironworks, men syntes nu de andre er betydelig pænere. :smile:

Ironwork er en smaller model (dame model )

Den største forskel er i hælen, som på ironwork er lavet i noget kunststof

Så det kan være svært at få sat nye hæle på

På equipment modelllen, er hælen i træ, så det gør den meget nemmer at reperer på

Men ingen problem med nogen af skoene til normal brug

Edited by jfk
Link to comment
Share on other sites

Ironwork er en smaller model (dame model )

Den største forskel er i hælen, som på ironwork er lavet i noget kunststof

Så det kan være svært at få sat nye hæle på

På equipment modelllen, er hælen i træ, så det gør den meget nemmer at reperer på

Men ingen problem med nogen af skoene til normal brug

Tak for dit svar :smile:

Vil den sko også være passende til at bruge gennem hele sit træningspas, og ikke kun under squat? http://www.nerlinger.com/dpshop/shop.cgi?s...ng=d&katseite=0

Hvori vil en seriøs motionist (amerikansk fodbold), mærke forskellen henne. Stabilitet? bedre teknik grunden høj hæl? Eller?

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar :smile:

Vil den sko også være passende til at bruge gennem hele sit træningspas, og ikke kun under squat? http://www.nerlinger.com/dpshop/shop.cgi?s...ng=d&katseite=0

Hvori vil en seriøs motionist (amerikansk fodbold), mærke forskellen henne. Stabilitet? bedre teknik grunden høj hæl? Eller?

Jeg ville ikke mene de var velegnede til andet end squat og bænkpres, det slider også unødigt på dem at gå rundt i dem og bruge dem til curls. Hvis ikke man er vægtløfter kan jeg ikke se hvad man skal bruge sådan et par sko til, der er mange styrkeløftere der bruger dem, men endnu flere der bruger et par gode kondisko. Den "høje" hæl kan hjælpe én hvis man har problemer med dybden i squat, den gør det lidt nemmere at komme ned.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke mene de var velegnede til andet end squat og bænkpres, det slider også unødigt på dem at gå rundt i dem og bruge dem til curls. Hvis ikke man er vægtløfter kan jeg ikke se hvad man skal bruge sådan et par sko til, der er mange styrkeløftere der bruger dem, men endnu flere der bruger et par gode kondisko. Den "høje" hæl kan hjælpe én hvis man har problemer med dybden i squat, den gør det lidt nemmere at komme ned.

Jeg har ikke problemer med dybden i squat. Det vil sige det faktisk slet ikke er hensigtsmæssigt for mig at invistere i sådan et par sko. :smile:

Tak for dit svar, Søren.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er så bedst? :smile:

Og er det både ironworks I og II der er smallere?

Jeg har ingen erfarring med de 2 modeller. Har kun været i en II'er en enkelt gang. Jeg generaliserede bare mht til VL sko kontra kondipramme. :smile: Jeg har selv en polsk model... :innocent:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Man kan bruge et par squatsko til al træning, måske lige bortset fra plyometriske hop, løb og den slags.

De bliver ikke mere slidt end alle muligt andre sko ved at stå og curle med dem på, de har faktisk den fordel af det er mere slidstærke end alm. sko og man har en fast solid base under alle løft.

Dog er squatvarianter self. den primære grund til at man skal købe dem.

Gav selv 4-500kr for mine købt i polen. Er et par år gamle og har stadig en del flere år i sig, og har haft dem på 2x4-5timer hvor eneste uge under alle former for øvelser som et center med vægte tilbyder.

Så for mig har det skam været en god invistering. :smile:

Har desuden meget lidt fleksible fodled så den ekstra hæl har hjulpet mig med bedre at kunne opnå godkendt dybde i squatten, og har betydet at jeg kunne frontsquatten uden ting og sager under hælen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share