Chin-ups og sports klatring


Bo th
 Share

Recommended Posts

Torsdag - Klatre træning i KK

boulderede i grotten ca. kl. 17.15-18.45 holdt ca. 10 minutters pause midtvejs.

6 x campus - tog 3-7 pullups på top listen hver gang og hoppede herefter af.

Gik sku godt idag - kan tydeligt mærke øget crimp styrke efter jeg er begyndt at træne på hangboardet!!!!!

½ crimp hele vejen.

Link to comment
Share on other sites

Træning i Københavns klatreklub

fra 1915-2200 ca.

alle ruter nedenfor var på den nye væg:

Blå 6a ( fra konkurrencen) - opvarmning

Sand 5b

Sort 6b/c Mit første rigtige go - har selv bygget denne rute :-)

Rød 6b+

gul 6b

Blå 7a+ i første go i dag ( prøvede bevægelser på den for 1 uge siden da jeg byggede den)

Blå 7a - faldt( konkurrence ruten)

Blå 7a - toppet :-) Slet ikke så svær, men godt med den rigtige BETA - TAK MADS :-)

Tror dog jeg prøver "søren" sekvensen næste gang, i stedet for gaston'en.

Havde lidt at et forvirrende træningspas idag..... !

jeg pumpede helt vildt til i den første time, og syntes det var umuligt at ryste det ud på ruterne.

Specielt min højre underarm var voldsomt pumpet og havde virklig svært ved at følge med.

Men fra kl. 20.30 og frem til 22.00 gik det sku bare super derud af. det ses vel også :-) 2. 7a'ere idag :-)

måske gjorde den korte (men hårde) opvarmning, at jeg havde mere juice i armene til slut. modsat måske hvis jeg havde varmet op som vanligt med 10 ruter fra 5a-6b først....... ???

fedt at klatre på reb med Mads W. - det gav virklig noget på teknik konto'en! massere af indspirerende klatring, som jeg kan lære meget af.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Træning - Tirsdag i Københavns klatre klub.

Det blev til en kort dag idag - ca. 1 times tid....

Skulle først undervises i vægindstruktør færdighederne.

Så trænede hårdt fra ca. 21.00 -22.30

x antal set af 10-15 bevægelser ca.? med et pausemål på 1 minut. men det glippede ofte.

nogle af turen blev kun til 3-5 bevægelser inden jeg faldt af. Prøved i ca. ½ delen af set'ene at presse mig lidt mht. at vælge nogle svære greb at holde - ofte mindre crimps og svære kneedrops. Men fed træning ellers! Styrken er højere ind jeg regnede med! mærkede dog lidt ømhed over ve. albue.....

-

tog også lige 4 x 3-5 pullups i åben hånd/fingerspidserne på en dørkarm på arbejdet i nat :-)

"Hør på mig - Du høje gud over styrke og muskler - velsign mig :-)"

Link to comment
Share on other sites

Søndag: Boulder konkurrence og godt selskab, hos en ven til hans fødselsdag :-)

Jeg flashede vist nok 3-5 problemer og måtte opgive 2 helt, men fik med hiv og slæb arbejdet nok til at få toppet i alt omkring 6 måske 7 problemer. Havde lidt svære ved dem end forventet.

Jeg havde svært ved at overskue problemerne pga. de mange greb og farver der var på væggen - hulk hulk :-)

Mandag: Trænede på reb fra 19-22 - projekt dag...

Manglede lidt styrke - sikkert pga. søndagens bouldering.

Men

varmede op på gulvet + lidt bevægelser på væggen. og tænkte jeg kunne snuppe en 6b+'er som første rute. MEN MEN MEN

endte med at starte med en 7a+ .... og måtte give op samme sted som tidligere. :-(

Grøn 7a+ - loftruten - faldt her i 1go. ( 3. go ialt)

Grøn 7a+ - igen - Toppet :-)))) 2. go idag :-) ( 4 forsøg ialt)

Sandfarvet 7c - hang midtvejs i loftet.. (droppede toppen)

Sandfarvet 7c - hang midtvejs i loftet.. (droppede toppen)

Pink - 6b+ - måtte hænge på næst sidste greb..... Var Rø... pumpet :-( følte mig ellers frisk midtvejs....

Sandfarvet 7c - hang midtvejs i loftet.. (droppede toppen) igen...

Sandfarvet 7c - hang midtvejs i loftet.. (droppede toppen) igen........

har svært ved fod teknikken oppe i loftet :-((((

Når pyt - Konlusion: Fik hugget den Grønne 7a+ af :-) men sparsomt udbytte af arbejdet på sandfarvet 7c...

Struktur PT:

Mandag klatrer jeg på Reb Med Mads.

Resten af ugens ca. 3 trænings dage, skal der fokuseres på ALT :-)

ofte ser træningerne sådan ud:

min. 30 ture af 10-15 bevægelser med 1 minuts pause. i bouldergrotten under "abekatten".

fokusere på teknik og bevægelser. Og tager tilpas dårlige greb til at jeg er lidt presset. Men ikke så mange af dem, så jeg ikke er restitueret efter ca. 1 minuts pause. Bliver meget pumpet af disse træninger. Men får bevæget mig meget synes jeg.

nogle ture er med gode greb og svære bevægelser(kryds, dybe kneedrops osv.) andre ture er med lette bevægelser men Svære greb (små crimps, sloppere og pinch greb).

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget har din sheiko approach i pullups givet på toppen?

Jeg har prøvet det af vist nok 2 gange. Men mener at jeg nåede ca. ½vejs i uge 3 før jeg stoppede med skemaet, begge gange...

Det var dog pga. andre emner kom i vejen, som havde højere priotet. som eksempelvis en klatre ferie eller konkurrence. Hvor at træningen af "sheiko-pullups" ville forvære restitutionen og forvære præstationen af de andre nærværende mål.

Men jeg steg betragtelig i styrke undevejs. Så min vurdering er af at jeg vil kunne vinde 5-10kg. på mit max som er da/nuværende ekstra 55kg. som så ville ende på 60kg. 1rm. ca.

Men styrken ryger hurtigt tilbage til udgangspunktet, hvis ikke den stimuleres på ny! Så min hverdags træning (primært klatring) kan blot holde den lidt vedlige. og mit max er således ca. 50kg. pt.(ekstra)

Det vurderer jeg udfra at, inden programstart trak jeg 40kg. 2 rep 1-2 set, men efter uge 2 kunne jeg reppe 4rep x 40kg. og 2 rep 4-5 set a 40kg.

Men jeg løftede ofte gerne 10kg. mere i hvert set, end programmet foreslog. Det virkede ellers blot alt for let. og hvis skemaet sagde 5 rep a +12kg. så blev det ofte 5 rep a15kg. i stedet for eksempelvis. da jeg ikke gider at stå og rode med de små skiver hele tiden. så benyttede mig kun af 10-15-20kg. skiverne og det mix jeg kunne lave med disse.

____________________________________________________

Tirsdag: Skulle have trænet Hangboard baseret finger styrke.

Men har droppet det, da jeg giver den gas onsdag i klatreklubben. og tager så til Götaborg og klatrer ruter på lørdag og søndag.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: klatring i KK kl. 10.00

varmede kort op og klatrede herefter følgende:

5 ture af ca. 1 minut på væggen og 1 minuts pause.

holdt så 2 min. pause

og dette gjorde jeg 5 gange. - så I alt 25 ture af 1 minut. i bouldergrotten under abekatten.

meningen var 40 ture. men gik helt død efter de sidste 5 ture.

Håber sku ikk at det regner i gøteborg i weekenden!!! for så skal der sku bare klatres plastik igen igen igen i KK

Link to comment
Share on other sites

øv regnvejr i sverige hele weekenden. Så bliver hjemme og træner på hangboardet.... Så jeg kan blive STÆRK :-)

Prøver lige at se om jeg kan uploade et billed af hangbordet her i weekenden.

Har trænet minimalt her fredag formiddag. havde min søn med i klatreklubben og vi mødtes med nogle venner. Så jeg snakkede, kiggede og kastede rundt med min søn lidt af tiden. Så det blev kun måske 10 runder af 1 minut ca. i abegrotten. Blev hurtigt pumpet idag. Oplever dette ofte, måske er min opvarmning for kort og klatrer for hårdt for hurtigt..... ?

Link to comment
Share on other sites

Træning - Rute klatring i KK Mandag d. 31.8 kl. 19-22.00

opvarmede moderat på gulvet med div. øvelser: håndvægte, pushups, udstrækning + div. ca. 10 min.

Rød 5a

Sandfarvet 6b/c

sandfarvet 5b x 2

Blå 7a (sørens)

Grøn 7a+ (sørens)

Blå 7a+ ( min egen, klatrede sekvenserne som tiltængt! sad godt :-)

Pink 6b+/c uden kneebar'en :-)

Grøn 6b/c (peter richters) FLASH :-)

Blå 6b - den crimpede på kanten :-) - måtte hænge

Blå 6b - igen - toppet ud.

slut for idag - er godt tilfreds - var ikke brændt ud, på trods af klatret 3 7a'ere :-)

Havde ingen problemer med de individuelle bevægelser på nogle af ruterne!!!! Men skulle blot ryste ud i ny og næ.

Kan virklig mærke forbedring i både teknik, bevægelserne og styrken. efter at have klatret min nuværende struktur. - se de forrige indlæg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning i kk ONSDAG KL. 17-19 - rute klatring...

har følt mig flad og brugt hele dagen, men var usikker på om jeg kunne nå at træne torsdag eller fredag. og skal kører til Italien på fredag - hvor jeg har første klatredag søndag tror jeg. Så tog i KK alligevel.

Jeg klatrede: (nåede ikke at lave noget opvarmning på gulvet, men gik direkte på væggen)...

Blå 6a+ (p.walbums)

Gul 6b ( søren a's)

Gul 6b+ (søren a's)

Rød 6c - Topreb(søren a's)

Blå 7a :-) ( dette er 3 eller 4. gang jeg har ført den, den føles som 6c).

Grå 7b (med flere hæng.. )

Grå 7b - 2 hæng - gik meget bedre men var stadig ikke helt udhvilet da jeg gik på 2. gang. Men ville nok ikke være blevet det idag alligevel :-)

Pink 6b/c med 2 hæng (uden pause efter den går 7b, men skulle lige sætte reb op, og vise beta).

slut - arbejdet med "grå 7b" var sku noget der drænede energien fra underarmene :-) Men føler at den kun mangler 2-3 forsøg mere inden den er i huset... Men det må blive når jeg kommer tilbage efter ferien.

glæder mig sku - ITALIEN fra 11-27 september :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så er første træning efter min tur til Italien, overstået. Jeg har dog holdt 7 dages pause efter sidste klatredag på klipperne.

meget sparsom opvarmning og klatrede kun lidt idag.

6a+ Blå rute

6a Rød rute - onsight... den er vist bygget imens jeg var afsted - yderst mærkelig rute, intet forekom naturligt for mig...

6b/c pink rute på køkken overhænget.

lidt projekt arbejde på 7b - grå rute. - det blev til 2 ture. kan alle bevægelser, men pumper ud.

så der går nok 2-4 uger før den er i hus :-(

****************'

fingre træning her til aften og i nat.

aften: dynamisk træning med hård rød gummiring.

Natten: 10 sek. hæng - 1:14 sek. pause - 10 set.

på en ca. 1-1½cm bred kant - over elevatordøren på mit arbejde.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Træning: har været godt øm siden træningen i lørdags ( i kk og hangboard om natten).

underarmene er blevet stive og ømme. Er vist lidt ude af form, men fedt, for så er der da noget at arbejde for.

Mandag morgen:

boulder + cirkler i abegrotten.

ca. 2 timers træning.

slut: 1 tur op af rebet med den lille vægtvest og tog 10 armhævninger i toppen af rebet, og klatrede ned igen.

Mandag Aften: 1 minuts pause imellem hvert set.

40 minutters Hangboard træning. ( metolius hangboard, let vinklet )

ca. 15 set af 9-10 sek. statisk Hæng på mellem størrelse crimps ( 1½ fingerled ca.)

ca. 6 set af 6 sek. statisk hæng med ca. 4 kg. ekstra - på små crimps ( ½ fingerled ca.)

ca. 6 set af 1 armhævning, med ca. 8 kg. ekstra, indnu mindre crimps.... :-) (de yderste greb på nederste række)

nogle gange mislykkedes det at komme helt op.

Tirsdag: hvile... Næsten :-)fingercurls

10 set af 20-25 repitationer, 1 minuts pause(: af hver hånd, seperat).

vægt ca. 12kg. ( 3 skiver ).

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Onsdag Morgen kl. 08.00- 09.30

Træning i KLatrekluben KK - Boulder og cirkel træning

del 1: samlet tid 35. minutter:

45 sek. klatring - 90 sek. pause. primært crimps og pinch greb.

Del 2: samlet tid 16 minutter:

60 sek. klatring - 3 minutters pause - sammenlagt 5 set.

bar en "lille" vægtvest på ca. 6-7 kg. var meget presset i denne øvelse. klatrede primært på crimps og pinch greb. faldt næsten 1 gang i hvert set...

Jeg må til at skrive ned, hvad jeg laver, når jeg træner.... trænede i 1½time. Men har glemt nogle dele af træningen. :-(

Afslutning:

1 tur - Reb klatring med vægtvesten. tog 10 armhævninger i toppen af rebet.

½ tur - reb klatring med vægtvest, failure - kunne hverken komme op, eller ned. slab rebet og faldt/hoppede ned....

Link to comment
Share on other sites

Træning: natten til Fredag - ca. kl. 01.00

underarme: finger og wrist rolls ( en hånd af gangen/solo greb)

håndled rolls:3 set - 10 rep - 12kg. ( 3 små vægtskiver a 4kg. ca.?)

Stående finger Rolls:

4 set - 10 rep - 12 kg. ca. ( 3 små vægtskiver) 1 minuts pauser

4 set - 10 rep - 20 kg. ( 1 20kg. skive) 1 minuts pauser

9 set - 8 rep - 24 kg. ( 20kg. skive + 1 lille skive a ca. 4kg.) 1 minuts pauser

6 set- 4-5 rep - 28 kg. ( 20kg. skive + 2 små skiver a ca. 4kg.) 3 minutters pauser

8 set - 20 rep - 12 kg. ( 3 små skiver a ca. 4 kg.) 1 minuts pauser

Håndled Rolls: 2 set - 15 rep

Link to comment
Share on other sites

Træning i Københavns Klatreklub - kl. 20.00-22.30

kl. 20-22.00 - Boulder træning problemer af 4-8 bevægelser

kl. 22.00-22.15 - 3-4 cirkler af 15-25 bevægelser.

kl. 22.15-22.30 2 cirkler af 3 minutter på / 3 minutters pause.... det gav sku et vildt pump i armene. så selv de bedste jugs føldtes som de værste sloppere... :-)

Pause i weekenden.

Klatre på Reb i Gøteborg på mandag - håber jeg på. håber at få onsightet eller redpointet en rute i 7. grad.

Link to comment
Share on other sites

Træning i Klatreklubben KK- mandag d. 12.10 kl. 19-22.30

kort opvarmning - for kort - Jeg skal simpelthen til at acceptere at jeg skal varme langsomt og grundigt op! ellers pumper jeg voldsomt til for hurtigt - som jeg har gjort så mange gange før! jeg skal varme op ca. 45-60 minutter med rebklatring - inden jeg prøver at redpointe mine projektruter!!!

Grå 7b - hangdogget. ville lige prøve bevægelserne af inden et evt. redpoint forsøg. men droppede forsøget idag.

Boulderede 6-10 bevæger - 3½ minuts pause - 6 forskellige problemer som blev gentaget -4 gange vist nok.

Blå 7a - klatret med overraskende lethed!!!!!!!! til min store forundring.

Pink 6c - klatret efter en lidt kluntet start på et flash forsøg af Mads' gule 8a'er.... den har dårlige greb i bunden. så den skal forsøges når jeg er frisk - ikke efter en boulder træning mv.

boulderede ca. 8 runder i abegrotten, med 1 minuts pause imellem.

Link to comment
Share on other sites

Træning i KK Lørdag kl. 18.00-20.00

kort opvarmning - lidt hopperi på gulvet og fik svunget armene lidt.

så let klatring de første ture- derefter svære - fokus på bevægelse og generel finger styrke/hypertrofi.

Klatring på tid:::::

45 sek. på

60 sek. Hvile

samlet tid 34 minutter.....

...............................................

15 minutters pause

......................................................

klatring:: med VægtVest ( ca. 6kg.)

30 sek. på - ( ca. 5-7 bevægelser) - fokus - svære greb og maks styrke.

2 Min. Hvile

Samlet tid: ca. 20 minutter.

.......................................................................

5 minutters pause

..................................

Klatring: med vægtvest ca. 6 kg.

3 min. på

3 min. hvile

3 set.

...................................................

klatring: uden vægtvest-

3 min. på

SLUT

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19.10 kl. 19-22.30 Klatring I KK

varmede godt og roligt op idag:-)

1 lodret rute - alle greb - varierede bevægelser

Grå 6a - den med det lille loft til venstre for abekatten.

Blå 6b+ på abekatten :-) længe siden sidst :-) - gav godt pump i hø. underarm

Grå 7b - hangdogget med flere hvil( 2 el.3)

Grå 7b - igen ----- nåede til sidste Jug... 3 greb fra ankaret :-( endte på den hvide halvmåne.... bedste skud so far.

Blå 7a + ( min :)

Grøn 7a+ - faldt efter loftkanten.

Blå 7a - FALDT - lige under cruxet v/ første anker.

- slut på ruter - makkeren gik hjem.

så boulderede ca. 20 minutter i abegrotten - korte problemer a 4-8 bevægelser.

fik også lidt ondt i hø.ringfinger pulley. så skal vist tage lidt længere problemer den næste uge, + holde liidt igen med de hårdeste crimps.

Vægttræning Tirsdag kl. 02.30

wrist rolls: 8kg. 20 rep 3 set super settet med fingerrolls som skrevet nedenfor.

finger rolls: 8kg. 20 rep 3 set.

1 minuts pause i mellem set - ovenfor.

--

Finger rolls 16kg. 15 rep 3 set.

-ll- 20kg: 10 rep 3 set.

-ll- 24kg: 8 rep 10 set de sidste set ( fra set 5-slut) var ikke helt ud til fingerspidserne :-(

-ll- 20kg: 10 rep 10 set

5 min. pause ( skulle lige arbejde lidt... )

-ll- 16 kg. 17 rep 5 set - rullede godt ud i fingerspidserne :-)

wrist curls:

16kg. 13 rep 1 set

16kg. 20 rep 1 set

16kg. 28 rep 1 set

Rewerse wrist curls:

4 kg..... 10 rep - 3 set

SLUTTTT

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

NAT - TRÆNING :-)

kl. 00.05 - natten til Onsdag:

Finger rolls:

en hånd af gangen, efter begge hænders set - pause.

16kg. 10 rep - opvarmningen...

16kg. 20 rep 4 set

20kg. 10 rep 10 set - har minimum kørt 10 set her. måske mere, da jeg glemte at notere dem nogle gange.

24kg. 6-8 rep 10 set - ca. 1-3 minutters pause. imellem set'ene

28kg. 5-7 rep 6 set - ca. 1-3 min. pause imellem set'ene

20kg. 12-16 rep 10 set - ca. 1-3 min. pause imellem set'ene

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

træning i Klatreklubben KK

skidt træning i dag... Der var alt for mange menesker - kulden er kommtet, pløks er lukket og alle strømmer åbenbart ind i KK :-o

Så det blev til en hullumhej træning med lidt cirkler og lidt boulderproblemer. og til slut 2 ruter

Rød 6c den med lister... :-)

Blå 6c/7a

Link to comment
Share on other sites

Træning i klatreklubben KK - Fredag kl. 07.45 - 10.30

Fokus - anaerob udholdenhed.

opvarmning af lidt blandet trevers og korte sekvenser i abegrotten.

-

10 cirkler a 3minutter - med 3 minutters pause.

( 3 i abegrotten, 3 på køkkenvæggen, 4 på endevæggen)

2 x 20minutter på væg med 10 min. pause

Godt trænings pas

slapper af weekenden over - og giver den gas på mandag

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

projekterer pt. en plastik rute i KK - den Grå 7b på køkken væggen. har alle bevægelserne, men frustrerende ikke at have udholdenheden/ eller fart nok til at kunne snuppe den endnu. Men regner med at den snart er i hus. Skal blot ramme den helt rigtige dag, hvor alt klapper. så som: være frisk og 100% restitueret på dagen, motiveret og klar mentalt, og få opvarmningen til at gøre kroppen klar til opgaven.

hvornår alt dette hænger sammen, ved jeg dog ikke :-l men det må sku være snart!

Tror jeg boulder mandag aften og prøver at give Ruten et skud eller 2 på Onsdag!!!!!

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kom dagen....

Træning i Klatre klubben KK - Onsdag kl. 16-20.00

varmede forsigtigt op fra kl. 15.30 til 16.00 inkl udstrækning.

Klatrede:

5a Rød rute - til højre for campusboardet(gamle placering).

5c+ lilla rute - Mit eget design

6a+ Blå rute - valbums

5b Sand rute - klatrede denne, og satte topreb på dette anker, så jeg kunne klatre blå7a uden at skulle klippe før loftet. Det giver et godt flow og meget sjovere klatring. jeg holdt en kort pause uden at binde mig op - ca. 2 min. og tog så "blå7a" :-)

7a Blå rute - læs ovenfor.

ca. 15 min. pause herefter....

7b Grå rute :-) - redpointet for 1. gang!! og så i første forsøg i dag :-) super godt Det var lidt et klimaks at nå slut grebet :-)

7a+ Blå rute - igen en rute som jeg selv har bygget - og er selvfølgelig ret vild med den! ærgre mig at alle ruter pilles ned nu... for der er nogle fede ruter pt. men selvfølglig, så har jeg klatret alle ruter i klubben på nær 2!!!!! så Jeg har haft god fremgang i år. glæder mig til ... Fremtiden :-) for der skal bare trænes HÅRDT og høste fliden, ved at opleve fremgangen.

-----

ca. 10 min. pause

---

2 timers boulder "hold-konkurrence". her fra kl. 18-20.00 Rutebyggeren har gjort et godt arbejde og sat nogle gode problemer.

jeg var på et hold som stod lidt udenfor konkurrencen. der var 4 personer på hvert hold, og på mit hold var 3 af os indstruktører... ( på de pågældende hold som var med i konkurrencen).

Men det var 2 fede timer som fløj afsted. - følte mig ikke sønderligt mærket af min "opvarmning" på reb inden konkurrencen. så formen må være ok.

På Lørdag står den på TOTAL RUTE KONKURRENCE I PLØKS KL. 10-16.00 :-)

og søndag skal jeg se MOTO GP :-)

Link to comment
Share on other sites

Træning Lørdag d. 7.11

Træningen i dag, bestod af så mange og så hårde ruter som muligt. Fra kl. 10.00 - 16.00. i forbindelse med:

TOTAL RUTE KONKURRENCE I PLØKS

Sidste år landede jeg på en 17 pl. vist nok, så det er lidt af en overraskelse at opdage at jeg i år nåede en 4 pl :-) men Total konkurrencerne er også mest for motionister og eks. konkurrence klatrere....

Det var en fed dag, med mulighed for at klatre ca. 40 helt ny ruter, mange af dem med helt nye greb også :-)

Jeg tror dog kun at jeg nåede at prøve i omegnen af 15-20 ruter. jeg toppede måske blot 13-15 af dem.

det positive var at jeg har god udholdenhed til at holde en høj volume. den sidse ½ time holdt jeg stort set ingen pauser, men gik bare fra rute til rute( min makker var færdig). Bl.a. faldt jeg på slutgrebet... på en ellers fed rute, men tror jeg måske havde haft bedre chance for at tage slutgrebet, hvis jeg havde set fodtrinet som skal bruges for at holde grebet i den rigtige retning.

men pyt -

Det var en fed dag. jeg fik klart klatret meget og faldt meget :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share