Hjælp mig med at finde en brystøvelse


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg skal bruge en brystøvelse der ikke involverer pres. Først kom jeg til at tænke på noget flyers af en slags, men så skal jeg jo gå og være flov over mig selv. Så kom jeg også til at tænke på DB pullover, men jeg kan ikke huske om den mest rammer lats eller pecs? Anyways, kom med forslag til brystøvelser, der ikke kan kategoriseres som en presseøvelse (og helst noget hvor jeg kan se mig selv i øjnene bagefter)

Link to comment
Share on other sites

:blink:

:laugh:

Tidspunktet for denne post er lettere mistænkelig...

Hvorfor er det du skal undgå pres?

http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...CBLyingFly.html

Pullovers er ifølge strengthlab (http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/home.htm) primært lats og serratus anterior, ExRx liste over involverede muskler er noget mere omfattende

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal bruge en brystøvelse der ikke involverer pres. Først kom jeg til at tænke på noget flyers af en slags, men så skal jeg jo gå og være flov over mig selv. Så kom jeg også til at tænke på DB pullover, men jeg kan ikke huske om den mest rammer lats eller pecs? Anyways, kom med forslag til brystøvelser, der ikke kan kategoriseres som en presseøvelse (og helst noget hvor jeg kan se mig selv i øjnene bagefter)

Du napper en håndvægt, tager fat med begge hænder og lader albuerne stritte ud mest muligt hvilket giver brystmusklen bedre betingelser end lats. Lad håndvægten passere så tæt så muligt henover dit hovede.

Dernæst, og her kan jeg ikke huske det præcist, for det er lang tid siden jeg har kørt øvelsen for at ramme bryst - men prøv dig frem med at lave hældning på bænken decline/incline.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share