HST.. uden isolations øvelser!


Yetti
 Share

Recommended Posts

Hej....

Jeg har efter længere tid nu kommet frem til, at jeg godt kunne trænge til lidt mere masse på kroppen!! Har indtil videre haft mest fokus på styrke...., så har jeg jo fulgt den til tider hede diskussion omkring HST, og det virker som om, er er mange fortalere for skidtet, så nu må jeg prøve det.... Primært fordi man slavisk kan følge en progression, og det kunne være vejen frem for typen, der ikke er super struktureret....

Lad os bare få på det rene, at det bliver en HST-klon og ikke ren HST, jeg kommer til at træne...

Mit problem ligger i, at jeg ikke gider træne isolationsøvelser.... Så umiddelbart vil volumen i sådan en træningspas blive noget lav... hvis man kun har 6-7 basisøvelser!!, hvis vi ellers tager i betragtning, at man holder sig til 2 sæt pr. øvelse.

Nogle forslag til en løsning? udover at proppe nogle sæt på?

Mvh. Jac

Link to comment
Share on other sites

Det er da slet ikke noget problem at køre HST, hvis man kun vil basisøvelser.

Bare et forslag:

squat (front, OL eller power)

bænk (mange variationer)

dødløft (eller hangclean eller powerclean)

chinups (evt startende som pulldown eller assisted)

military (eller sidepress eller alternating db press)

rows (bb, db)

3 sæt af hver som udgangspunkt, så er man vist godt kørende.

Det er klart at har man få øvelser er man nødt til at tage flere sæt for at få volumen op i et fornuftigt niveau.

Link to comment
Share on other sites

Det er da slet ikke noget problem at køre HST, hvis man kun vil basisøvelser.

Bare et forslag:

squat (front, OL eller power)

bænk (mange variationer)

dødløft (eller hangclean eller powerclean)

chinups (evt startende som pulldown eller assisted)

military (eller sidepress eller alternating db press)

rows (bb, db)

3 sæt af hver som udgangspunkt, så er man vist godt kørende.

Det er klart at har man få øvelser er man nødt til at tage flere sæt for at få volumen op i et fornuftigt niveau.

Lige præcis min tanke, men nu bliver det jo fremlagt på deres side, at flerledsøvelser kun skal trænes i 2 sæt..!

Derfor min undren..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dog bare ikke man får den ønskede effekt. Jeg har brugt basis øvelser flere gange i mine hst, og det spiller bare ikke at køre 15 rep i de store basis øvelser.

Hvis ikke man vil køre nogle iso øvelser, tror jeg der er programmer der er langt mere anvedelige end HST.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dog bare ikke man får den ønskede effekt. Jeg har brugt basis øvelser flere gange i mine hst, og det spiller bare ikke at køre 15 rep i de store basis øvelser.

Hvis ikke man vil køre nogle iso øvelser, tror jeg der er programmer der er langt mere anvedelige end HST.

Nogle ideer?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share