Tun i olie


korsager
 Share

Recommended Posts

indeholder tun i olie omega3 fedtsyrer, eller er det bare usundt fedt?

Jeg har indtryk af at det generelt ikke er særlig god olie der bliver brugt i dåserne. Hvis du bedst kan lide tun i olie synes jeg du skal købe den i vand, dræne den og så selv hælde lidt god olie på (eks. tidselolie, jomfru olivenolie, valnøddeolie - der er nogle der ved langt mere om dette end mig, men jeg vil tro at det er et spørgsmål om at gå efter de olier med mange mono- og polyumættede fedtsyrer).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bedst kan lide tun i olie synes jeg du skal købe den i vand, dræne den og så selv hælde lidt god olie på (eks. tidselolie, jomfru olivenolie, valnøddeolie - der er nogle der ved langt mere om dette end mig, men jeg vil tro at det er et spørgsmål om at gå efter de olier med mange mono- og polyumættede fedtsyrer).

God idé!

Utroligt jeg ikke selv fandt på det :cool:

Link to comment
Share on other sites

Stubbe> Ikke noget jeg ved med sikkerhed, men tvivler meget på at de har fyldt en god olivenolie etc. på de billige dåser med tun. Men udover det så ved jeg ikke noget om kvaliteten. Pt. spiser jeg selv glyngøres tun i olie pga. smagen.

Edit: Har lige sendt en forespørgsel til dem om hvilken type olie de bruger, så kan vi måske blive klogere på emnet.

Edited by Dines
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share