Amerikansk Fodbold


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Træning morgen:

Jog:

500 meter - jeg orkede ikke mere i morges.

Kuglestød:

45xdiverse stående. 30 m. 7,26 kg, 15 m. 8,2 kg

10xreduceret tilløb

5 fuldt tilløb.

De stående og reducerede tilløb var bedre end i går. De fuldt tilløb var ikke noget særligt.

Træning aften:

Jog:

1000 meter - pænt tempo.

Squat:

4x6@160 kg

Dødløft:

4x4@150 kg

Stiff legged DL:

3x8@105 kg

Udfaldsskridt:

3x8@70 kg

Calf raises:

3x8@100 kg

Generelt ganske god vægt i dag. Jeg er stadig et stykke vej fra fordoms styrke, men en måned, så vil jeg tro at jeg nærmer mig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning her til aften:

Diskosprogram:

1x 16.07 minutter. PR! Tror ikke jeg kan gøre det meget hurtigere.

Sprint ABC:

10x20 meter

Sprint:

5x50 meter stigningsløb

5x30 meter baglæns løb

3x30 meter sidelæns løb H/V

Spring:

Løbespring: 5x5

Frøhop: 5x3

Vertikale hop: 5x5

Mave:

3x10xbenløft i ribbe

3x8xvinduesvisker til under vandret

3x10xtwists med vægtstang

I morgen lidt vend og lidt andre forskellige øvelser. Kun et træningspas i morgen, og fredag er det så i HSF for første gang i en måneds tid.

Link to comment
Share on other sites

Diskosprogrammet er 24 forskellige øvelser, som har til formål at forbedre styrke og smidighed i Mave/ryg/hofte/ben regionen.

Træning i dag:

Kuglestød:

45 stående stød: 30 med 7,26 kg - 15 med 8,2 kg

15 stød med reduceret tilløb.

5 stød fuldt tilløb. Det føles som om der er et godt flow i teknikken, så jeg glæder mig allerede til næste konkurrence. Måske allerede d. 12. november i Ballerup Super Arena.

Frivend:

4x4@115 kg - fucking TOUGH!!!

Frivend pulls:

2x5@130 kg - lidt for tungt. Jeg lavede dem ikke ordentligt.

2x5@125 kg - bedre.

Jumpsquats:

4x(2x)3x85 kg

Good mornings:

1x8@45 kg

2x8@55 kg

Lat raises:

3x8-10-12@5 kg pr. hånd. Har problemer med skulderen, så går lidt langsomt frem her!

Super træning i dag. Jeg elsker at træne. I morgen skal jeg ned og gøre HSF usikkert!

Link to comment
Share on other sites

Træning i HSF i dag.

Vetö og L^P var tough i dag!

Larsson var der også... :laugh:

Bullergøj ser lidt blød ud for tiden. Ikke så skarp! :tongue:

Bænkpres:

2x8@130 kg - lette vægte, men mange gentagelser er altid hårdt!

1x4@140 kg - skulle have haft seks, men styrken er ikke helt hvor den har været efter vægttabet.

1x5@135 kg - gik ned i vægt for i det mindste at få seks i den sidste. Det lykkedes så heller ikke. :nonono:

Squat:

2x6@160 kg - raketter, og ikke så tosset.

2x4@175 kg - det var rart at smage lidt på nogle lidt tungere vægte igen! Men det er stadig ikke tungt nok.

Bicepscurl:

3x8@25 kg (pr. hånd)

En gammel folkeskoleklassekammerat træner også nede i HSF. Han gik og prikkede til mig hele træningspasset fordi jeg havde glemt mine joggingbukser og trænede i de bukser jeg plejer at have på til kuglestød. Han synes det var feminint. Men da jeg blev træt af at høre på ham og spurgte ham om han ikke snart skulle lære at løfte ordentlige vægte blev han småsur! :laugh: Don't dish out if you can't take the heat!

Link to comment
Share on other sites

Træning i HSF i dag.

Vetö og L^P var tough i dag!

Larsson var der også... :laugh:

Bullergøj ser lidt blød ud for tiden. Ikke så skarp! :tongue:

Bænkpres:

2x8@130 kg - lette vægte, men mange gentagelser er altid hårdt!

1x4@140 kg - skulle have haft seks, men styrken er ikke helt hvor den har været efter vægttabet.

1x5@135 kg - gik ned i vægt for i det mindste at få seks i den sidste. Det lykkedes så heller ikke. :nonono:

Squat:

2x6@160 kg - raketter, og ikke så tosset.

2x4@175 kg - det var rart at smage lidt på nogle lidt tungere vægte igen! Men det er stadig ikke tungt nok.

Bicepscurl:

3x8@25 kg (pr. hånd)

En gammel folkeskoleklassekammerat træner også nede i HSF. Han gik og prikkede til mig hele træningspasset fordi jeg havde glemt mine joggingbukser og trænede i de bukser jeg plejer at have på til kuglestød. Han synes det var feminint. Men da jeg blev træt af at høre på ham og spurgte ham om han ikke snart skulle lære at løfte ordentlige vægte blev han småsur! :laugh: Don't dish out if you can't take the heat!

:4flex:

Link to comment
Share on other sites

Vågnede klokken 8.30 i morges og gjorde mig klar til at tage til træning. Men det gik ikke.

Jeg er øm i hele kroppen. Jeg har trænet otte gange i denne uge, og har ikke haft en træningsfridag i knap tre uger, så det er vist på tide i dag. Løber måske en lille tur i eftermiddag.

Tror programmet vil blive lavet så jeg skal lave 10 træningspas om ugen, med tilladelse til at skippe et hver uge, hvis kroppen fortæller mig at jeg skal.

I dag skulle jeg have stødt kugle. Det har jeg gjort 3 gange i denne uge, jeg skulle lave opadstød med udfald og uden, men det kunne jeg alligevel ikke med min skulder. Jeg skulle lave rows, det har jeg fået masser af i min træning og jeg skulle lave calf raises. Mine lægge var alligevel også færdige.

Så matematikken siger mig at det ikke er så tosset at holde fri i dag.

Link to comment
Share on other sites

Træning i HSF i dag.

Vetö og L^P var tough i dag!

Larsson var der også... :laugh:

Bullergøj ser lidt blød ud for tiden. Ikke så skarp! :tongue:

Bænkpres:

2x8@130 kg - lette vægte, men mange gentagelser er altid hårdt!

1x4@140 kg - skulle have haft seks, men styrken er ikke helt hvor den har været efter vægttabet.

1x5@135 kg - gik ned i vægt for i det mindste at få seks i den sidste. Det lykkedes så heller ikke. :nonono:

Squat:

2x6@160 kg - raketter, og ikke så tosset.

2x4@175 kg - det var rart at smage lidt på nogle lidt tungere vægte igen! Men det er stadig ikke tungt nok.

Bicepscurl:

3x8@25 kg (pr. hånd)

En gammel folkeskoleklassekammerat træner også nede i HSF. Han gik og prikkede til mig hele træningspasset fordi jeg havde glemt mine joggingbukser og trænede i de bukser jeg plejer at have på til kuglestød. Han synes det var feminint. Men da jeg blev træt af at høre på ham og spurgte ham om han ikke snart skulle lære at løfte ordentlige vægte blev han småsur! :laugh: Don't dish out if you can't take the heat!

Det så godt ud i squat i dag. Du skal nok løfte toughe vægte inden så længe...

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Morgentræning:

Jog:

1000 meter - god fart, som sædvanligt.

Kuglestød:

45xstående - 30x7,26 kg - 15x8,2 kg

15xreduceret tilløb

7xfuldt tilløb

Det var sjovt i dag. Der var nogle rigtigt gode stød i mellem.

Aftentræning:

Jog:

500 meter - nærmest sprint.

Træk:

4x4@77,5 kg - god fart. Meget bedre end sidste mandag.

Træk Pulls:

4x5@107,5 kg - lidt tungt i den første, men ellers gode rep.

Bænkpres:

2x8@130 kg

1x7@130 kg

1x6@130 kg - Jeg nærmer mig 4x8 på 130. Når det lykkedes stiger jeg i vægt, ikke før!

Diverse maveøvelser til at slutte af på.

Link to comment
Share on other sites

Bullergøj: --> Det var ikke din mave jeg tænkte på. Du ser bare ikke så skarp ud i løftene! :tongue: Dit squat ser skidt ud, men til gengæld halter dit bænk. Så må du jo bevise jeg tager fejl på lørdag, når jeg kommer og kigger!

I går måtte jeg skippe træningen. Jeg havde det skidt og følte mig ikke klar til at træne.

Træning her til formiddag:

Jog:

1500 meter

Medicinbold:

3x8@7-6-5 kg bagover

3x8@7-6-5 kg fremad

3x8@7-6-5 kg opad.

Jeg har droppet den sidste øvelse, da den ikke giver noget, og derfor bare er spild af tid.

Link to comment
Share on other sites

Er langt fra på toppen fysisk, men træningen i går aftes var ikke så tosset.

Squat:

4x6@165 kg - gode løft i mellem

Dødløft:

4x4@165 kg - nogle regulære raketter i mellem. Jeg er sgu begyndt at holde af den øvelse.

Strækbens dødløft:

3x8@110 kg

Udfaldsskridt:

3x10@70 kg

Calf Raises:

3x10@100 kg - der skal mere vægt på, men jeg skal lige finde god balance først.

Mens jeg har det som nu, tager jeg hvert træningspas som det kommer. Jeg har svært ved at få luft når jeg vågner om morgenen og jeg har meget ondt i halsen.

Jeg træner ikke i HSF på fredag, da de fleste af drengene skal til stævne i weekenden og da jeg har fået forskudt mit program, så jeg først skal lave de store igen på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

ja ok, hvis det er med den på, er det nok også bedst du bliver væk - gider ikke se dig køre german volume training for læggene :-p

Han gider jo kun se de RIGTIG TOUGHE drenge gå hårdt og da vi ikke er der pågrund af stævne Lørdag kan jeg godt forstå han blir væk, det er jo ikke sjovt at se jer andre stå og curle med håndvægtene :nonono:

:laugh::tongue: :4thumbup:

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Du har som sædvanligt ret, Louis. (Undtagen når samtalen falder på hvorvidt motorsport er sport! :laugh: )

Jeg har så i dag til træning konstateret at jeg hellere må blive i sengen resten af ugen. Det er planen at jeg skal gå RIGTIGT hårdt i næste uge, og derfor må jeg hellere få bugt med sygdommen før den får bugt med mig. Derfor kommer jeg desværre heller ikke til Roskilde på lørdag.

Men til drengene som skal til Roskilde og løfte: GÅ HÅRDT!

Link to comment
Share on other sites

Tilbage på træningsbanen efter at have ligget syg henover weekenden, og sådan set også var mærket af sygdom under træningen hele sidste uge.

Derfor valgte jeg at lade som om at sidste uge ikke eksisterede, så jeg lavede det jeg skulle have lavet mandag i sidste uge.

Kuglestød:

45 stående stød: 30 m. 7,26 kg og 15 m. 8,2 kg

15 stød reduceret tilløb 7,26 kg

5 stød fuldt tilløb.

Ganske rustent i dag, men alligevel nogle ting i det som jeg rigtigt godt kan lide i øjeblikket.

Træk:

3x4@77,5 kg - Det var bare for let!

1x4@82,5 kg - meget tæt på PR, tror jeg.

Træk Pulls:

4x5@107,5 kg - igen ganske lette vægte. Her har vægttabet, som nu har rundet ni kilo, ikke kostet så meget.

Bænkpres:

3x8@130 kg

1x6@130 kg - Jeg holder fast på hvad jeg sagde i sidste uge! Jeg går ikke videre til højere vægte før jeg får 4x8 på 130.

Mave:

3x16@10 twist på plint

3x10@20 kg - mave med vægtskive bag nakke.

2x10 H/V@10 kg - Jonas Laursen Raises. Liggende på siden på plint, skiftevis op og ned.

Jeg er rigtigt godt tilfreds med træningen i dag!

Den nuværende kropsvægt siger 108,2 kg. Det er 9,3 kg mindre end da jeg startede op d. 18. september!

Link to comment
Share on other sites

En hilsen til HSF!

Tillykke til Marc (Larsson) med de 282,5 i dødløft!

Tillykke til Ronnie (c0y0te) med de 285 i squat!!!

Tillykke til Bjørklund (Bullergøj) med de 360 i squat! (Ved godt den ikke blev godkendt, men har set løftet, og det er vist da bare et spørgsmål om tid, hva!?!)

Tillykke til Louis (L^P) med de fuldstændigt sindssyge 280 i squat!

Link to comment
Share on other sites

En hilsen til HSF!

Tillykke til Marc (Larsson) med de 282,5 i dødløft!

Tillykke til Ronnie (c0y0te) med de 285 i squat!!!

Tillykke til Bjørklund (Bullergøj) med de 360 i squat! (Ved godt den ikke blev godkendt, men har set løftet, og det er vist da bare et spørgsmål om tid, hva!?!)

Tillykke til Louis (L^P) med de fuldstændigt sindssyge 280 i squat!

Takker :blush::superman:

Du skulle ha været der, det var TOUGHT :4thumbup:

Ses til træning

Link to comment
Share on other sites

TOUGH Træning med Hammertime i dag!

Kuglestød:

Den sædvanlige smøre...

Squat:

4x6@170 kg - lidt tungt idag, så jeg kører også 170 i næste uge. Det vigtigste i vinter er ikke at blive stærkere, men at støde længere.

Dødløft:

4x4@170 kg - Det er utvivlsomt PR!

Strækbensdødløft:

3x8@110 kg - tought!

Udfaldsskridt:

3x8@70 kg - Uden de sædvanlige balanceproblemer.

Calf Raises:

3x10@110 kg - tough!

Link to comment
Share on other sites

Træning i går:

Jog:

800 meter

Sprint ABC:

12x20 meter

Sprint:

5x50 meter stigningsløb

5x30 meter baglæns løb

3x30 meter sidelæns løb H/V

Spring ABC:

14x15 meter

Spring:

5x5 løbespring

5x3 frøhop

Mave:

4x10 benløft i ribbe

4x10 vinduesvisker på plint

4x10@20 kg twist walk

4x10@70 kg twist

Fin træning. Lidt træt i benene efter squat og dødløft i tirsdags, men ikke så slemt som det har været.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share