Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 4. juli 2012

Cykeltur til "Hvidovrestranden" med familien.

Fin lille strand og lavtvandet område til børn - og dejlig tæt på.

Torsdag d. 5. juli 2012

Tilbragte endnu en dag i Lejre. Når indgangen er betalt en gang, fungerer billetten som "årskort" resten af sæsonen - og det er et dejligt sted.

Nåede at være en smule kreativ med ler sammen med Lauge - og fik nogle gode fif af "lerdamen", bl.a. vedrørende, hvis man selv vil prøve at brænde nogle små figurer i bål.

Var forbi inuitterne og "stenalderfolket" endnu en gang - og blev bl.a. klogere på klædedragter og legetøj.

Fredag d. 6. juli 2012

Morgen:

Chins

3x10xbw

Styrketræning i kajakklubben

-med Rolf og Thore

Dips

4x10xbw ret tunge...

supersættet med

Chins

1x8xbw+10 kg

2x6xbw+10 kg

One arm rows

3x8x22

supersættet med

Maveøv. på skråbænk

DB press

2x8x12

1x6x12

supersættet med

Back+side extensions

3x12+12+12

DB curls - stående

1x14x10

1x8x12

supersættet med

Lateral raises

2x8x6

Triceps extensions

3x4-8x6->5kg

supersættet med

Maveøv. på gulv

("pavels + "leg raises lige+skrå)

Flad DB press

1x8x13,5

1x8x16

Skrå DB press

1x4x16

1x6x13,5

Søndag d. 8. juli 2012

Træt efter meget sent i seng og tidligt op samt spoleret lur - følte mig heldigvis ikke så træt som jeg burde...men ved det plejer at indhente mig i de næste dage...

Tillod mig dog også eftermiddagskaffe og jordbærtærte hos svigerfam. i dag

(drikker ikke kaffe til hverdag)

Udendørs på græsset nåede jeg lige at få flettet lidt pistols ind...

Pistols

1-2-3-4-5-6-7-8

Cykling til og fra kajakklubben.

Havde en aftenaftale med Gregers i kajakklubben. Det var mægtig hygligt, og vi fik også trænet...

Squat

1x10x20

1x8x30

1x8x50

1x5x60

2x6x60

Gregers var med på squatten, blot med flere reps - selvom der var cyklet ca. 100 km tidligere på dagen...og stativet var indstillet til min højde...så der var lige en bonus for hvert sæt ;-)

Pullups

1x10xbw

1x6xbw+10 kg i bælte

1x4xbw+15 kg i bælte

1x2xbw+20 kg i bælte

Dejligt at prøve lidt tungt igen. Gregers var med på at køre med ekstra vægt - og kunne desværre tage flere gentagelser :tongue: (4 med 20 kg ekstra)

Dips

2x10xbw

2x5xbw+10 kg

Pyha dipsformen er langt væk...

Chest supported rows (larmeøvelsen)

1x10x30 let

2x8x50 relativt tungt

1x6x50

Skrå DB press

10x10x13,5

1x6x16

1x5x16

Flad DB press

2x8x16

DB curls

3x8x12?

Triceps extensions

3x8-10x6

Ville gerne have fortsat, men klokken for mange...

Mandag d. 9. juli 2012

Formiddagscykeltur med familien.

Tirsdag d. 10. juli 2012

Aften og ret træt...

Chins

1x5xbw

1x10xbw

1x12xbw

3x5xbw+12 kg i bælte Styrken føltes helt i bund i dag...

Ring dips efterfulgt af ring rows

3x10+10

Energien rakte ikke til mere...må hellere smutte ind under dynen inden de små kalder alt for tidligt... :nono::smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan du stadig lave almindelige dips? Jeg har ikke til ringdips men fik mine to savbukke med fra Nivå. De er nok ret støvede :blush:

Hej G.

Tak for dejligt selskab!

Jeg kan træne ringdips hjemme, når jeg gider hænge ringene op. Alm dips i kajakklubben eller hvor jeg evt støder på muligheden andetsteds...

Nat nat

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Torsdag d. 12. juli 2012

I svømmehallen med familien.

Rolf blevet syg...øv.

Fredag d. 13. juli 2012

R stadig syg...

Gåture til legepladser med ungerne formiddag og eftermiddag.

Legede bl.a. Peter Pan med Lauge og klatrede op i legetårne og holdt udkig efter Kaptajn Klo og krokodillen...

Lørdag d. 14. juli 2012

I Avedøre svømmehal igen med vennepar og deres datter. Lauge prøvede for første gang at svømme/lege i "voksenbassinet" og præve svømmefødder.

Leg raises: 1x10

Gåtur hjem fra svømmehallen med Thore sovende i vogn.

Pullups

2x8xbw

3x5xbw (+12 kg?)

Ring rows

4x10xbw

Ring dips

5x8xbw

Eftermiddag og aften inde i København med familien og Lillebror+gravide "svigerinde".

Vi var bl.a. på Ofelia beach og se på sandskulpturer. De var vældig flotte. "Frisen" med evolution var sejt lavet.

Is og kanalrundfart nåede vi også :-)

Det var en helt perfekt dag med superdejlig stemning og energi hele dagen.

Søndag d. 15. juli 2012

Igen en nat med dårlig nattesøvn..suk. Burde være vandt til det...og når mjeg prøver at tage lur med, bliver den kun på 15 min...nå...livet går videre alligevel.

Gåtur i Vigerslevparken en halv times tid med Thore i vikle.

Pistols

3x5

Rygbøjninger

3x15

Eftermiddag og aften hos venner - inkl tur på legeplads.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16. juli 2012

Alene med ungerne pga en 24 t's vagt til R...

I mødregruppe - både L. og Th. med.

Gåtur om eftermiddagen til biblo med ungerne og retur.

Tirsdag d. 17. juli 2012

Pullups

2x10xbw

Pistols

1-2-3-4-5-6

Så blev Thore desværre rigtig syg med høj feber efter blot at have været forkølet...(= morsyg, pjevset og dårligt sovende)

Kortere gåtur.

ca ½ times aftentræning (meget træt)

KB:

2x30x16 2H sw

2x10 1H sw + 3+3+3 snatch x12 med hver hånd

clean, squat and jerk

4x10x12+12

Baglårselastikøvelse

3x6 med hvert ben

Maveøv. på gulv

2 x 3 øvelser supersættet.

Onsdag d. 18. juli 2012

Thore var bedre til morgen med temp kun 38,4 C - men det varede ikke længe...så var feberen høj igen (over 40 C til aften)...det stakkels pus havde det skidt hele dagen...og moderen syntes heller ikke, at det var særlig fedt...det er svært at lave noget som helst med en syg baby og det er heller ikke sjovt at "se til"...

Fik endelig staklen til at sove nogenlunde rigtigt til aften...så jeg tog et smut i kajakklubben...meget tiltrængt at få noget indebrændt energi ud, selvom jeg var træt...

Spinning ca 40 min for fuld hammer...der var nogle af "de unge" fyre i klubben, der havde sat techno på...hører normalt hellere heavy eller rock eller andet...men det er ok lige til spinning...

Back+side extensions

2x10+10+10

Dips

1x15xbw

1x10xbw

Skråbænk, maveøv.

2 sæt

Skrå DB press

3x10x13,5

Hjem igen for at nå lidt søvn...

Torsdag d. 19. juli 2012

Thore bedre, men ej rask (38,6) - begyndene appetit på mad igen.

Dagsplanerne aflyst...

Chinups

1x17xbw

lang pause pga børn...

1x16xbw

1x3xbw+16 kg i bælte

1x4xbw+16 kg i bælte

1x5xbw+16 kg i bælte - med lange pauser imellem...

Ring rows

3x12

Far bar reverse curls

4x10xstang+12 kg kb

Længe siden...føles dejligt...

Cykeltur med cykeltrailer ca 8 km

Fredag d. 20. juli 2012

Dårlig nat med baby med ondt i maven og utrøstelig af flere omgange...

Til gengæld feberfri baby til morgen og gladere til formiddag efter bommelum...

Rolig hjemmeformiddag ...endnu en dag...

Eftermiddagstur på Vestvolden og i Brøndbyskoven med hele familien.

Thore i rygsækken for 1. gang, hvor han tog en dejlig lur.

Det var dejligt, frodigt og grønt - og vi fik set på alle mulige spændende ting og dyr med Lauge... fx. en sjov bro, hvor vi passede godt på ikke at vække TROLDEN, røde og brune skovsnegle, vinbjergsnegle, mariehøns, hundefodspor i mudder, korn, burrer til at drille med, egerngnavede grankogler - samt lærte at forcere stejle skrænter og fandt en hule...

Glemmer nogle gange, at bruge de dejlige steder, der er tæt på ofte nok!

Link to comment
Share on other sites

Det er fedt at konstatere, at du ikke falder i "jeg har fået 2+ børn, så nu er forfaldet ikke min skyld"-fælden som alt for mange kvinder. Respekt for det. Alle småbørnsmødre (ja, og faktisk også fædre) skulle tvinges til at læse din log hver dag! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er fedt at konstatere, at du ikke falder i "jeg har fået 2+ børn, så nu er forfaldet ikke min skyld"-fælden som alt for mange kvinder. Respekt for det. Alle småbørnsmødre (ja, og faktisk også fædre) skulle tvinges til at læse din log hver dag! :laugh:

Tusind tak for de dejlige ord. Det varmer at høre :smile:

Det ER (meget) sværere, at få trænet med børn - er selv overrasket over, hvor meget ens tid, trætheds/energi-niveau og prioriteringer ændrer sig - men selvfølgelig er det muligt.. det med at gribe i egen barm...

jeg arbejder selv på at "klynke" mindre og komme ud af dårlige vaner, samt er endnu engang ved mentalt at omstille mig og ændre "indstilling" til tingene...

:blahblah: :blahblah:

Lørdag d. 21. juli 2012

10 min's challenge i pullups

Havde lige en kort ledig stund og ville gerne lige nå lidt pullups...

Startede ud med 5'ere pr. 30 s. men det var for hårdt lagt ud, så gik over til 2'ere gentaget så snart kroppen var klar.

Dvs. 4x5 på 2 min, så 10x2 på de næste 3 min = 40 på 5 min, derefter 2'ere og sidste halve minut 4x1 = i alt 74 reps

BW ca 60 kg.

Er der nogen, der kan huske hvor 10 min's tråden ligger... så jeg kan se, hvad jeg skal træne henimod?

Link to comment
Share on other sites

Vestvolden er et super godt sted at have adgang til - har tilbragt mange dejlige timer der med min far! primært den del mellem roskildevej og Jyllingevej. Fine bakker at cykle op og ned af og masser af "hemmelige steder" og ikke mindst noget hemmeligt militær-noget ved jylllingevej :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lørdag d. 21. juli 2012

Nåede videre at besøge venner i sommerhus ved Sejrøbugten. Nåede selvfølgelig et smut i vandet og fik lavet en sandtrold til at angribe "fædrenes" store sandborg :tongue:.

Sent hjemme...

Søndag d. 22. juli 2012

Lang travetur ned forbi venner tæt ved "Bjerget" - ned til "Fugleøen" og retur. Thore i vikle noget af vejen.

Pistols

5x5

Mandag d. 23. juli 2012

Slumreformiddag... pakning etc.

På "Hvidovrestranden" med ungerne om eftermiddagen.

Tirsdag d. 24. juli 2012

Afsted på meget social ferie i Jylland...

Det har været muligt lige at klemme enkelte øvelser ind hist og pist :4thumbup:

Frokosthygge hos venner med nyfødt baby i Odense.

Eftermiddags og aftenhygge hos the Buxboms.

Push-ups

6x20 på græsplænen.

Der var trætte børn til aften...

Onsdag d. 25. juli 2012

Travetur med Eva og unger og leg og trænning på legeplads.

Det blev til:

Pullups:

6x10xbw (pullup/chinup/hammer)

1x3xbw på bred, rund stolpe.

Eftermiddag og aften hos min faster med selskab af min kusine med hendes to tøser - den yngste 1 dag yngre end Thore, den ældste en helt fantastisk 9-årig tøs - og min fætter og hans kæreste.

Det var festligt og med super stemning! Siddende udendørs med aftensol og udsigt over markerne og "live" guitar fra Rolf.

Fredag d. 27. juli 2012

Hos mor :smile:

Søvnmængden har ikke været optimal, så det er godt at få mulighed for lidt ro...

På legeplads - i varm sol...

Push-ups

4x20 ss med

Pistols

1-2-3-4-5-6-7

Pullups

2x10xbw

1x10xbw hammergrip

1x8xbw chins

På stranden ved Tange-søen.

Lørdag d. 28. juli 2012

Gåtur.

Maveøv. på gulv.

Pullups/chins

4x5xbw m. pause i toppen.

Endnu en nat med mange afbrydelser og lidt søvn...

Eftermiddag/aften på Moesgård vikingetræf og se på vikingelivet...

Desværre var de store slag aflyst pga regn - men fik bl.a. set cool "linjekamp" inde skoven...

Det er et lækkert område!

Lauge var helt vild med at prøve at kæmpe med "stålsværd" mod Rolfs kollega, se på heste, slå på tromme, se våben m.m.

Tøffede imponerende rundt i ca 4 timer - kun kortvarigt på skuldrene etc.

Søndag d. 29. juli 2012

Skodnat- især tidlig morgen pga. Th... det er ikke lige tidspunktet, at ændre amme - og soverytmer, når man er hjemmefra med begivenhedsrige dage og selv har meget lidt overskud ved de natlige "vækninger"...

Formiddag i Randers Regnskov - Thore båret i rygsækken og i vikle.

Vi fik bl.a. fodret flagermusene og næsebjørnene. Lauge påstod at kakkerlakkerne kildede, når de gik på hans arm... (vi tror ham :biggrin: )

Det er et dejligt sted!

Aften:

Pistols

3x10 :smile: Kan lave 10 igen på en god dag.

Maveøv.

Rygøv.på gulv.

Planken 2x90 s

Mandag d. 30. juli 2012

De nætter...nåh, men dagene begynder jo alligevel, når man har børn at tage sig af...

Tur i Mønsted Kalkgruber

Bar Thore i viklen, så det var muligt at komme rundt og udforske nogle af de mørke og ujævne grotter. Gik rundt ca 1½ time. Lauge er supersej til at gå med rundt selv.

Lille gåtur med Thore til eftermiddag og lidt trænning på legepladsen...

Chins

1x16xbw

1x8xbw hammergrip

1x8xbw pullups

Ringdips

3x8xbw

ss med

Ring rows

3x8xbw

Pullups

2x5xbw

ss med

Push-ups

2x10

Tirsdag d. 31. juli 2012

Rolig hjemmeformiddag...

Maveøv. 10 min

Lunges 3x10

Pistols 5x5

Onsdag d. 1. august 2012

Farvel til mutti for denne gang.

Hele dagen i Ree Dyrepark.

Mødtes med svigerforældrene og havde en vidunderlig dag.

Geparderne var heldigvis aktive og gad løbe efter maden ved fodringen. Lauge syntes bl.a., at det var sjovt at få en ridetur på den stocholmske kamel Åge ("Åke"), og der er gjort meget ud af "omgivelserne" og der er dejligt "rummeligt".

Hjemme igen...

Der nås ikke mere logning nu. Sengen kalder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej igen :smile:

Så er det tid til at få logget lidt igen. Her er en god dag at starte op med :bigsmile:

Lørdag d. 20. oktober 2012

En fantastisk dag i GO HIGH BANERNE på KRAGERUP GODS

Jeg var inviteret med på polterabend og tilbragte hele dagen ude i den smukkeste, spraglede, efterårsfarvede skov oppe mellem trækronerne i lækkert selskab og en oktobertemperatur på næsten 20 grader og solskin meget af tiden :4thumbup: :4thumbup:

Vi startede med sikkerhedsgennemgang med efterfølgende afprøvning i minibane i jordhøjde inden vi blev sluppet løs på egen hånd på de rigtige baner - der skulle tages i rækkefølge mht. sværhedsgrad - dvs. først en grøn bane, så en blå før man måtte prøve den røde.

Der var fem baner i alt - to grønne, to blå og en rød. (Gennemgang af brug sikkerhedslinerne, 2 stks, taljen til svævebanerne og hvordan man kommer rundt om standpladserne i træerne m.v.)

Jeg startede ud med den (mørke?)grønne. Jeg var forrest med D lige bag ved med højdeskræk - så der blev hjulpet til hun kom igennem banen - til sidst på egen hånd uden om "standpladserne". Der er kun mulighed for at "komme ned" ved ca. hver 5.? forhindring, og ensrettet - samt max 3 pers pr. standplads - og kun en mand på forhindringerne ad gangen.

Det er nogle ret lange baner, så man får prøvet lidt forskelligt mht. at balancere, springe og klatre på forskellige typer forhindringer sat sammen af grene og reb i diverse kombinationer.

Den grønne bane er allerede lidt mentalt udfordrende, når det er første gang, at man er der - man skal lige vænne sig til at klikke karabinerne rigtigt af og på hele tiden samt kaste sig af sted i svævebanerne.

Vi fik klaret den grønne, hvilket var nok for flere - men mange var heldigvis friske på at fortsætte i de blå baner - som var sværere!

Tiden flyver bare af sted - vi var to der startede på den røde - meget "spændte" efter at have luret på de andre deroppe (S havde engang prøvet 1. del af denne bane en anden dag).

Den starter med en klatrevæg, så du kommer op i højden - easy.

Så kommer en lang "liggende rebstige" med meget langt i mellem trinene og nogle rebstumper hængende ovenover, man akkurat kan række frem og nå - og så svinge sig over på næste trin og genfinde balancen inden du rækker ud efter næste rebstump.

Den gav lidt sug i maven til kroppen lige vænnede sig til fornemmelsen...

Nu kom en platform hvorfra du skulle holde i et reb i en talje, tage tilløb og springe over mod næste træ og give nogle kraftige ryk i rebet inden du mistede fart, hvis du skulle nå helt over. Var der en bag dig var der en hjælpeline, personen kunne trække dig det sidste stykke over - ellers ville du hænge deroppe... jeg var bagerst.....så ingen hjælp til mig, der selv havde måtte hjælpe min makker foran - men klarede den lige akkurat - pyyyhaaa!! De fleste vi havde set på nede fra jorden skulle have hjælp...

Næste forhindring var en masse stigbøjler hængende i lange reb på en række, du skulle bruge til at komme over til næste platform. Det svinger hurtigt ret meget.

Det var jeg god til. Den bliver hurtigt fysisk hård, hvis du ikke slapper af i armene, bruger benene - og jeg kunne også sagtens mærke den. Tip - kryds benene bag dig.

Så kom den psykisk hårdeste forhindring for mig - og rigtig mange andre!

Du er højt oppe. Du trækker et reb ind som du skal svinge dig i hen til et stort net der er spændt lodret op langt væk. Det skal du gribe inden du svinger baglæns - for du skal klatre op ad det og henover en lille trapez hen til næste platform - og først HER er der mulighed for at klatre ned fra banen. Får du IKKE grebet fast i nettet svinger du ud i "ingenting" og skal hjælpes ned på en eller anden uvis måde af instruktørerne.

Det er meget grænseoverskridende og unaturligt at kaste sig ud over en kant kun holdende i et langt reb med hænderne. Samtidig skal du bruge dine hænder til at gribe fast i nettet, som man ryger ind i med ret stor kraft (eller fødderne)...

Men, det går jo - det er heldigvis lettere end det ser ud til - alle vi så klarede det - men rigtig mange brugte laang tid på at tage springet!

Herefter var kl over 15, og der var bestilt frokost, så vi klatrede ned og spiste lækre, grillede burgere - mums - det er længe siden morgenmaden...

Derefter var det på den igen. S valgte at stoppe her - men efter lidt snak endte både bruden og flere andre - i alt var vi vist 7 piger, der kom i gang med den røde (jeg er absolut den mest "sporty", så det synes jeg er meget flot af de andre).

Selv 2. gang gav flere af forhindringerne et sug i maven - og især den med "nettet" - kan det virkelig gå godt TO gange...

Herfra fulgtes jeg bl.a. med seje 12-årige Oliver, hvis fader ikke ville fortsætte længere, men jeg sagde ok på at "hjælpe" videre.

Vi nåede næsten hele banen - til og med en lang svævebane væk fra skoven. Her hoppede vi ned fra en platform i et træ og løb tilbage langs marken med får og gennem skoven, da tiden var for fremskreden - og polterabendholdet skulle videre - og jeg kunne ikke lige se nogle nedgangsstiger derfra. Fik så at vide af en instruktør, der kun havde manglet få forhindringer og så påny en lang svævebane hjem - øv...

Der var en rigtig svær forhindring kort inden svævebanen - og det var nu kun mig og Oliver - nu mig forrest. Det var nogle lange "trapezzer"- ca 1,5 m? hængende med ret stor afstand på en lang række - du skulle kantre dig fra den ene til den anden. Samtidig skulle du løfte dine to sikkerhedsliner bag dig over nogle "dupper" - og de hang højt oppe og det svingede meget let rigtig meget - selvfølgelig med stigning opad - så også fysisk krævende - samt at det er i slutningen af dagen. Var nervøs for om Oliver kunne klare den - men det gik heldigvis. Han var megasej.

Tjah, det var vist ca. det.

Jeg synes det var vildt fedt - og med superbt vejr, smuk skov og ikke helt så crowdet, som man kan forestille sig, det er om sommeren - så kan det virkelig anbefales.

Dertil er banerne tæt på hinanden, så selvom man kun er til de grønne - så var det stadig "socialt" og man kunne gå rundt og følge med nedefra jorden.

Der skal jeg helt sikkert hen igen.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 21. oktober 2012

På legepladsen med ungerne.

Pistols

1-2-3-4-1-2-3 Længe siden sidste bentræning.

I mødregruppe.

Gåtur ca 45 min.

Mandag d. 22. oktober 2012

Pullups

3-4x10xbw

Rygøvelser på gulv (ca 20-30 min)

Lauge hentet hjem fra børnehave med feber.

Tirsdag d. 23. oktober 2012

To børn hjemme. L heldigvis feberfri igen.

Til babyrytmik med to.

Rygøv. (kun 2 sæt, mod normalt 3)

Frontsquat - kb

3x10x16

Ring rows

3x12

Ring dips

2x10

Onsdag d. 24. oktober 2012

Chins

2x18xbw - lang pause imellem - mere end forventet, da træningen har været minimal de sidste par mdr...mindre end før - bw ca 58 kg...

Eftermiddag: Svømning 1 time - juhuu.

Lå på en rigtig bane med to andre, så der blev givet ekstra gas. Fik svømmet længere end normalt på kortere tid...god fart.

Inkl. 4x25 m cr spurt - start pr. minut - (ca 20-21 s)

3-4x100 m medley - butterfly er stadig ikke min kop te, men prøver.

Er blevet bedre til at lave "rigtige vendinger" meget mere...

Dertil svømning med fødder og kun med plade.

En svømmetime i ny og næ, når det kan lade sig gøre er "min træning" og "redning" for tiden. Jeg har det rigtig dejligt med at svømme - og slapper også lidt af mentalt - samt får trænet både lidt kondi og hele kroppen på kort tid.

Jeg har i princippet mulighed for at træne kb/kropsøvelser hjemme, men der er sjældent tid og energi på samme tid - så det er meget minimalt.

Men jeg glæder mig til at kunne træne mere igen - af alt muligt!!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lørdag d. 27. oktober 2012

Virkelig tough nat med minimalt med søvn.

Ring dips

4-5x10xbw

En masse husalfegøremål, så energiniveauet var "højt" på trods af natten.

Besøgte en god veninde med helt nyfødt drengebarn - en ny legekammerat til Thore og Lauge :smile:

Sen eftermiddagstur i Hareskoven med karamelnissejagt og legen i blade. Virkelig lækker tur!

Søndag d. 28. oktober 2012

Gåtur/"skattejagt" med "aktivitetslege" med nogle venner og ungerne - Thore i bæreselen noget af vejen.

Chins på legeplads: 1x16xbw ("max") (er udmærket tilfreds med at jeg nu som mor til to lavede flere end både en crossfitter og en anden atletisk gut, der begge stoppede efter 12), trappeløb i 3 min, spring over hegn i 2 min...

Hjemme: chins: 3x12xbw

Mandag d. 29. oktober 2012

Knæet irriteret efter løbeturene på trapper, selvom jeg ellers tog hensyn, så er det "for meget".

Ring rows

4x10xbw

Push-ups

2x20 (1 sæt med pauser)

Rygøvelser på gulv - ca 25 min.

Fik feber til aften :ill: (nok samme som Lauge havde sidste uge - feber uden andre særlige symptomer)

Tirsdag d. 30. oktober 2012

Dum nat - Thore meget ulykkelig og helt utrøstelig - endte med at give panodil for 1. gang - hans første tandspids brød igennem igår, men det er svært at sige, om det havde noget med det at gøre. Tror de tænder får skyld for mere end de forårsager, men det kunne godt passe denne gang.

Feber ca. 38,4 C. :ill:

Gåture med barnevogn.

Lauge havde heldigvis en legeaftale efter børnehave, så jeg kun skulle passe et barn udover mig selv.

Onsdag d. 31. oktober 2012

Feberfri igen, juhuu. Lavede til gengæld en forkert bevægelse, da jeg skulle sætte Thore og klapvogn i bilen. Den satte sig enormt dumt i ryggen, så havde lige mindre krise et øjeblik. Det er ubehageligt, når det pludselig gør ondt, når man trækker vejret dybt... Det blev heldigvis lidt bedre i løbet af dagen..efter lidt hvile, iprener og efter lidt massage til aften..

Gåtur til Børnehaven og retur med søster H.

"Guldmønteskattejagt for L på vej hjem)

Torsdag d. 1. november 2012

En god, men lidt stresset dag.

Pullups

2x12xbw

Cykling.

Thore startede i vuggestue.

Rygmassage - ryggen meget bedre.

Fejrede fødselsdag for søster A - inden jeg susede til Erfamøde om aftenen.

(om bl.a. syringomyeli, ataxi og apopleksi hos hund)

Fredag d. 2. november 2012

Mindre gåtur.

Thores 2. dag i vug. Det går udmærket, men er stadig med hele tiden. Når der kun har været 2 pædagoger/pædagogmedhjælpere til 10 vuggestuebørn disse to dage pga. sygdom, så har man ikke lige så "travlt" med at forlade sin lille 10,5 mdr's pode et nyt sted. Selvom det er dygtige folk, så har de kun to arme hver.

Filmaften med godt selskab, så kom lidt sent til køjs.

Lørdag d. 3. november 2012

Super skodnat. Thore bearbejder indtryk?

Rygøvelser.

Gåtur med Thore i sele.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 4. november 2012

Zoologisk havetur med ungerne og fam. Ettrup det meste af dagen :4thumbup:

Aftentræning:

Chins

3x12xbw

Ring rows

16-16-14

Pistols

1-2-3-4

Mandag d. 5. november 2012

Morgen: kontrol-CT-skanning af hoved på Glostrup.

Videre indkøring af Thore i vuggestue.

Svømning i Glostrup Svømmehal

1. besøg i Glostrup svømmehal. Ankom netop til saunagus i kvindesaunaen med i prisen kl 20, så det var jo en nice surprise!

Det føltes bare rigtig godt at svømme godt varmet op bagefter! Normalt ville jeg have foretrukket at slutte med gus, men det var faktisk rigtig godt at starte med!

Ca. 45 mins blandet svøm. i godt tempo.

Der var ret mange mennesker, men fik at vide, at det var meget blandet, hvor fyldt der er.

Der var også lige lidt drama efter gusen, da en kvinde, der have sat sig øverst oppe i saunaen og talt vidende om diverse ting, pludselig besvimede bagefter. Det blev der dog taget fint hånd om af "gusmesterinden", der forøvrigt så bragende lækker ud, så jeg blev meget inspireret til at komme rigtig igang med at træne igen.

Tirsdag d. 6. november 2012

Travetur.

Forbi og titte til min niece og fam. eftermiddag.

Onsdag d. 7. november 2012

Bil på værksted.

Gåture med Thore i sele.

Torsdag d. 8. november 2012

Pullups

1x12xbw

1x18xbw

Ring rows

3x14

Chins

3x4xbw+16 kg

Ring dips

3x15

Fredag d. 9. november 2012

Monstertidligt op og på "dyrlægekongress/årsmøde" i Århus - undervisning fra kl 9-18.

Walk 2x10 min.

Tanzen.

Lørdag d. 10. november 2012

"dyrlægekongress/årsmøde" i Århus

Undervisning 8:30-17.30

Walk 4x10 min

Tanzen, viel tanzen

Søndag d. 11. november 2012

Walk

korte cykelture

Mandag d. 12. november 2012

Pistols

3+5, i mens jeg ventede på at klokken skulle blive præcis, før der blev "åbnet" for bassinet

Svømning i Avedøre svømmehal - middagsåbent i 1 time

60 min's god blandet og effektiv svømning!

Med bl.a. en del medley, spurter 4x 25 m + 1x50 m, fly, + med fødder, + 200 m cr ben m plade.

Tirsdag d. 13. november 2012

Cykling med unger.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Chins på legeplads: 1x16xbw ("max") (er udmærket tilfreds med at jeg nu som mor til to lavede flere end både en crossfitter og en anden atletisk gut, der begge stoppede efter 12

Du er altså heller ikke rar at ramle ind ind, hvis man lige tror at man har nogenlunde styr på det med chins :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Du er altså heller ikke rar at ramle ind ind, hvis man lige tror at man har nogenlunde styr på det med chins :4flex:

Hej Gregers :-)

:laugh: :laugh: Sikkert ikke.

Dejligt med hilsen fra dig!

Onsdag d.14. november 2012

Chins: 10x10xbw - mens jeg lavede andet i pauserne.

Var forbi klinikken nogle timer. Det var dejligt og jeg glæder mig til at være "på igen". Det er ret heldigt, da jeg starter arbejde igen på mandag!

Hvordan alt det udenom skal komme til at fungere, det må tiden jo vise... det med træning - både tid og energi på samme tid har ikke været helt nemt.. Men, jeg tror på, at det kommer...

Opbakning/"spark bagi" er altid meget velkomment!

Torsdag d. 15. november 2012 - Thore 11. måneder

Svømning i Glostrup svømmehal

45 min - ca 1750 m -en hel del rygcr - dejligt med "lige linjer i loftet". Sluttede af med rutchetur i sansetunnel og sauna - lækkert.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gælder om at holde tungen lige i munden for at få tid til alt det, vi gerne vil :happy:

Men, som jeg ser det, er du rigtig god til at snige lidt træning ind hist og her - fedt! Desuden lader det ikke til, at du har mistet så meget styrke af at barsle :4sport: Og om et par år kan du spille fodbold med drengene eller tage med dem til svømning, og det skal nok give sved på panden :wootdance:

Jeg kender alt til tankerne om hvordan jeg skal få enderne til at mødes, når arbejdslivet melder sig igen. Heldigvis har vi fået verdens sødeste og gladeste barn, som sover super om natten, aldrig er pjevset (7-9-13) og godt kan lide at sidde i babyjogger :bigsmile:

Og jeg har en mand, der har sat i værk, at jeg kan komme afsted et par gange om ugen til fitness.dk og fyre et par styrkepas af :wub: Så selv om jeg af og til savner tiden og friheden til bare at kunne træne igennem, er det nu også en god "byttehandel" at have sådan en fin lille familie :cheer:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Der har været meget at se til på alle fronter. så logningen er desværre røget ned i prioriteringsrækken...især når der ikke er det vilde at logge, men da jeg nu har logget så længe, vil jeg gerne have det med alligevel...så kan jeg jo bedre måle fremskridtene, når de kommer igen :yahoo:

Lørdag d. 17. november 2012

Var til "SKUMDAG" med fam. Frisch og mine to drenge i en af Grevehallerne.

Det vil sige en gigant gymnastiksal, hvor der er stillet redskabsbane/forhindringsbane op hele vejen rundt, hvor man tumler rundt efter fælles opvarmning med tørklæder, bordtennisbolde etc.-for små børn og forældre til at hjælpe. Der er air-tracks (hedder det det?), madrasser, balancebomme, klatreforhindringer m.m.m.

Det var vildt fedt - så glæder mig til næste arrangement af samme art.

Ring dips

2x10xbw

Rygøv. 3/4 program

Søndag d. 18. november 2012

Var i svømmehallen alene med to børn...

Det gik, men begge unger havde i starten lige glemt, hvor godt de kan lide at være i svømmehallen - og så det tog lige lidt tid at få dem "afslappede" igen. Utroligt at så meget kan "gå tabt" på så relativt kort tid...men mon ikke det nok skal komme igen.

Mandag d. 19. november 2012

1. arbejdsdag

Det gik udmærket, selvom det startede med islag på bilen, morgentrætte børn - men når der vågnes kl 5, så kan man jo godt nå at blive træt til kl 7, når man er en bette purk...

Heldigvis for mig var det en "rolig" mandag at starte op på jobmæssigt.

Tirsdag d. 20. november 2012

Pullups

3x10xbw

Torsdag d. 22. november 2012

Svømning ca 1 time - plus ca 20 min som redningsveste-tester (Glostrup svømmehal)

cykling

Pistols 1-2-3-4-5-6-7

Blev shanghajet til at være redningsveste-tester - og endte med at være med på 3 veste, som jeg passede til vægtmæssigt.

De skulle bl.a. iføres på max 1 min (intet problem, når man er vandt til veste fra kajakroningen), der skulle måles nogle vinkler når man lå i vandet, 6x skulle man ligge med ansigtet nedad og håbe på at vesten vendte en så munden var fri indenfor 10 sekunder, hop fra 1 m vippe og 3 m vippe og svømme på ryggen ind til kanten samt måling af flere vinkler.

Det pudsige var at, da jeg svømmede i starten så jeg en mand med redningsvest hoppe skævt ud fra 3 m vippen, da der var et banetov lige nedenunder, der skulle hoppes ved siden af - og synes, at det virkede lidt "usikkert/mærkeligt" - og lidt efter gør jeg selv akkurat det samme. Underligt at svømmepersonalet ikke rykkede svømmebanen...

Det var meget sjovt at prøve. Hver redningsvest skulle vist testes af fem personer. Jeg synes nu ikke, at det virkede som nogen særlig "grundig" testning, men har aldrig hørt nogle klager, så det må vel være godt og gennemtænkt nok...?

Lørdag d. 24. november 2012

Cykling ca 14 km

Pullups 4x10xbw

I svømmehallen med hele familen

Aften: Crazy Christmas Cabaret

Mandag d. 26. november 2012

Aftensvømning i Glostrup svømmehal.

Startede med ca 12 mins saunagus - derefter 50 mins svøm. Enkelte cw-spurter på 19 s...

Tirsdag d. 27. november 2012

Cykling 4 km

Ryg/mave.øv

Push-ups 15-20-25

Er i søvnunderskud og ret udmattet for tiden...

Onsdag d. 28. november 2012

Træt - oppe mange x i nat IGEN...

Morgenpullups 1x15xbw, 1x12xbw

Aftenchins 2x12/15xbw, ring rows 2x14xbw

cykling m. trailer

Torsdag d. 29. november 2012

Svømning 1 t i Glostrup svømmehal

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Ja, det gælder om at holde tungen lige i munden for at få tid til alt det, vi gerne vil :happy:

Men, som jeg ser det, er du rigtig god til at snige lidt træning ind hist og her - fedt! Desuden lader det ikke til, at du har mistet så meget styrke af at barsle :4sport: Og om et par år kan du spille fodbold med drengene eller tage med dem til svømning, og det skal nok give sved på panden :wootdance:

Jeg kender alt til tankerne om hvordan jeg skal få enderne til at mødes, når arbejdslivet melder sig igen. Heldigvis har vi fået verdens sødeste og gladeste barn, som sover super om natten, aldrig er pjevset (7-9-13) og godt kan lide at sidde i babyjogger :bigsmile:

Og jeg har en mand, der har sat i værk, at jeg kan komme afsted et par gange om ugen til fitness.dk og fyre et par styrkepas af :wub: Så selv om jeg af og til savner tiden og friheden til bare at kunne træne igennem, er det nu også en god "byttehandel" at have sådan en fin lille familie :cheer:

Kære Stine,

Hvor er det dejligt at høre, at du har det så godt og har fået en skøn og nem baby - for der er sikkert nok at se til alligevel..

Tak for dit indlæg! Jeg er superglad for at du skriver, beklager meget den lange responstid!

Ja, jeg prøver at snige lidt træning ind hist og pist - men har haft andre udfordringer på den personlige front, der har gjort det endnu vanskeligere end ellers - og mit initiativ/gejst til at prioritere træning højt er svundet en del - men det går fremad på mange punkter - og lige nu trives jeg heldigvis med lidt svømning, og når søvn med mere bliver bedre, så kommer det træningsmæssige i højsædet igen.

Hvornår starter du arbejde igen?

Har du ændret meget indstilling til træning efter at du har fået barn?

Knus og varme tanker

Tina

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 1. december 2012

Rygøvelser ½ program

Gåtur med ungerne

Æbleskivejulehygge

Søndag d. 2. december 2012

Pistols 3x8
pullups 3-4x10xbw
chins 1x15xbw, 1x5xbw+16 kg
Gåtur i sneen

Mandag d. 3. december 2012

Svømning 45 min efter 12 mins saunagus i Glostrup svømmehal, mega træt - men det var LÆKKERT

Onsdag d. 5. december 2012

Cykling
Thore blev vaccineret...ca. 12 kg, 73 cm høj "stående" måling...
Torsdag d. 6. december 2012
Chins: 1x15xbw
1x16xbw
1x15xbw, ring rows 15-13-13xbw
Fredag d. 7. december 2012
Julefrokost med arbejdet.
Var bl.a. "bag om kulisserne" hos Zoo-dyrlægerne. Superfedt. Fik lige prøvet at puste med pusterør (til bedøvelsespile) og "gevær" - og fik en masse spændende info og historier.
Lørdag d. 8. december 2012
Igen på meget lidt søvn...
Mindre gåtur m. Thore i rygsæk og Lauge med kælk ude at lege i sneen
Søndag d. 9. december 2012
Lauge syg m. feber...
Thore med på minitur på kælk i sneen til aften - masser af sne...

Mandag d. 10. december 2012

Pullups 1x10xbw, 1x3xbw+16 kg, 1x4xbw+16 kg ss med pistols 4-5-6. For træt til mere - ingen mulighed for svømning - øv...
Lauge stadig syg,

Tirsdag d. 11. december 2012

Ring dips 5-8-8xbw
Cykling
Lauge syg
Overarb.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share