Hjemmetræning og center


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Så poster jeg mit indlæg her...

Jeg er (stortset)hjemmetræner og er skam glad for det, men sommetider får jeg altså lyst til at tag i træningscenter og bænke(!) noget jern - og den lyst følger jeg én gang om ugen, eller sagt på en anden måde: 1/3 af min træning foregår i centeret.

Mit spørgsmål til jer er: Det er de samme muskelgrupper der bliver trænet(hjemme og i centeret), bare med andre øvelser. Er dette skadeligt, opbyggeligt eller ligegyldigt for min opbygning af muskler dette "switch" imellem hjemmetræning og træning i center?

Tak

-Nicky Cruz

Edited by Nicky Cruz
Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål til jer er: Det er de samme muskelgrupper der bliver trænet(hjemme og i centeret), bare med andre øvelser. Er dette skadeligt, opbyggeligt eller ligegyldigt for min opbygning af muskler dette "switch" imellem hjemmetræning og træning i center?

Ligegyldigt - men godt for din motivation, så fint fint. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Blackice, jep, dødsløft, squat og bænkpres kan jeg ikke køre herhjemme, men heldigvis kan jeg køre andre øvelser, som f.eks. Dips (weigted), bend-over-rows og chinups. Men det er altid dejligt lige at smutte ned i centeret for at bænke.. af en eller anden halv-skræmmende grund, kan jeg blive ved med at smide vægt på stangen, så det er VIRKELIG motiverende! :smile: så det er nice lige at høre fra jer, at min tur ned i centeret intet skader.

Men bare for at få en detalje med, så jeg er 100% sikker: Jeg kører jo ikke de samme øvelser i centeret som jeg kører herhjemme, men rammer storstset de samme muskelgrupper. Men det skulle ikke betyde noget?

Tak

-Nicky Cruz

Link to comment
Share on other sites

Du kan aldrig helt erstatte squat og dødløft. Så derfor vil jeg mene det er vigtigt du benytter tiden i centeret til bla at få kørt disse. Hvis du ellers kan li det.

Men ud over det er det ganske fint som du gør. Bare du sørger for at få nok restitution. Sagt på en anden måde, så er det næppe smart at træne sammen muskel gruppe to dage i træk, uanset hvem man er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share