MOL-spinningtræf


Ulrik1973
 Share

Recommended Posts

Jeg er af fysiologiske grunde nød til at køre uden flow - så røde klamper på udlejlingssko er ikke en mulighed. Jeg har et par sko med sorte LOOK klamper - men som jeg senest fandt ud af i dag - så kan mine lægge ikke med ændringen og kramper efter 50 min... Men ok - er der mulighed for SPD - så er det jo løst :wink:

Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig, hvad er den fysiologiske årsag? Når du skriver sådan lyder det som om du har haft en fysio indover el.l. Jeg tænker på om kørestil/teknik kan spille ind, men det er svært at sige uden at kende omstændighederne ;-) Men det kan vi også tage over en vand på lørdag ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu er det jo ikke en hel marathon vi er ude i, men trods alt mange timers aktivitet i træk. Jeg regner bestemt ikke med at give lige meget gas hele vejen igennem, og jeg regner sådan set også med en pause eller to fra sadlen.

Jeg kunne dog alligevel godt bruge lidt råd ang. næringsindtag under forløbet (og op til). Er det nødvendigt med energidrikke og lignende, eller kan jeg fint klare mig med nogle bananer og evt. en sodavand?

Jamen lad os antage at du ville opleve det som en personlig succes hvis det imod dine forventninger skulle lykkes dig at blive siddende i sadlen til den bitre ende, altså alle 5 timer. Det vil jeg i øvrigt påstå, er en mulighed, hvis du kører solidt, men kontrolleret hele vejen igennem. Der bliver jo pauser undervejs, så det er nok ikke hjertet du skal bekymre dig om. Det gør du jo så heller ikke, men fokuserer på dét med energidrikke og næring undervejs... Det er sund fornuft. Jeg er ikke sikker på, om vi behøver at gøre så meget ved det på et arrangement af denne karakter, så du får lige et svar som havde du spurgt, hvad man skal gøre når man skal køre et langt cykelløb eller lave en halv Ironman :-) (også ca. 5 timers aktivitet)

Grundlæggende har jeg den erfaring at den største risiko er, at man får indtaget noget, maven ikke er vant til at indtage. Så risikerer man ondt i maven - og at mavesækken ikke kan optage næringsstofferne eller væsken, og dét vil nok smide dig af cyklen hurtigere end de ømme lår.. Så hvis du er vant til at køre på én slags energidrik (fx High5 eller Maxim), så tag den slags med. Hvis ikke du er vant til at køre med energidrikke af den slags, men plejer at drikke vand, så synes jeg du skal køre på vand og bananer - eventuelt en saftevand fra Rynkeby - noget du synes, smager godt :-)

Sodavand er en ret dårlig idé - mest pga. kulsyren, men også fordi de sukkerstoffer der er i sodavand, er "korte kulhydratkæder", har jeg ladet mig fortælle. Energidrikkene er baseret på Maltodextrin - majssukker - som hænger sammen i længere kæder, og derfor er det lettere for mavesækken at optage 1g af dét, end 1g rørsukker...

Det er varmt at spinne. Der er ikke noget vindmodstand og ofte varmer vi rummet op hurtigere end airconditionen kan køle det ned. Derfor skal det være en lidt tyndere opløsning end anbefalet, hvis du drikker energidrik/saftevand. Som tommelfingerregel kan maven optage en 6% sukkeropløsning når man er aktiv ved ca 20%. Her skal du nok ned på lidt mindre sukker i energidrikkene.

Vi holder rigelig med pauser - og man kan jo også indtage energi undervejs... Men jeg vil anbefale dig at tage en røvfuld bananer med. Det er både let at tygge, og let fordøjeligt, så det går hurtigt i blodbanen. Plus man får også lyst til at tygge på noget, og ikke nøjes med bare væske.

Mht indtagelse inden på lørdag, ja, så er det jo altid en god idé at være godt hydreret inden. Dvs. drik ikke kaffe aftenen inden, eller i timerne op til. Drik godt med vand både fredag og lørdag - dvs. et par liter ud over hvad du får til - og i - mad. Men husk på, at hvis du tisser mere end du plejer, så skyller du også de vandbindende salte ud. Snup derfor lidt ekstra mineraler og salte, hvis du kan komme til det, og det er heller ingen skam at have ekstra med kulhydrater i musklerne, så en pose vingummi ekstra fredag aften er ikke til nogen skade.

Men lad være med at spise et kæmpe måltid mad kl. 11:30. Jo mere der er nede i din mave, desto mere blod går der til at ælte mavesækken rundt, og så er du lidt mindre frisk til at bevæge pedalerne.

Hvis vi virkelig skal optimere, så drop oksekødsbøffen aftenen inden. Spis hellere noget, der let kan omsættes - pasta, ris, kartofler, kalkunkød, broccoli, tomat, squash etc. er nogle af mine favoritter, ligesom jeg spiser en god gang Cornflakes en times tid inden start.

Nå, det var mine 25 øre erfaringer om dét emne :-)

Link to comment
Share on other sites

total kvali'-svar, dér, creole :w00t:

Jeg får allerede ondt i popo'en ved tanken om 5 timer, men lad os nu se.

Energidrikke er ikke noget jeg bruger, så det er nok et dårligt tidspunkt at eksperimentere med den slags. Bananer og vand må nok kunne gøre det for mit vedkommende.

Jeg ved ikke hvad der er på menuen fredag hos de gamle, men skulle det være den store bøf, så vil jeg nøjes med en enkelt og tanke ekstra kartofler, og så i øvrigt nyde en pose vingummi med god samvittighed. Ikke at jeg tit har dårlig samvittighed over slik, men vingummi spiser jeg ikke så tit. :tongue:

Ang. klamper: hvis det er korrekt forstået at der er mellem 0 og 1 cykel med SPD, og Arne bestemt gerne vil bruge SPD, så kan jeg vist godt lade være med at tage mine SPD-sko med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og SÅ er der ellers krise!!!

Min mor ringede mig lige op....

".. husk nu, at det er lørdag vi skal låne dit hus når vi skal til Thailand!! Vi kommer med vores 2 venner... "

ARGGGH .. havde jeg jo helt svedt ud!

Hvad gør vi?

Det vil sige at vi ikke kan drikke os i hegnet hjemme hos mig efter spisning!!

What to do?

Where to go?

Er der ikke noget med at du, GoldenLocks, bor i nærheden?

Vi er pæne mennesker med vores egen vodka og sodavand, hahaha..

Beklager virkelig meget venner..

Hov Spock - opdagede lige denne... :smile: Jeg beklager men det bliver ikke lørdag jeg ligger hus til :unhappy:

men Østerbro er jo fyldt med snuskede steder, hvor du helt sikkert vil passe godt ind :w00t::wink:

Jeg kan desværre ikke spise med, men hvis der er bestilt bord/plads til mig og der derfor opstår optræk til erstatningssager m.v. så betaler jeg gerne min andel...... :blink:

IRON ca9nen

Hey Can9nen

Fik lige set din post :smile: hvis du bare sørger for at smide et par tusser ind på den konto jeg sender til dig over PM om lidt :pimp: så er alt i SKØØØØNNESTE orden :tongue::laugh: Aj, bare gas - ærgerligt at du ikke spiser med, men du er hermed streget fra listen :wink:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Som Creole tidligere skriver i tråden, er det jo nok sjovest hvis der er nogle nye instruktører der har lyst til at få noget feedback.

Jeg er nu skrevet på som afløser til MetteHelena som var afløser for Ulrik1903, men ærligt talt ville det være skønt hvis der er nogle mere uprøvede instruktører der har lyst til at prøve et pas.

Lad os se hvem der har mod på at prøve noget, og så tage den lidt ad-hoc lørdag. Vi skal jo bare ha det sjovt (og give den gas).

Er da sikker på at ihvertfald Tanja og Rytter er klar til at køre MAX igennem i samtlige timer :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu skrevet på som afløser til MetteHelena som var afløser for Ulrik1903, men ærligt talt ville det være skønt hvis der er nogle mere uprøvede instruktører der har lyst til at prøve et pas.

:laugh: :laugh: Nå, det er derfor han ikke kommer, han er simpelthen faldet for aldersgrænsen :tongue:

:wink:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: Nå, det er derfor han ikke kommer, han er simpelthen faldet for aldersgrænsen

Yep, du bemærkede det :smile:

Anygay, har lige genlæst mit indlæg og det ser ud som om jeg ikke vil køre mit pas.. det vil jeg naturligvis gerne - indlægget skulle forstås således som en opfordring til nye og forholdsvis uprøvede personer at tage chancen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål vedr. spisning :4mewantfood:

Nu er jeg jo kommet lidt ind fra sidelinien, så jeg ved ikke helt hvad der ligger forud. Jeg synes jo det er vildt hyggeligt vi skal ud at spise bagefter og får mulighed for at hyggesnakke/-spise/-drikke sammen og fedt der er nogen der har taget initiativ til det - men hvorfor har man fundet et spisested i den anden ende af byen, hvorfor ikke et sted i hyggelige Valby hvor vi kan kravle hen? Er Silom et stamsted eller ligger der et godt cocktailsted ved siden af el.l.?

Mvh

Keld

Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål vedr. spisning :4mewantfood:

Nu er jeg jo kommet lidt ind fra sidelinien, så jeg ved ikke helt hvad der ligger forud. Jeg synes jo det er vildt hyggeligt vi skal ud at spise bagefter og får mulighed for at hyggesnakke/-spise/-drikke sammen og fedt der er nogen der har taget initiativ til det - men hvorfor har man fundet et spisested i den anden ende af byen, hvorfor ikke et sted i hyggelige Valby hvor vi kan kravle hen? Er Silom et stamsted eller ligger der et godt cocktailsted ved siden af el.l.?

Mvh

Keld

Hej Keld,

Hvis du går heeeelt tilbage til starten af tråden, så vil du kunne se at Silom faktisk blev valgt laaang tid førend vi fandt en spinningsal og enig, det er nok ikke suuuper praktisk når vi skal til Valby, men lidt svært at lave om nu :smile: Til træf III bør vi nok gøre det omvendt :hehe:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.... MOL'ere

Jeg har så vidt jeg ved været vikar for creole på Frederiksberg (Havde du ikke lungebetændelse).... så det vil jeg meget gerne være igen :4thumbup:

Jeg har været instruktør siden sommerferien så jeg er grøn, og ved at jeg har meget at lære endnu - jeg vil meget gerne sidde på podiet og modtage kompetent/konstruktiv feedback - det mangler man i høj grad i hverdagen :bigsmile:

well 'vikaren' tager nogle CD'ere med, så kan vi se, hvad der sker :blink:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Hejsan.... MOL'ere

Jeg har så vidt jeg ved været vikar for creole på Frederiksberg (Havde du ikke lungebetændelse).... så det vil jeg meget gerne være igen :4thumbup:

Jeg har været instruktør siden sommerferien så jeg er grøn, og ved at jeg har meget at lære endnu - jeg vil meget gerne sidde på podiet og modtage kompetent/konstruktiv feedback - det mangler man i høj grad i hverdagen :bigsmile:

well 'vikaren' tager nogle CD'ere med, så kan vi se, hvad der sker :blink:

Hej caNinen!

Hvis det er, så kan jeg se at spock evt. gerne viger sin plads, for at give plads til up and coming superspinnere, og det tilslutter jeg mig også. har selv undervist ca. 3 års spinning, så jeg kan også godt overleve uden at undervise....

Men igen, så giver jeg da også meget gerne et bud på de ting, som jeg synes er værd at tage med is in undervisning, verbal / visuel cueing, måder at bruge musikken på m.m.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.... MOL'ere

Jeg har så vidt jeg ved været vikar for creole på Frederiksberg (Havde du ikke lungebetændelse).... så det vil jeg meget gerne være igen :4thumbup:

Jeg har været instruktør siden sommerferien så jeg er grøn, og ved at jeg har meget at lære endnu - jeg vil meget gerne sidde på podiet og modtage kompetent/konstruktiv feedback - det mangler man i høj grad i hverdagen :bigsmile:

well 'vikaren' tager nogle CD'ere med, så kan vi se, hvad der sker :blink:

Hejsa Ca!

Det er lige præcis for sådan nogle som dig at MOL træffet blev skabt :bigsmile: For to år siden var Mads (Creole) blot en lille knøs som imellemtiden har vokset sig stor og stærk :tongue::wink: Så slæb endelig din musik med så vi kan få en tur :cooldance::w00t:

Samtidig har jeg lige en en ekstra tilmelding fra sidelinjen...

Britta Steen. 27 41 75 62

Og britta vil også meget gerne tage med jer andre ud og spise :0)

Fino Bambino - "the more, the merrier" :smile: jeg laver et "allekald" i salen lørdag og tjekker antal :smile:

Knus

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Ca!

Det er lige præcis for sådan nogle som dig at MOL træffet blev skabt :bigsmile: For to år siden var Mads (Creole) blot en lille knøs som imellemtiden har vokset sig stor og stærk :tongue::wink: Så slæb endelig din musik med så vi kan få en tur :cooldance::w00t:

Er der flere Mads'er her, ham den store stærke hvor er han? :tongue: (Jeg ved jo du kan tage det Mads :smile: )

Ja jer der har lyst tag endelig bare musik med og gør jeg klar til podiet :4thumbup: Som skrevet tidligere er jeg bare standby for Mr :strat: (Mads), og det er nu ret sikkert han ikke dukker op til tiden :cry3: så hans tid er også ledig for interesserede.

Jeg kommer måske på cykel, er der andre på cykel til Østerbro, eller kan man evt score en kørelejlighed?

Vi ses lørdag til :partytime2:

Keld

Link to comment
Share on other sites

Er der flere Mads'er her, ham den store stærke hvor er han? :tongue: (Jeg ved jo du kan tage det Mads :smile: )

Ja jer der har lyst tag endelig bare musik med og gør jeg klar til podiet :4thumbup: Som skrevet tidligere er jeg bare standby for Mr :strat: (Mads), og det er nu ret sikkert han ikke dukker op til tiden :cry3: så hans tid er også ledig for interesserede.

Jeg kommer måske på cykel, er der andre på cykel til Østerbro, eller kan man evt score en kørelejlighed?

Vi ses lørdag til :partytime2:

Keld

Hovhov unge mand! Man må først mobbe de andre brugere når man har leveret +25 indlæg i forummet her :tongue:

Ej spøg til side. Jeg kan vist ikke med mine 175 cm løbe fra at "stor" er en overdrivelse, så det lader jeg bare forbigå i stilhed, mumlende et eller andet med at hvad man ikke har i størrelsen... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.... MOL'ere

Jeg har så vidt jeg ved været vikar for creole på Frederiksberg (Havde du ikke lungebetændelse).... så det vil jeg meget gerne være igen :4thumbup:

Jeg har været instruktør siden sommerferien så jeg er grøn, og ved at jeg har meget at lære endnu - jeg vil meget gerne sidde på podiet og modtage kompetent/konstruktiv feedback - det mangler man i høj grad i hverdagen :bigsmile:

well 'vikaren' tager nogle CD'ere med, så kan vi se, hvad der sker :blink:

Puha nu er det ikke småting jeg har brugt som dårlig undskyldning for en spontan pjækkedag i ny og næ, såeh... :tongue: Ej jeg kan vist godt huske det nu.. det var vist med ret kort varsel at du tog den, ikke?? Jamen så er du jo den helt ideelle afløser på podiet i mit interval.. :4thumbup: Det er hermed en aftale - også hvis jeg skulle være heldig og rent faktisk få mulighed for at køre i dét tidsrum alligevel. Rene linier er klart at foretrække. Jeg synes i hvert fald ikke selv der er noget mere irriterende end et: "Du skal måske køre"...

Nå, men håber at vi ses derinde :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg trækker mig altså ikke godvilligt, hehe.. vi ser på sagerne :devil:

Der skal jo være nogen til at spille den gode musik efter 4-5 timers bal-i-kroen-jeg-er-max-11-år-børne-melodi-GP (da jeg er >37 år og dermed officielt gammel) :innocent::laugh::superman:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg trækker mig altså ikke godvilligt, hehe.. vi ser på sagerne :devil:

Der skal jo være nogen til at spille den gode musik efter 4-5 timers bal-i-kroen-jeg-er-max-11-år-børne-melodi-GP (da jeg er >37 år og dermed officielt gammel) :innocent::laugh::superman:

Så vi er måske heldige og får lidt af kongerne!! :w00t: Elvis, Barry og Ol' Blue Eyes ROCKS!!! :smilerock:

ja ja jeg ved det godt - stadig født i det forkerte årti :blush:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Kan vi i øvrigt få be- eller afkræftet om der slet ikke var mulighed for at bruge sko med SPD-klamper, eller om der blot er få cykler med multi-pedaler?

Jeg har kun SPD-sko og vil bestemt foretrække mine egne frem for et par udlejnings...

Vedr. pedaler:

Jeg er lige nu i centret i Valby og har kigget på pedalerne. Det er dobbeltpedaler - dvs LOOK på den ene side og såvidt jeg kan se SPD når man vender dem (har aldrig selv kørt med SPD).

Ellers kan man bare tage sine egne pedaler med. Det tager en 15"-nøgle og 5 minutter så er de skiftet. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vedr. pedaler:

Jeg er lige nu i centret i Valby og har kigget på pedalerne. Det er dobbeltpedaler - dvs LOOK på den ene side og såvidt jeg kan se SPD når man vender dem (har aldrig selv kørt med SPD).

Ellers kan man bare tage sine egne pedaler med. Det tager en 15"-nøgle og 5 minutter så er de skiftet. :bigsmile:

too late :4slap:

Jeg må overleve med lånesko...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share