Parken smadrer ikk sig selv


MastHa
 Share

Recommended Posts

Hvad synes i om den negative udvikling der er ved at ske i dans fodbold +

Danse fodbolde?

:wink:

Vold og hærværk er selvfølgelig en negativ udvikling, det tror jeg såmænd ikke du finder så mange der er uenige i. Det skal nok blive bedre når der kommer et register over hooligans på banen. Men det er nu stadig kun et fåtal af bøller, heriblandt en del på stoffer, der få resten af tilhængerne til at se skidt ud.

Synes selvfølgelig, at hooligans er hjernedøde. Forbyd dog tilskuere at overvære kampene, så blir' der vel ro ! ! !

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis mig den artikel hvor der står at Don Ø vil have BIF skal betale for skaderne i parken! 1/4 mio. er immervæk ikke småpenge og da bestemt noget der skal "reklameres" med. Det var ikke kun sæder der blev smadret, det var ALT hvad der kunne ødelægges der fik sig en tur. Desuden blev der også leget rigeligt med fyrværkeri nede på D-tribunen. Kanonslag, romerlys og kasteskyts er standard når BØF gæster PARKEN.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryder mig ikke om udviklingen i dansk fodbold. Det er direkte forkasteligt, når TV3+ sætter 5 mand til at fortælle, hvad de ser på hver deres skærm. De får deres penge for det, så de klager nok ikke, men jeg vil hellere se fodbold. Jeg kan ikke forstå, hvorfor de kalder programmet for "Totalfodbold", når det eneste man netop ikke ser, er fodbold.

BTW Hooligans er dumme og skal betale for deres ødelæggelser...

Link to comment
Share on other sites

Angående "totalfodbold", så er jeg fuldstændigt enig. Men på grund af den aftale Viasat har med DBU må 3+ ikke vise livebilleder fra andre kampe end "TV-kampene" Hvilket generelt vil sige at holder man ikke med Brøndby eller FCK, så må man vente på de seks gange om året, hvor de to "store" hold kommer forbi.

Jeg holder selv med FCK, men gider ikke tage i Parken hver søndag, eller hver anden for den sags skyld. Derfor er jeg glad for at de viser kampene, men jeg kan godt forstå at de små holds tilhængere føler sig overset.

Ang. de smadrede sæder i Parken, så tror jeg bare man skal sige at medmindre der er klokkerene beviser for at det er nogle ganske bestemte fans, som har gjort det, så skal klubben bare selv betale redeligheden. Det er latterligt, men ellers risikerer man at det bliver ligesom i England hvor fangrupper spekulerer i at klæde sig som hinanden og lave ballade, for at give de andre klubbers fans et dårligt omdømme.

Jeg ved godt at det lyder langt ude, men det er altså heller ikke mere end 15 år siden at man snakkede om de engelske og italienske fans og sagde: godt de danske er så stille og rolige. Den tid er slut!

Det er delvist FCK's skyld. For før FCK var Brøndby klart de største i dansk fodbold (jeg ved godt at B1903 var skarpe i et par sæsoner, men overordnet set var det Brøndby), og efter FCK er kommet til har Brøndby-fans fået nogle at hade. Og det går ud over humøret i begge lejre af mere ekstreme fans.

Link to comment
Share on other sites

efter FCK er kommet til har Brøndby-fans fået nogle at hade. Og det går ud over humøret i begge lejre af mere ekstreme fans.

bare fordi der er nogle der ikke fatter spillereglerne behøver det vel ikke gå ud over os andre.

jeg håber lovforslaget om et register over hooligans vil ændre udviklingen til noget bedre.

angående romerlys har jeg ikke så meget imod det så længe det ikke bliver smidt ind på banen, men der er et stort skridt til at ødelægge ting og gå mere eller mindre amok på tilfældige personer.

Link to comment
Share on other sites

bare fordi der er nogle der ikke fatter spillereglerne behøver det vel ikke gå ud over os andre.

jeg håber lovforslaget om et register over hooligans vil ændre udviklingen til noget bedre.

angående romerlys har jeg ikke så meget imod det så længe det ikke bliver smidt ind på banen, men der er et stort skridt til at ødelægge ting og gå mere eller mindre amok på tilfældige personer.

Angående hooligan registeret så er jeg enig. De folk der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt før, under og efter fodboldkampe skal bare væk.

Om hooliganisme er slemt her hjemme tror jeg ikke. Jeg har fået det indtryk at det lige så meget handler om politiets indsats. Jeg har læst adskillige berettelser om alm. fodboldfans der er blevet provokeret af politiet. Når jeg går til fodbold så har jeg og mine venner vores fodboldtrøjer på. Vi får et par øl og vi synger højt. Specielt på udebane ture har politiet svært ved at forstå at folk som mig og mine venner ikke er hooligans. Næh, nu skal de Tjøvenhavnere ikke komme og spille kæphøje. Politiet skal nok sørge for at møde talstærkt op med knipler og hunde.

Fx. under FCK-BIF kampen blev stort set hele Sektion12 (Nesa endetribuen i PARKEN) ryddet af politiet med vold. Jeg tvivler på at de mennesker der står dernede kommer for at lave ballade. De kommer i PARKEN for at lave stemning og give den gas.

Romerlys er ulovlige og bør derfor ikke blive brugt. De giver lige det ekstra, men når de er ulovlige så bliver de tændt under tifoer og smidt ned blandt andre fans. Jeg så ikke et romerlys blive holdt korrekt under den kamp. De lå allesammen ned blandt folks fødder.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Det er delvist FCK's skyld. For før FCK var Brøndby klart de største i dansk fodbold (jeg ved godt at B1903 var skarpe i et par sæsoner, men overordnet set var det Brøndby), og efter FCK er kommet til har Brøndby-fans fået nogle at hade. Og det går ud over humøret i begge lejre af mere ekstreme fans.

Det var da en ualmindelig useriøs udtalelse...!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var en useriøs udtalelse, men eftersom det er over et halvt år siden jeg skrev det, så håber jeg at du tilgiver at jeg ikke kaster mig ud i den store udredning...

Velkommen til Deeno. Tjek datoerne før du svarer på indlæg. Denne her er vist død...

KLONK!

Der faldt den i hvert fald til jorden.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt som det altid er Brøndby og/eller FCK der er indblandet når der ødelægges stadions. :nonono:

Vi må bare konkludere, at der er en vis overrepræsentation af tåber hos fansene af de to klubber. Overrasket? Næ. Demografien dikterer, at der er flere idioter på den egn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Sjovt som det altid er Brøndby og/eller FCK der er indblandet når der ødelægges stadions. :nonono:

Vi må bare konkludere, at der er en vis overrepræsentation af tåber hos fansene af de to klubber. Overrasket? Næ. Demografien dikterer, at der er flere idioter på den egn.

Tynd konklusion. Den er også forkert. Men du har vel også skrevet den med et glimt i øjet :wink:.

FCK og BIF har en større fanskare end de tilsvarende hold i DK. Flere mennesker, flere der kan lave ballade. Når du samler tusindvis af mennesker og hælder fadbamser på dem, så kommer der til at være dumme episoder - uanset om vi snakker fodbold eller noget andet. Det er beklageligt, men der findes mange idioter i det her land uden det store indhold i tilværelsen. Nogle går ind i politik, andre ter sig stupidt til en fodboldkamp. Jo flere tilskuere, jo flere potentielt ballademagere; ren matematik.

Og så det mest centrale. Mediefokuseringen på de 2 københavnerhold er så absurd stor. Der er masser af episoder på Odense stadion, Aalborg stadion, Lyngby stadion osv., men de får ikke samme mediedækning. Mediernes vinkel er helt hen i vejret. Ikke tag det for gode varer. Den danske sportsverden dækker BIF og FCK - på godt og ondt. Tro aldrig det er et sandfærdigt billede.

Det er en monopoliseret tosomhed skabt af inkompetente og dovne journalister og mediefolk, der ikke tænker på andet end penge.

Men det kommer til at bide dem i røven, hvis de fortsætter den ensidige dækning. Fodbolden udvikler sig mere og mere uheldigt, og jeg har bange anelser, men nu bliver det vist så ot, at jeg hellere må stoppe.

Endvidere ville det klæde ekstremt mange folk (ikke rette til dig KK, så vidt jeg ved ser du fodbold i by og næ) ikke at kommentere på et miljø, de ikke er en del af, og som de slet ikke forstår. Jeres udmeldinger er på samme stadie som en eller gut, der kommer herind og snakker om forced reps i hobetal og punktforbrænding på ballerne.

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret, Kalkunen. Både i din analyse og det med, at det var skrevet med et glimt i øjet. Sommetider er det bare sjovt at undlade smileyen. :devil:

Det skal dog siges, at det er ved at være lang tid siden der har været ballade i AaB. Men Aalborg Politi er altså også talstærkt repræsenteret på og udenfor stadion når BIF, FCK eller AGF er på besøg. Udebaneholdets tilskuerafsnit er markant afskærmet, og udgangen derfra og hen til deres busser på parkeringspladsen er nærmest en fæstning. :w00t: Der tages godt nok ikke mange chancer.

Men du har helt ret i, at jo flere mennesker der er, jo større er risikoen for at idioter møder op. Og jo flere ballademagere der er, jo nemmere har de ved at trække andre med i stemningen. Desværre. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ja, gruppementalitet ser man desværre meget af på stadion. Særlig da mange af ballademagerne ikke er en dag over 16-17 år. Så kan en stor jubelidiot nemt lokke 4-5-6-7..10 andre med på et eller andet.

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share