Armbøjninger med vægt


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Som led i et Sheiko program, kan jeg se at jeg idag skal lave armbøjninger med vægt.

Umiddelbart lyder det lidt latterligt, men hvis den gode Boris S mener det virker, så vil jeg da gøre et forsøg.

Det eneste jeg ikke helt er med på er, om man skal smide skiver på ryggen af sin makker og omvendt eller om der er et specielt cowboytrick til at få det til at køre.

Er der andre der laver de armbøjninger eller skifter i den "øvelse" ud med noget andet?

Mvh.

Chr.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste alternativ til dit forslag jeg lige kan komme på er at bruge et smith-stativ. Ideèn var så at tage stangen helt ned og holde den på ryggen.... men om man kan få stangen så langt ned og om det er praktisk anvendeligt ved jeg ikke :)

Ellers, som du selv nævner, kan du og din træningspartner jo bare skiftes til at lægge skiver på hinandens rygge. Det er vel alligevel en hjælpe-øvelse og man skal derfor ikke køre så tungt alligevel (?).

Link to comment
Share on other sites

Det letteste er hvis ens makker placere vægtskiven mellem ens skulderbalde, men man kan godt selv vipp den derop:

1. Læg dig på maven, med vægtskiven foran hovedet

2. Bugser skiven op på din ryg ved at løfte den over hovedet, og placer den på skulderbladende.

3. Pump derudaf. Jeg elsker denne øvelse. Back to basics! ;)

4. Du ligner en skildpadde der prøver at vende sig om, pga vægten fra skiven, det kan efter sidste sæt være et problem overhovedet at få pladen af, søg da hjælp! :tongue:

Du er jo noget af en kraftka'l CrawDiddy, så du skal nok ha' en makker til at placere 2 25kg skiver på din ryg! :lol:

Link to comment
Share on other sites

har selv smidt dem i en gammel skoletaske og kørt lidt, men de remmene river huden af ser det ikke så godt ud bagefter, og det var nu også nogle halvgrimme rifter jeg fik ud af det, men det føles nu godt at presse sin krop, med bare 17 kg på ryggen op... Okay, det kunne jeg heller ikke gøre ret mange gange...

Så hvis der er en bedre måde vil jeg da klart bruge den, men mine skiver er så små at man skal have dem allesammen på før at det hjælper noget, og det er ikke let at ligge med 8 skiver løst på ryggen... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share