Træningspartnere


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Nu skal jeg simpelhen have lukket noget damp ud... :rocketwhore:

En hel uges planlægning af 1RM tests er næsten røget i vasken pga. en træningsmakker, som ikke møder op.

Specielt i dag hvor det var meningen at der skulle testes i bænkpres. Hans undskyldning er at han sov for længe. Jeg måtte rent faktisk ringe rundt for at få fat på ham.  At det så er anden gang i den uge her, at sådan noget sker, gør mig endnu mere sur...

FUCK, hvor er jeg rasende!, simpelhen rødgløende. Det er fandme svært at træne med andre, som ikke har samme drive, samme ambitionsniveau, samme passion for vægttræning. Jeg finder mig snart en anden træningspartner, for det andet pjat gider jeg simpelhen ikke at stå model til meget længere...

:angry2:  :mad2:  :pissed:  :cussing:  :angry3:

Link to comment
Share on other sites

Helt klart. Det er pisse irriterende, at træne sammen med en, som ikke går en skid op i det. En som ikke kan komme halvdelen af gangene, fordi han skal på arbejde eller skal se noget i fjernsynet. Hvis man vil have noget ud af sin træning, så mener jeg, at man skal give det en meget høj prioritet. Selvfølgelig, arbejde er god grund til at droppe en eller to af ugens dage, men så må man lave et program som siger, at man f.eks. træner de dage hvor der ikke er arbejde.

Hvis mit program siger jeg skal træne om mandagen, så træner jeg om mandagen, og så må mange andre ting komme i anden række :smile:

Hvis der er en der vil have mig til at lære ham dødløft/squat/bænkpres, så KRÆVER jeg ligefrem, at personen går op i det. Jeg gider ikke bruge min tid på folk, som ikke selv har nogen interesse i det, men som bare gerne vil lære øvelsen, fordi de måske TROR  den skal med i deres program.

Men hvis jeg derimod kan se og mærke på personen, at han "brænder" for det, så vil jeg med glæde hjælpe.......

Men jeg har nu heldigvis fundet mig en makker, som er mere en "normalt" interesseret i det. De sidste par uger har han trænet sammen med mig, så han kunne lære nogle af de "rigtige" øvelser, og han er blevet meget bidt af det. Efter de par uger har han selv forsøgt at lave et træningsprogram, som han synes er fint. Så tager han det med til træning næste gang, og hører hvad jeg synes om det. Nu skal han til at skrive øvelser og set/reps på. Det er skønt at træne sammen med en, som går op i det, og som gider at bruge tid på at lave sit eget træningsprogram. Det er skønt at se.

Han er også helt klart blevet påvirket af mig og min interesse indenfor styrkeløft, så jeg er helt sikker på, at når jeg en dag konverterer, så har jeg en træningsmakker, som også er klar på at ofre sig 100% for sagen.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at jeg reelt set kun har brug for at have min træningspartner tilstede hver 8. uge. At det så lige skal være den 8. uge at han laller den af, bringer virkelig mit pis i kog...

Jeg træner seriøst med henblik på at kunne stille op i styrkeløftskonkurrencer om et par år, så derfor har jeg en lidt anden holdning til min træning end så mange andre.

Jeg er nået til det punkt, hvor det at sove for længe, at blive hjemme på sofaen, at være syg, eller ikke at have lyst til at træne simpelhen ikke findes i min verden lige for tiden... :8a:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet med en del i tidens løb, før i tiden i løb og cykling og indenfor de seneste år i "løftning".

Jeg GIDER ikke træne med nogen mere.Jeg styrketræner alene, dels fordi jeg ikke gider at trækkes med folk med en lav træningsmoral som gerne vil hjælpes igang dels fordi jeg ikke gider være afhængig af andre.Hvis jeg har brug for en spotter er der næsten altid én.

Link to comment
Share on other sites

Hey Xax - synd at jeg ikke kunne nå at komme med i onsdags, så ville jeg da gerne have assisteret dig i din 1RM test.

Men anyways, hvis du leder efter en ny træningspartner kan det da godt være vi kan finde ud af noget - jeg træner alene alligevel...

Link to comment
Share on other sites

Well, til alt held har jeg også andre alternativer, deriblandt dig Sil ;).

Jeg har kun decideret brug for en træningsmakker hver. 8 uge alligevel, men det er altid rart med lidt selskab når man træner.

For at være helt ærligt så stoler jeg ikke ret meget på nogen af de andre mit center til brug som spottere.  Derfor foretrækker jeg at have en fast makker i stedet for når der skal maxes.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har lige skippet en makker, en god ven faktisk, det faktisk på grundet af tiden. Jeg har ik' tid til at træne i 1 1/2 - 2 timer, men så lang tid ta'r det 2, alene bruger jeg 30-40 minutter (Max-OT).

Jeg satte min bænkpres lidt ned til at starte med, men nu har jeg forbedret ALLE mine øvelser! Min koncentration er forøget drastisk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal på torsdag træne for første gang med min makker. SÅ jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå. Jeg er også meget spændt på hvordan de andre i centeret har det med at vi har gang i to bænke samtidig. Hvis vi feks skal lave bænkpres, 5sæt og vi har hver sin bænk fordi vi bruger forskellig vægt, og så hjælper hinanden med hver sæt som spotter. Hvordan ser folk på det?

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg ville også blive irreteret.....

Men tilgengæld ser jeg intet problem i at i deles om en bænk. Det tager da ikke mange sekunder fx. at tage en skive af, når det er den andens tur, og så sætte den på igen bagefter??  Det gør jeg da de få gange jeg har en makker.....

Link to comment
Share on other sites

Selvfølglig kan man deles om en bænk. Hvis man bruger 2 bænke, må det være fordi der næsten ingen folk er. Jeg ser i øvrigt intet problem i at deles om en bænk, da det sagtens kan lade sig gøre med hviletiden imellem hvert sæt, uden egentlig at bruge noget tid ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg helt klart også mene er asocialt. Man behøver ikke 2 bænke fordi den ene er slappere end den anden. Jeg vil næsten sige det er en uskreven regel i et træningscenter, at man ikke optager mere udstyr end man på rimelig vis har brug for. Hvorfor skulle det være noget problem at skifte vægte mellem sæt Blackice ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share