Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Fredag – indvejningsdagen:

Jeg havde ikke fået meget søvn om natten, da jeg havde svært ved at sove, grundet det høje colaindtag og begyndende nervøsitet, så jeg var ikke ligefrem frisk da væk-keuret ringede kl. 6, hvor jeg skulle i gang med første portion mad.

Jeg havde fået besked på at holde mig i ro hele dagen med benene opad, så jeg tog en masse mad med ind i stuen og lå mig til rette på en madras på gulvet, med benene oppe i sofaen. Udover et bad og en tur ned efter sytråd i samme farve som mit konkurrencetøj, lå jeg og stenede Disney tegnefilm og spiste en masse mad (der skal jo spises hver time dagene optil).

Omkring kl. 15 ankom Maria og kort tid efter kørte vi mod Herning hvor indvejningen startede kl. 18. Vi var egentlig i god tid, men havde ikke lige taget højde for alt fredagstrafikken gennem Odense og ude på motorvejen, det blev ikke bedre af at det regnede rigtig meget og folk derfor ikke kørte særlige stærkt og sidst men ikke mindst havde Maria glemt hendes GPS og jeg var lidt i tvivl om vejen, selvom jeg oprindelig kommer fra Midtjylland og burde kende området, så vi fik drejet lidt forkert af og røg ud på nogle små snoede veje gennem Billund, frem for over Bredsten.

post-12744-1190743965_thumb.jpg

I bilen på vej til Herning.

Klokken 17.58 ankom vi til Scandic hotel og indvejningen var ikke andet en lige startet med CB/BB klasserne, så der var rigeligt med tid til AF/BF klasserne skulle på. Ventetiden blev brugt på at snakke med de andre der var til stedet, speciel Linda, Michael Dam, Sune, Pia, Casper, Steen, Musse og OBBC atlet Sebastian og hans opvarmer Christian.

Jeg havde haft let hovedpine siden formiddag og det var kun blevet værre efter en lettere stresset køretur på de små snoede veje. Der var rigtigt varmt inde i indvej-ningsrummet og ubevidst var jeg nok også ved at være ret nervøs, så hovedpinen blev bare værre og værre i løbet af aftenen. Når jeg får slemt hovedpine så plejer jeg også at få kvalme, som ofte ender ud i opkast, før hovedpinen går over. Så da kvalmen begyndte at melde sig, var jeg godt klar over hvad klokken havde slået og håbede det snart blev min tur til indvejning, så jeg ikke lige pludselig skulle kaste op midt under indvejningen.

Jeg var ret sikker på jeg havde tilmeldt mig den forkerte klasse og spurgte derfor overdommeren, om de ville have jeg gik til indvejning med den forventede klasse eller den tilmeldte klasse, jeg skulle gå i den tilmeldte, hvorefter de så ville rykke mig til den rigtige klasse. Det blev dog til noget værre rod, for jeg skulle være den første i mellemklassen som trak et atletnummer, da der ellers ville gå kuk i nummersystemet, så jeg blev hevet foran køen til godkendelse af tøj og sko. Lidt småforvirret fik jeg så hurtigt besked på at hverken min badedragt og finalesko var godkendt, skoene skulle efter sigende havde for tyk en sål og badedragten viste for meget mave. De nye regler omkring badedragten blev først offentliggjort på DBFF’s hjemmeside 14 dage før DM og vi var rigtig mange der havde misforstået dem, så jeg var ikke den eneste der stod i den situation, jeg tror vi var omkring 6 der ikke fik godkendt vores badedrager ud af 19 piger. Ser man billeder fra indvejningen er jeg ikke med på nogen af den, nok fordi jeg blev kastet rundt i en stor forvirring, da jeg skulle nå at have et nummer der passede med den lille klasse, ud på wc og prøve badedragt så dommerne kunne se om den skulle syes om osv.

post-12744-1190744063_thumb.jpg post-12744-1190744076_thumb.jpg post-12744-1190744116_thumb.jpg

Billeder fra selve indvejningen, hvor jeg står med dommerne og den mellemste klasse.

Jeg kunne ikke rigtig overskue situationen, specielt fordi jeg havde det så dårligt, men heldigvis havde jeg dejlige Maria med, så jeg gav hende beskeden mht. min badedragt og bedte hende sørge for at få fat i min syerske og Norah, så vi kunne finde en løsning, hvorefter jeg smuttede ud på toilet. Jeg rendte lidt forvildet frem og tilbage mellem toilettet og Maria, da jeg hele tiden var bange for jeg skulle kaste op. Heldigvis ville vores syerske gerne rette både Linda’s og min badedragt lørdag formiddag, så det var meget heldig vi havde valgt at overnatte i Odense. Inden vi forlod Herning nåede jeg at kaste op en enkelt gang og jeg havde bestemt ikke særlig meget lyst til at skulle sidde i en bil hele vejen til Odense.

post-12744-1190744173_thumb.jpg

Slutningen af indvejningen lå jeg og slappede af på et bord, den korte tid hvor jeg ikke var på toilettet.

Det havde hjulpet lidt jeg fik kastet op og min hovedpine forsvandt, dog var min mave stadigvæk livlig da vi satte os i bilen mod Odense. For en sikkerhedsskyld havde jeg taget en pose med, hvis jeg skulle få det skidt igen, men efter en lille times tid var der kommet lidt ro på maven og jeg blev nød til at begynde at spise igen, da jeg var ca. 2 timer bagud mit spiseprogram. Det skulle jeg så ikke have gjort, for efter 6 mundfulde kartoffel/kylling fik jeg det rigtig dårligt igen og jeg kaste op 3 gange i en af de med-bragte poser. Denne gang fik jeg det faktisk godt efter jeg havde kastet op og gik der-for i krig med lidt frugtpålæg, hvilket maven godkendte. Men kort før vi var i Odense fik jeg det igen rigtig dårligt og kastede op 2 gange i en ny pose.

Jeg snakkede med Norah og vi var enige om, at det ikke skyldtes min udtømning, men at det måtte være nervøsitet der havde udløst det hele. Vi aftalte at jeg skulle droppe at spise mere mad, da det jo alligevel kom op igen. I stedet skulle jeg prøve om jeg ikke kunne få lidt chokolade klemt ned og drikke lidt cola så jeg ikke dehydre-rede for meget, hvorefter jeg skulle gå i seng og få lidt søvn. Så måtte jeg i stedet stå lidt før op om morgnen og begynde at spise igen, så jeg kunne indhente lidt af det forsømte.

Så udstyret med 50 g chokolade og 1 stort glas cola sagde jeg godnat til Maria og gik jeg i seng ved 23 tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lørdag – dagen før konkurrencen:

Jeg vågnede flere gange i løbet af de første timer, hvor der hver gang blev spist lidt af chokoladen og drukket lidt af colaen. Klokken 3 havde jeg spist og drukket det hele og kunne ikke sove mere, og da jeg samtidig havde fået det godt igen, gik jeg i gang med noget af det mad, jeg ikke havde fået spist fredag aften. Klokken 6 hvor lørda-gens madprogram skulle starte, var jeg ved at have indhentet en stor del af alt det mad jeg ikke havde fået spist fredag aften.

Kl. 6.30 stod Maria op og mens hun var ude på hendes løbetur, fik jeg badet og spist. Klokken lidt over 8 kørte vi ud til syersken med de to badedragter, så vi kunne nå at få dem syet om. Vi var allerede hjemme igen kl. 9 og havde derfor nogle timer hvor vi kunne slappe af. Maria smed sig på sofaen og fik en morfar, mens jeg lå med benene i vejret og spiste mere mad, læste lidt jumbobog og indimellem pakket de sidste par småting. Klokken 11.30 kørte vi ind og hentede Nina og Norah og i en meget fyldt bil (trods vi også havde fyldt Sebastian varevogn dagen før med ting) kørte vi forbi syersken og fik hentet badedragterne, som var blevet utroligt flot, Karin er bare dygtig og der var bestemt ikke nogen der kunne se de var blevet syet om, med mindre de vidste det.

post-12744-1190744395_thumb.jpg post-12744-1190744408_thumb.jpg

Mig og Maria på forsæderne i bilen på vej til Herning.

post-12744-1190744453_thumb.jpg post-12744-1190744464_thumb.jpg

Norah og Nina på bagsædet i bilen på vej til Herning.

Turen til Herning gik lidt bedre end om fredagen, da vi fik drejet rigtig fra og ankom derfor også til Scandic hotel omkring kl. 14 som planlagt. Vi fik pakket ud og gjort det ene badeværelse klar til farvning af Sebastian og jeg, hvor vi havde lånt både spraytelt og 2 typer airbruch af Eurotanning. Jeg fik lagt første lag protan og mens jeg stod til tørring kom Sebastian og Christian ned på værelset, så Sebastian også kunne få lagt hans første lag. Lige til at starte med skulle jeg lige vænne sig til at være nøgen i de andres nærværd, men det tog nu ikke lang tid før det var helt normalt, men jo flere lag farve man får på, jo mindre nøgen føler man sig også. Jeg har en meget lys hud, som samtidig sugede de første lag farve til sig, uden at man kunne se jeg havde fået farven, så alt i alt fik jeg lagt protan på af 4 omgange fordel ud over hele eftermiddagen/aftenen.

post-12744-1190744504_thumb.jpg post-12744-1190744516_thumb.jpg

Billeder af formen efter nogle lag protan.

Ud over farvningen gik resten af dagen med at spise, spise og atter spise, mens jeg lå med benene i vejret. Hold da fast hvor var jeg ved at være træt af riskager til sidst og det gjorde det ikke bedre af at Sebastian var ved at være så tør, så han fik lov at spise chokolade, mens jeg stadigvæk måtte holde mig til riskagerne. Jeg kunne bestemt også godt mærke jeg havde brugt hele natten på at spise, så det var en hård kamp at få klemt mere mad ned. Ved 20 tiden kom Norah med burger og pomfritter fra Mc D, hvilket var en hel lettelse frem for riskagerne, selvom saltindholdet i Mc D maden fik min mund til at tørre meget ud.

post-12744-1190744606_thumb.jpg post-12744-1190744633_thumb.jpg

Mig der spiser Mc D mad både i sengen og mens jeg får glattet hår af Nina.

Der var generelt en rigtig god stemning på værelset, hvor vi til tider var 6 personer på en gang. Omkring midnat kunne Norah og jeg sige godnat til hinanden og for en gang skyld faldt jeg til ro med det samme og fik en god nat søvn, kun afbrudt af 1 toiletbesøg.

Link to comment
Share on other sites

Søndag – konkurrencedagen:

Klokken 5 ringede væguret og jeg skulle op og have lag sidste lag protan, hvorefter Nina skulle ordne mit hår, som jeg havde fået glattet lørdag aften og nu skulle have lavet nogle fine prinsessekrøller. Det var rent luksus, for midt i jeg var ved at få ordnet hår, kom Maria og begyndte at sætte kunstige negle/øjenvipper på og lå en kanon flot make-up på mig. Vi kunne dog godt se der ikke blev tid til morgenbuffet for mit vedkommende, i stedet fortsatte jeg med mine riskager og måtte endelig også begynde at få lidt chokolade.

Jeg har aldrig haft kunstige negle på og blev derfor ret så hjælpeløs da jeg fik dem på, jeg kunne nærmest ikke engang tage tøj på selv. Så jeg måtte have hjælpe til ALT, selv mine øreringe måtte Maria sætte i for mig.

Eftersom jeg havde droppet morgenmaden kunne vi overholde tidsplanen, så Norah, Sebastian, Christian og jeg gik ned til kongrescentret ved 8 tiden, mens Maria og Nina stod for pakning af bil og aflevering af værelserne.

Der var lidt for meget hønsegårdsstemning i pigerummene backstage, så jeg valgte at ligge ude på gangen sammen med nogle andre søde BF piger. Vi havde forventet jeg skulle på som en af de første, men det var heldigvis AF klasserne først, så vi havde god tid til at gøre mig klar.

post-12744-1190744882_thumb.jpg

Mig og Linda der sidder og spiser hinandens mad ude på gangen (de andres mad er alti sjovere end ens eget).

1. runde – sort bikini:

Der var 7 piger i min klasse og taget i betragtning det var første gang på scenen sy-nes jeg det gik helt okay, men når det er sagt så gik det vist heller ikke bedre. Der plejer at være lidt valgfrihed omkring sideposering, og jeg stod derfor lidt anderledes end de andre og det var dommerne ikke tilfreds med, så der blev rettet en del på min posering, og kombineret med lidt nervøsitet var jeg lidt stiv i betrækket og fik derfor heller ikke poseret helt så godt som jeg burde. Jeg kom derfor også kun ud i 1 sammenligning, med Tina Milton.

post-12744-1190744929_thumb.jpg

Men trods det så var det fedt at stå på scenen og høre alle publikum, utroligt som man kan genkende enkelte folks stemmer igennem mængden.

Efter 1. runde tog jeg mig tid til at gå ud og snakke lidt med familie og venner indtil vi skulle gøre mig klar til 2. runde.

2. runde – valgfri badedragt:

Norah havde givet mig en del feedback, så jeg vidste hvad jeg skulle gøre bedre i 2. runde og samtidig havde jeg mere styr på nerverne. Mine poseringer var noget bedre og jeg havde meget mere overskud, jeg blev derfor også hevet ud i en noget bedre sammenligning. Ud fra sammenligningen var mine chancer for at komme med videre i finalen noget (6 ud af de 7 ville komme med videre i finalen).

post-12744-1190744953_thumb.jpg

Mens AF klassen lavede chins fik jeg snakket lidt mere med familie og venner, hvor-efter alle 19 BF pigerne skulle samles og have af vide hvilke 2 der ikke var gået videre, jeg var gået videre.

post-12744-1190744970_thumb.jpg

For at stå så flot og tør som mulig i 3. runde gik jeg op backstage og slappede af med benene i vejret, mens jeg spiste en pose riskager.

3. runde – valgfri badedragt:

Jeg var klar til opvarmning i god tid, da Norah gerne ville se Sebastian i romaskine. Så som den eneste BF pige stod jeg så småt og varmede op imens der blev roet på scenen, hvilket viste sig at være heldigt, da vi skulle på 10 minutter før en forventet, fordi der blev byttet rundt på vores runde og den kvindelige AF klasses præmieover-rækkelse, da den ene af AF-pigerne var skidt tilpas efter roningen.

3. runde gik også rigtig godt, jeg havde sammen overskud som i 2. runde og ud fra sammenligningerne var jeg klar over det blev en 4-6 plads, hvilket jeg også havde forventet efter 2. runde.

post-12744-1190744995_thumb.jpg

Ude i opvarmningsrummet var Sebastian blevet færdig med romaskinen og gået i gang med at varme op til symmetrirunden og jeg kunne endelig få mig lidt væske, hvilket var ved at være tiltrængt. Norah var ude og tage billeder af dem der var på scenen og jeg tror hun var blevet lidt for opslugt af det, for da jeg skulle gøres klar til præmieoverrækkelsen var der ikke nogen Norah, men så var det jo godt jeg var ved at være blevet så gode venner med de lange negle, at jeg selv kunne få mine sko på og Christian kunne rette min bikini trusse på plads for mig.

Præmieoverrækkelse:

Ud fra feltet at dømme ville jeg være blevet glad uanset om det var blevet en 4. plads eller en 6. plads, men jeg ville selvfølgelig helst have haft 4. pladsen. Men var bestemt glad for den 5. plads jeg fik.

post-12744-1190745013_thumb.jpg

Jeg synes selv det var de rigtige der fik top 3 placeringerne og uanset hvad så lå de meget tæt alle 3 og var gode på hver deres måde. Men skulle man have dømt efter de helt rigtig regler, så burde Kristina som fik 1. pladsen nok være blevet fratrukket lidt point for at have for meget muskelmasse, trods jeg selv synes det er pænt med stor volumen. Os der fik 4-6 plads var enten ikke lige så langt nede i fedt-%, havde mindre masse eller dårligere symmetri end top 3 atleterne, men jeg synes til gengæld vi lå meget tæt. Så generelt en rigtig god klasse, da der ikke rigtig var nogen af de 6 der kom i finalen der skilte sig ud fra mængden ved enten at have en meget høj fedt-%, dårlig posering eller for lidt muskelmasse, som man så eksempler på i de andre BF klasser.

Efter jeg havde fået min præmie fik jeg luftet min bikini, da det var meningen der skulle tages lidt billeder af Sebastian og mig, men grundet en fejl i præmieoverræk-kelsen af Sebastian klasse, tog det lang tid før Sebastian var klar og jeg endte med at gå op og tage noget tøj på og pakke vores ting sammen.

Da Sebastian havde været til 2. præmieoverrækkelse (4. plads), tog vi alle 6 på Jensen Bøfhus og fik noget godt mad, i selskab med Sune som skulle køre med Maria til København. Det er næsten ubeskriveligt hvor godt den kolde cola på Jensens smagte, det var lige hvad jeg trængte til. Senere måtte jeg også på wc for første gang efter konkurrencen og sikke en farve mit urin havde, jeg lyver ikke hvis jeg skriver det var mere brunt en det var gult.

Nina kørte med Sebastian og Christian til Odense, hvor Norah og jeg snuppede bagsædet i Marias bil, med Sune og Maria siddende foran. Man kunne godt mærke vi var ved at være ret overtrætte, jeg snakkede som et vandfald den første halvdel af turen, hvorefter Maria og Sune tog over med nogle meget varierende emner.

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var at klippe de pokkers til kunstige negle ned i en længde der var mere menneskelig, hvorefter jeg gik i bad og fik vasket den værste overskudsfarve/dreamtan af kroppen. Bagefter var det bestemt blevet min sovetid, da klokken var 23 og jeg havde en arbejdsdag i vente dagen efter, desværre gik det op for mig at min taske med f.eks. toiletsager lå i Sebastians bil, så det blev en lidt primitiv tandbørstning.

Alt i alt en KANON weekend og det er i hver fald helt sikkert jeg stiller op igen til næste års DM. Men nu skal fokus rettes mod New York turen og jeg starter derfor diæt igen om 1 uge. Jeg håber at kunne smide yderligere 2-3 kg og derved komme kiloene helt til livs, det bliver derfor også nødvendig at gå længere ned i kalorier end jeg var op til DM.

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Ud fra feltet at dømme ville jeg være blevet glad uanset om det var blevet en 4. plads eller en 6. plads, men jeg ville selvfølgelig helst have haft 4. pladsen. Men var be-stemt glad for den 5. plads jeg fik.

Hej Anita :cheer:

Tillykke med debuten og 5. pladsen. :4thumbup: Det har været interessant at følge din log op til konkurrencen. :bigsmile:

Kan du huske placeringerne for pigerne på finalebilledet?

/Kathrine :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita :cheer:

Tillykke med debuten og 5. pladsen. :4thumbup: Det har været interessant at følge din log op til konkurrencen. :bigsmile:

Kan du huske placeringerne for pigerne på finalebilledet?

/Kathrine :4flex:

Mange tak Kathrine... !!!

Du får placeringerne nævnt fra højre (1, 3, 4, 2, 6, 5).. !!

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Hey du :bigsmile:

Stort tillykke med gennemførelsen af dit projekt :4flex:

Imponerende at du nu igen er klar til næste omgang.

- Bozne :crazy_pilot:

Hejsa Stina

Og mange tak skal du have :bigsmile:

Jeg vidste jo på forhånd jeg skulle videre med diæt, så rent psykisk har jeg haft tid til at vænne mig til tanken, men efter weekendens oplevelse glæder jeg mig faktisk til at starte diæt igen og komme i endnu bedre form :bigsmile:

Jeg håber du har det godt i det Jyske..

Kram Nita

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita...

Rigtig god læsning om din oplevelse til DM og optil... har været rigtig spændene at følge.. :bigsmile: Og det hele har jo kun været top at du har haft nogen som har været der 100% til alt hjælp..

Må indrømme at jeg også troede tilførst at nr. 1 hende der vandt, havde for meget muskelmasse i forhold til BF klassen, men ved ikke om de har ændret reglerne, har hørt der er kommet nye regler for mænd.. og efter alle de nye regler f.eks med sko, badedrag, smykker osv.. kan det måske være de har ændret lidt syn på hvor grænsen går.. Men flot var hun, og tror også hun har en god chance til NM..

en lille tanke.. skal BF piger helst være større end AF piger, og hvordan kan det være at der ikke er vægt grænser ang. højde osv.. ? lidt off tropic...

/Nille :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita...

Rigtig god læsning om din oplevelse til DM og optil... har været rigtig spændene at følge.. :bigsmile: Og det hele har jo kun været top at du har haft nogen som har været der 100% til alt hjælp..

Hejsa Nille :w00t:

Jeg er glad for at høre du synes det har været spændende læsning, forhåbentlig bliver de næste 7 uger loggeri lige så spændende :bigsmile:

Må indrømme at jeg også troede tilførst at nr. 1 hende der vandt, havde for meget muskelmasse i forhold til BF klassen, men ved ikke om de har ændret reglerne, har hørt der er kommet nye regler for mænd.. og efter alle de nye regler f.eks med sko, badedrag, smykker osv.. kan det måske være de har ændret lidt syn på hvor grænsen går.. Men flot var hun, og tror også hun har en god chance til NM..

Hvis du læser regelsættet så står der tydeligt at pigerne i BF ikke må have dybe riller i musklerne og meget tydelige makeringer osv.. Så hvis de havde fulgt reglerne skulle hun være trukket i point, men når det er sagt, så synes jeg personligt bedre om de lidt større og muskulæse piger, så det passer mig fint de ikke helt følger reglerne.

en lille tanke.. skal BF piger helst være større end AF piger, og hvordan kan det være at der ikke er vægt grænser ang. højde osv.. ? lidt off tropic...

/Nille :smile:

Jeg vil tro Af pigerne ligger i samme størrelse som BF pigerne, de vurderes bare også på styrkemomenterne og kan derfor godt få en god placering selv om deres symmetri f.eks. skulle være dårlig, hvis deres styrkemomenter til gengæld er gode.

Jeg forstår ik helt hvad du sprøger om til sidst.. Mener du hvorfor fitnessklaserne deles ind i højde frem for vægt eller spørger du om hvorfor AF pigerne ikke har nogen højdeinddeling?

Grunden til der ikke er inddeling ved AF pigerne skyldes de er så få der stiller op i den klasse og hvorfor fitnessfolkene ikke inddeles med vægt ved jeg ikke, men det skyldes nok at der vurderes på andre ting en muskelmasse som man ser ved BB.

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita...

Rigtig god læsning om din oplevelse til DM og optil... har været rigtig spændene at følge.. :bigsmile: Og det hele har jo kun været top at du har haft nogen som har været der 100% til alt hjælp..

Må indrømme at jeg også troede tilførst at nr. 1 hende der vandt, havde for meget muskelmasse i forhold til BF klassen, men ved ikke om de har ændret reglerne, har hørt der er kommet nye regler for mænd.. og efter alle de nye regler f.eks med sko, badedrag, smykker osv.. kan det måske være de har ændret lidt syn på hvor grænsen går.. Men flot var hun, og tror også hun har en god chance til NM..

Der er ikke ændret regelsæt fra IFBB's side i forhold til BF! Tror blot DBFF ønsker at retningslinierne rent faktisk følges med hensyn til udstyret!!

Da jeg var til VM for 2½ år siden havde de lige så skrappe krav til blandt andet smykker og sko ... men lidt mere lempelige på dragterne :smile:

At de vælger at vægte muskelmasse (eller hvad synes af dette) til DM skyldes vel at amatørerne indenfor IFBB er store!!

... men synes det virker helt omsonst at tage denne tilgang, da de sidste par år har vist at de piger som kommer i top i amatørmesterskaber og derefter blive professionelle slet ikke gør det godt fordi de er aaaaaaaaalt for muskuløse!! De fleste begynder endda at downsize markant herefter...

Når det så er sagt... så drejer BF sig jo om perfekt symmetri!! Symmetiren vægter 100%

Og det havde vinderen ... at hun så muskuløst (efter min mening) er for stor ændre ikke at hun var den på scenen som var bedst sat sammen og ikke mindst den atlet med flotteste hudtonus og muskelfylde!

en lille tanke.. skal BF piger helst være større end AF piger, og hvordan kan det være at der ikke er vægt grænser ang. højde osv.. ? lidt off tropic...

Af piger skal være større end BF og Fitness skal være dem som er størst!!

Regelsæt for BF diktere at muskelvolumen skal vægtes mindst hos BF (her er symmetri det ultimative), herefter skal AF have mere muskelvolumen men stadigvæk stor vægt på symmetri og til sidste fitness kun overtrumfet af BB hvad ang. vægtning af muskelvolumen!

Der er endnu ikke vægtgrænser i nogle kvindeklasser...

Link to comment
Share on other sites

svare jer lige samlet både til Anita og Nora..

Og tak for de gode svar fra jer begge.. good.gif grundet til jeg spurte ang. vægtklasse var fordi jeg tænkte på hende der vandt, at det ville måske sætte en strammere ramme for hvor stor man kunne blive... Men på den anden side ville det også være træls med alle de regler.. Men hvis man nu tænkte at en kvinde i den høje klasse havde samme muskelmasse/volume ville det virke voldsomt til en BF pige..

Grundet til jeg spurte ind til AF pigerne.. var på grund af en underlig kommentar jeg læste i dag

sys det er synd at ik fler piger vælger AF frem for BF! IMO er der lidt mere over dette end "blot" at fremstå som en dukke i BF

lige meget hvem der har nævt det.. syntes bare det er en træls kommentar, og blev lidt mere nysgerrig hvad forskellen egenlig var ud over chins, dips og ro.... men tror nok jeg fik svar.. :bigsmile:

/Nille

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26/9-07

Morgenvægten lå på omkring 58 kg, hvilket er en forøgelse på ca. 3 kg... Det synes jeg ikke er så slemt som man kunne have forestillet sig, men jeg er heller ikke gået amok i mad, har spist helt normalt og fået en lille smule til den søde tand.. !!

Til gengæld har jeg da seriøs været ved at få SPAT idag, hvis jeg synes det kløede over hele kroppen igår, så ved jeg ikke hvad jeg skal kalde det idag... Jeg har en meget sart hud og den kan slet ik klare at alle hår vokser ud, samtidig med alt den farve jeg har på.. Så jeg har udslæt, knopper og rødme over hele kroppen og det gør bare POKKERS ondt og klør som ind i helvede... Hvis ikke det var fordi jeg ved jeg skal igennem samme tur igen om 7 uger, så ville jeg sige... JEG GØR DET ALDRIG MERE.. Mange af stederne på kroppen har jeg også snart fået kradset alt farven af :nonono::crazy: men for hulen hvor gør det bare ondt.. !

Nå men ellers har jeg fået taget hul på cardioen igen... Så jeg kan komme af med noget af væsken i kroppen og gi kroppen lov til at vænne sig til det igen, før det går løs med 3 x cardio dagligt fra mandag morgen. !

Eftermiddagstræning:

48 min PW fra kl. 16.50

//Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

D. 26/9-07

Jeg ville have mødt på job kl 6, så jeg kunne få lidt plus på flex kontoen, men af en eller anden grund fik jeg stilt uret til at snue i 5 kvarter i stedet for 1 kvarter :4slap: , så jeg mødte kokken 7 som jeg plejer :blush:

Min krop har endnu en dag været uudholdelig at være i :unhappy: så efter træning gik jeg i bad og skrubbede en stor del af farven af og smurte et kæmpe lag fed uparfumeret cream på kroppen, det hjalp faktisk, håber så bare det holder og ikke begynder at klø igen når der er gået nogle timer.. som det gjorde igår efter jeg havde givet kroppen samme creamtur.. !

Eftermiddagstræning:

Første dag med mit nye program, som bød på ryg og læg.. Jeg har bevidst lavet programmet, så torsdagstræningen kan klares på 1 time, da jeg ved fra sidste diætperiode at jeg har meget lidt overskud om torsdagen... !! Men idag røg jeg vist lidt for meget i snak, for fik da ikke klaret det på 1 time :laugh:

OH chins:

1 x 4 rep x mig

1 x 5 rep x mig

1 x 6 rep x mig

1 x 5 rep x mig

1 x 4 rep x mig

Supersættet med:

Læg i donkey:

1 x 25 rep x 70 kg

1 x 25 rep x 70 kg

1 x 25 rep x 70 kg

1 x 25 rep x 70 kg

DB one arm row:

1 x 10 rep x 32 kg

1 x 10 rep x 34 kg

1 x 10 rep x 36 kg

1 x 8 rep x 38 kg :yo:

Dejligt med mad i systemet, så der igen kan komme lidt vægt på, selv om jeg ikke er oppe på samme vægt som før diæten..

DB pronerede incline shrugs:

1 x 10 rep x 17 kg

1 x 10 rep x 17 kg

1 x 8 rep x 18 kg

1 x 8 rep x 18 kg

Kabel stivarmet pul-down:

1 x 12 rep x 35 kg

1 x 10 rep x 40 kg

1 x 10 rep x 40 kg

1 x 8 rep x 45 kg

TechnoGym pull-down:

1 x 12 rep x 35 kg

1 x 10 rep x 40 kg

1 x 8 rep x 45 kg

Træningstid: 1 time 30 min

Og så var det tid til en omgang intervaltræning.. Havde egentlig regnet med at køre 12 intervaller som jeg plejer... men men men det ku jeg slet ik holde til efter 2 ugers pause, så efter 6 stk måtte jeg stoppe.. så jeg kører 1 interval på for hver gang over de næste uger, så kroppen lige kan vænne sig til det igen..

Intervaltræning og cardio på arctraineren:

- 2 min opvarmning

- 7½ min interval (6 intervaler @ 30 sekunder anaerob og 45 sekunder aerob)

- 2½ min nedkøling

- 8 min cardio

- 284 kcal

Dejligt lige at få rørt kroppen med lidt højintens cardio... men puha hvor kroppen hurtigt vænenr sig til ikke at lave noget...

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Diæt opdatering for 18. og 19. uges diæt

Grundet DM har jeg ikke været på diæt i de her 2 uger, men vælger alligevel at køre videre med min ugeopdatringer, da jeg går på diæt igen efter weekenden..

Vægten siger: 56,0 kg --> 57,8 kg = +1,8 kg (total -5,4 kg)

Det er ikke meget vægten er gået op de sidste 2 uger, taget i betragtning at jeg har spist meget mad og lige pt har en del væske i kroppen, som man får efter væskeudtømning.. !! Det skal dog siges at jeg havde ca. 1 kg ekstra væske i kroppen ved vejningen for 14 dage siden.. !! Så alt i alt små 3 kg jeg ligger over min normale vægt.. !!

Ugeopdatering:

PW: 48 min --> 6 km

Cardio: 20 min

Posering: En helvedes masse under konkurencen i søndags

Total: 1 time 8 min :blush:

Det ikke ligefrem cardio der er blevet lavet mest af :laugh: men jeg vender tilbage i fuld fart efter weekenden..

Status for k-diæten's PW distance indtil nu: 1294 km :yo:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28/9-07

Kanon god dag på arbejde, hvor der skete en masse spændende ting i form af pilotanlægs-forsøg og et spændende arbejdsplads vurderings møde :4thumbup: Så tiden gik kanon hurtigt... !!

Min krop har også været nogenlunde til at holde ud idag... skrubbeturen + creamen igår har virkelig hjulpet en del... det var først da jeg begyndte at svede under træning at det begyndte at klø nogle få steder på kroppen.. !!

Eftermiddagstræning:

Jeg havde glædet mig meget til 2. dag af mit nye program, men desværre havde jeg glemt programmet på arbejde og kunne slet ik huske hvad jeg skulle træne :nonono: så jeg gik lidt forvirret rundt om mig selv i OBBC :laugh: Men jeg valgte at træne skulder, bryst og læg, da jeg er ret sikker på det er dem der stod på fredagens program... Hvis det på mandag viser sig at være forkert, må jeg bare ændre lidt på programmet i denne uge...

Ellers var træningen præget af INGEN styrke overhoved... Jeg er så træt i alle muskler.. Jeg ved ik om det er fordi jeg har væske i kroppen eller det er en normal reaktion ovenpå DM... Men det jeg plejer at starte med i vægt, var nærmest for tung :crazy:

OH Chins:

1 x 4 rep x mig

1 x 5 rep x mig

1 x 6 rep x mig

1 x 5 rep x mig

1 x 4 rep x mig

Supersættet med:

DB lateral raise:

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 8 rep x 2 @ 8 kg

1 x 8 rep x 2 @ 8 kg

BB upright row:

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 8 rep x 30 kg

Supersættet med:

Bagskuldermaskine:

1 x 12 rep x 17,5 kg

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 8 rep x 22,5 kg

Seated calfraise:

1 x 25 rep x 35 kg

1 x 25 rep x 35 kg

1 x 25 rep x 35 kg

1 x 25 rep x 35 kg

Supersættet med:

Armbøjninger:

1 x 15 rep x mig (smal armbredte)

1 x 15 rep x mig (bred armbredte)

1 x 15 rep x mig (bred armbredte)

1 x 15 rep x mig (bred armbredte)

DB incline bænkpres:

1 x 12 rep x 2 @ 15 kg

1 x 8 rep x 2 @ 15 kg

1 x 10 rep x 2 @ 14 kg

1 x 10 rep x 2 @ 14 kg

1 x 10 rep x 2 @ 14 kg

Jeg plejer at starte med 15 kg og så køre opad... men måtte så gå den anden vej idag.. total tappet for kræfter :nonono:

Styrketræningstid: 1 time 20 min

Bortset fra den dårlige styrke, så var det en god træning...

25 min intervaltræning + cardio på ArcTraineren:

- 2 min opvarmning

- 8,45 min intervaltræning (7 intervaller @ 30 sek anaerob og 45 sek aerob)

- 2,15 min nedkøling

- 12 min cardio

- 363 kcal

Efter træning kørte jeg direkte om til en veninde som havde lavet hjemmelavet burger til mig :4mewantfood: og ud over at spise, fik vi sludret en hel del :blahblah::blahblah:

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 28/9-07

Formiddagen blev brugt på en længe ventet shoppetur... Men jeg endte med slet ik at købe noget, da der gik nærrigrøv i mig :laugh: Så typisk nu hvor jeg havde bestemt mi gfor en masse ting jeg skulle ud og købe :blush:

Eftermiddagstræning:

Dagens træning stod på ben, triceps og mave... og hold da fast hvor var det hele bare TUNGT igen idag.. Jeg glæder mig til jeg kommer på diæt igen og væske forlader musklerne, så jeg igen kan få bare lidt overskud under træning, for det her af da til at få pip af :laugh: Jeg er desuden ret DOMS's over hele kroppen, kan godt mærke den lige skal igang igen... !!

Leg extension:

1 x 12 rep x 50 Ib

1 x 12 rep x 50 Ib

1 x 10 rep x 60 Ib

1 x 10 rep x 60 Ib

45 grader leg press:

1 x 15 rep x 136 kg

1 x 15 rep x 136 kg

1 x 15 rep x 136 kg

1 x 12 rep x 186 kg

1 x 12 rep x 186 kg

1 x 8 rep x 236 kg

1 x 8 rep x 236 kg

Supersættet med:

Dips:

1 x 10 rep x mig

1 x 10 rep x mig

1 x 10 rep x mig

1 x 10 rep x mig

1 bens leg extension:

1 x 15 rep x 20 Ib

1 x 12 rep x 25 Ib

1 x 10 rep x 30 Ib

1 x 10 rep x 35 Ib

Prone leg curl:

1 x 15 rep x 40 Ib

1 x 12 rep x 45 Ib

1 x 10 rep x 50 Ib

1 x 8 rep x 55 Ib

Supersættet med:

Mave på bold:

1 x 15 rep x mig

1 x 12 rep x mig

1 x 10 rep x mig

1 x 8 rep x mig

DB liggende triceps pull-over:

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 21 kg

1 x 10 rep x 21 kg

Supersættet med:

Torso rotation:

1 x 12 rep x 50 Ib

1 x 10 rep x 60 Ib

1 x 10 rep x 70 Ib

Kabel triceps push-down:

1 x 8 rep x 35 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 10 rep x 30 kg

Træningstid: 1 time 30 min

Tiden løb lidt fra mig idag.. så der var desværre ikke tid til cardio...

I aften står den på OBBC klubfest, hvor vi er omkring 160 medlemmer der skal feste sammen :yahoo: en aften jeg har glædet mig til i flere måneder og når diæten har været slem har jeg haft den aften i tankerne...

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
.. Jeg glæder mig til jeg kommer på diæt igen og væske forlader musklerne, så jeg igen kan få bare lidt overskud under træning, for det her af da til at få pip af :laugh:

:laugh::laugh: Jamen det er da dejligt du glæder dig til diæt :tongue: . Jeg tror du er en af de første :laugh:

I aften står den på OBBC klubfest, hvor vi er omkring 160 medlemmer der skal feste sammen :yahoo: en aften jeg har glædet mig til i flere måneder og når diæten har været slem har jeg haft den aften i tankerne...

Du må have en fantastisk fest i aftenpost-15167-1191080702.gif. Den er super velfortjent oven på alt dit slid. :bigsmile:

Der skal jo nok heller ikke ret meget tilpost-15167-1191080843.gif før du bliver dansende ovenpå din diæt post-15167-1191080859.gif

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh: Jamen det er da dejligt du glæder dig til diæt :tongue: . Jeg tror du er en af de første :laugh:

Hehe... Ja ikke... !! Men uanset hvad, så får man de bedste træninger i starten af en diæt, da kroppen får alt det den har brug for, speciel de gode fedtsyre, og samtidig er den ikke så afkræftet at den slet ikke kan noget.. !!

Og lige for tiden hvor jeg har væske i musklerne, der er man bare helt flad og ALT er møg tungt... det ik sjovt :sneaky2:

Du må have en fantastisk fest i aftenpost-15167-1191080702.gif. Den er super velfortjent oven på alt dit slid. :bigsmile:

Der skal jo nok heller ikke ret meget tilpost-15167-1191080843.gif før du bliver dansende ovenpå din diæt post-15167-1191080859.gif

Mange tak skal du have.. Men bare fordi jeg holder nogle dages pause fra diæten er det ikke ensbetydende med jeg må få alkohol.. jeg ønsker i hver fald ikke at indtage det.. så jeg var sjov på cola light :laugh:

Men vi var nu et par stykker der holdt os til vand og sodavand...

Efter NY kommer der lidt akohol på programmet igen.. og der har jeg så ikke drukket i 10 måneder foruden 1 bytur midtvejs i diæten hvor jeg holdt pause.. så lur mig om ik jeg bliver høne fuld af 2 øl :laugh:

Nita

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på ben, triceps og mave... og hold da fast hvor var det hele bare TUNGT igen idag.. Jeg glæder mig til jeg kommer på diæt igen og væske forlader musklerne, så jeg igen kan få bare lidt overskud under træning, for det her af da til at få pip af :laugh: Jeg er desuden ret DOMS's over hele kroppen, kan godt mærke den lige skal igang igen... !!

Hvad er pointen med at tage kreatin som binder væske i musklerne for at kunne træne tungere, hvis du føler at når du har væske i musklerne at det hele bliver mere hårdt..??

Er der forskel på hvordan man binder væske i muskler før man får gavn af det..?? :bigsmile:

Bare en tanke..

/Nille

Link to comment
Share on other sites

Hvad er pointen med at tage kreatin som binder væske i musklerne for at kunne træne tungere, hvis du føler at når du har væske i musklerne at det hele bliver mere hårdt..??

Er der forskel på hvordan man binder væske i muskler før man får gavn af det..?? :bigsmile:

Bare en tanke..

/Nille

Jeg tror alle dem der stillede op i weekenden har følt at alt har været tungt bagefter... i hver fald dem jeg har snakket med.. !!

Jeg har ladet mig fortælle det hænger sammen med alt den væske vi binder i musklerne, men det er nok ik den eneste faktor.. !!

Jeg tror ikke du kan sammenligne det med når man tager Kreatin, men hvorfor det ved jeg ikke, måske der er en anden der kan svare på det :blush:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Ja ikke... !! Men uanset hvad, så får man de bedste træninger i starten af en diæt, da kroppen får alt det den har brug for, speciel de gode fedtsyre, og samtidig er den ikke så afkræftet at den slet ikke kan noget.. !!

Og lige for tiden hvor jeg har væske i musklerne, der er man bare helt flad og ALT er møg tungt... det ik sjovt :sneaky2:

du har vist helt misforstået noget søde...

... det er tungt fordi din saltbalance er i uorden!! Og ikke fordi du har væske i musklerne! Det er jo netop tydelig så blød som du er at væsken ligger UDEN for musklerne!

Hvis væsken var i musklerne som Nillepigen skriver om kreatin, så ville du ikke have noget styrkemæssigt problem :wink:

//NO

p.s. Hilsen en nu 65 kg spirrevip :tongue:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

du har vist helt misforstået noget søde...

... det er tungt fordi din saltbalance er i uorden!! Og ikke fordi du har væske i musklerne! Det er jo netop tydelig så blød som du er at væsken ligger UDEN for musklerne!

Hvis væsken var i musklerne som Nillepigen skriver om kreatin, så ville du ikke have noget styrkemæssigt problem :wink:

//NO

p.s. Hilsen en nu 65 kg spirrevip :tongue:

Hvorfor kommer det ikke bag på mig :laugh: Synes jeg misforstår alt for tiden :laugh:

Men uanset hvad, så er alt tungt.... og nu har vi så også fået en foklaring :innocent:

Vi ses om en lille time smukke

//Nita

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror alle dem der stillede op i weekenden har følt at alt har været tungt bagefter... i hver fald dem jeg har snakket med.. !!

Jeg har ladet mig fortælle det hænger sammen med alt den væske vi binder i musklerne, men det er nok ik den eneste faktor.. !!

Kan nu godt forstå at alt er tungt efter så mange måneders diæt og så oven i købet efter sidste weekend... Man kan vel ikke forvente andet, og med den viden så bare sige fuck min styrke ligger jo lige om hjørnet, og så bare glemme alt om kg.. :cool:

Og så fik vi også lige opklaret det med væske i musklerne, kunne heller ikke forstå at det skulle være et problem.. :tongue:

/Nille

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 30/9-07

Igår aftes var der OBBC klub-fest og hold da fast det var en god aften... !! Alle var i super humør og maden smagte fantastisk :bigsmile: Jeg var hjemme i seng kl 2, så dagen idag har ikke været påvirket af det... !!

Ved middagstid var jeg inviteret til fødselsdagsbruch på en cafe i Odense, hvor OBBC's receptionist Nina fejrede sin 30 års fødselsdag.. !! Og endnu en gang kan jeg kun sige der var en dejlig stemning og noget rigtig godt mad :bigsmile:

Prop mæt brugte jeg eftermiddagen på tøjvask og forberedelse af mad til næste uges diæt... !! Diæten er startet op idag efter jeg kom hjem fra fødselsdagsbrunch'en :w00t::w00t::w00t:

Og mærkeligt nok er jeg TOP motiveret til at give den GAZ de næste 6 uger... Havde aldrig troet jeg ville kunne finde så store en motivation frem efter DM, men må indrømme jeg aldrig har været så motiveret som jeg er nu... Så dejligt :yo::yo:

Aftentræning:

59 min PW fra kl. 18.30

Nøj det var en dejlig tur :hippy: Lun efterårsbrise i gadelysenes skær - så skønt.. og samtidig føltes mine ben for første gang efter DM meget lette...

Nu skal der slappes af til "forbrydelsen".....

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1/10-07

Dagen idag er den første dag med diæt hele dagen.. Jeg havde frygtet jeg ville gå og være ekstrem sulten de første dage, indtil mave lige vænner sig til de små portioner igen... men men men... sådan blev det heldigvis ikke :yahoo:

Morgentræning:

60 min PW fra kl. 5.00

Eftermiddagstræning:

Endelig fik jeg mit nye træningsprogram med hjem fra arbejde og det viste sig også at jeg næsten har fulgt det, jeg har i hver fald fået trænet de rigtige muskelgrupper på de rigtige dage :bigsmile: Idag stod den på skulder, biceps og læg. !!

Norah var lige i nærhenden under den første del af træningen, så det blev også til lidt hygge snak :blahblah: Jeg måtte så også erkende at Norah har overhalet mig hvad fedt% angår... så led en form hun er ved at være i :crazy: der er striber og vener over det hele :wub: Jeg føler mig så fed og væsket ved siden af :laugh:

DB lateral raise:

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 8 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

Supersættet med:

OH chins:

1 x 5 rep x mig

1 x 6 rep x mig

1 x 7 rep x mig

1 x 6 rep x mig

1 x 5 rep x mig

DB arnold press:

1 x 12 rep x 2 @ 12 kg

1 x 12 rep x 2 @ 12 kg

1 x 10 rep x 2 @ 13 kg

1 x 10 rep x 2 @ 13 kg

Supersættet med:

DB curl:

1 x 12 rep x 2 @ 10 kg

1 x 12 rep x 2 @ 10 kg

1 x 10 rep x 2 @ 11 kg

1 x 10 rep x 2 @ 11 kg

Læg i donkey:

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

1 x 10 rep x 100 kg

Supersættet med:

DB incline curl:

1 x 8 rep x 2 @ 10 kg

1 x 8 rep x 2 @ 10 kg

1 x 8 rep x 2 @ 10 kg

Og derefter med:

Maskin preacher curl:

1 x 15 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 12,5 kg

1 x 10 rep x 15 kg

1 x 6 rep x 17,5 kg

Okay styrke idag.. begynder så småt at være tilbage ved normal styrke... dog var der lidt knagen i skulderen, men det er der altid når jeg ikke er på diæt og får en masse UDO's, men mon ikke det går over i ugens løb, nu hvor jeg igen er på diæt.. !!

20 min intervaltræning og cardio på ArcTraineren:

- 2 min opvarmning

- 10 min intervaller (8 intervaller @ 30 sek anaerob og 45 sek aerob)

- 2 min nedkøling

- 6 min cardio

- 320 kcal

Puha det var hårdt... Jeg svedte som en gris.. kan god mærke jeg har fået mange kulhydrater igår.. hvilket nok også er årsagen til mit sengetøj var våd af sved i morges :nonono:

Aftentræning:

56 min PW fra kl. 19.35

Jeg elsker den mørke halvde af året.. så det er bare så dejligt at gå både tidlig morgen og sent aften... Det er mig så afstressende.. Så hvor jeg normalt ikke gider den sene PW, så glæder jeg mig faktisk til den, nu hvor jeg kan gå og nyde mørket...

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share