bænkpres?


hotfyrmv
 Share

Recommended Posts

et andet spørgsmål: er det en god ide at træne biceps bryst en dag of triceps ryf en anden dag...eller skal man træne bryst, triceps og ryg biceps.

Det er slet ikke afgørende hvilke muskelgrupper som du træner sammen, det afgørende er at man får trænet hele kroppen med en fornuftig frekvens. Dvs. en fornuftig sammensætning ville være at ramme hver muskelgruppe 2-3 gange om ugen, afhængig af samle Tonnage pr. træningspas og desuden ens træningserfaring.

Et Oldshool fullbody træningsprogram synes jeg er et godt valg. Især for begynderen eller den let trænede.

Prøv at læs denne artikel:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31

Og lidt teknik råd i bænkpres:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=10

Er iøvrigt meget enig med Kineser i at måden at blive stærk i bænkpres er at træne bænkpres. Meget simpelt bliver man god til det man træner. Styrkeløftere træner ofte bænkpres 3gange om ugen og mange ses kører øvelsen endnu mere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er slet ikke afgørende hvilke muskelgrupper som du træner sammen, det afgørende er at man får trænet hele kroppen med en fornuftig frekvens. Dvs. en fornuftig sammensætning ville være at ramme hver muskelgruppe 2-3 gange om ugen, afhængig af samle Tonnage pr. træningspas og desuden ens træningserfaring.

Et Oldshool fullbody træningsprogram synes jeg er et godt valg. Især for begynderen eller den let trænede.

Prøv at læs denne artikel:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31

Og lidt teknik råd i bænkpres:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=10

Er iøvrigt meget enig med Kineser i at måden at blive stærk i bænkpres er at træne bænkpres. Meget simpelt bliver man god til det man træner. Styrkeløftere træner ofte bænkpres 3gange om ugen og mange ses kører øvelsen endnu mere. :smile:

får man ikke stor røv af at lave squat eller dødløft???

Link to comment
Share on other sites

Biceps er da den vigtigste muskel på kroppen?

Herinde er du hvad vi kalder en discopumper. Du ved ikke meget om træning, og dine mål er sikkert: Blive så stærk i bænkpres som du kan. Få store arme, og en store brystkasse + en sixpack....

Hvis du vil lave seriøs styrketræning skal du køre bænkpres, dødløft og squat. Syntes du din røv er for stor må du jo bare cutte nogle kilo af.... Syntes du stadig den er for stor kan du overveje om du ikke burde svømme istedet for at styrketræne...

Link to comment
Share on other sites

Måske skal jeg udvide det med lidt mere generelle sprgsmål vedr. bænk.

Jeg bruger en time per træningsgang. Efter at være gået over til et splitprogram, så har jeg fået rigtigt meget tid per pas. Jeg udvider med flere variationer over det samme og som det er nu, så er bænk delen kommet op på 5*5 alm, 5*5 incline og 5*5 decline. Er det en overflødig strategi og skal jeg bare satse på at gå lidt før og holde igen på øvelserne? F.eks. 3 reps*5 sæt i hver af de tre øvelser og så smide nogle flere kg på i stedet?

Link to comment
Share on other sites

problemet er bare at jeg allerede har store ben og stor røv.

Med mindre at du problemer med at finde bukser du kan have dine hjul i hos "Store Robert" eller hvad djævlen den nu hedder og at du konstant har slidsår på indersiden af dine lår fordi de skraver mod hinanden, har du ikke store hjul eller røv :wink:

Link to comment
Share on other sites

kekeke, biceps, hehehe

Herinde er du hvad vi kalder en discopumper. Du ved ikke meget om træning, og dine mål er sikkert: Blive så stærk i bænkpres som du kan. Få store arme, og en store brystkasse + en sixpack....

Hvis du vil lave seriøs styrketræning skal du køre bænkpres, dødløft og squat. Syntes du din røv er for stor må du jo bare cutte nogle kilo af.... Syntes du stadig den er for stor kan du overveje om du ikke burde svømme istedet for at styrketræne...

Har du tit oplevet at folk grinte af dig? :crybaby:

Nå, men tak, ellers.

Jeg er rimelig stolt af at være en discopumper! Jeg får alle discopigerne!

Jeg er ligeglad med squat og dødløft! De øvelser er LAMME! Hvis man squatter mere end 30kg, SÅ ER MAN NØRD!

Hvis man gider at dødløfte, så har man helt forkerte prioriteringer! Man kan lave så mange ting, som er bedre! F.eks. at køre curls i curlmaskine! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor jeg selv over vejer at øge mit bænkpress er det her intresant at læse..

læste en af artiklerne hvor der bliver talt om det er dumt at banke stangen mod brystet som jeg faktisk gør, det er jo ideelt dumt da man mister en del af stimulationen når stangen er lavst nede + at man for trænet sin "explosive styrke" hvis man laver et break nede ved brystet

så here Goes.

Jeg vil gerne have øget mit bænkpress og, forøge massen på Patterne. Dog er jeg usikker på om det muligt at øgemassen med ok fart sammen tidig med at man kører efter styrke

ville det være muligt at kører 5x5 bænkpress for at for mere styrke der, og så træne 3x8 for at opnå muskelmasse i de andre øvelser ?

programmet Pt:

bænkpress

squat

dødløft

dips

military press " stoppet pga skulder skade"

biceps curl

skull crusher

flys

--------

der ud over Protein bar lige efter træning

en shake på ikke trænings dage

maden er efterskole mad, som for det meste har kød og massere af ting med energi og søger for at spise så meget som muligt "bulke tid"

der ud over vejer jeg at starte på noget kreatin igen da jeg havde gode afaringer med det før i tiden

tiden jeg har trænet er ca 7måneders meget seriøst, 2måneder mindre seriøst " efterskole "

.........

Progression " who what? "

jeg har ikke rigtigt styr på min progression i alle øvelser untagen bænkpress

så over vejer at få styr på det lidt hen af vejen

øver vejer stærkt at begynde på stærkere i bænkpress på 7uger hvis der er grønt lys fra jer af, hvis det bliver til noget regner jeg med at skrive min progression op, og hvordan det går med programmet så i kan se om der sker noget, og hvordan det går

men programmet er:

Mandag: bryst, skulder, triceps (bænkpres høj-rep dag)

Bænkpres (se cyklus excel ark)

Dumbell skulderpres 3 sæt x 6-8 reps

Dumbell side laterals 3 sæt x 6-8 reps

Dips 3 sæt x 6-8 reps

Onsdag: ryg, biceps

Dødløft 3 sæt x 4-6 reps

Bent over rows 3 sæt x 6-8 reps

Chinups 3 sæt x 6-8 reps

Barbell curls 3 sæt x 6-8 reps

Fredag: bryst, skulder, triceps (bænkpres lav-rep dag)

Bænkpres (se cyklus excel ark)

Military presses 3 sæt x 6-8 reps

Dumbell rear laterals 3 sæt x 6-8 reps

Close grip bænkpres 3 sæt x 6-8 reps

Lørdag: ben, ryg

Squat 3 sæt x 6-8 reps

Stiff-legged dødløft 3 sæt x 6-8 reps

Dumbell rows 3 sæt x 6-8 reps

Pullups 3 sæt x 6-8 reps

http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&a...mp;loadid=10551

linket oven over viser hvordan jeg skal kører mit bænkpress de forskellige uger? ellers kørers alle andre øvelser på samme måde med dog med progression

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share