regl ændringer i bænkpres


jfk
 Share

Recommended Posts

IPF kongressen 2006

(05.11.2006 17:29:00 )

Av Morten Novum: De foreslåtte endringene til det tekniske reglementet ble alle vedtatt samlet på IPF kongressen i Stavanger i dag.

Endringene er tidligere presentert på NSFs forum og på IPFs hjemmeside. I Norge vil reglene tre i kraft fra 1. januar 2007. Unntak vil gjelde vedr. f.eks verdensrekorder, hvor IPFs regler gjelder fra mandag 13. November 2006.

Av nye regler kan nevnes at nå må hodet være nede i benken under hele benkpresset, føttene flatt i gulvet og signalet "press" skal gis på brystet i tillegg til dagens 2 eksisterende signaler.

Den letteste vektklassen forsvinner for damer og herrer, med unntak av ungdoms-og junior- alderskategoriene.

Fjerdeløft utgår og rekordløft skal nå telles med i sammenlagtresultatet. Nytt er også at rekordforsøk nå må være på minst 1 kilo over den eksisterende rekorden.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne vel have været værre med de regler, de imødekommer da en masse af de tvivlsting der er.

Nu er der ikke noget at komme efter med de fødder når nu de skal være plantet i gulvet og med et klap signal så er man ikke i tvivl om pausen. Den der med hovedet er vel også bare en vanesag at vænne sig af med for dem som gør det på den måde.

Det med rekord forsøgene syntes jeg så er lidt ærgelig.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke det officelle referat, så lad os nu se, når det kommer

Der kommer jo nok også en defination af de forskellige regl ændringer

Men reglen med hele røven i sædet, vil helt sikkert straffe dem der har et stort opspænd

Link to comment
Share on other sites

Det er alle de regler som de for nogle år siden lavede om, som nu kommer tilbage... de havde åbenbart lavet det for nemt for os eller hvad??!!

Det med hovedet, kan jeg heller ikke se nogen grund til :blink: Kan det non genere dommerne eller ???

Röven i sädet... hmmm, den er svär at definere synes jeg. Men det er da helt sikkert et problem for mange ( mig selv incl. :innocent: )

"Press" signal. Pyyhhh, det tager nogle kilo af toppen!!!! Tvivler på at der er mange der kan bänke det samme på den måde. Der vil blevet övet gevaldigt rundt omkring i verden de näste mange måneder :w00t:

Og hvis man ikke kan få godkendt verdensrekorder uden de regler efter 13/11, så bliver de forskellige landes forbund jo nödt til at ändre det NU!!!

At 4. forsög forsvinder, synes jeg også er super ärgeligt. Det har da altid väret de löft der har kunnet få folk HELT op af stolene for at heppe. Den stemning er da noget af det bedste ved SL :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

At 4. forsög forsvinder, synes jeg også er super ärgeligt. Det har da altid väret de löft der har kunnet få folk HELT op af stolene for at heppe. Den stemning er da noget af det bedste ved SL :4thumbup:

Det er helt ude i hampen.

Det handler vel også om et show og underholdning?

Hvorfor ikke give publikum en god oplevelse?

Den med klappet kan jeg til dels forstå. Jeg har følt mig lidt ærgelig ved stævner hvor jeg ikke har kunne se nogen pause og alt bliver godkendt. Hvorefter man til næste stævne ser underkendte løft der havde smuttet igennem til andre stævner.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt ude i hampen.

Det handler vel også om et show og underholdning?

Hvorfor ikke give publikum en god oplevelse?

Den med klappet kan jeg til dels forstå. Jeg har følt mig lidt ærgelig ved stævner hvor jeg ikke har kunne se nogen pause og alt bliver godkendt. Hvorefter man til næste stævne ser underkendte løft der havde smuttet igennem til andre stævner.

Det handler da ikke en skid om show - det handler om hvem der løfter mest i tre løft i de respektive discipliner. Publikums oplevelse må da aldrig blive bevægegrund for en regelændring. :cool::cool::cool::cool:

Link to comment
Share on other sites

Det handler da ikke en skid om show - det handler om hvem der løfter mest i tre løft i de respektive discipliner. Publikums oplevelse må da aldrig blive bevægegrund for en regelændring. :cool::cool::cool::cool:

Nej, det er også blevet et problem med den overvældende publikumsinteresse til stævnerne :wink:

En regelændrig som kun kan have små praktiske fordele for arrangøren men gør det kedeligere for tilskueren er altid en god idé.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share