Dødløft-greb..


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Hva gør I?

Jeg kører selv krydsgreb på de tunge og dobbeltoverhånd.. Men er begyndt at tænke noget over om jeg gør min ryg usymmetrisk ved krydsgreb, da jeg ikk skifter grebet.. -altså ingen ændring på hvilken der er over- og underhånd!

Ved dobelt ovehånd er mit greb ikk til mere en 5reps ca med 150.. det ku jo ordnes med straps, til grebet er bedre, hvis det er helt galt...

Tænker jeg for meget over det, eller er der noget om det?

Link to comment
Share on other sites

Hva gør I?

Jeg kører selv krydsgreb på de tunge og dobbeltoverhånd.. Men er begyndt at tænke noget over om jeg gør min ryg usymmetrisk ved krydsgreb, da jeg ikk skifter grebet.. -altså ingen ændring på hvilken der er over- og underhånd!

Ved dobelt ovehånd er mit greb ikk til mere en 5reps ca med 150.. det ku jo ordnes med straps, til grebet er bedre, hvis det er helt galt...

Tænker jeg for meget over det, eller er der noget om det?

Jeg trækker altid dobbelt overhåndsgreb indtil grebet ikke kan være med mere, hvorefter jeg skifter til krydsgreb. Jeg forsøger at huske mig selv på at skifte greb, men er stærkest med højre overhånd/venstre underhånd. (så jeg er ikke altid god nok til at huske det :innocent: )

Flere gamle SL'ere og VL'ere har sagt til mig, at det ikke er smart at træne for meget med krydsgreb (med mindre man træner til stævne/max) pga. man løfter lidt skævt - hvilket åbenbart har givet nogle skader i længden.

Om det holder 100% ved jeg ikke, men jeg giver alligevel lidt for empiri fra gamle atleter, så jeg tror i hvert fald ikke, det kan skade!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører for tiden altid med dobbelt overhåndsgreb. Jeg kører ikke helt op til mine max løft for tiden, men er dog "kun" ca. 15kg fra, og har på trods af det endnu ingen problemer, med at holde fast med dobbelt overhånd.

Da jeg kørte mixed-grip, udviklede jeg også en tendens til at trække skævt, og løfte for meget i stangen med armene.

Link to comment
Share on other sites

en er begyndt at tænke noget over om jeg gør min ryg usymmetrisk ved krydsgreb, da jeg ikk skifter grebet.. -altså ingen ændring på hvilken der er over- og underhånd!

Det har været oppe engang før og dem der havde trænet dødløft i et godt stykke tid, havde nu ikke problemer med symmetrien på ryggen på grund af mixet greb.

Link to comment
Share on other sites

Brug straps når grebet bliver en hindring eller varier dit mixed grip.

Du stiller jo ikke op til styrkeløft-stævner alligevel, og så synes jeg det "rene" træk i ryggen uden mixed greb er at foretrække. Mixed giver et skævt træk i ryggen (omend i begrænset omfang), og derfor kan det også føre til problemer med symmetri (hvis man bekymrer sig om den slags) men kan også have øget skadespotentiale.

Og så længe man bruger dobbelt overhåndsgreb så længe man kan det, så skal grebsstyrken nok stige stødt også.

5 reps med 150 i dobbelt overhånd er sgu osse pænt godt. :superman:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Brug straps når grebet bliver en hindring eller varier dit mixed grip.

Du stiller jo ikke op til styrkeløft-stævner alligevel, og så synes jeg det "rene" træk i ryggen uden mixed greb er at foretrække. Mixed giver et skævt træk i ryggen (omend i begrænset omfang), og derfor kan det også føre til problemer med symmetri (hvis man bekymrer sig om den slags) men kan også have øget skadespotentiale.

Og så længe man bruger dobbelt overhåndsgreb så længe man kan det, så skal grebsstyrken nok stige stødt også.

5 reps med 150 i dobbelt overhånd er sgu osse pænt godt. :superman:

Spanx.. men når man så kan køre 5 reps med 180 med kryds, vil man jo gerne derop ad jo.. hehe..

Til alle andre, mange tak... vil køre dobbelt overhånd nu så og evt supplere med straps..

Link to comment
Share on other sites

Tænkte at jeg lige kunne fyrre et spørgsmål ind her.

Dødløft med curl stang er det eneste jeg har mulighed for.. Har kørt det i et stykke tid og synes det fungere fint.. Vil bare lige høre hvad i andre siger til det

Har lige vedhæftet en lille film, som kan ses i quicktime

Hmm kan jeg så ikke:

FØLGENDE FEJL OPSTOD

Upload failed. You are not permitted to upload a file with that file extension.

Link to comment
Share on other sites

hvordan ser de forskellige greb ud :S

og hvordan er det meningen man skal have det i ryggen efter?

nogle gange føles det som små elastikker der springer i 2-3 sek.

DEt siger sig selv:

Mixet/Krydsgreb = 1 overhånd og 1 underhånd

Dobbel Overhånd(som vi snakker om i debatten)= 2xoverhånd

Er du sikker på at du laver øvelsen korrekt?

Link to comment
Share on other sites

Tænkte at jeg lige kunne fyrre et spørgsmål ind her.

Dødløft med curl stang er det eneste jeg har mulighed for.. Har kørt det i et stykke tid og synes det fungere fint.. Vil bare lige høre hvad i andre siger til det

Har lige vedhæftet en lille film, som kan ses i quicktime

Hmm kan jeg så ikke:

FØLGENDE FEJL OPSTOD

Upload failed. You are not permitted to upload a file with that file extension.

Træner du da hjemme, siden du kun kan lave død med en curlbar?

For hvis det er det eneste du har mulighed for, så er det jo bedre end ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Træner du da hjemme, siden du kun kan lave død med en curlbar?

For hvis det er det eneste du har mulighed for, så er det jo bedre end ingenting.

Nej træner i et lille center og vi har kun smith stativ og curl stang og så håndvægte...

Jeg føler ikke det er umuligt, vil bare gerne lige høre om i synes det er for dumt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share